Live Test: Citroen C4 PureTech 1.2 130 ps

    Το Citroen C4 βρέθηκε με τον 3κύλινδρο turbo 1.200άρη κάτω από το εμπρός καπό του και συνεχίζει να συναρπάζει όλους όσοι παραμένουν πιστοί στη βενζίνη.

    Το Citroen C4 PureTech 1.2 130 ήρθε στο Live Test του Motornews με αξιώσεις και αρκετό θράσος. Τις επόμενες ημέρες, το C4 θα είναι κοντά μας προσπαθώντας να στρέψει τα φώτα του ενδιαφέροντος από τα diesel “αδέρφια” του και να μας θυμίσει τις αξίες των καλών turbo βενζινοκινητήρων. Στο τέλος του Live Test, θα συνοψίσουμε τις εντυπώσεις μας και θα αναφερθούμε στα τυπικά στοιχεία μιας δοκιμής.

    Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου

    Κι αφού επιζήσαμε από την οικονομική καταστροφή και τη πολυπρόσωπη λαίλαπα του Αγίου των ανθοπωλείων, αρχίσαμε μια ακόμα εβδομάδα. Όχι και τόσο καλά, αλλά την αρχίσαμε. Αναποδιές στο πρόγραμμα και κάποιες ατυχίες σε προσωπικό επίπεδο, μας έριξαν τη διάθεση στα τάρταρα. Εκμεταλλευτήκαμε όμως το γεγονός πως έχουμε την αγχολυτική C4 στα χέρια μας, και ορμήξαμε μια στο αγαπημένο μας βουνό. Η Πάρνηθα, για λόγους που προφανώς απέχουν από ρουλέτες και μπλακ τζακ, είναι αγαπημένος προορισμός. Ειδικά καθημερινές, όπου η κίνηση είναι περιορισμένη, για να μην πούμε μηδενική, το βουνό είναι ότι κοντινότερο σε επίγειο παράδεισο.

    20160215_162658

    Ανεβαίνεις, σταματάς, παίρνεις δέκα ανάσες και είσαι έτοιμος να γυρίσεις και να αντιμετωπίσεις τα πάντα. Α! Και να πεις και λίγα πράγματα για το αυτοκίνητο που οδηγείς. Για τη C4 που με το 1.200άρη τρικύλινδρο σύνολο, σε κάνει συνεχώς να χαμογελάς. Για το καλό πλαίσιο, που ακόμα και με τη μαλακή ανάρτηση της συγκεκριμένης έκδοσης (είπαμε, έχει πολύ από το ιστορικό DNA της Citroen), ανταποκρίνεται πολύ καλά όταν θελήσεις να ανεβάσεις σφυγμούς. Το μεγάλο τιμόνι, είναι λίγο άχαρο όταν πιάσεις ένα σχετικά σβέλτο ρυθμό (παραπάνω από 6/10 στο συγκεκριμένο περιβάλλον, δεν έχει ιδιαίτερο νόημα, χώρια που χαλάει και τη θετική εικόνα του αυτοκινήτου) αλλά πληροφορεί καλά και συμπαραστέκεται στον οδηγό που θέλει να “ξεσκάσει” για λίγο. Φτάσαμε μέχρι το τέλος του δρόμου, στις στρατιωτικές εγκαταστάσεις, όπου φυσικά απαγορεύεται η φωτογράφηση. Η όλη διαδικασία διήρκεσε περίπου μια ώρα αλλά πραγματικά, ήταν σαν μακρινή εξόρμηση που μας γέμισε τις μπαταρίες και μας έκανε λίγο πιο αισιόδοξους για τη συνέχεια. Αν σας δοθεί η ευκαιρία, δοκιμάστε το και θα μας θυμηθείτε. Καλή εβδομάδα να έχουμε.

