Live Test: Opel Astra 1.6 Diesel 136 ps

    Το νέο Astra είναι εδώ και διεκδικεί την πρωτιά στη δυσκολότερη κατηγορία.

    Το νέο Opel Astra 1.6 CDTI με τους 136 ίππους ήρθε στο Live Test του Motornews για να μας δείξει από τι φτιάχνονται οι διεκδικητές της κορυφής. Τις επόμενες ημέρες θα ζήσουμε μαζί του και θα προσπαθήσουμε να πάρουμε μια γεύση από όλα όσα προσφέρει ως θέλγητρα για τους υποψήφιους αγοραστές της κατηγορίας. Ως γνωστόν, την καθημερινή αναφορά θα ακολουθήσει και η πλήρης δοκιμή του μοντέλου στην οποία θα αναφερόμαστε σε όλα όσα θέλει να ξέρει κανείς για το επόμενο best seller της Opel.

    Δευτέρα 25 Ιανουαρίου

    Astra 2

    Ο καιρός συνεχίζει να παίζει το δικό του παιχνίδι και εμείς φυσικά το δικό μας. Το οποίο μας οδήγησε σε ορεινές επαρχιακές διαδρομές όπου ο κινητήρας των 136 ίππων του Astra ξεδίπλωσε τις αρετές του. Μια από αυτές, η δυνατότητα να ανεβάζει άνετα έως τις 5.000 σ.α.λ., του δίνει ένα μεγάλο πλεονέκτημα στις προσπεράσεις, όπου πρακτικά έχεις ένα εύρος 3.000 να εξαντλήσεις, αντίθετα με τους περισσότερους ανταγωνιστές του που μετά τις 4.000 στροφές λαχανιάζουν. Πολύ καλό αποδείχτηκε το νέο Astra και στις συνεχείς στροφές, με σχεδόν ανεπαίσθητη κλίση του αμαξώματος, καλή πληροφόρηση για την κατεύθυνση των τροχών από το τιμόνι και ελάχιστη υποστροφή. Η βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι πραγματικά εντυπωσιακή σε αυτό τον τομέα, κάτι που έχει κάνει το Astra από βαρετό και απλά ασφαλές, ευχάριστο και συμμετοχικό. Το μόνο σημείο κριτικής όταν αποφασίσεις να απολαύσεις την οδήγηση -τηρουμένων πάντα των αναλογιών ενός μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου- είναι το όχι άμεσο “δάγκωμα” των φρένων και η σπογγώδης αίσθηση στο πεντάλ.

    Astra 1

    Συνολικά το Astra – με τον κινητήρα CDTi των 136 ίππων- είναι ευχάριστο στην οδήγηση, άνετο, εξαιρετικά εξοπλισμένο στην κορυφαία έκδοση Dynamic της δοκιμής και σίγουρα ένα μεγάλο βήμα εμπρός σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η πολυτελής εικόνα του, που οφείλεται εν πολλοίς στον εξοπλισμό του, έχει ωστόσο αφήσει το στίγμα της στην τιμή αγοράς, που ξεκινά από 24.500€ για τη συγκεκριμένα έκδοση. Το κόστος αυτό εντάσσει το Astra στα “χωράφια” της αμέσως επόμενης κατηγορίας, όπου και το κύρος των μοντέλων είναι ισχυρότερο αλλά και οι ικανότητές τους διόλου ευκαταφρόνητες.

