Live Test: Mercedes CLA Shooting Brake 180

    Εντυπωσιακή, πρακτική και συμπαγής, η station έκδοση της CLA δανείζεται τον βρετανικό όρο shooting brake που ταιριάζει ιδανικά στη σχεδίασή της.

    Η Mercedes CLA Shooting Brake 180 ήρθε στο live test του Motornews ως το τελευταίο μέλος της οικογένειας των συμπαγών, νεανικών μοντέλων της μάρκας με κίνηση εμπρός. Μετά την πενθήμερη δοκιμή της όπου θα αναφέρουμε καθημερινά και ανελλιπώς, θα έχετε τη δυνατότητα να διαβάσετε και μια πλήρη ανάλυση για το πώς τοποθετείται σε σχέση τόσο με την A, όσο και με την CLA. 

    Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου

    Αφήσαμε τις ημέρες να κυλήσουν για να δούμε την κατανάλωση της CLA Shooting Brake μετά από οδήγηση σε διάφορες συνθήκες. Γενικά κινήθηκε κάτω από τα 10, αλλά όχι και κάτω από 9 λίτρα κατά μέσο όρο. Έτσι, τα 5,6 λίτρα/100 χλμ. που αναφέρονται ως μέση εργοστασιακή κατανάλωση μόνο ως όνειρο θερινής νυχτός του κατασκευαστή μπορούν να εκληφθούν, καθώς είναι περίπου 70% περισσότερα σε καθημερινή οδήγηση. Μια άλλη εξήγηση είναι ότι επιτεύχθηκαν σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας. Σε πραγματικές συνθήκες πάντως, ποτέ.

    CLA 180 SB 18

    Εδώ έρχεται να κουμπώσει και η μεγάλη συζήτηση περί εργοστασιακών μετρήσεων κατανάλωσης, οι οποίες ευελπιστούμε ότι από το 2017 θα μετρώνται σε πραγματικές συνθήκες. Πέραν της κατανάλωσης, ένα ακόμα θέμα προκύπτει με το κόστος της CLA Shooting Brake. Μπορεί η βασική έκδοση να ξεκινά οριακά κάτω από τις 30.000€ με απόσυρση, ωστόσο η έκδοση της δοκιμής ξεπερνά τις 35.000€. Και μπορεί η σύγχρονη, νεανική και ευχάριστη στην οδήγηση CLA να είναι ένα συνολικά πολύ καλό αυτοκίνητο, αλλά σε αυτή την κλίμακα μεγέθους, επιδόσεων και συνολικής ποιότητας, υπάρχουν πολλές ακόμα ανάλογα καλές ή και καλύτερες και μάλιστα σημαντικά πιο οικονομικές επιλογές. Τους 122 ίππους του κινητήρα 1.6 λίτρων της CLA, άλλα μοντέλα της μικρής – μεσαίας κατηγορίας τους επιτυγχάνουν -και περισσότερους από αυτούς σε ορισμένες περιπτώσεις- με μοτέρ χωρητικότητας 1.2 ή 1.4 λίτρων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε κατανάλωση, κόστη ασφάλισης αλλά και αγοράς.

    Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου

    CLA 180 SB 16

    Έχοντας ακριβώς το ίδιο μήκος με την τετράθυρη CLA, (4,63 μέτρα) η Shooting Brake θα περίμενε κανείς να έχει και ανάλογους χώρους. Σωστό έως ένα σημείο, μόνο που τόσο ο χώρος αποσκευών (495 αντί 470 λίτρα), όσο και η συνολική πρακτικότητα δεν έχουν καμία σχέση. Κατ’ αρχάς η ευχέρεια να εκμεταλλεύεσαι όλο το εσωτερικό ύψος  είναι σημαντική όταν έχεις να διαχειριστείς ογκώδη αντικείμενα, ενώ επίσης τόσο το άνοιγμα λόγω της πέμπτης πόρτας, όσο και η επέκτασή του διευκολύνουν ιδιαίτερα. Ρούμπο λοιπόν στη διαχείριση των αποσκευών. Δεν θα παραλείψουμε όμως και την αίσθηση ευρυχωρίας, που στη shooting brake είναι ακόμα καλύτερη για τους πίσω επιβάτες, λόγω του πιο ομαλού τελειώματος της οροφής. Για να μην αφήνουμε όμως λανθασμένες εντυπώσεις, πρέπει να σημειώσουμε ότι η CLA δεν είναι ούτε το πιο ευρύχωρο, ούτε και το πιο πρακτικό αυτοκίνητο σε αυτές τις διαστάσεις.

