Ανησυχία για την τεχνολογία “χωρίς κλειδί”

    Στις Η.Π.Α. έχει αρχίσει να παίρνει διαστάσεις το θέμα των θανάτων που σχετίζονται με τα συστήματα keyless entry των αυτοκινήτων και στις αυτοκινητοβιομηχανίες εμφανίζεται ένας ακόμα πονοκέφαλος.

    Είναι κανόνας που επιβεβαιώνεται συνεχώς και έχει να κάνει με όλες τις παραμέτρους της ζωής μας: είμαστε σταθερά κάποια χρόνια πίσω από τις εξελίξεις, όχι μόνο σαν χώρα αλλά σαν Ήπειρος γενικότερα- αν θεωρήσουμε πως εξακολουθούμε ως Έλληνες και ανήκουμε στην Ευρώπη. Όλες οι μεγάλες εξελίξεις ξεκινούν από εκεί. Από την άλλη πλευρά του ατλαντικού κατά το θλιβερό δημοσιογραφικό κλισέ. Από την Αμερική όπου χτυπά η καρδιά του καπιταλισμού και της ευημερίας σε μεγάλη κλίμακα.Εκεί λοιπόν το αμφιλεγόμενο ζήτημα της χρησιμότητας του συστήματος keyless entry των αυτοκινήτων (με το οποίο δεν χρειάζεται το κλειδί στη μίζα κατά τον πατροπαράδοτο τρόπο), αρχίζει και παίρνει αρνητική χροιά. 

    Από το 2009 έως και σήμερα, στις Η.Π.Α. έχουν σημειωθεί 14 θάνατοι που σχετίζονται με τη χρήση της τεχνολογίας χωρίς κλειδί” στα αυτοκίνητα. Το τελευταίο περιστατικό είναι χαρακτηριστικό: η Mona Sternbach, 84 ετών, τον περασμένο Σεπτέμβριο πάρκαρε το καινούργιο της αυτοκίνητο στο κλειστό γκαράζ που “επικοινωνεί” με το υπόλοιπο σπίτι και χωρίς να σβήσει τον (αθόρυβο, καθότι τεχνολογικά προηγμένος) κινητήρα, πάει για ύπνο. Ίσως μάλιστα και να νόμιζε πως τον έσβησε αν πάτησε λίγο πιο ελαφρά το κουμπί. Ίσως πάλι, όπως ισχυρίζονται κάποιοι αναλυτές, να μην ασχολήθηκε καθόλου, αφού η χρήση του παραδοσιακού κλειδιού είναι για τα καλά χαραγμένη στο σκληρό μας δίσκο και είναι δύσκολο ασυναίσθητα να κάνουμε κάτι άλλο για να σβήσουμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου. Όπως και να έχει, σε τέτοια γκαράζ, ούτως ή άλλως είναι περιττό να κλειδώσεις τις πόρτες του αυτοκινήτου, οπότε και έχει λογική η δυσάρεστη συνέχεια, με την ηλικιωμένη κυρία να κοιμάται για πάντα δηλητηριασμένη από την υψηλή συγκέντρωση μονοξειδίου του άνθρακα στο σπίτι της. Το ότι δεν μπαίνει ο ιδιοκτήτης στον “κόπο” να κλειδώσει, παίζει και αυτό τον ρόλο του μια και όσα αυτοκίνητα έχουν keyless σύστημα, “αρνούνται” να κλειδωθούν ενώ ο κινητήρας βρίσκεται σε λειτουργία. Με παρόμοιο τρόπο, σύμφωνα και με όσα καταγράφουν οι αρχές, έχουν καταλήξει άλλοι 13 άνθρωποι τα τελευταία 6 χρόνια.

    Εδώ λοιπόν εγείρονται ερωτήματα που τείνουν να γίνουν καυτά, αφού χωρίς προφανώς να αιτιολογηθεί, έχει σημειωθεί σημαντική καθυστέρηση από τις πολύ προσεκτικές σε τέτοια θέματα αμερικανικές αρχές στον καθορισμό αυστηρών προδιαγραφών για τη διάθεση των εν λόγω συστημάτων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην αγορά. Οι τελευταίες, που προφανώς και δεν είναι διατεθειμένες να αντιμετωπίσουν ένα τέτοιο  θέμα με μείωση της κερδοφορίας τους, περιμένουν με αγωνία τις σχετικές αποφάσεις που αναμένονται -μετά και τις τελευταίες εξελίξεις- να ανακοινωθούν μέχρι τον Μάρτιο. Μάλιστα, όλες πλην της Nissan που πήρε ήδη θέση απέναντι στο ζήτημα, “κρύβονται” πίσω από την κείμενη νομοθεσία και το κενό που προφανώς υπάρχει γύρω από το θέμα. 

    Η Nissan από την άλλη εμφανίζεται πιο έτοιμη απέναντι στο ζήτημα που πρόκειται να παρουσιαστεί και με ανακοίνωση ενημερώνει το αγοραστικό κοινό των Η.Π.Α.πως τα μοντέλα της, όπως και αυτά της Infiniti, έχουν ήδη ηχητική προειδοποίηση όταν ο οδηγός απομακρύνεται από το αυτοκίνητο με το κλειδί επάνω του και ο κινητήρας βρίσκεται σε λειτουργία. Με το θέμα που τείνει να πάρει μεγάλες διαστάσεις, όλες οι εταιρείες που χρησιμοποιούν τέτοια συστήματα θα κληθούν να αναβαθμίσουν την ασφάλεια της χρήσης αυτών. Αυτό που εμείς περιμένουμε, είναι να υπάρξει έγκαιρα θετική βούληση από τις εταιρείες για να προληφθεί κατά κάποιο τρόπο και ο “παγκόσμιος θόρυβοςσχετικά με το θέμα. Όπως έχει αποδειχτεί κατ’ επανάληψη, ό,τι “ξεκινάει” από τις ΗΠΑ, έχει συνήθως απήχηση σε όλες τις υπόλοιπες χώρες (όπως διδαχτήκαμε από το πρόσφατο θέμα με τον Όμιλο VW). Αφού όπως λένε, όταν φταρνίζεται η Αμερική, κάνει πυρετό ο υπόλοιπος κόσμος.

    Σχόλια

    Σχόλια