    Παρασκευή 22 Ιανουαρίου

    Σήμερα ούτε αν στεκόσουν στον ήλιο είχες ελπίδες να μην παγώσεις, σε αντίθεση με χθες. Το κρύο κλιμακώθηκε από νωρίς το μεσημέρι και εμείς βρήκαμε την ευκαιρία να κινηθούμε σε μεγάλες αποστάσεις (για να αποφύγουμε την ακινησία που θα μας ξύλιαζε). Λοιπόν, σήμερα μπορούμε με περίσσεια σιγουριά να σας πούμε πως ένα ακόμα αρνητικό που εντοπίσαμε στο νέο Astra, είναι ο θόρυβος του κινητήρα. Ακούγεται πολύ, ιδιαίτερα όταν είναι κρύος και γενικότερα βγάζει μια τραχύτητα που σχηματικά είναι σαν να τραβάει κάτω από τα πόδια το χαλί, που θέλει να στρώσει η Opel προβάλλοντας το ποιοτικό προφίλ του μοντέλου και την υπεροπλία του σε επίπεδο εξοπλισμού. Ναι σε όλα τα παραπάνω. Ξεκάθαρα. Το Astra έχει όλα όσα χρειάζεται για να πάει “απέναντι” σε premium μικρομεσαία (τι κάνει νιάου- νιάου στα κεραμίδια; και στην τηλεοπτική διαφήμιση ο “πεθερός” κλειδί BMW προτείνει ως εναλλακτική…). Η ποιότητα λειτουργίας του κινητήρα όμως, είναι η αχίλλειος πτέρνα. Είναι το στοιχείο που κάνει την ειδοποιό διαφορά και υπενθυμίζει -τελικά- τη θέση του κάθε μοντέλου στην αγορά.  

    20160120_112209

    20160122_162216

    Πέμπτη 21 Ιανουαρίου

    20160121_134315

    Η ηλιόλουστη ημέρα μας ώθησε να κάνουμε αρκετές διαδρομές με το νέο Astra. Έτσι είχαμε την ευκαιρία να δούμε τις αρετές του ραφιναρισμένου κινητήρα diesel των 1,6 λίτρων με τους 136 ίππους αλλά και αυτές που προκύπτουν στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς που προέρχεται από την ιδιαίτερη ρύθμιση της ανάρτησης. Σε αυτή την τελευταία, διαπιστώσαμε μια μάλλον παράδοξη διαφορά στις αντιδράσεις. Το αυτοκίνητο δείχνει μαλακό όταν αντιμετωπίζει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος “κατα μέτωπο”, ενώ οι κλίσεις στις στροφές είναι “κρατημένες”. Όπως λένε στην επαρχία, στο pitch είναι πιο ενδοτικό από ότι είναι στο roll. Αυτό βέβαια είναι μια ιδιαιτερότητα που τη συνηθίζεις και με τον καιρό δεν σου κάνει εντύπωση (μάλλον). Προς το παρόν πάντως, εμάς μας ξένισε είναι η αλήθεια και είπαμε να το μοιραστούμε μαζί σας.

    20160120_112700

    Στο “ψάξιμο” του αυτοκινήτου, βρεθήκαμε μπροστά στη λειτουργία Valet. Είναι μια χρήσιμη εφαρμογή που διασφαλίζει πως όταν αφήσεις το αυτοκίνητό σου “σε ξένα χέρια”, όπως συμβαίνει π.χ. όταν το αφήνεις σε parking, θα μπορείς να έχεις ορίσει από πριν το πόση ώρα θα λειτουργήσει ο κινητήρας και τη μέγιστη ταχύτητα που θα μπορεί να αναπτύξει το αυτοκίνητο. Είναι ενδιαφέρον- τουλάχιστον έτσι ακούγεται, αφού όλοι μας έχουμε να διηγηθούμε ιστορίες από περιπτώσεις που το αυτοκίνητο φίλου/ γνωστού/ συγγενή, έγραψε χιλιόμετρα ενώ θεωρητικά ήταν σταθμευμένο.  

