First Drive: Honda HR-V

    Μετά από 10 χρόνια απουσίας, το όνομα επιστρέφει και μαζί του έρχεται και ένας -όπως όλα δείχνουν- πολύ σημαντικός “παίχτης” στην κατηγορία των compact SUV.

    Η πρώτη γενιά του HR-V, ήταν κοντά μας από το 1998 έως και το 2006. Από το τέλος της παραγωγής του μέχρι και σήμερα που επανεμφανίζεται στην αυτοκινητιστική πραγματικότητα, η κατηγορία των αυτοκινήτων που πρακτικά η Honda δημιούργησε με το HR-V, έχει γνωρίσει μια σχετική άνθηση. Δηλαδή, τι σχετική; Μιλάμε για άνοιξη κανονική, με πολλές και ενδιαφέρουσες προτάσεις που αξίζουν την προσοχή του target group των αγοραστών, έτσι όπως το θέτει η ελληνική αντιπροσωπεία (και προφανώς, όχι μόνο αυτή). Τα χαρίσματα ενός μικρού SUV είναι πλέον πολύ ελκυστικά, στην αρκετά ταλαιπωρημένη αγορά της χώρας μας- που ακόμα και τώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, δεν έχει ξεκαθαριστεί το θέμα της απόσυρσης και με τον τρόπο αυτό παρατείνεται η “παγωμάρα”. Τόσο από τη μεριά των αγοραστών που δικαίως διστάζουν να κάνουν κίνηση, όσο και από τις εταιρείες που στην ουσία δεν ξέρουν τι τους ξημερώνει και πώς πρέπει να τιμολογήσουν τα αυτοκίνητά τους.

     Honda HR-V Action (37)

    Για να γυρίσουμε στο προκείμενο όμως, για τη Honda το asset HR-V ήταν και προφανώς επανέρχεται ως πολύ σημαντικό. Μικρές διαστάσεις, χαρισματικοί κινητήρες (τουλάχιστον σε ότι αφορά την diesel επιλογή) και die hard ποιότητα, που εκτιμάται από τους αγοραστές και συμβάλλει στη διατήρηση του μύθου της Honda στον τομέα της αξιοπιστίας και της υψηλής μεταπωλητικής αξίας. Η απροβλημάτιστη συμβίωση με ένα ποιοτικό αυτοκίνητο, παίρνει διαστάσεις μύθου όταν το αυτοκίνητο είναι ποιοτικό σε όλες του τις “προεκτάσεις” και ευχάριστο στη χρήση. Ακριβώς αυτό είναι και το brief πίσω από τη δημιουργία του HR-V που έρχεται μεν με γνωστό από το παρελθόν όνομα, αυτό είναι όμως και το μοναδικό στοιχείο που φέρνει από εκεί. Όλο το υπόλοιπο πακέτο, είναι ένα απόλυτα σύγχρονο σύνολο που κερδίζει αβίαστα τις εντυπώσεις, ακόμα και όταν δεν εντυπωσιάζει με την απόδοσή του. Όπως στην περίπτωση της έκδοσης με τον ατμοσφαιρικό 1.500άρη με την ονομαστική απόδοση των 130 ίππων.

    Honda HR-V Action (39)

    Στο πλαίσιο της παρουσίασης, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια γεύση και από τους δύο κινητήρες με τους οποίους διατίθεται το μοντέλο. Μετά από τη (γεμάτη κλισέ και γενικότερα αδιάφορη) συνέντευξη τύπου που ξεπέρασε τα 90′ (!) σε διάρκεια, βρεθήκαμε στην έκδοση με τον i-VTEC κινητήρα, να κινούμαστε σε εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, με προορισμό το πανέμορφο Ναύπλιο. Τα 154 χιλιόμετρα του “πήγαινε” ήταν αφιερωμένα λοιπόν στην ατμοσφαιρική έκδοση του μοντέλου και πρέπει να πούμε πως συνολικά δεν μας κέρδισε. Είναι βέβαια η βασική σε ότι αφορά και την τιμή αγοράς του αυτοκινήτου και ίσως αυτό να είναι το μεγαλύτερο όπλο της απέναντι στον υποψήφιο αγοραστή, που θα βρεθεί μπροστά σε ένα πλήρες από κάθε άποψη αυτοκίνητο της κατηγορίας των compact SUV με τιμή εκκίνησης τα 21.670€. Για να σου δώσει την αίσθηση ότι κινείσαι γρήγορα, το μικρότερο από τα δύο μοτέρ, θέλει κανονικό “ξεζούμισμα” και πάλι αυτό που θα εισπράξεις δε θα σε γεμίσει. Είναι και το πλαίσιο με την ανάρτηση που συνθέτουν ένα σύνολο- ποίημα και λειτουργούν εκθετικά προς τον κινητήρα και την απόδοσή του.