    CLA 180 SB 14CLA 180 SB 13CLA 180 SB 15 

    Επίσης βρήκαμε μάλλον άκομψη και μπακάλικη την πρακτική της ρύθμισης της πλάτης του πίσω καθίσματος σε όρθια θέση, για επέκταση του χώρου αποσκευών και ταυτόχρονο διαχωρισμό του περιεχομένου του, μέσω ενός αναδιπλούμενου… ελάσματος, στο οποίο απλά ασφαλίζει το κάθισμα πριν την κανονική του κλίση. Τόσα και τόσα άλλα, πιο φθηνά και καθημερινά αυτοκίνητα, προσφέρουν την ίδια δυνατότητα με ένα απλό τράβηγμα του μηχανισμού αναδίπλωσης του καθίσματος -και μάλιστα σε περισσότερες από μια θέσεις. Επίσης, κάποια στιγμή θα πρέπει να γίνει αντιληπτό στην τρόικα  των Γερμανών κατασκευαστών αυτοκινήτων κύρους -Mercedes, BMW και Audi- ότι οι οθόνες αφής είναι απείρως πιο πρακτικές και κατανοητές στους οδηγούς, που έχουν συνηθίσει από τα smartphone και τα tablet. Καιρός λοιπόν να πάψει η πλοήγηση στα συστήματα infotainment που διαθέτουν μέσω περιστροφικών και πιεστικών διακοπτών, αφού και περισσότερο χρόνο απαιτεί και την προσοχή αποσπά.

    Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου

    CLA 180 SB 6

    Σήμερα η μέρα κύλησε με λίγη οδήγηση στην εθνική οδό και περισσότερη στα στενά της πόλης, όπου εμφανίζεται το σημαντικότερο ίσως μειονέκτημα της CLA: η σκληρότητα της ανάρτησης. Με το πακέτο AMG τα ελατήρια είναι αρκετά σκληρά, τα ελαστικά των 18 ιντσών χαμηλού προφίλ και ο συνδυασμός αποδεικνύεται κουραστικός στα εγκάρσια σαμάρια, στις λακούβες και στα κοιλώματα απορροής των νερών που υπάρχουν στους δρόμους.

    CLA 180 SB 1

    Μπορεί λοιπόν το αυτοκίνητο να είναι γρανίτης στα πολλά χιλιόμετρα και απολαυστικό στις στροφές, όμως σε δρόμους όπως αυτοί της Αθήνας σου βγάζει το λάδι. Ένα ακόμα θέμα που μπορεί κανείς να θέσει αναφορικά με τη CLA, αφορά την ποιότητα των πλαστικών του εσωτερικού. Διεκπεραιωτική θα την χαρακτηρίζαμε, καθώς δεν είναι λίγα τα μικρά μεσαία μοντέλα άλλων κατασκευαστών, των οποίων τα πλαστικά δείχνουν καλύτερα τόσο οπτικά, όσο και στην αφή. Και τα δύο αυτά μειονεκτήματα του μοντέλου εξαφανίζονται όταν αρχίζεις και γράφεις πολλά χιλιόμετρα και μάλιστα σε μακρινές διαδρομές, όπου οι προτεραιότητες αλλάζουν. Αλλά για αυτά θα μιλήσουμε εν ευθέτω χρόνω.

