Live Test: Toyota Yaris 1.33 Multidrive

    Ανανεωμένο και πάντα δημοφιλές, το Yaris με τον κινητήρα των 1.3 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο φιλοδοξεί να ικανοποιήσει πολλαπλές ανάγκες

    Η ώρα του ανανεωμένου Toyota Yaris 1.33 έφτασε για το live test. Το σούπερ μίνι της Toyota θα μας δείξει πόσο πρακτικό, οικονομικό και εύχρηστο μπορεί να είναι στις καθημερινές μετακινήσεις και πόσο ικανό εκτός των τειχών της πόλης. Για πέντε μέρες θα μας ανεχτεί και στο τέλος θα του δώσουμε και μια πλήρη δοκιμή να… καταλάβει.

    Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου

    Καλή εβδομάδα σε όλες και όλους. Το Toyota Yaris μας άρεσε μέσα στην πόλη, όπως και στον αυτοκινητόδρομο. Στην πρώτη περίπτωση ωστόσο η κατανάλωση δεν μπόρεσε να πέσει κάτω από 7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ στη δεύτερη όταν πατάς βαθιά το γκάζι για να επιταχύνεις, ο θόρυβος του κινητήρα είναι πραγματικά ενοχλητικός. Ευτυχώς στο cruising το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) ρίχνει τόσο χαμηλά τις στροφές του μοτέρ, που έως και τα 140 χλμ./ώρα επικρατεί πολύ χαμηλός θόρυβος στο εσωτερικό. Κατά τα άλλα, χώροι, ποιότητα και συνολική ευκολία οδήγησης κατατάσσουν το Yaris στην κορυφή, όπως και η τιμή του.

    Yaris CVT 12 Yaris CVT 13

    Έτσι, αν θέλετε αυτόματο Yaris θα πρέπει να εκταμιεύσετε ελάχιστα παραπάνω από 16.000€, ένα κόστος που σίγουρα θα βάλει αρκετούς σε σκέψη για κάποιο μοντέλο της αμέσως επόμενης κατηγορίας, της μικρής – μεσαίας. Όπως έχουμε ξαναγράψει πολλές φορές η αισθητική ενός αυτοκινήτου είναι υποκειμενική και σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις, εξόφθαλμα όμορφων ή άσχημων σχεδιάσεων, αποφαινόμαστε υπέρ ή κατά. Η περίπτωση του ταμπλό του Yaris δεν είναι φυσικά τέτοια, στα δικά μας τα μάτια μοιάζει ωστόσο πολύ άτολμο σε σχέση με την εξωτερική σχεδίαση. Ωστόσο είναι ποιοτικά κατασκευασμένο και εργονομικό.

    Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου

    Yaris CVT 10

    Ο βροχερός καιρός και η πτώση της θερμοκρασίας γέμισαν και πάλι τους δρόμους με τα γνωστά γκόλουμ της οδήγησης: απογυμνωμένα από οποιαδήποτε επαφή με το όχημα, φοβισμένα και κυρίως κουτοπόνηρα, σου κάνουν τα νεύρα κρόσσια και δοκιμάζουν τις αντιστάσεις σου στη λεκτική παράθεση των θείων. Κάποια στιγμή, όταν μια αιθέρια ύπαρξη κινούταν εμπρός μου με 20 χιλιόμετρα και στη θέα του πορτοκαλί φαναριού επιτάχυνε για να περάσει, ομολογώ ότι έσπασα. Πέρασα λοιπόν όλους τους γνωστούς αγίους της χριστιανικής, βουδιστικής και μωαμεθανικής θρησκείας ένα χέρι και στο τέλος ξέσπασα και στο δωδεκάθεο. Το καημένο το Yaris κάνει ό,τι μπορεί για να χαλαρώσει τον οδηγό του, έχει αυτόματο κιβώτιο, καλά φρένα, ήσυχο εσωτερικό και ένα καλό σύστημα ήχου, όμως και πάλι δεν αρκεί. Εμπρός στον ουρανομήκη κρετινισμό της αντιπαθούς τάξης των Ελλήνων οδηγών, ακόμα και η διάσημη ιαπωνική ηρεμία που αποπνέει το εσωτερικό του Yaris μετατρέπεται σε κωλάδικο εν ώρα αιχμής. Να είστε σίγουροι, ότι ακόμα και όταν τα αυτοκίνητα θα γίνουν αυτόνομα, δηλαδή θα πηγαίνουν μόνα τους, στην Ελλάδα πάλι θα βρούμε τρόπο να τα κάνουν όλα λάθος.

    Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου

    Yaris CVT 8

    Οι πιο τακτικοί από εσάς γνωρίζουν σίγουρα τον λόγο που χάθηκε η χθεσινή ημέρα του live test: απεργία. Εμείς φυσικά δεν χρειαζόμαστε την προτροπή της ΕΣΠΗΤ για να βγούμε στους δρόμους, είμαστε κάθε μέρα σε αυτούς. Και ειδικά της πόλης, όπου το Yaris δείχνει ιδιαίτερα λαίμαργο, καθώς η μέση κατανάλωση ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα/100 χλμ. Παρότι το CVT αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί εξαιρετικά και δεν αφήνει τον κινητήρα να ανεβάζει ψηλά τις στροφές του, δεν εξασφαλίζει ανάλογη του ανοιχτού δρόμου οικονομία, όπου χάρη στις “άπειρες” σχέσεις του επιτρέπει στο μοτέρ των 99 ίππων να λειτουργεί χαλαρά με κάτι λιγότερες από 2.000 σ.α.λ. σε ταχύτητα 100 χλμ./ώρα.

    Yaris CVT 5 Yaris CVT 6 Yaris CVT 7

    Είναι επίσης και η έλλειψη start/stop που συμβάλλει με τη σειρά της στην αύξηση της κατανάλωσης εντός πόλης. Από την άλλη, το αυτόματο κιβώτιο σου λύνει … πόδια και χέρια στις καθημερινές μετακινήσεις και αποδεικνύεται μάννα εξ’ ουρανού στο πήξιμο της Κηφισού τα απογεύματα. Αντίθετα από το κιβώτιο, λίγο εκνευριστικό είναι το ραδιόφωνο του Yaris, που στους αποθηκευμένους σταθμούς οι αλλαγές από τον έναν στον άλλο έχουν μια υστέρηση περίπου δύο δευτερολέπτων. Έτσι, όταν θες να ψάξεις και τους 6, τρως περίπου 1 έως 2 λεπτά τη στιγμή που όλα σχεδόν τα ραδιόφωνα των υπόλοιπων αυτοκινήτων ανταποκρίνονται ακαριαία. Περίεργο. Οι χώροι όμως είναι άκρως ανταποδοτικοί, ειδικά αυτοί στο πίσω κάθισμα, όπου λόγω και του απόλυτα επίπεδου πατώματος -κάτι εξαιρετικά σπάνιο σε κάθε κατηγορία αυτοκινήτου- μπορούν χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις να βολευτούν τρία άτομα.

    Τρίτη 2 Φεβρουαρίου

    Yaris CVT 2

    Σύγχρονο μέσα και έξω, το ανανεωμένο Yaris κερδίζει το παιχνίδι των εντυπώσεων εκεί που συνήθως παίζεται: στην αισθητική και στον σύγχρονο εξοπλισμό διασύνδεσης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, χάρη στο multimedia σύστημα Touch2 που διαθέτει μια χορταστική οθόνη 7 ιντσών η οποία παίζει και τον ρόλο της κάμερας οπισθοπορείας. Στην προκειμένη περίπτωση το “δικό μας” Yaris είναι η αυτόματη έκδοση Multidrive, με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων CVT που διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία με 7 προεπιλεγμένες σχέσεις. Οι οποίες αλλάζουν και μέσω paddles στο τιμόνι. Αμέ!

    Yaris CVT 3Yaris CVT 1 Yaris CVT 4

    Συνολικά το Yaris σε αυτή τουλάχιστο την έκδοση (Active Plus) είναι τόσο καλά εξοπλισμένο που σου λείπει ο αυτόματος κλιματισμός και κάποια ακόμα στοιχεία της κορυφαίας έκδοσης Style Plus. Αλλά ας μην τα θέλουμε όλα δικά μας -και μάλιστα σε τιμές που μπορείς να προσεγγίσεις. Η πρώτη εντύπωση από την οδήγηση του Yaris έχει να κάνει με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και συναρμολόγησης, την άνετη και χαλαρωτική συμβολή του αυτόματου κιβωτίου στις αστικές διαδρομές και τέλος τη λογική κατανάλωση -για κινητήρα βενζίνης- που σε πρώτη βάση βρίσκεται πέριξ των 6,7 λίτρων/100 χλμ.

    Σχόλια

    Σχόλια