Motornews Test: BMW S1000XR

    To BMW S1000XR είναι η μοτοσικλέτα που θα σχεδίαζα για τον εαυτό μου

    Αρκετές εταιρίες τα τελευταία χρόνια ακολούθησαν το σχεδιαστικό σταυροδρόμι adventure και σπορ μοτοσικλέτας δημιουργώντας εκρηκτικά αποτελέσματα. Θες η Ducati με το Multistrada, θες η Aprilia με το Caponord, θες η Kawasaki με το Versys, θες η KTM με το Adventure, πάνω κάτω όλες οι φίρμες έχουν μπει σε αυτό το… παιχνίδι που για όλους εμάς τους μοτοσικλετιστές είναι εξαιρετικό διότι όλα τα μοντέλα είναι άκρως εξελιγμένα και ανταγωνιστικά.

    Πέρυσι μπήκε στο παιχνίδι και η BMW παρουσιάζοντας ένα εκρηκτικό μοντέλο χτισμένο πάνω στον απίθανο κινητήρα του S1000RR superbike της φίρμας. Η γέννηση του S1000XR έφερε πολλαπλά εγκεφαλικά ένθεν και ένθεν κάτι που αντιληφθήκαμε και εμείς όταν βρεθήκαμε στη σέλα του. Πριν καν όμως τεθεί σε λειτουργία ο τετρακύλινδρος κινητήρας της BMW τις εντυπώσεις κλέβει ο σχεδιασμός της μοτοσικλέτας η οποία κάνει… μπαμ από πολύ μακριά.

    Σχεδόν εξωγήινο

    Ξεκινώντας από μπροστά, το S1000XR δείχνει προκλητικό και επιθετικό με μια δυναμική μάσκα που φέρνει κάτι από το superbike μοντέλο των βαυαρών. Τα πλαϊνά καπάκια είναι ποιοτικά και εξέχουν αρκετά προς τα έξω δημιουργώντας ένα μάλλον ογκώδες τμήμα στη μοτοσικλέτα στο σημείο του κινητήρα-ρεζερβουάρ. Το πίσω μέρος είναι πιο μαζεμένο με το φωτιστικό σώμα και είναι ξεχωριστό κομμάτι της μοτοσικλέτας αφήνοντας την ουρά του S1000XR εκτεθημένη χωρίς να έχει κάτι ιδιαίτερο στη σχεδίαση. Όλα τα λεφτά και όλη η αύρα της μοτοσικλέτας προέρχεται από τη μάσκα η οποία είναι και η πιο επιθετική πινελιά του BMW.

    Μια μοτοσικλέτα αυτής της κατηγορίας μπορεί να διαθέτει έντονα σπορ γονίδια ωστόσο θα πρέπει να είναι ικανή να προσφέρει και πολύ καλά εργονομικά στοιχεία στον αναβάτη. Το S1000XR της δοκιμής διαθέτει τον πλήρη εξοπλισμό και σαν γνήσιο BMW είναι άνετο. Η θέση οδήγησης σε βάζει «μέσα» στη μοτοσικλέτα και είναι εξαιρετικά άνετη. Το σώμα είναι όρθιο με ελαφριά κλίση προς τα εμπρός με αποτέλεσμα να φτάνεις άνετα το φαρδύ τιμόνι και να αυξάνεται ο βαθμός ελέγχου και ορατότητας. Τα πόδια δημιουργούν άνετη γωνία, ενώ φτάνεις σχετικά εύκολα στην άσφαλτο χωρίς να χρειάζεται να είσαι ο… Φασούλας.

    Τα χειριστήρια και ο πίνακας οργάνων έχουν μια πολυπλοκότητα, ωστόσο έπειτα από μερικές ώρες τα βρίσκεις με κλειστά τα μάτια. Ιδιαίτερα στην αριστερή πλευρά του τιμονιού τα κουμπάκια είναι «άπειρα» καθώς υπάρχει ρύθμιση αναρτήσεων, πληροφορίες μοτοσικλέτας, Cruise Control, απενεργοποίηση του ABS/TC, έλεγχος του οργάνου ενδείξεων και φυσικά τα βασικά, δηλαδή κόρνα, φλας και φώτα. Ευτυχώς η BMW έχει εξοπλίσει το S1000XR με αυτόματα φώτα τα οποία ενεργοποιούνται ανάλογα με τις συνθήκες και λειτουργεί πολύ ποιοτικά. Στην έκδοση Touring υπάρχει στάνταρ η βάση για GPS με το σύστημα Multi Controller στο αριστερό grip, οι βάσεις για τις βαλίτσες και το κεντρικό σταντ.

