Love Test: Toyota GT86

    Τα ιδανικά υλικά - 200 ίπποι, πίσω κίνηση, κιβώτιο joystick και πλαίσιο βράχος- σε εκτέλεση Toyota για ένα και μοναδικό αποτέλεσμα: την απόλαυση της οδήγησης.

    Τι ήταν και αυτό που μας βρήκε αυτή την εβδομάδα με την Toyota GT86. Δεν ξυρίσαμε μουστάκι για χάρη της, αλλάξαμε όμως… τίτλο. Ταυτόχρονα  βαλθήκαμε να οδηγήσουμε κάθε δρόμο Αττικής και περιχώρων που συνδέει λόφους, ραχούλες και βουνά. Σε βάζει βαθιά στην πρίζα η άτιμη και δεν σε αφήνει παρά όταν στεγνώσει από καύσιμο. Πάμε ξανά. 

    Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου

    GT86 8

    Καλό μήνα και καλή εβδομάδα αναγνώστριες και αναγνώστες του live test. Από άποψη καιρού η σημερινή μέρα ήταν υπέροχη, για εμάς όμως υπήρξε μάλλον τραυματική, όσο είναι η μέρα ενός μικρού παιδιού που χάνει το αγαπημένο του παιχνίδι. Βλέπετε η GT86 παρότι “λύκος”, επέστρεψε στο μαντρί με τα “αρνάκια” της Toyota, αντί να χαράζει τεθλασμένες γραμμές καίγοντας λάστιχα στην άσφαλτο. Ο Άλεξ, συνάδελφος του αγωνιστικού, υποστηρίζει ότι γρήγορα μπορεί κανείς να βαρεθεί τη GT86, γιατί η δύναμη δεν περισσεύει -πάντα σε σχέση με αυτή που μπορούν να διαχειριστούν η ανάρτηση και το πλαίσιο. Ότι η GT86 θα μπορούσε να έχει 50 ίππους ακόμα, είναι γεγονός. Ότι θα τη βαρεθεί κανείς όμως, είναι λάθος. Προσωπικά αναπολώ όλες τις μοτοσικλέτες και τα αυτοκίνητα που οδήγησα στο παρελθόν και -παρότι δεν ήταν τα πιο δυνατά ή γρήγορα- είχαν αυτή την υπέροχη ισορροπία σε κινητήρα, πλαίσιο, αναρτήσεις και φρένα, που μαζί τους μπορούσες να χαρείς την οδήγηση φτάνοντας εύκολα στο δικό σου και το δικό τους όριο, χωρίς όμως δράματα. Ακριβώς αυτό είναι και η GT86, ένα συναρπαστικό σε όλα του αυτοκίνητο. Δεν σε εντυπωσιάζει τόσο πολύ ένα μόνο στοιχείο του ώστε να δώσεις τόπο στην οργή για τη μέτρια ή απλώς καλή απόδοση των υπολοίπων. Είναι ένα υπέροχο σύνολο σε όλα τα επίπεδα και απόλυτα εστιασμένο στην απόλαυση της οδήγησης, που δεν έχεις να του προσάψεις τίποτα.  Για να μην κλείσουμε όμως χωρίς γκρίνια, ναι, θα θέλαμε μεγαλύτερους διακόπτες στο σύστημα infotainment και επίσης θα θέλαμε να ξέρουμε ποιος αρρωστημένος  νους σκέφτηκε να πωλείται αυτό το αυτοκίνητο και με αυτόματο κιβώτιο.

    Παρασκευή 29 Ιανουαρίου

    Αν με ρωτήσετε τι μπορεί να κερδίσει κανείς με μια 24ωρη απεργία δεν ξέρω να σας απαντήσω. Γνώμη μου είναι πως -όπως έχουν τα πράγματα- θα έπρεπε μια μέρα να εργαζόμαστε και 364 να απεργούμε αν θέλουμε κάτι να αλλάξει. Αυτά, για τη χθεσινή μας απουσία. Η οποία ήταν μόνο συγγραφική, γιατί όσον αφορά στην οδήγηση μείναμε στην GT86, από όπου μόνο με καλέμι και σφυρί μπορεί κάποιος να μας ξεκολλήσει. Εκτός από τα υπέροχα χαρίσματα απόδοσης της GT86, ένα ακόμα που μας έκανε εντύπωση είναι ότι κινεί την περιέργεια του κόσμου. Παρότι δεν είναι νέο μοντέλο -έχει 4 χρόνια στην παραγωγή- καταφέρνει να γίνεται το επίκεντρο της συζήτησης.