    Honda HR-V Details (5)

    Το τιμόνι είναι εξαιρετικό για τα δεδομένα της κατηγορίας, όπως και η ρύθμιση της ανάρτησης που κοντρολάρει ιδανικά τις κλίσεις χωρίς να θίγει τη σφριγηλότητα του συνόλου. Σε καμία περίπτωση το HR-V δε θα σου δώσει την αίσθηση του χαλαρού, παρά το γεγονός πως η άνεση είναι πραγματικά πολύ καλού επιπέδου. Για τον οδηγό και την πολύ καλή εικόνα που σχηματίζει, τον -σημαντικότατο- ρόλο της παίζει και η θέση οδήγησης που είναι εξαιρετική, με προσεγμένες λεπτομέρειες όπως είναι το οδηγοκεντρικό ταμπλό, με την ελαφρά κλίση προς τον οδηγό, ο μικρός επιλογέας των ταχυτήτων που είναι τοποθετημένος ψηλά, πάνω στην ογκώδη κεντρική κονσόλα που δημιουργεί γενναιόδωρους αποθηκευτικούς χώρους. Οι πίσω κάθονται αναπαυτικά και έχουν αρκετό χώρο στη διάθεσή τους, ενώ και για τις αποσκευές, τα 453 λίτρα είναι ένα αξιοπρεπές νούμερο για τα δεδομένα της κατηγορίας. Φυσικά και υπάρχουν οι δυνατότητες επέκτασης έως και τα 1.023 λίτρα, καθώς επίσης και τα Magic Seats που δίνουν δυνατότητες διαμόρφωσης που μόνο σε MPV μπορεί να αναζητήσει κανείς.

    Honda HR-V Action (34)

    Στην επιστροφή από το Ναύπλιο, είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση του μοντέλου με τον i-DTEC των 1.6 λίτρων και των 120 ίππων. Η απόδοση είναι και πάλι “μικρή” για τις δυνατότητες του πλαισίου, λόγω όμως των λειτουργικών του χαρακτηριστικών και φυσικά των 30,8 kgm της ροπής (που είναι η διπλάσια από αυτή του i-VTEC) το σύνολο δείχνει ικανότερο και σαφώς πιο “ψυχωμένο”. Με το diesel σύνολο, πετύχαμε καλύτερη “ροή” στην κίνησή μας, διατηρώντας εύκολα ένα σβέλτο ρυθμό, με λίγες αλλαγές στο πολύ καλό 6άρι κιβώτιο (κοινό χαρακτηριστικό στις δύο εκδόσεις κινητήρα, ενώ το βενζινοκίνητο διατίθεται και με CVT 7 σχέσεων). Με τον i-DTEC κινητήρα, η τιμή εκκίνησης του μοντέλου δε μπορεί να το τοποθετήσει μεταξύ των “ευκαιριών” της κατηγορίας. Τα 25.670€ είναι ένα νούμερο που θα φέρει σε δύσκολη θέση το μοντέλο, αφού σε αυτό το οικονομικό πλαίσιο, απέναντί του υπάρχει σοβαρότατος ανταγωνισμός, του ικανότατου Nissan Qashqai συμπεριλαμβανομένου, αφήνοντας “έκθετη” ακόμα και την εξαιρετική επιλογή της ελληνικής αντιπροσωπείας της Honda που επεκτείνει κατά 3 χρόνια την εργοστασιακή εγγύηση, προσφέροντας συνολικά 5 χρόνια bumper to bumper κάλυψη.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Honda HR-V Static (21)

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Honda HR-V

     

    Κινητήρας

    1.6 i-DTEC (diesel) 1.5 i-VTEC (petrol)
    Τύπος 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
    Κυβισμός 1,597 1,498
    Διάμετρος x διαδρομή 76.0 x 88.0 73.0 X 89.5
    Λόγος συμπίεσης 16.0 11.5
    Ισχύς 120 PS @4.000 rpm 130 PS @ 6.600 rpm
    Ροπή 300 Nm @2.000 rpm 155 Nm @ 4.600 rpm