    Στην άλλη μεριά του τιμονιού υπάρχουν τα θερμαινόμενα grip, οι χαρτογραφήσεις και η μίζα, βάζοντας τέλος στα ατελείωτα κουμπάκια ελέγχου στο τιμόνι. Τα όργανα αποτελούνται από ένα αναλογικό στροφόμετρο εξαιρετικής ομορφιάς και φωτισμού μαζί με ένα ψηφιακό πάνελ που προσφέρει άφθονες πληροφορίες. Σίγουρα χρειάζεται χρόνος για να μάθεις αυτόματα να κοιτάζεις εκεί που πρέπει για όποια πληροφορία χρειάζεσαι. Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει στην κάλυψη του αναβάτη με τη ρυθμιζόμενη ζελατίνα στο μέγιστο ύψος της να λειτουργεί σωστά ακόμα και πάνω από τα 200Km/h, ενώ ικανοποιητική είναι η κάλυψη και στα πόδια χάρη στα σωστά σχεδιασμένα πλαϊνά φέρινγκ. Συνολικά, η BMW δεν άφησε στην τύχη το S1000XR όσον αφορά στην εργονομία και δεν επαναπαύτηκε στις εκρηκτικές τις επιδόσεις. Ήθελε να δώσει ένα ολοκληρωμένο και υψηλού επιπέδου πακέτο στον αγοραστή και απλά το έκανε…

    Απλά το καλύτερο…

    Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για ένα έργο τέχνης που είναι ο κινητήρας του S1000XR. Το μηχανικό σύνολο δεν είναι άγνωστο καθώς προέρχεται από το superbike μοντέλο της φίρμας. Πρόκειται για τον τετρακύλινδρο εν σειρά των 999cc ο οποίος αποδίδει 160 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. με τη ροπή να αγγίζει τα 11,3 χλγμ στις 9.250 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ψεκασμού και η μετάδοση μέσω μηχανικού 6τάχυτου κιβωτίου το οποίο διαθέτει quick shifter.

    Βασικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου κινητήρα είναι η άφθονη δύναμη και ροπή σε όλο το φάσμα του στροφομέτρου. Σαν τετρακύλινδρος που σέβεται τον εαυτό του είναι ικανό να σου πετάξει τα μάτια έξω στις υψηλές στροφές καθώς η ώθηση είναι τρομακτική, ωστόσο η BMW έχει φροντίσει με μαγικό τρόπο να γεμίσει τόσο τις χαμηλές όσο και τις μεσαίες στροφές δημιουργώντας ένα εργοστάσιο παροχής ισχύος σε κάθε χιλιάδα του στροφομέτρου. Ξεκινάς και ανοίγεις το γκάζι αλλάζοντας ταχύτητες γρήγορα στο μεθυστικό quick shifter και αντιλαμβάνεσαι γρήγορα πως παρότι δεν έχεις ξεπεράσει τις 6.000 σ.α.λ. βρίσκεσαι ήδη εκτός ορίων ΚΟΚ. Αν αποφασίσεις με γενναιότητα να ανοίξεις περισσότερο το γκάζι και έχεις απενεργοποιήσει το TC τότε ο εμπρός τροχός θα χάσει την επαφή του με την άσφαλτο τουλάχιστον μέχρι την 3η σχέση στο κιβώτιο και όταν πλέον αποφασίσει να καθίσει κάτω το ταχύμετρο θα έχει δείξει ήδη περισσότερα από 200 Km/h. Τα μεγέθη είναι πραγματικά ιλιγγιώδη και πώς να μην είναι άλλωστε καθώς πρόκειται για ένα άκρως αθλητικό μοτέρ το οποίο αδιαμφισβήτητα βρίσκεται ανάμεσα στα 3 καλύτερα που κυκλοφορούν στην αγορά.

    Δύο ακόμα θετικά που παρατηρείς αμέσως είναι πως μπορείς να κινηθείς και… φυσιολογικά με τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα αρκεί να μην παρασυρθείς από τον απίθανο ήχο της. Το S1000XR μπορεί να σε κατεβάσει στο κέντρο με συνεπιβάτη σαν το πιο φρόνιμο αγοράκι στην τάξη χάρη στον πολυτάλαντο κινητήρα ο οποίος με τη βοήθεια της ροπής από… παντού μπορεί χαλαρά να κινηθεί με «μια πάνω», ενώ ο ψεκασμός είναι πάρα πολύ ομαλός και ακούει πιστά όλες τις προσταγές του αναβάτη. Ευχάριστη έκπληξη επίσης είναι η κατανάλωση η οποία για ένα τέτοιο… πράμα μένει κοντά στα 7,1 λίτρα ανά 100Km, νούμερο πολύ ικανοποιητικό σε κινητήρα superbike 160 ίππων.