    GT86 9

    Προφανώς, με την ένδεια σπορ και γρήγορων μοντέλων που πλέον παρατηρείται στους ελληνικούς δρόμους, η GT86 με τους μόλις 200 ίππους γίνεται talk of the town. Καθόλου άδικα, κατά τη γνώμη μας, καθώς απέναντι σε πολύ πιο εντυπωσιακά και πολύ πιο γρήγορα ίσως αυτοκίνητα, η GT86 στέκεται χωρίς κόμπλεξ, για να μην πούμε ότι προκαλεί, όσον αφορά στην απόλαυση της οδήγησης. Και δεν το κρύβει ούτε με το αμάξωμά της, που είναι ένα καθαρόαιμο σπορ κουπέ. Στα κρυφά της χαρίσματα, η ύπαρξη μπλοκέ στους πίσω, κινητήριους, τροχούς είναι μάννα εξ’ ουρανού, που έχει τόσο πρακτικά, όσο και ψυχαγωγικά αποτελέσματα.  Πρακτικά, και παρά τους στενούς τροχούς με πλάτος μόλις 215 χιλιοστών, βάζει τη δύναμη κάτω χωρίς χαζές και ανούσιες απώλειες πρόσφυσης. Ψυχαγωγικά, μπορείς να κουνάς ολημερίς την ουρά σαν αφιονισμένο κανίς και να μην αντιμετωπίζεις  ποτέ πρόβλημα απότομων ή παράταιρων αντιδράσεων. Αυτά για σήμερα, σας περιμένουμε τη Δευτέρα για πολλά περισσότερα, με εικόνες από την αθηναϊκή Ριβιέρα. Να έχετε ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο. 

    Τετάρτη 27 Ιανουαρίου

    GT86 4

    Σήμερα είχα εμπρός στο γραφείο μου δύο δημοσιογράφους και έναν κομπιουτερά να παρακαλούν γονυπετείς  για το κλειδί της GT86. Προσπάθησα να τους απωθήσω με πολύ υψηλά “τέλη οδήγησης”, φήμες περί μη ύπαρξης σταγόνας καυσίμου, απίθανες ανάγκες άμεσης φωτογράφησης. Προσπαθούσαν να με δελεάσουν ο ένας με το κλειδί του C Max και αιτιάσεις περί τεράστιων χώρων και προηγμένου infotainment, ο άλλος με το κλειδί του Insignia και υποσχέσεις για άνετες και cozy βόλτες, ο τρίτος με ένα laptop 17 ιντσών, επεξεργαστή i7 και 8 giga RAM. Ήμουν κατηγορηματικός: “Καθείς εφ’ω ετάχθη” και πήρα το εργοστάσιο αδρεναλίνης για μια ακόμα βόλτα έτσι, χωρίς λόγο. Εννοείται ότι στο γραφείο θα με δουν ξανά τη Δευτέρα… Σε όποιο σημείο και αν κοιτάξεις αυτό το αυτοκίνητο, δεν θα δεις καμία παραχώρηση σε επιταγές πρακτικότητας, άνεσης, λειτουργικότητας. Τον πρώτο λόγο έχει η κορυφαία αίσθηση, γι’ αυτό και το υπέροχο boxer μοτέρ με το χαρακτηριστικό κροτάλισμα είναι τοποθετημένο πίσω από τον νοητό εγκάρσιο άξονα των εμπρός τροχών και τόσο χαμηλό, που φέρνει το κέντρο βάρους στα τάρταρα. Το οποίο, με τη σειρά του, συμβάλλει στη συγκέντρωση των μαζών γύρω από τον νοητό άξονα περιστροφής του αυτοκινήτου. Που σημαίνει, σε απλά ελληνικά, ότι οποιαδήποτε τάση του αυτοκινήτου την αντιλαμβάνεσαι άμεσα και πως όταν χάνεται η πρόσφυση, οι αντιδράσεις είναι ήπιες, άμεσα αναστρέψιμες και εξαιρετικά διασκεδαστικές.

