Live Test: Citroen C3 BlueHDI 75ps

    Το Citroen C3 με τον 1.600άρη κινητήρα diesel και τους 75 ίππους της βασικής έκδοσης είναι εδώ για να δώσει λύσεις σε όσους θέλουν “πολύ” αυτοκίνητο με λίγα χρήματα.

    Το Citroen C3 BlueHDI 1.6 75 ps ήρθε στο Live Test του Motornews για να μας δείξει τη συνολική του αξία. Αυτή που διαμορφώνεται από τα πολύ καλά χαρακτηριστικά της τελευταίας ανανέωσης και που το διατηρεί σε τροχιά κορυφής αναφορικά με τις πωλήσεις. Τις επόμενες ημέρες, το C3 θα μας συντροφεύσει σε όλες μας τις διαδρομές, εντός και εκτός πόλης, για να μας δίνει “πληροφορίες” σχετικά με τη συνολική του αξία. Στο τέλος της “διαδρομής” θα ακολουθήσει η τυπική δοκιμή του αυτοκινήτου στην οποία θα αναφερθούμε διεξοδικά σε όλα τα ενδιαφέροντα στοιχεία του αυτοκινήτου.

    Τρίτη 9 Φεβρουαρίου

    Ημέρα αναχώρησης από το Live Test- και μάλιστα με λίγο ξαφνικό τρόπο, αφού για ένα αδιευκρίνιστο μέχρι στιγμής λόγο, δεν κοιτάξαμε το πρόγραμμα του αυτοκινήτου νωρίτερα από το μεσημέρι. Εσπευσμένα λοιπόν, αναχώρηση από τα νότια του λεκανοπεδίου για να φτάσουμε κάποια λογική ώρα στην Αγία Παρασκευή και την Ωμέγα Ελλάς, για να παραδώσουμε το C3 και να παραλάβουμε ένα C4. Λίγο ακόμα κίνηση λοιπόν, λίγη ακόμα ευχάριστη παραμονή στην καμπίνα του μικρού Citroen. Με την ευκαιρία, περάσαμε και έξω από το “ναό” στη Λεωφ. Αλεξάνδρας, από όπου έχουμε και το χαρακτηριστικό φωτογραφικό στιγμιότυπο.

    20160209_151244

    Τι μας έμεινε από το C3; Πρώτα από όλα η πεισματική του επιμονή στις χαμηλές απαιτήσεις για καύσιμο. Ο 1.600άρης, ως μη πουσαρισμένος (προφανώς) έχει όλα εκείνα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που κερδίζουν όλους όσοι είναι fans των χαλαρών διαδρομών. Κλείσαμε τις διαδρομές μας με μέση κατανάλωση 5,3 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα και με τη βεβαιότητα πως το νούμερο αυτό μπορεί να συμπιεστεί αρκετά περαιτέρω. Δεν μας έλειψε τίποτα, είχαμε και τις στιγμές χαράς με το πλαίσιο να συμπαραστέκεται σε δρόμους με στροφές, οπότε το πρόσημο της εμπειρίας είναι αναμφίβολα θετικό. Η άνεση είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του μικρού Citroen, που σαν να περνάει δεύτερη νιότη, εξασφαλίζει όλα όσα μπορεί να ζητήσεις από ένα μικρό αυτοκίνητο. Ως τέτοιο, βολεύεται παντού και σου διευκολύνει την καθημερινότητα, έχοντας όλα όσα μπορεί να ζητήσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Σύντομα θα έχουμε όλες τις εντυπώσεις μας συγκεντρωμένες στην “τυπική” δοκιμή του, οπότε και θα έχετε περισσότερα στοιχεία αναφορικά με τη γνώμη μας για το Citroen C3 με τον κινητήρα diesel των 1,6 λίτρων και τους 75 ίππους.