    Τρίτη 16 Φεβρουαρίου

    Χθες το βράδυ είδα δύο μου φίλους. Δεν τριγυρνούσαν σαν ξωτικά όπως αυτός του Σαββόπουλου στο “Ζεϊμπέκικο” αλλά μόλις είδαν τη Mercedes ψάρωσαν. Περίπου δέκα λεπτά περιεργάζονταν το αμάξωμα προσπαθώντας να αντιληφθούν σε ποια κατηγορία ανήκει. Μετά από μια σύντομη βόλτα που ήταν απαραίτητη προϋπόθεση για να κεράσουν ένα ποτό, η κουβέντα και πάλι γύρω από την αισθητική της CLA περιστράφηκε. Τους άρεσε ιδιαιτέρως το εμπρός μέρος αλλά και ο τρόπος που η οροφή συναντά την πίσω πόρτα. Βρήκαν επίσης την εμπρός μάσκα και τα φωτιστικά σώματα πολύ brutal και του γούστου τους.

    CLA 180 SB 10

    Ακούστηκαν και άλλα επίθετα που δεν είναι δημοσιεύσιμα, το συνολικό συμπέρασμα όμως ήταν κοινό: πολύ όμορφο αυτοκίνητο η CLA. Αρκετά αργότερα άρχισαν οι ερωτήσεις περί ισχύος, κανείς εκ των δύο όμως δεν ρώτησε για οδική συμπεριφορά. Το πολύ επιδερμικό συμπέρασμα είναι ότι η αισθητική, τελικά, έλκει ή απωθεί κατά περίσταση τόσο, που δύσκολα αρχίζει να σκαλίζει κανείς παραπέρα. Το έχουμε δει άλλωστε με την επιτυχία πολλών μοντέλων που εξηγείται σχεδόν κατά αποκλειστικότητα λόγω της σχεδιαστικής πρωτοτυπίας τους, καθώς από μηχανική συγκρότηση…

    CLA 180 SB 9 CLA 180 SB 7

    Ευτυχώς η CLA δεν εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία, αφού  η φροντισμένη αισθητική κρύβει ανάλογα αξιόλογα μηχανικά μέρη. Κάποια παράπονα έχουμε, σήμερα όμως θα απολαύσουμε τις όμορφες γραμμές της Γερμανίδας και αύριο τα ξαναλέμε.

    Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου

    CLA 180 SB 4

    Σήμερα ήταν σαν να μπήκε η άνοιξη και φυσικά δεν μπορέσαμε να μην σκεφτούμε τη γνωστή παροιμία περί Φλεβάρη που φλεβίζει. Πέρα από τις παροιμίες όμως, που κάθε μια αναιρεί την άλλη, υπάρχουν και τα μοντέλα αυτοκινήτων που το ένα συμπληρώνουν το άλλο. Όπως αυτή εδώ η shooting brake εκδοχή της CLA, που αντίθετα με τα ειωθότα των station, αντί να είναι πιο συντηρητική από την τετράθυρη εκδοχή της, τείνει να είναι πιο εντυπωσιακή. Επίσης είναι απόλυτα πιστή στην ονομασία της, που προέρχεται από τη βρετανική κατηγοριοποίηση κάποιων κουπέ αμαξωμάτων με ενιαίο χώρο αποσκευών – επιβατών, ώστε να χωρούν να σύνεργα του κυνηγιού και του γκολφ.

    CLA 180 SB 3CLA 180 SB 2

    Χυτή, μυώδης και δυναμική, η CLA shooting brake συνδυάζει αριστοτεχνικά τη νεανική και σύγχρονη αισθητική -προσθέστε σε αυτή και τις πόρτες χωρίς πλαίσιο- με την πρακτικότητα ενός στέισον, ασχέτως αν οι χώροι της δεν κατατάσσονται σε αυτούς που αναφέρουμε ως “σπηλαιώδεις¨. Στη βασική της εκδοχή με τον κινητήρα βενζίνης των 1.6 λίτρων που αποδίδει μέγιστη ισχύ 122 ίππων δεν είναι διόλου “βασική” στον δρόμο και σε αυτό βοηθάει και το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων με τα paddles αλλαγής στο τιμόνι. Μόλις βρούμε λίγο χρόνο θα αρχίσουμε να “σκαλίζουμε” λίγο το επίπεδο εξοπλισμού της, που ελπίζουμε να μη μας δημιουργήσει οικονομική αποπληξία, έως τότε όμως απολαμβάνουμε τη διάθεσή της να ταξιδεύει άνετα και σβέλτα.

    Σχόλια

    Σχόλια