Το μυστικό όπλο της Ferrari

Ίσως το 2016 να είναι η χρονιά που όλοι περιμένουμε τα τελευταία χρόνια

Ίσως το 2016 να είναι η χρονιά που όλοι περιμένουμε τα τελευταία χρόνια, μια χρονιά που θα μας προσφέρει σκληρή μάχη για το πρωτάθλημα. Το 2015 μας έδειξε πως η Ferrari έχει μειώσει σημαντικά τη διαφορά από τη Mercedes. Για φέτος οι Ιταλοί στοχεύουν σε ακόμα μεγαλύτερης κλίμακας επίθεση και μάλιστα στο κομμάτι που οι Γερμανοί είναι πολύ δυνατοί, στον κινητήρα. Με τους νέους κανονισμούς οι κατασκευαστές κινητήρων έχουν περισσότερες ελευθερίες εξέλιξης για το 2016. Περιοχές του κινητήρα που δεν επιτρεπόταν εξέλιξη ελευθερώθηκαν και μπορούν να γίνουν αλλαγές. Οι περιοχές αυτές είναι ζωτικής σημασίας για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης καθώς πρόκειται για το άνω και το κάτω μέρος του στροφαλοθαλάμου, το καπάκι του κινητήρα και το σύστημα βαλβίδων.

Σύμφωνα με πηγές του motorsport.com η Ferrari έχει επικεντρωθεί στην εξέλιξη του θαλάμου καύσης του 059/5 V6. Λέγεται πως ο επικεφαλής σχεδιασμού του κινητήρα, Lorenzo Sassi, καινοτομεί τόσο στο κομμάτι της τοποθέτησης όσο και στο κομμάτι της απόδοσης. Στόχος είναι να καταφέρουν να φτάσουν τα 300 bar πίεσης μέσα στον θάλαμο. Αν το καταφέρουν αυτό τότε θα είναι ένα μεγάλο επίτευγμα για τη Ferrari καθώς το 2015 η πίεση στον θάλαμο καύσης υπολογίζεται πως ήταν μεταξύ 220 και 240 bar.

ferrari-engine-16

Αυτό είναι το ένα κομμάτι. Η Ferrari θέλει να μειώσει και τον χρόνο ανάφλεξης. Στόχος είναι η καύση του καυσίμου με τη βοήθεια της μεγάλης πίεσης πριν την ανάφλεξη. Αυτό θα αυξήσει σημαντικά την ιπποδύναμη. Ωστόσο είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα.

Για να πετύχει αυτόν τον στόχο πρέπει να βελτιώσει την εισαγωγή αέρα στον θάλαμο κι αυτό σκοπεύει να το πετύχει με μεταβλητή γεωμετρία εισαγωγής. Αυτό είχε απαγορευτεί το 2014 όμως από πέρυσι είναι ξανά στο παιχνίδι.

Τα προβλήματα που καλείται να λύσει είναι οι υψηλές θερμοκρασίες μέσα στον θάλαμο. Υπολογίζεται πως με τα 300 bar πίεσης η θερμοκρασία θα φτάσει τους 1100 βαθμούς. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να βελτιωθεί το σύστημα ψύξης αλλιώς θα αντιμετωπίσει πολύ σοβαρά προβλήματα αξιοπιστίας. Μην ξεχνάμε πως για το 2016 έχουν 21 GP και 5 κινητήρες.

ferrari-engine-16-2

Η Ferrari δεν είναι μόνη της σε αυτή τη μάχη. Έχει μαζί της και τις Shell, Magneti Marelli και τους Mattia Binotto και Wolf Zimmermann. Η Shell μπορεί να βοηθήσει σημαντικά με το κομμάτι των καυσίμων και των λιπαντικών. Μην ξεχνάμε πως το 2015 πρόσφερε σημαντική βοήθεια στην βελτίωση της απόδοσης (σχετικό θέμα). Όσον αφορά στη Magneti Marelli, η ιταλική εταιρεία μπορεί να βοηθήσει με τις αντλίες καυσίμου, οι οποίες θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στις πολύ υψηλές πιέσεις και θερμοκρασίες. Οι Binotto και Zimmermann μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στο κομμάτι της αξιοπιστίας καθώς έχουν γνώσεις από τις εγκαταστάσεις της AVL στην Αυστρία αλλά κι από τη Mercedes.

Σχόλια

Σχόλια