Live Test: Citroen C3 1.2 Puretech 82 ps

    Το Citroen C3 ξανά κοντά μας, με τον τρικύλινδρο των 1,2 λίτρων αυτή τη φορά, που αποτελεί την ιδανική εναλλακτική για όσους επιμένουν στη βενζίνη.

    Το Citroen C3 1.2 Puretech 82 ps ήρθε στο Live Test του Motornews για να μας δείξει τη συνολική αξία του μοντέλου, στην πλέον “γνήσια” βασική έκδοση. Τις επόμενες ημέρες, το C3 θα μας δώσει “πληροφορίες” σχετικά με τη συνολική του αξία και στο τέλος της “διαδρομής” θα ακολουθήσει η τυπική δοκιμή του αυτοκινήτου στην οποία θα αναφερθούμε διεξοδικά σε όλα τα ενδιαφέροντα στοιχεία του αυτοκινήτου.

    Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου

    Δεν θα το συνηθίσουμε, όσο και να θέλουμε να το “δούμε αλλιώς”. Το μωβ του αμαξώματος και τα βλέμματα αλλά και τα χαμόγελα που προκαλεί, είναι στοιχεία που στιγματίζουν την καθημερινότητά μας. Όπως και η μεγάλη συρόμενη επιφάνεια που αποκαλύπτει τον ουρανό πάνω από τα κεφάλια οδηγού και συνοδηγού. Είναι μια ακόμα χαριτωμένη πινελιά στο σύνολο, που κερδίζει κάθε μέρα όλο και περισσότερους πόντους, αφού αποδεικνύεται αρκούντως οικονομικό για να πείσει κάποιον να μείνει πιστός στη βενζίνη και να μην αλλάξει καύσιμο. Και μάλιστα χωρίς προσπάθεια για περιορισμό της κατανάλωσης. Ο μικρός 1.200άρης, αν εξαιρέσουμε τη χροιά του ήχου που παράγει, είναι αποτελεσματικός σε κάθε δοκιμασία και απαντά πειστικά στα ερωτήματα που του θέτουμε.

    20160218_085627

     

    Περίεργη μέρα η σημερινή. Στο ραδιόφωνο του C3 το πρωί, είχαμε την αναγγελία ενός τροχαίου ατυχήματος που έχει φέρει καθυστερήσεις στην κυκλοφορία της Βουλιαγμένης. Ποιος να το φανταζόταν πως όλοι ξέραμε τον εμπλεκόμενο. Είναι δυσάρεστο όταν φεύγουν άνθρωποι, ειδικά νέοι, “από υπερβολική ταχύτητα”- όπως είναι το γνωστό θλιβερό κλισέ των δημοσιογράφων. Για μας που είμαστε σε αυτόν εδώ τον χώρο, στον χώρο του αυτοκινήτου, είναι σχεδόν εξίσου δυσάρεστο το ότι ακόμα και σε μια συντριπτικά θλιβερή είδηση όπως είναι αυτή της απώλειας ζωής, επικρατεί το εύκολο “από υπερβολική ταχύτητα”, το σπρώξιμο κάτω από το χαλί, όλων όσων μπορεί να μας χαλάσουν μια ιστορία. Κι ας διαιωνίζεται μια κατάσταση που θέλει τους δρόμους μας να είναι πιο ανθρωποφάγοι και από πόλεμο κανονικό. Θα επανέλθουμε σε αυτό το θέμα. Δυστυχώς θα επανέλθουμε, γιατί νομοτελειακά, θα μας δοθούν κι άλλες ευκαιρίες για κάτι τέτοιο.

    Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου

    20160217_101938

    Σήμερα η μέρα είχε θάλασσα. Ήταν και οι καιρικές συνθήκες τέτοιες, που θα έπρεπε να έχει και μπάνιο στη θάλασσα αλλά ας όψεται η δουλειά μας που σου αφήνει πολύ μικρά παράθυρα χαλάρωσης. Αν και πρέπει να πούμε πως η βόλτα με το μωβ, ήταν στα όρια της χαλάρωσης πηγαίνοντας όλη την ακτογραμμή μέχρι το Σούνιο, χωρίς κίνηση στον δρόμο και με το Zenith παρμπρίζ να μας “ψήνει” το κεφάλι λόγω ηλιοφάνειας. Μας ενοχλούσε ακόμα και το φούτερ που φορούσαμε, τη στιγμή που το θερμόμετρο του αυτοκινήτου έδειχνε σταθερά 21 βαθμούς κελσίου.

    20160217_103742

    Λοιπόν, το 3κύλινδρο σύνολο έδειξε πως είναι προφανώς city oriented αλλά έχει τις ικανότητες να καλύψει και τις ανάγκες ταξιδιού. Το κιβώτιο δείχνει λίγο την ηλικία του, με τον επιλογέα να έχει κρατήσει κάτι από τη μέτρια αίσθηση του παρελθόντος. Αποκαλυπτική της ηλικίας του αυτοκινήτου είναι και η χρήση των δύο paddles με τα χειριστήρια ηχοσυστήματος και τηλεφώνου δεξιά, cruise control και περιοριστή ταχύτητας αριστερά και πίσω από το τιμόνι. Είναι πανομοιότυπα με αυτά που έκαναν ντεμπούτο στην Xsara περί το 1998.

    20160217_103809

    Τρίτη 16 Φεβρουαρίου

    20160216_164922

    H C4 έγινε C3 και εμείς συνεχίζουμε τις διαδρομές με Citroen. Την περασμένη εβδομάδα, με το προηγούμενο C3, είχαμε να λέμε για το χρώμα που δεν είναι φωτογραφικό, που είναι μουντό, που δεν πάει με τον νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και άλλα τέτοια χαριτωμένα. Ήρθε λοιπόν σήμερα η νέμεσις. Μωβ. Ωραίο, λαμπερό μωβ. Με το μεγάλο παρμπρίζ Zenith και νίκελ διακοσμητικά περιμετρικά του παρμπρίζ αλλά και στα καπάκια των εξωτερικών καθρεπτών.

     20160216_165044

    Δεν είναι και τόσο αντρικό χρώμα για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους αλλά και πάλι, η αλήθεια του C3 είναι κάπου στη μέση. Sport δεν είναι, πρακτικό όσο δεν πάει και “πολύ αυτοκίνητο για τα λεφτά του” είναι και κάπου εκεί μπορεί να μοιραστεί η απόσταση και να καμφθούν οι όποιες αντιρρήσεις προκύπτουν από τον σύζυγο. Άλλωστε, οι παντρεμένοι ξέρουν πως ο λόγος του άντρα δεν περνάει και πολύ στα περισσότερα θέματα, οπότε αν “της αρέσει”, την κάτσαμε τη βάρκα. Όπως και να έχει, το C3 με τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη και τους 82 ίππους του, είναι πραγματικά όπως πρέπει. Σας λέγαμε για τα πλεονεκτήματα του diesel που αρνήθηκε πεισματικά να δείξει λαιμαργία στην κατανάλωση καυσίμου, ό,τι και να του κάναμε. Η τραχύτητα στη λειτουργία του όμως, είναι μακριά από αυτό που έχουμε συνηθίσει χρόνια τώρα, για να θεωρήσουμε ένα αυτοκίνητο πολιτισμένο και φιλικό. Ετούτη εδώ η εκδοχή, τα έχει όλα αυτά. Για αυτοκίνητο που μένει κάτω από τα 13 χιλιάρικα (με το Zenith, μην τα ξαναλέμε), είναι εντυπωσιακό. Και στη “δική μας” περίπτωση, πολύ μωβ.

    20160216_180238

    Σχόλια

    Σχόλια