    IMG_5722

    Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου

    20160212_115030

    Μετά τις πρώτες ημέρες με τη C4 και έχοντας τη σημερινή με κλειστό το κέντρο, οι διαδρομές μας συνεχίστηκαν. Μας δόθηκε η ευκαιρία να διαπιστώσουμε και κάποιες παραμέτρους που δεν παρατηρείς από τα πρώτα μέτρα με ένα αυτοκίνητο. Στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε να πούμε κάτι για την απόκριση των φρένων. Είναι σαν να υπάρχει μια ανακολουθία στο hardware του κυκλώματος. Το πεντάλ έχει αρχικά “νεκρή” διαδρομή και μετά “πιάνει” απότομα. Χρειάζεται εξοικείωση από τη μεριά του οδηγού αυτή η ιδιαιτερότητα, που δείχνει σαν να αλλάζει η έντασή της κατά τη διάρκεια της ημέρας, με το πιο έντονο δείγμα να εμφανίζεται όταν το αυτοκίνητο είναι κρύο. Είναι κάτι που εύκολα συνηθίζεις βέβαια αλλά δεν παύει να είναι εντυπωσιακό που εντοπίζεται σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο.

    mirror

    Επίσης, συνεχίζοντας στο “γκρίνια mode” θέλουμε να υπογραμμίσουμε το ότι μας λείπει η αυτόματη αναδίπλωση των εξωτερικών καθρεπτών. Είναι ένα πολύ χρήσιμο στοιχείο εξοπλισμού, το οποίο το είχε το C3 που οδηγούσαμε την περασμένη εβδομάδα αλλά δεν το έχει η C4. Έτσι και αλλιώς προσέχουμε για να έχουμε αλλά όπως και να το κάνεις, η ευκολία της αυτόματης αναδίπλωσης όταν κλειδώνεις τις πόρτες, σου δίνει ένα επιπλέον αβαντάζ. Κατά τα άλλα, η συνέχεια της άνεσης στις μετακινήσεις είναι πάντα ευπρόσδεκτη και καλοδεχούμενη. Σκοπεύουμε να κάνουμε κάποια χιλιόμετρα παραπάνω μέσα στο σαββατοκύριακο –αν δεν υπάρχουν μπλόκα από τους αγρότες- οπότε και θα έχουμε να πούμε κι άλλα από Δευτέρα. Να περάσετε όλοι πολύ καλά και ξεκούραστα. 

    Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου

    20160211_083854

    Πουλήσαμε μέρα και αγοράσαμε νύχτα σήμερα, αναφορικά με το live test της Citroen C4. Αφού η μέρα αφιερώθηκε στην οδήγηση του νέου Honda HR-V (για το οποίο σύντομα θα διαβάσετε περισσότερα) με το μοντέλο της Citroen καλύψαμε κάποιες ανάγκες που προέκυψαν για κίνηση εκ νέου -λες και δε μας έφταναν τα 300 χιλιόμετρα της παρουσίασης- προς τα βόρια προάστια. Φτάσαμε γρήγορα, παρκάραμε εύκολα και γυρίσαμε χωρίς να επιβαρυνθούμε σε κόπωση. Τα αναπαυτικά καθίσματα της C4 ήταν το καλύτερο βάλσαμο για την ημερήσια επιβάρυνση που είχαμε από την παρουσίαση. Στο ίδιο μήκος κύματος και τα χειριστήρια που σε ότι έχει να κάνει με την εργονομία και τις αποστάσεις από τα χέρια του οδηγού, είναι σε σημαντικά καλύτερη μοίρα από τα αντίστοιχα του μικρότερου C3 που προηγήθηκε στα χέρια μας. Λίγο τα ενσωματωμένα στο τιμόνι χειριστήρια για το ηχοσύστημα και το cruise control (το C3 διαθέτει ακόμα τα φορτωμένα “paddles” πίσω από το τιμόνι), λίγο η απόσταση από την κεντρική κονσόλα που πέφτει πολύ φυσικά στην ακτίνα δράσης του δεξιού χεριού, η C4 σε ξεκουράζει ακόμα και όταν κάνεις πράγματα μαζί της. 

    20160210_164904

    Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου

    20160210_155128

    Έχοντας πολλές διαδρομές να κάνουμε, το C4 μας υποστήριξε ιδανικά. Μεταφέροντας κόσμο στο πίσω κάθισμα, με αυτή την άνεση που όμοιά της δύσκολα εντοπίζεις στην κατηγορία. Από το κέντρο, βρεθήκαμε νωρίς το απόγευμα να κάνουμε cruising στην παραλιακή μέχρι τη Βούλα και πάλι πίσω. Ευκαιρία για φωτογράφηση δίπλα στα σκάφη της μαρίνας και για μερικές ανάσες ηρεμίας, σε ένα περιβάλλον εξόχως φθινοπωρινό αλλά καθόλα χαλαρωτικό. Είναι τελικά μεγάλη ευλογία να ζεις σε μια πόλη που σου δίνει τη δυνατότητα μέσα σε λίγη ώρα να βρεθείς από ένα ορεινό τοπίο, σε ένα παραθαλάσσιο. Ο συνδυασμός είναι πραγματικά άπαιχτος, μια και η C4 σου τονίζει τη διάθεση για χαλάρωση και γενικότερο ευ ζην.