    20160209_150647

     

    20160209_163646

    ** Μέσα στην έκθεση της Ωμέγα Ελλάς, το Citroen C3 δεσπόζει στο ίδιο χρώμα με το οποίο το είχαμε και εμείς στα χέρια μας. Ε και πάλι δεν μας άρεσε. Είναι ένα μπλε σκούρο, που υπό συγκεκριμένη γωνία απέναντι στο φως, σου κάνει και λίγο μωβ. Φωτογραφίζεται ως μαύρο και στην καθημερινότητα κάνει λίγο πιο “μουντή” την εικόνα.

    20160209_153305

    ** Στο εύχρηστο μενού του συστήματος infotainment υπάρχει ακόμα και κομπιουτεράκι. Ποτέ δεν ξέρεις πότε θα χρειαστεί να κάνεις κάποιες πράξεις.  

    Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου

    20160207_175025

    Πάμε από εδώ, πάμε από εκεί, κινούμαστε γρήγορα, οδηγούμε ράθυμα, γράφουμε χιλιόμετρα και το όργανο με το υπόλοιπο του καυσίμου στο ρεζερβουάρ “δε νιώθει”. Έπρεπε να γράψει 330 χιλιόμετρα το C3 για να καταναλώσει το πρώτο τέταρτο του ντεπόζιτου. Μετά τον γύρο του λεκανοπεδίου μέσα στην εβδομάδα, ήρθε το σαββατοκύριακο με τα παιδιά να θέλουν εκδρομή και τους μεγάλους να μη μπορούν να χαλάσουν χατήρι. Έτσι λοιπόν, το μεν Σάββατο βρεθήκαμε να γυρνάμε στα Νότια προάστια, με τη λιακάδα να μας φτιάχνει τη διάθεση για θάλασσα και παραλία, και την Κυριακή, πήραμε ελαφρώς τα βουνά. Φτάσαμε στα Δερβενοχώρια, έχοντας κάνει ένα υπέροχο κύκλο από Ελευσίνα και Ασπρόπυργο. Η κατανάλωση σε τουριστικούς ρυθμούς, προκαλεί μοναδική ευφορία στον οδηγό και όχι μόνο, μένοντας εύκολα στα “χαμηλά 5άρια”. Το κιβώτιο των ταχυτήτων είναι ένα κλικ πιο “μακρύ” από ότι θα θέλαμε, αλλά κι αυτό πάλι έχει να κάνει με την κατανάλωση- και για να είμαστε ειλικρινείς, προτιμούμε να συμβιβαστούμε με τη συγκεκριμένη συνταγή. Άλλωστε, το είπαμε από την αρχή. Το C3 δεν είναι το αυτοκίνητο που θα επιλέξεις για τη χαρά της οδήγησης. Άσχετα αν και εκεί τα καταφέρνει αξιοπρεπώς, αρκεί να συνηθίσεις το εύρος λειτουργίας του κινητήρα και τη μαλακή ανάρτηση που επιτρέπει τις αυξημένες κλίσεις.

    20160207_200715

    Από την πρώτη στιγμή που ήρθε το Citroen C3 στο Live Test, είδαμε με μισό μάτι το χρώμα του. Του δίνει πολύ συντηρητικό ύφος και θεωρούμε πως δεν του πάει καθόλου- ή καλύτερα, θα του πήγαινε περισσότερο ένα πιο “εξωστρεφές” χρώμα, χώρια του ότι δεν “γράφει” στον φακό. Φαίνεται πως και ο σκύλος στην Ελευσίνα, την ώρα που παρκάραμε, σκέφτηκε πάνω- κάτω τα ίδια και σήκωσε το πίσω αριστερό του πόδι στη μάσκα του C3, για να δείξει με έργω εξύβριση την αποστροφή του στο χρώμα, πριν καλά καλά προλάβουμε να κλειδώσουμε φεύγοντας. Προλάβαμε να τον φωτογραφίσουμε όμως.