    DNA από το RR

    Το BMW δεν σταματάει να σε εντυπωσιάζει ποτέ κάτι που έκανε περίτρανα σε συνθήκες αθλητικής οδήγησης στο «Βουνό». Ειλικρινά δεν μου προκάλεσε καμία έκπληξη ότι το S1000XR είναι κορυφαίο και σε αυτό το επίπεδο, αλλά ακόμα και εκεί οι Βαυαροί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά. Το πακέτο των αναρτήσεων με το 46άρι μπροστινό και το μονό αμορτισέρ πίσω σε συνδυασμό με το υπέροχο πλαίσιο προσφέρουν όλα όσα μπορεί να ονειρευτεί ένα μεγάλο φάσμα αναβατών. Είτε θέλεις να κινηθείς γρήγορα σε πίστα, είτε θέλεις να κατέβεις κέντρο, το BMW ανταποκρίνεται με υψηλά επίπεδα ποιότητας κύλισης και ισορροπία παντού.

    Τα καλά έρχονται όταν αφήσεις τη γυναίκα σπίτι και αποφασίσεις να πας για… τσιγάρα. Φυσικά δεν πας για τσιγάρα, αλλά σκαρφαλώνεις το «Βουνό» προκειμένου να κερδίσεις μερικά χρόνια ζωής από την κατακόρυφη άνοδο της αδρεναλίνης. Εκεί είναι που το BMW σου δίνει τα ρέστα του και υποκλίνεσαι μπροστά του σαν ταπεινός υπηρέτης. Το S1000XR οδηγικά, θυμίζει πολύ Supersport 600, παρότι είναι 30 κιλά πιο βαρύ και 40 ίππους πιο δυνατό από ένα 600άρι. Η φιλοσοφία στη συμπεριφορά του πάντως, ιδιαίτερα όταν μπει σε λειτουργία το Dynamic, φέρνει περισσότερο σε ένα ελαφρύ και πρόθυμο supersport παρά σε ένα βαρύτερο 1000άρι superbike.

    Αφήνοντας τα απίθανα φρένα στην είσοδο της στροφής το BMW εξαφανίζει δια μαγείας το βάρος του και αμέσως πέφτει με αυτοπεποίθηση στην είσοδο βρίσκοντας με συνέπεια το apex χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Όσο περισσότερο το πιέζεις με περισσότερη φόρα στην είσοδο τόσο περισσότερο εκείνο γέρνει για να διορθώσει τη γραμμή του και τελικά πάντα (αλλά πάντα όμως) μένει ακλόνητο εκεί. Στην προσπάθεια να το οδηγήσω σαν κανονικό 1000άρι μου φάνηκε ότι έβγαζε περισσότερο το βάρος του και κούραζε περισσότερο, άρα επέστρεψα γρήγορα στο στιλ «Jorge Lorenzo» και το χαμόγελο επέστρεψε.

    Όταν αρχίζεις το άνοιγμα του γκαζιού στην καρδιά της στροφής εκεί αντιλαμβάνεσαι πόσο καταπληκτική δουλειά έχει γίνει στον ψεκασμό καθώς η μετάβαση από το κλειστό στο ανοιχτό γκάζι είναι απόλυτα ομαλή. Με ένα καλό pick up στην έξοδο (έχοντας απενεργοποιήσει τα ηλεκτρονικά) και έχοντας τον κινητήρα στις σωστές στροφές η απόλαυση είναι διπλή καθώς ελαφρώνει το εμπρός μέρος, βεντουζώνει το πίσω και οι φίλοι σου σε αποθεώνουν για το θέαμα που προσέφερες. Πάντως και με τα ηλεκτρονικά σε λειτουργία η απόλαυση δεν χάνεται καθώς είναι τόσο εξελιγμένα που σε αφήνουν να απολαμβάνεις την οδήγηση διατηρώντας την ασφάλεια σε υψηλό επίπεδο όταν το παρακάνεις. Στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά βοηθούν πολύ και τα ελαστικά της Michelin με τα οποία ήταν εφοδιασμένο το μοντέλο δοκιμής.