    20160210_143729

    Μόλις χθες λέγαμε για την έλλειψη των στοιχείων που μας έχουν γίνει απαραίτητα τον τελευταίο καιρό, με το σύστημα ελέγχου της απόστασης στο παρκάρισμα, να είναι ένα από αυτά. Σήμερα λοιπόν, σε ένα από τα -μετρημένα- 8 παρκαρίσματα, βρεθήκαμε να ξεροκαταπίνουμε βλέποντας πόσο κοντά στη… ζημιά φτάσαμε. Ναι, ok, με μηδενική ταχύτητα κίνησης, μπορεί να μη γινόταν ούτε καν σημάδι στον προφυλακτήρα αλλά και πάλι, θα είχαμε την έννοια του. Τέλος καλό, όλα καλά όμως. Και συνεχίζουμε. 

    20160210_171010

    Τρίτη 9 Φεβρουαρίου

    20160209_182448

    Με το Citroen C4 έχουμε ιδιαίτερα καλές αναμνήσεις από πολύ ωραίες στιγμές, ταξιδιάρικες. Πολύ πρόσφατα, “γράψαμε” περίπου 1.800 χιλιόμετρα με το εξαιρετικό e-hdi C4, των 1,6 λίτρων και των 115 ίππων. Έτσι λοιπόν, σήμερα που ήρθε στα χέρια μας το μοντέλο με τον χαρισματικό turbo βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων, η διάθεσή μας ήταν πάρα πολύ καλή απέναντί του. Άμεσα προκύπτουν χαμόγελα από τα μαλακά καθίσματα με την τονισμένη πλευρική στήριξη και τη γενικότερη διάθεση του αυτοκινήτου να “φερθεί καλά” στους επιβάτες του, προσφέροντας χώρους και άνεση πραγματικά μεγαλύτερης κατηγορίας. Έχει με άλλα λόγια, κάτι από τις Citroen* του παρελθόντος.

     20160209_174732

    Σε καμία περίπτωση, τουλάχιστον σε αυτά τα πρώτα χιλιόμετρα μαζί του, δεν “προδίδεται” ότι το σύνολο κάτω από το εμπρός καπό είναι τρικύλινδρο. Αμεσότητα στην απόκριση, ικανοποιητική ελαστικότητα, χάρη και στην πιο πυκνή κλιμάκωση των 6 σχέσεων του κιβωτίου των ταχυτήτων και μια πολιτισμένη λειτουργία που κρατά μακριά τις εμπειρίες από τρικύλινδρους κινητήρες με κραδασμούς στο ρελαντί και τραχύτητα στην αύξηση των στροφών. Το μεγάλο τιμόνι δίνει ορατότητα στον πίνακα των οργάνων μέσα από τη στεφάνη και οι πληροφορίες είναι πολλές και χρήσιμες. Η κεντρική οθόνη αφής δίνει το στίγμα της εποχής, ενώ από το “δικό μας” αυτοκίνητο λείπουν άλλα χαρακτηριστικά στοιχεία που έχουν γίνει μόδα, όπως είναι οι (χρήσιμοι) ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες (που είχε και το C3 που μόλις αφήσαμε) και οι αισθητήρες παρκαρίσματος. Ας είναι όμως. Θα ζήσουμε τις επόμενες ημέρες και χωρίς αυτά.

    20160209_182411

    * Όσοι έχουν εμπειρία από παλιότερα μοντέλα της Citroen, θα συμφωνούν με τη χρήση του γένους. Τα σύγχρονα μοντέλα, μπορούν να αποκαλούνται “τα Citroen” ή όταν αναφερόμαστε σε ένα, “το Citroen”. Οι παλιές αρχοντικές Citroen όμως, δικαιωματικά θεωρούνται “θηλυκές”, με τον μεγεθυντικό φακό πάνω στην αρχοντιά της μετακίνησης και τις αναμφίβολα μεγάλες ικανότητες για κάθε είδους αποστολή.

    Σχόλια

    Σχόλια