Μείωση στο κόστος των κινητήρων στην F1

    H FIA μαζί με τις ομάδες ήρθε σε συμφωνία για το κόστος προμήθειας των κινητήριων μονάδων

    Σύμφωνα με τον βρετανικό Τύπο, μετά από συνάντηση του Strategy Group στη Γενεύη, η FΙΑ με τις ομάδες, συμφώνησαν σε ορισμένα μέτρα για τη μείωση του κόστους στην παροχή κινητήρων.

    Οι τέσσερις κατασκευαστές κινητήρων, Mercedes, Ferrari, Renault και Honda, συμφώνησαν στην τιμή των 12 εκατ. ευρώ για τον 1.6 λίτρων V6 turbo κινητήρα κάθε χρόνο σε πελατειακές ομάδες. Επίσης, δόθηκαν εγγυήσεις, πως όλες οι ομάδες του grid θα προμηθεύονται, καθώς νέοι κανονισμοί θα εφαρμοστούν στο σπορ από το 2018 και θα έχουν τριετή ισχύ.

    Αυτή η κίνηση άφησε καλές εντυπώσεις, καθώς η ιδέα του προέδρου της FIA, Jean Todt, και του Bernie Ecclestone για ανεξάρτητο κινητήρα γινόταν όλο και πιο απειλητική.

    Στα τέλη του 2015, ζητήθηκε από τους τέσσερις κατασκευαστές να θέσουν ορισμένα θέματα, στα οποία θα περιλαμβάνονται απλοποιήσεις στους τεχνικούς κανονισμούς και βελτίωση στο θέμα του ήχου.

    Το κουαρτέτο των κατασκευαστών είχε μέχρι τις 15 Ιανουαρίου να παρουσιάσουν τις ιδέες τους στους Todt και Ecclestone πριν γίνει η συνάντηση στη Γενεύη. Από τη συνάντηση αυτή βγήκαν θετικά συμπεράσματα.

    Οι νέοι κανονισμοί θα βοηθήσουν στη μείωση της τιμής των κινητήριων μονάδων, ελαφρύνοντας το βάρος στις μικρές ομάδες κυρίως, καθώς μέχρι σήμερα έπρεπε να πληρώσουν ένα ποσό κοντά στα 20-25 εκατ. ευρώ ανά χρόνο.

    Ως αποτέλεσμα, η πρόταση για ανεξάρτητο κινητήρα μπαίνει προσωρινά στο ψυγείο, με την ανακοίνωση της εφαρμογής των νέων κανονισμών να γίνεται μετά το ΠΣΜΑ τον Μάρτιο.

    Σε επιπλέον μέτρα για τη μείωση του κόστους, ο κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του μόνο τρία κιβώτια ταχυτήτων διαθέσιμα ανά χρονιά.

    Στάθης Κοκκορόγιαννης

    Σχόλια

    Σχόλια