Motornews test: BMW X1 2.0 diesel xDrive

    Το μοντέλο “βάσης” μεταξύ των SUV της BMW, δείχνει πως πλέον είναι φτιαγμένο για να καλύπτει όλες τις ανάγκες και να κερδίζει πόντους στη διεκδίκηση αγοραστών.

    Στην Toyota πιστώνεται η εισαγωγή του όρου Sport Utility Vehicle, τόσο στην ελληνική πραγματικότητα όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Για την BMW ωστόσο, το «αυγό του Κολόμβου» ήταν η Χ5. Όπως όμως σε όλες τις περιπτώσεις, αυτό που εκτιμάται εμπορικά περισσότερο, είναι το downsizing (που είναι και πολύ της μόδας σε όλους τους τομείς), που στην προκειμένη περίπτωση ακούει στο όνομα X1. Με το μικρότερο off road τετρακίνητο μοντέλο της, η BMW είδε τις πωλήσεις να ξεπερνούν ακόμα και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις. Προσφέροντας τα πολυτελή εκείνα χαρακτηριστικά που κάνουν τα αυτοκίνητα του Γερμανού κατασκευαστή να ξεχωρίζουν, σε συνδυασμό και με τις καλές για τα δεδομένα της κατηγορίας ικανότητες εκτός δρόμου κίνησης αλλά και την κορυφαία ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης, η BMW λάνσαρε την πρόταση που αξίζει περισσότερο από όσο κοστίζει.

     IMG_5026

    Στο εσωτερικό της Χ1, οι χώροι για τους επιβάτες είναι πλέον αρκετά καλοί και μπορούν να φιλοξενήσουν για μεγάλες αποστάσεις τέσσερις ενήλικους με συνοδεία πλήρους πακέτου αποσκευών. Πέραν αυτού, η Χ1 διατηρεί αυτούσια τα χαρακτηριστικά εκείνα που διακρίνουν όλα τα επιβατικά μοντέλα της BMW. Είναι εύκολη στους χειρισμούς, άνετη στο ταξίδι, ενώ και η εξελιγμένη μόνιμη τετρακίνηση, δίνει λύσεις είτε πρόκειται για δυσμενείς καιρικές συνθήκες και προβληματική ως εκ τούτου πρόσφυση, είτε για τη διάθεση του οδηγού και της παρέας του για εκδρομή και επίσκεψη σε δύσβατα σημεία, χωρίς άσφαλτο. Με τον κινητήρα πετρελαίου των 2,0 λίτρων να υποστηρίζεται ιδανικά από το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και να αναδεικνύονται οι επιδόσεις όταν ο οδηγός το επιθυμήσει. Η λειτουργία του μηχανικού συνόλου είναι πολιτισμένη και η απόδοσή του εξαιρετική για τα δεδομένα των diesel συνόλων.

    IMG_5046

    Η οδική συμπεριφορά της diesel δίλιτρης Χ1 xDrive, είναι όπως αυτή των μεγαλύτερων εκδόσεων του μοντέλου: Απόλυτα ασφαλής και προβλέψιμη, με όσο σφιχτή ανάρτηση χρειάζεται για τον περιορισμό των κλίσεων στις ανοιχτές καμπές και τις στροφές. Ιδιαίτερα στις τελευταίες, μόνο η κακή εκτίμηση του οδηγού μπορεί να επιφέρει την ενεργοποίηση του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης, αφού όπως είναι εύκολα αντιληπτό από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα που θα κάνει κάποιος με το αυτοκίνητο, ο συνδυασμός πλαισίου- ανάρτησης με την εξελιγμένη τετρακίνηση, είναι σχεδιασμένος για μεγάλα πράγματα.

    IMG_5003

    Τα τρία προγράμματα λειτουργίας δίνουν και εδώ το παρόν, αν και λίγη σημασία φαίνεται να έχουν μια και ο overall χαρακτήρας του μοντέλου, έχει προέκταση και στην απόδοση του κινητήρα. Δύσκολα θα ζητήσει ο οδηγός κάτι περισσότερο ή κάτι λιγότερο, με αυτό το τελευταίο να είναι απλά ένα asset για τις δύσκολες καταστάσεις και το ολισθηρό τερέν. Παρά τα sport καθίσματα που είχαμε στη διάθεσή μας, το αυτοκίνητο δεν προσφέρεται για “αταξίες”. Θαυμάζεις την απόδοση του κινητήρα και τις επιταχύνσεις που πετυχαίνει το σύνολο αλλά μέχρι εκεί. Ακόμα και η χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου με τα paddles στο τιμόνι, δείχνει αρκετά μακριά από το χαρακτήρα του αυτοκινήτου που κερδίζει τις εντυπώσεις ως ένα πλήρες και ιδιαίτερα ικανό οικογενειακό μοντέλο.

    IMG_5032

    Η Χ1 ταξιδεύει με άνεση και… ησυχία στην καμπίνα, όπως οφείλει λόγω γονιδιακής ανωτερότητας, προσφέροντας ό,τι καλύτερο μπορεί να ζητήσει κανείς σε επίπεδο ποιότητας. Σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση, κατά τις ημέρες της δοκιμής μας έμενε στα “χαμηλά” 7άρια, με διάθεση για ακόμα χαμηλότερα- ίσως αν χρησιμοποιούσαμε περισσότερο το πρόγραμμα Eco. Σε σύντομο ταξίδι πάντως στη Χαλκίδα, η Χ1 εμφάνισε ενδείξεις ακόμα και κάτω από τα 7 λίτρα και τις κράταγε άνετα, γεμίζοντάς μας αισιοδοξία για τις ικανότητες του κινητήρα και σε αυτόν τον τομέα. Τα 40.650€ της τιμής εκκίνησης, ακούγονται (και είναι) πολλά αλλά ούτως ή άλλως, το μοντέλο δεν προορίζεται για κάποιον που θα κάνει την υπέρβασή του αγοράζοντάς το, μια και με τον πληρέστατο χαρακτήρα του πρόκειται να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες για πολλά πολλά χρόνια.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    IMG_5005

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.995κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς190ίπποι στις 4.000σ.α.λ
    Ροπή40.8Kgm στις 1.750- 2.500 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΑυτόματο 8 σχέσεων
    Εκπομπές CO2129 γρ./χλμ
    Μήκος4.439 μέτρα
    Πλάτος1.821 μέτρα
    Ύψος1.598 μέτρα
    Μεταξόνιο2.670 μέτρα
    Βάρος1.625 κιλά
    Χώρος αποσκευών505 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης5.6 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης4.4 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό4.9 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα7,6
    Τελική ταχύτητα219 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 40.650

     

    Σχόλια

    Σχόλια