    20160121_095808

    Τετάρτη 20 Ιανουαρίου

    20160120_112058

    Ασταμάτητη η βροχή σήμερα. Ασταμάτητες και οι διαδρομές μας με το νέο Astra. Γράψαμε ούτε λίγο ούτε πολύ, 160 χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον, βγαίνοντας για λίγο στην Εθνική για να κατεβούμε πιο γρήγορα από Ν. Κηφισιά στον Πειραιά. Στα θετικά σημειώνουμε (και πάλι αλλά πλέον με χειροπιαστές αποδείξεις) τα καθίσματα του νέου Astra που στηρίζουν σωστά και κρατούν ακμαίους τους εμπρός επιβάτες. Επίσης, τα εντυπωσιακά φώτα είναι “θέμα” από μόνα τους, με την προσαρμοστικότητά τους και το ιδιαίτερο οπτικό αποτύπωμα. Για την αποτελεσματικότητά τους, δεν έχουμε λόγια. Είναι ορατή και δια γυμνού οφθαλμού η διαφορά που κάνουν σε σχέση με τα τυπικά xenon, δίνοντας πόντους ορατότητας ακόμα και σε συνθήκες με αρκετό φυσικό φως.

    20160120_112425

    Οι πολλές ώρες κυκλοφοριακού πηξίματος, μας έδωσαν την ευκαιρία να σερφάρουμε στις εφαρμογές του νέου μοντέλου της Opel. Αυτό που σημειώνουμε είναι πως πραγματικά, δε βαρεθήκαμε ούτε στιγμή, ενώ έμειναν και μερικά ακόμα στοιχεία ανεξερεύνητα. Το αυτόματο παρκάρισμα, τόσο σε οριζόντιες, όσο και σε κάθετες θέσεις, είναι ένα από τα ατού του νέου Astra. Ένα από τα στοιχεία που αποδεικνύουν έμπρακτα πως το μοντέλο πραγματικά άλλαξε επίπεδο και μπορεί να κοιτάει στα μάτια τα premium ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας των μικρομεσαίων.

    20160120_111719

    Τρίτη 19 Ιανουαρίου

    20160119_145947

    Είναι μεγάλες οι προσδοκίες της Opel από το νέο Astra. Ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο με όλα όσα χρειάζεται για να κυριαρχήσει, για το οποίο η επικοινωνία της Ελληνικής αντιπροσωπείας είναι εξαιρετικά συνεπής και όσο “πυκνή” χρειάζεται. Φτάνοντας στα χέρια μας, το καλαίσθητο νέο Astra πρέπει να σας πούμε πως εντυπωσιάζει άμα τη εμφανίσει. Λίγο τα πολυδιαφημισμένα φώτα εμπρός, λίγο η ανανεωμένη αισθητική που ταιριάζει στα γούστα μας τώρα που εγκαταλείφθηκαν εκείνες οι γωνίες που έκαναν παράδοξα σχέδια πάνω στο τυπικό για hatchback σχήμα της προηγούμενης γενιάς, το Astra δείχνει να κάνει φίλους άμεσα. Μεγάλο αβαντάζ και από την καμπίνα που φέρνει καινά δαιμόνια –για τα δεδομένα της παραδοσιακά συντηρητικής στην κατηγορία Opel. Μόνο τα καθίσματα έχουν μείνει στα ίδια υψηλά στάνταρ της παλιότερης γενιάς. Όλο το υπόλοιπο είναι φρέσκο και το “φωνάζει”. Οι καινοτομίες δεν είναι μόνο στο interface του εξαιρετικού συστήματος ψυχαγωγίας που συνδυάζει και ένα μεγάλο αριθμό λειτουργιών και τις υποστηρίζει με τη μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο. Πρέπει να σας ομολογήσουμε πως προβληματιστήκαμε με την ύπαρξη του πλαστικού εξογκώματος στην κεντρική κονσόλα, το οποίο μας έμεινε και στα χέρια όταν προσπαθήσαμε να δούμε τι κάνει. Δεν πήγαινε με τίποτα το μυαλό μας πως αυτό το πλαστικό που μοιάζει με ακριβής σχεδίασης battery pack, είναι το αρωματικό χώρου του Astra.

    20160119_160537    20160119_160542

    Σχόλια

    Σχόλια