    20160207_175027

    Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου

    20160205_145240

    Η βροχή που πέφτει από νωρίς το μεσημέρι στην Αθήνα, έχει κάνει τις διαδρομές πιο δύσκολες και σημαντικά πιο χρονοβόρες. Η κίνηση στους δρόμους είναι ανελέητη με τα ραντεβού και οι καθυστερήσεις δίνουν και παίρνουν. Το θέμα είναι πως το φιλόξενο σαλόνι του C3 μας έχει δώσει τη δυνατότητα να κάνουμε ευχάριστα τις διαδρομές μας, που μέχρι στιγμής έχουν ξεπεράσει τα 200 χιλιόμετρα (από χθες που ουσιαστικά άρχισε το Live Test του γαλλικού super mini). Προφανώς και η πρώτη παρατήρηση έχει να κάνει με την ευκολία που προσφέρει το μικρό Citroen, σε συνδυασμό με την άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες. Πάνω από όλα όμως, το μάτι πέφτει αβίαστα στην κατανάλωση, που μπορεί να βάλει πόντους εκτίμησης στο σακούλι του μοντέλου ακόμα και για τους πλέον “δύσκολους”. Στα 163 χιλιόμετρα έσβησε το πρώτο νταμάκι στην ένδειξη του ρεζερβουάρ και αυτό αν μη τι άλλο παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ψυχολογία. Έχουμε και ένα γεμάτο διαδρομές σαββατοκύριακο μπροστά μας, το οποίο πλέον το αντιμετωπίζουμε με ιδιαίτερη αισιοδοξία. Καλά να περάσετε το διήμερο που ακολουθεί και θα τα ξαναπούμε από Δευτέρα. 

    20160205_155339

    Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου

    20160204_125849

     Στα χέρια μας λοιπόν και το Citroen C3 με το βασικό κινητήρα diesel που είναι πλέον 1,6 λίτρων και αποδίδει 75 ίππους. Μπορεί να φαίνεται μικρή η απόδοση ισχύος -αν και τα 23,8 kgm ροπής, μόνο λίγα δεν είναι- αλλά το “πακέτο” που αγοράζει κανείς, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον. Ιδιαίτερη σημασία έχει το ότι είναι πολύ καλή η τιμή αγοράς του αυτοκινήτου και έχοντας αυτά τα λίγα στοιχεία στο μυαλό (μαζί με την εικόνα του μοντέλου στο πρόσφατο παρελθόν). Όταν λοιπόν πήραμε στα χέρια μας το ανανεωμένο C3, ήταν πολλά αυτά που είχαμε να “διαπραγματευτούμε”.

     20160204_130013    20160204_130007

    Το πρώτο που προσέχει κανείς είναι η ενσωμάτωση της οθόνης στο κέντρο του ταμπλό, που εκτός της ανανέωσης στην εικόνα του μοντέλου, απογειώνει τη συνδεσιμότητα του μοντέλου και το φέρνει να σταθεί επάξια απέναντι στον ανταγωνισμό, όσο πιο σύγχρονος και αν είναι. Μάλιστα, αξίζει να παρατηρήσεις και την ενσωμάτωση των πλήκτρων για την αυξομείωση της έντασης του ηχοσυστήματος που είναι αρκετά πιο κάτω από την οθόνη, μια και προφανώς δεν υπήρχε χώρος για τοποθέτηση πλησίον της οθόνης που αποτελεί το “κέντρο” της συνδεσιμότητας του αυτοκινήτου. Bluetooth για το τηλέφωνο, GPS αλλά και μια σειρά από εφαρμογές που βοηθούν αρκετά τον οδηγό, είναι στη διάθεσή του με έξυπνο λειτουργικό που διευκολύνει την πρόσβαση.

     20160203_171843

    * Η κάθετη μονάδα της Citroen από την οποία γίνεται πλέον η παραλαβή των δημοσιογραφικών αυτοκινήτων, είναι αυτή της “Ωμέγα Ελλάς” και πρέπει να πούμε πως οι εγκαταστάσεις είναι εξαιρετικές. Όπως είναι και η εξυπηρέτηση που ακολουθεί το πνεύμα της εποχής- στοιχείο που όπως φαίνεται κερδίζει επισκέπτες και πελάτες. 

    Σχόλια

    Σχόλια