    Στον αυτοκινητόδρομο το BMW έχει τα θεματάκια του καθώς υπάρχουν δυο σημεία που προβληματίζουν. Το ένα είναι οι κραδασμοί που φτάνουν στα χέρια του αναβάτη όταν το στροφόμετρο βρίσκεται στο φάσμα των 4.000-5.000 σ.α.λ. Το άλλο είναι ο θόρυβος που βγάζει ο κινητήρας ο οποίος μπορεί να είναι εθιστικός στην καθημερινότητα, αλλά όταν καταπίνεις πολλά χιλιόμετρα κουράζει πολύ. Το Cruise Control εδώ κάνει καλή δουλειά καθώς διατηρεί σταθερή την ταχύτητα και ξεκουράζει τον αναβάτη.

    Το καλύτερο; Μάλλον ναι…

    Δεν θα μακρηγορήσω στον επίλογο αυτής της δοκιμής γιατί τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Η BMW S1000XR είναι η καλύτερη μοτοσικλέτα που οδήγησα το 2015 χωρίς περιστροφές και ενδοιασμούς!

    Είναι η μοτοσικλέτα που θα σχεδίαζα εγώ για τον εαυτό μου και για πολλούς άλλους που γνωρίζω. Θα έβαζα και εγώ ένα κορυφαίο superbike κινητήρα μέσα σε ένα superbike πλαίσιο, θα έφτιαχνα την καλύτερη γεωμετρία προκειμένου να τα κάνω όλα σχεδόν στο 100%, θα πρόσεχα να είναι άνετο και όμορφο και θα το συνόδευα με ένα πακέτο ηλεκτρονικών από την ψηλότερη θέση του ραφιού… ουπς, μόλις διαπίστωσα ότι η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα είναι το BMW S1000XR και υπάρχει, ζει ανάμεσά μας!

    Το κερασάκι στην τούρτα είναι τα 16.600€ τα οποία κοστίζει για να την αποκτήσει κάποιος στη βασική έκδοση τα οποία είναι σχεδόν προκλητικά αν κοιτάξουμε τον ανταγωνισμό.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας Υδρόψυκτος, τετράχρονος σε σειρά κινητήρας, δύο εκκεντροφόροι, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο
    Κυβισμός 999 cc
    Μέγιστη ισχύς 118 kW (160 hp) στις 11.000 σ.α.λ.
    Μέγιστη ροπή 112 Nm στις 9.250 σ.α.λ.
    Τροφοδοσία καυσίμου / διαχείριση κινητήρα Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός
    Σύστημα μετάδοσης ισχύος Υγρός πολύδισκος συμπλέκτης, με λειτουργία anti-hopping, λειτουργία με ντίζα, κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων συνεχούς εμπλοκής
    Πλαίσιο Τύπου γέφυρας, από χυτό αλουμίνιο, στηριγμένο πάνω στον κινητήρα
    Ανάρτηση / θέση μπροστινού τροχού Πιρούνι upside-down 46 mm, ρυθμιζόμενη επαναφορά και συμπίεση
    Ανάρτηση / θέση πίσω τροχού Ψαλίδι από χυτό αλουμίνιο, συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση-επαναφορά
    Διαδρομή ανάρτησης μπροστά/πίσω 150 mm / 140 mm
    Ελαστικό, εμπρός 120/70 ZR 17
    Ελαστικό, πίσω 190/55 ZR 17
    Φρένο, εμπρός Διπλό δισκόφρενο, πλευστοί δίσκοι διαμέτρου 320 mm, δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων
    Φρένο, πίσω Μονός πλευστός δίσκος διαμέτρου 265 mm, δαγκάνα δύο εμβόλων, ABS   BMW Motorrad Race ABS, (μερικώς αυτόματο) με δυνατότητα απενεργοποίησης
    Βάρος έτοιμο για οδήγηση 228 kg
    Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ       20 l
    Τιμή 20.000€ (μοντέλο δοκιμής), 16.600€ (βασική έκδοση)

    Αξεσουάρ μοντέλου δοκιμής
    Πακέτο Touring €1.500 περιλαμβάνει:
    Dynamic ESA
    Προετοιμασία GPS
    Θερμαινόμενα grips
    Κεντρικό Σταντ
    Σχάρα Αποσκευών
    Βάσεις για Πλαϊνές Βαλίτσες

    Πακέτο Dynamic €1.200 περιλαμβάνει:
    DTC (Dynamic Traction Control)
    Υποβοήθηση Αλλαγής Ταχυτήτων Pro
    Riding Modes Pro
    Cruise Control
    LED Φλας

    Φώτα ημέρας LED €350

    Χούφτες €100

    Συναγερμός €250

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια