Motornews Test: Opel Astra 1,6 CDTi 136 ps

    Η νέα γενιά του Astra δείχνει να διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα το καταστήσουν ικανό να πρωταγωνιστήσει και πάλι στην κατηγορία.

    Η εξαιρετική εμπορική πορεία του προκατόχου, δημιουργεί μεγάλες προσδοκίες για την αξία του νέου, ενώ αφήνει παρακαταθήκη την εύλογη εμπιστοσύνη μεγάλης μερίδας αγοραστών, κάνοντας την προώθησή του σημαντικά πιο εύκολη διαδικασία. Με τη δουλειά του διαφημιστικού τμήματος της Opel να είναι πιο εύκολη από ποτέ, καθώς έχει και πολύ καλό προϊόν πλέον στα χέρια του, το νέο Astra έρχεται να διεκδικήσει την κορυφή.

    P1220001

    Ο δρόμος της συνολικής αλλαγής επιλέχτηκε για την εξωτερική εμφάνιση του νέου Astra αλλά και αυτό ανοίγει ένα αρκετά μεγάλο κεφάλαιο. Οι κομψές γραμμές κολακεύουν το νέο μοντέλο και το “ταιριάζουν” στο family look της εταιρείας. Όπως και σε κάθε αυτοκίνητο, τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του εμφανισιακού χαρακτήρα του μοντέλου. Και φυσικά, ως Γερμανικό, το Astra εμπνέει θετικά όποιον το αντικρίζει καθώς δεν υπάρχουν “αιχμηρές γωνίες”. Η εμφάνιση είναι τόσο “στρογγυλεμένη” όσο θέλει το κοινό της δύσκολης κατηγορίας των μικρομεσαίων.

    P1190004

    Συνδυασμός ποιότητας και σύγχρονου σχεδιασμού, συναντάται στο εσωτερικό, όπου το μαλακό πλαστικό εκτείνεται σε όλη την επιφάνεια του ταμπλό. Απλή και καλαίσθητη είναι και η σχεδίαση των οργάνων του πίνακα, από τον οποίο απουσιάζει ένας δείκτης για τη θερμοκρασία. Στην κεντρική κονσόλα, η μεγάλη οθόνη δεσπόζει στο επάνω μέρος, δίνοντας το στίγμα της απόλυτα σύγχρονης σχεδίασης του νέου Astra. Τα πάντα στο εσωτερικό του νέου Astra, «φωνάζουν» πως έχει γίνει προσπάθεια έτσι ώστε η ποιότητα να είναι το πρώτο χαρακτηριστικό που προσέχει κανείς. Ακόμα και έτσι όμως, απαρατήρητοι δεν περνούν ούτε οι καλοί χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Με δεδομένους αυτούς τους χώρους, οι μετακινήσεις γίνονται πιο ξεκούραστες και με σημαντικά λιγότερους συμβιβασμούς σε σχέση με το παρελθόν. Οι πίσω επιβάτες, έχουν σαφώς παραπάνω από ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια τους και αυτό έχει να κάνει και με τη χωροταξία στο εσωτερικό, αφού και το όφελος στον χώρο των αποσκευών με την “τιμή εκκίνησης” τα 370 λίτρα, δεν μπορεί να θεωρηθεί σημαντική διαφορά. Το συγκεκριμένο στοιχείο ωστόσο, δίνει αέρα στο Astra και βάζει δύσκολα στον ανταγωνισμό. Άρα, σε επίπεδο χώρων –όπως και στον τομέα της αισθητικής- οι ιθύνοντες της Opel το στοίχημα το έχουν κερδίσει.

    P1190008

    Έχοντας ένα αρκετά σπορτίφ προφίλ, με το προκάτοχο μοντέλο να κάνει εντυπωσιακή πορεία στην αγορά, αφού ένα από τα ατού του είναι ο ζωηρός χαρακτήρας του, η συνέχεια της παράδοσης είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα παράμετρος. Διατηρώντας την αρχιτεκτονική της ανάρτησης (με το σύνδεσμο Watt στον ημιάκαμπτο άξονα πίσω), το νέο Astra καταφέρνει κάτι που εκ πρώτης όψεως δείχνει δύσκολο. Είναι ενδιαφέρον οδηγικά και σαφώς πιο πολιτισμένο σε τάσεις και αντιδράσεις, κατά την οδήγηση σε γρήγορους ρυθμούς –όσο γρήγορους επιτρέπει το αξιόμαχο diesel μοτέρ με τους 136 ίππους. Τα περιθώρια της πρόσφυσης είναι υψηλά και σε αυτό συναινούν τόσο το αρκετά στιβάρο πλαίσιο, όσο και τα φαρδιά ελαστικά (225/45) στις 17άρες ζάντες. Το ρόλο της παίζει και η ρύθμιση της ανάρτησης που δεν επιτρέπει την εμφάνιση ιδιαίτερων κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές, διατηρώντας τις ισορροπίες ακόμα και όταν τα χιλιόμετρα στο κοντέρ είναι αρκετά. Χαρακτηριστικό των πολύ καλών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου, είναι η πιστή διατήρηση της επιλεγμένης από τον οδηγό τροχιάς σε αρκετά σβέλτους ρυθμούς, με την υποστροφή και την υπερστροφή να εμφανίζονται μετά από εξώφθαλμη πρόκληση από τη μεριά του οδηγού. Επίσης, έχει περιοριστεί σημαντικά η αναπήδηση του πίσω άξονα κατά τη διέλευση από εγκάρσιες ανωμαλίες. Από την άλλη μεριά όμως, η αίσθηση του τιμονιού όπως και αυτή των φρένων, παρά το γεγονός πως είναι αμφότερες βελτιωμένες σε σχέση με το παρελθόν, δεν μπορούν να τοποθετηθούν μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας.

    P1220015

    Ο κινητήρας, όπως είπαμε είναι αξιόμαχος και τα βγάζει πέρα με όλες τις τυπικές δοκιμασίες. Δε θορυβεί ιδιαίτερα όταν ζεσταθεί και μετά (αν και συγκριτικά με ανταγωνιστικά σύνολα διατηρεί μια αυξημένη τραχύτητα στη λειτουργία του), έχει καλή απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας και είναι και σχετικά οικονομικός. Καλύπτει τις ανάγκες για κάθε είδος μετακίνησης και το μόνο που ζητάει από τον οδηγό, είναι να μάθει ο τελευταίος γρήγορα τις λειτουργικές διαφορές σε σχέση με τα βενζινοκίνητα turbo σύνολα, προκειμένου να παίρνει πάντα το καλύτερο δυνατό από όλες τις περιπτώσεις. Συνοψίζοντας και στον δρόμο το νέο Astra τα καταφέρνει όχι απλώς μια χαρά αλλά συγκαταλέγεται μεταξύ των καλύτερων της κατηγορίας. Μιας κατηγορίας που έχει ιδιαίτερη βαρύτητα αφού είναι η δημοφιλέστερη στην Ελλάδα.

    P1220005

    Εκτός αυτού και αφού μιλάμε για Astra, με την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθείται από την εγχώρια αντιπροσωπεία, οι οιωνοί είναι άριστοι και για αυτή τη γενιά. Το “δικό μας” που είναι και ιδιαίτερα φορτωμένο από την άποψη του εξοπλισμού, κοστολογείται 24.640€. Με δεδομένο τον εξαιρετικό από κάθε άποψη εξοπλισμό αλλά και τη συνολική πληρότητα του αυτοκινήτου, τόσο αυτή η τιμή, όσο και τα 20.885€ της βασικής με τον συγκεκριμένο κινητήρα, κρίνονται ως πολύ λογικό κόστος. Τώρα για όσους δεν θέλουν να περάσουν το “όριο” των 20 χιλιάδων για αυτοκίνητο της κατηγορίας, με 18.720€ βρίσκονται μπροστά στην έκδοση με τον ίδιο σε χωρητικότητα κινητήρα, που όμως αποδίδει 110 ίππους. Και είμαστε σίγουροι πως θα είναι μια χαρά εναλλακτική, ως οικονομικότερη στην κτήση.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    P1190016

     

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός 1.598κ.εκ.
    Κύλινδροι 4 σε σειρά
    Ισχύς 136ίπποι στις 3.500- 4.000σ.α.λ
    Ροπή 32,6 Kgm στις 2.000- 2.250 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτων Χειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2 103 γρ./χλμ
    Μήκος 4,370 μέτρα
    Πλάτος 1,871 μέτρα
    Ύψος 1,485 μέτρα
    Μεταξόνιο 2,662 μέτρα
    Βάρος 1.290 κιλά
    Χώρος αποσκευών 370 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης 4.5 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης 3.5 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό 3.9 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα 9,6
    Τελική ταχύτητα 205 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 20.885

    Σχόλια

    Σχόλια