Το Νέο Opel Astra Sports Tourer δοκιμάζεται στον κλιματικό θάλαμο

    Δοκιμασίες αντοχής για το συμπαγές station wagon σε θερμοκρασίες από -40 έως +60 C°

    ‘Αίσθηση καυτής, άνυδρης ερήμου …’ – Το Διεθνές Κέντρο Τεχνικής Εξέλιξης της Opel (ITDC) προσομοιώνει συνθήκες εφάμιλλες της Ερήμου Σαχάρα. Στο Rüsselsheim στην καρδιά του χειμώνα, το θερμόμετρο έχει σκαρφαλώσει στους 60 βαθμούς Κελσίου και αρχίζει να τρέχει ο ιδρώτας. Σε αυτό το σκηνικό, το νέο Astra Sports Tourer δοκιμάζεται και επιβιώνει σε αντίξοες συνθήκες. Ήρεμα και αγόγγυστα, υπομένει το καυτό βασανιστήριο του δυνατού αέρα με τον οποίο το σύστημα εξαερισμού γεμίζει την αίθουσα των 60 m2.

    Μία ημέρα αργότερα, ίδιο μέρος, ίδια ώρα, αλλά αυτή τη φορά με τελείως διαφορετικό σενάριο: το Opel Astra Sports Tourer είναι τυλιγμένο με λευκή κουκούλα που καλύπτεται από λεπτό στρώμα πάγου. Το ευρύχωρο εσωτερικού του συμπαγούς station wagon δεν είναι ορατό από το εξωτερικό καθώς τα παράθυρα έχουν παγώσει εντελώς. Η θερμοκρασία είναι -40, και χωρίς ζεστά χειμωνιάτικα ρούχα κανείς δεν επιβιώνει εδώ. «Θέλουμε να δούμε πώς αντιδρούν τα υλικά του Sports Tourer σε ακραίες συνθήκες. Επίσης ελέγχουμε εάν μεταβάλλεται η εμφάνισή τους και κατά πόσον η υπερβολική ζέστη ή το δριμύ ψύχος επηρεάζουν, για παράδειγμα, τους αρμούς,» εξηγεί ο Otto Hemmelmann, Επικεφαλής Μηχανικός Μεθόδων Δοκιμών. Έχοντας μία διεπιστημονική ομάδα διαφόρων ειδικοτήτων, είναι υπεύθυνος γι’ αυτή τη σειρά δοκιμών σε εξαιρετικά υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες.

    Καθημερινές δοκιμασίες σε ακραίες θερμοκρασίες προς όφελος των πελατών

    Το εργαστήριο δοκιμών θερμοκρασιακού κύκλου αποτελεί τμήμα του υποχρεωτικού προγράμματος εξέλιξης των οχημάτων Opel, όπως οι δοκιμές στο ακουστικό και ηλεκτρονικό εργαστήριο. «Άλλωστε οι πελάτες μας σε όλο τον κόσμο οδηγούν το Astra σε διαφορετικές κλιματικές ζώνες,» σχολιάζει ο Hemmelmann. Η δοκιμή γίνεται σε ένα ολοκληρωμένο Astra Sports Tourer μαζικής παραγωγής. Με αυτό τον τρόπο δοκιμάζονται τα υλικά τα οποία στη συνέχεια χρησιμοποιούνται στα οχήματα των πελατών. Κατά τη διάρκεια των δύο εβδομάδων, οι θερμοκρασίες μεταβάλλονται καθημερινά. «Τσιμούχες, συγκολλήσεις, πλαστικά μέρη και υλικά, λάστιχα – τα πάντα πρέπει να λειτουργούν σωστά, που σημαίνει συνεχή ελαστική καταπόνηση (συμπίεση, εφελκυσμός) χωρίς ίχνη παραμόρφωσης» εξηγεί ο Επικεφαλής Μηχανικός.

    Ακόμα και η άμεση ηλιακή ακτινοβολία μπορεί να προσομοιώνεται στον κλιματικό θάλαμο. «Αν το Sports Tourer είναι σταθμευμένο σε εξωτερικό χώρο το καλοκαίρι, στο εσωτερικό μπορούν να αναπτυχθούν θερμοκρασίες έως 90ο Κελσίου,» σχολιάζει ο Hemmelmann. Με τη βοήθεια της ηλιακής προσομοίωσης, η ομάδα δοκιμάζει την αντοχή των υλικών της καμπίνας στην καταπόνηση. «Μπορούμε επίσης να δοκιμάσουμε για πόσο διάστημα το A/C πρέπει να είναι ανοιχτό έως ότου η θερμοκρασία γίνει και πάλι ανεκτή.» Επιπλέον, ο λεγόμενος πάγκος δοκιμών τεσσάρων βάσεων μετακινεί το Sports Tourer πάνω –κάτω στους τροχούς του. Έτσι διασφαλίζεται ότι η άνεση των επιβατών δεν επηρεάζεται ακόμα και υπό ακραίες συνθήκες και ότι τα υλικά της καμπίνας δεν παράγουν ενοχλητικούς θορύβους κατά την οδήγηση παρά την υψηλή καταπόνηση.

    ‘Ευφυής’ πίσω πόρτα και δοκιμή πλάτης πίσω καθισμάτων FlexFold

    Το Astra Sports Tourer δεν χρειάζεται ειδική προετοιμασία για το κλιματικό εργαστήριο δοκιμών. Εφοδιάζεται με ελαστικά δρόμου και ζώνες που ασφαλίζουν το συμπαγές station wagon στις τέσσερεις βάσεις. Παρόλα αυτά, το όχημα ελέγχεται διεξοδικά πριν από τη δοκιμή. Στη συνέχεια, οι μηχανικοί παρατηρούν εξονυχιστικά το Sports Tourer μέσα από τα μάτια του πελάτη και αναγνωρίζουν τις όποιες διαφορές. «Βλέπουμε τι εντύπωση μας δημιουργεί το αυτοκίνητο και εξετάζουμε εάν κάτι έχει παραμορφωθεί ή έχει χάσει την ευθυγράμμισή του» δήλωσε ο Hemmelmann. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στα πλαστικά τμήματα όπως οι προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ. «Οι αρμοί είναι πολύ σημαντικοί σε αυτές τις περιπτώσεις, επειδή τα εξαρτήματα δεν πρέπει να προεξέχουν.» Μηχανικοί αντίστοιχων ειδικοτήτων μπορούν επίσης να ελέγχουν όλες τις λειτουργίες στο εσωτερικό. Για παράδειγμα το ντουλαπάκι ανοίγει ομαλά και εύκολα; Μπορεί η πλάτη πίσω καθισμάτων FlexFold να ρυθμίζεται άνετα σε όλες τις θέσεις; Και το κυριότερο, η ελεγχόμενη με αισθητήρα πίσω πόρτα μπορεί να ανοίγει και να κλείνει στους -40 με μία κίνηση πίεσης του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα. Αυτή η πρακτική λειτουργία κάνει πρεμιέρα στο νέο Astra Sports Tourer. Μόνον αφού δοκιμαστούν και εγκριθούν όλα τα εξαρτήματα, το αμάξωμα και τα πρόσθετα τμήματα το Astra Sports Tourer περνά τις δοκιμές θερμοκρασιακού κύκλου – και τότε είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει στο δρόμο είτε σαν ένα άνετο επαγγελματικό ή σαν πολυλειτουργικό οικογενειακό αυτοκίνητο.

    Σχόλια

    Σχόλια