    GT86 7GT86 3GT86 6 

    Πασπαλίστε σε αυτά μια θέση οδήγησης – πολεμίστρα, τιμόνι διαβήτη, επιλογέα joystick και στο τέλος προσθέστε πεντάλ φρένων με άριστη αίσθηση. Ακόμα και στον πίνακα οργάνων, το κυρίαρχο όργανο είναι το στροφόμετρο και όχι  το ταχύμετρο ή μια ψηφιακή οθόνη που προσπαθεί να γίνει φίλη σου προβάλλοντας ένα welcome ή να σου υπενθυμίσει σε τι αυτοκίνητο μπαίνεις με ένα τεράστιο logo της Τoyota. Υπάρχει όμως και ένα μεγάλο μείον: το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας -το οποίο έχει και επιλογή sport- θα έπρεπε να έχει διακόπτη ενεργοποίησης, όχι απενεργοποίησης. Γιατί ακόμα και για τσιγάρα στο περίπτερο, πάμε με το VSC απενεργοποιημένο.

    GT86 5

    Τρίτη 26 Ιανουαρίου

    GT86 2

    Είναι βαμμένη στο χρώμα του πάθους, θα μπορούσε όμως να είναι και κατάλευκη, όπως οι αγνοί και άσπιλοι άγγελοι της χριστιανικής πίστης. Η Toyota GT86 αποδεικνύει ότι ο παράδεισος του petrolhead, όπως και αυτός του χριστιανού, είναι εδώ, εμπρός μας, στην καθημερινότητα. Με αυτό το σαγηνευτικό σύνολο από μέταλλο, πλαστικό και ελαστικό, κάθε μετακίνηση, ακόμα και αυτή για τη λειτουργία της Κυριακής, αποδεικνύεται εξαγνιστική. Δεν είναι η ισχύς, δεν είναι η ροπή, μηδέ το απόλυτο κράτημα. Είναι το άγιο ΣΥΝΟΛΟ που κάνει τη διαφορά και σου σηκώνει την τρίχα από το πάτημα του διακόπτη εκκίνησης ακόμα. Ναι, έχει κάπου 200 άλογα, δεν έχει turbo, ανεβάζει έως τις 7.500 μπλα  και μπλα και μπλα. Το ζήτημα είναι πώς αποδίδονται αυτά τα 200 άλογα, σε ποιους τροχούς καταλήγουν (στους πίσω thank god), πώς λειτουργεί το κιβώτιο και ποιο είναι το αποτέλεσμά του.

    GT86 1

    Όλα είναι αίσθηση και η αίσθηση που έχεις όταν οδηγείς τη GT 86  σε εξυψώνει στον 7ο ουρανό της αυτοκίνησης. Επιτρέψτε μου να είμαι απόλυτος, όπως απόλυτος είναι ο έρωτας. Και ναι, ερωτεύτηκα ένα αυτοκίνητο, δηλώνω ένοχος. Γι’ αυτό άλλωστε είμαι έτοιμος με τη GT86 και μια ακόμα, να κάνω σε μερικές μέρες από σήμερα την ονειρεμένη παραλιακή διαδρομή Βουλιαγμένη – Σούνιο, που κανένα άλλο κάρο δεν με έβαλε στην πρίζα να οδηγήσω τα τελευταία χρόνια. Εντωμεταξύ, θα χαρτογραφήσω τις έρημες πλατείες της Αθήνας, για να γράψω τους ιδανικούς κύκλους μεταμεσονύκτιες ώρες. Τέτοια αρρώστια. Εσείς μείνετε. Στο γκάζι και μαζί μας.

    Σχόλια

    Σχόλια