    Κιβώτιο

    1.6 i-DTEC (diesel) 1.5 i-VTEC (petrol)
    Μηχανικό 6 σχέσεων 6 σχέσεων
    CVT Συνεχούς μεταβαλλόμενων σχέσεων (με 7 προεπιλεγμένες σχέσεις)

    Σχέσεις μετάδοσης

    1.6 i-DTEC6 τάχυτο μηχανικό 1.5 i-VTEC 6 τάχυτο μηχανικό 1.5 iVTECCVT(εικονικές σχέσεις)
    1η

    3.642

    3.642

    2.526

    2η

    1.884

    2.080

    1.573

    3η

    1.179

    1.361

    1.211

    4η

    0.869

    1.023

    0.944

    5η

    0.705

    0.829

    0.755

    6η

    0.592

    0.686

    0.603

    7η

    0.408

    Όπισθεν

    3.673

    3.673

    5.822

    Τελική σχέση μετάδοσης

    3.850

    4.705

    5.436

     

    Ανάρτηση και απόσβεση

    Εμπρός Γόνατα MacPherson
    Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας τύπου H

     

    Σύστημα διεύθυνσης

    1.6 i-DTEC (diesel) 1.5 litr i-VTEC (petrol)
    Τύπος

    Κρεμαγιέρα

    Στροφές (από τέρμα σε τέρμα)

    2,71

    2,79

    Κύκλος στροφής (στους τροχούς)

    10,6

    Κύκλος στροφής στο αμάξωμα (στο αμάξωμα)

    11,4

     

     

    Φρένα

    Εμπρός 293 mm αεριζόμενοι δίσκοι
    Πίσω 282 mm δίσκοι

     

    Τροχοί και ελαστικα

    Wheel size Ελαστικά Εμπρός ΕλαστικάΠίσω
    x 16-ιντσών 215 60R16
    x 17- ιντσών 215 55R17

     

    Διαστάσεις (mm)

    Εξωτερικό (mm)
    Συνολικό μήκος 4.294
    Συνολικό πλάτος 2.019 (συμπερ. εξωτερικών καθρεπτών)
    Συνολικόύψος 1.605 (συμπερ. κεραίας)
    Μεταξόνιο 2.610

     

    Χωρητικότητες (λίτρα)

    Χώρος αποσκευών 453 (καθίσματα όρθια) / 1,026 (καθίσματα αναδιπλωμένα)
    Ρεζερβουάρ 50

     

     

     

     

     

     

     

    Βάρη (kg)

    Κινητήρας 1.6 litreiDTEC6-τάχυτο μηχανικό 1.5 litreiVTEC6- τάχυτο μηχανικό 1.5 litre i-VTEC CVT
    Απόβαρο (συμπερ. 100% καυσίμου) 1.324 – 1.404 1.241 – 1.313 1.249 – 1.322

     

     

     

    Επιδόσεις και κατανάλωση

    Κινητήρας 1.6 i-DTEC6- τάχυτο μηχανικό 1.5 i-VTEC 6- τάχυτο μηχανικό 1.5 i-VTEC CVT
    Τελική ταχύτητα (km/h)

    192

    192

    187

    Επιτάχυνση 0-100 km/h (δεύτερα)

    10.1

    10.7

    11.2

    Κατανάλωση πόλης (l/100 km)

    4.2 (ζάντες 16”)

    4.4 (17”)

    7.0 (16”)

    7.1 (17”)

    6.1 (16”)

    6.3 (17”)

    Κατανάλωση καυσίμου εκτός πόλης (l/100 km)

    3.8 (16”)

    3.9 (17”)

    4.8 (16”)

    4.9 (17”)

    4.6 (16”)

    4.8 (17”)

    Κατανάλωση μικτού κύκλου (l/100 km)

    4.0 (16”)

    4.1 (17”)

    5.6 (16”)

    5.7 (17”)

    5.2 (16”)

    5.4 (17”)

    Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο (g/km)

    104 (16”)

    108 (17”)

    130 (16”)

    134 (17”)

    120 (16”)

    125 (17”)

     

     

     

     

    Σχόλια

    Σχόλια