Motornews Test: Hyundai i20 1.1 CRDi 75ps

    Με τον κινητήρα 1,1 diesel που του δίνει μοναδικό αβαντάζ, το i20 θα μπορούσε άνετα να είναι το Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς.

    Το νέο i20 τα καταφέρνει μια χαρά στο να συνδυάσει τα στοιχεία του familylook με την ξεχωριστή προσωπικότητα που απαιτείται στην κατηγορία. Έχουμε μια επιτυχημένη αισθητική συνέχεια μετά το i30 και το i10 –με τη σειρά που παρουσιάστηκαν- που εμπλουτίζει τη γενιά μοντέλων “i”. Το i20 που αρχικά πήρε τη θέση του Getz (αλήθεια, ποιος το θυμάται;), που για πολλούς ήταν το μοντέλο που αναμόρφωσε τη γκάμα του Κορεάτη κατασκευαστή προς το καλύτερο σε όλα τα επίπεδα- αν και τώρα που το σκεφτόμαστε, ήταν αρκετά “άχρωμο” σε όλα τα επίπεδα, ακόμα και με τα “μέτρα” του τότε ανταγωνισμού. Το μοντέλο που αντικατέστησε το Getz, έφτασε στη δεύτερη γενιά του και δείχνει να έχει ό,τι χρειάζεται για να αποτελέσει εκ νέου αιχμή του δόρατος για την εταιρεία σε επίπεδο πωλήσεων: βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα και είναι μεγαλύτερο από το προκάτοχο, πιο «ψαγμένο» σε ότι αφορά τις εφαρμογές της ανάρτησης, προσφέρει καλύτερους χώρους για τους επιβάτες και εμφανίζει σημαντικά καλύτερο επίπεδο διαθέσιμου εξοπλισμού.

    IMG_3359

    Αισθητικά, με τη διαμόρφωση των φωτιστικών σωμάτων και τις γραμμές του αμαξώματος, το σύνολο γίνεται μυώδες, αποπνέοντας συνολικά μια ευχάριστη στο μάτι στιβαρότητα σε συνδυασμό με κομψές λεπτομέρειες. Το σύνολο είναι ισορροπημένο και δείχνει τώρα όσο ποτέ ικανό να μπει «σφήνα» στον Ευρωπαϊκό και όχι μόνο ανταγωνισμό της κατηγορίας. Στο εσωτερικό το i20 προσφέρει αυτό ακριβώς που υπόσχεται με τους χώρους να είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις ενήλικους με αποσκευές 326 λίτρων. Ο διάκοσμος έχει κάνει σημαντικά βήματα προς τα εμπρός και η σχεδίαση του ταμπλό εκπλήσσει ευχάριστα, τόσο με την προσεγμένη εργονομία των χειριστηρίων, όσο και με τη διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας. Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα τιμόνι νέας σχεδίασης, με έντονη ηλεκτρική υποβοήθηση που δίνει την αίσθηση του torquesteer ακόμα και με λίγα χιλιόμετρα στη θέση της ευθείας. Ο επιλογέας βρίσκεται σε σωστή απόσταση και υπογραμμίζει ότι γενικότερα τέτοιου είδους λεπτομέρειες έχουν προσεχθεί στο νέο μοντέλο της Hyundai.

    IMG_3352

    Στον δρόμο, το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς είναι το καλύτερο, πιο «ανοιχτό» πάτημα του αυτοκινήτου. Χάρη στη νέα πλατφόρμα, το i20 με το μεταξόνιο των 2.570 χιλ. εμφανίζεται ιδιαίτερα σταθερό χωρίς να υπάρχει καμία έκπτωση στην άνεση των επιβατών. Η ρύθμιση της ανάρτησης έτσι και αλλιώς έχει αυτόν τον προσανατολισμό –τουλάχιστον στην έκδοση με τον diesel κινητήρα των 1,1 λίτρων από την οποία έχουμε συνολικά εξαιρετικές εντυπώσεις. Στον δρόμο ο ημιάκαμπτος πίσω δείχνει άριστα προσαρμοσμένος στην εποχή, με την εξέλιξη που έχει υποστεί να κολακεύει ιδιαίτερα το μικρό μοντέλο της Hyundai. Θυμίζει το μεγαλύτερο i30 και βέβαια αυτό, για την κλάση του i20 μόνο ως θετικό μπορεί να αναφερθεί.

    IMG_3356

    Το σύνολο των 1,1 λίτρων με τους 75 ίππους είναι πρόθυμο και ψυχωμένο. Είναι η “καρδιά” του συνόλου που δείχνει τόσο αραγές ως προς τη θετική του διάθεση και σε αυτό αξίζει να μείνουμε λίγο παραπάνω. Στα λειτουργικά του χαρακτηριστικά ξεχωρίζουμε την ιδιαίτερα καλή εικόνα σε επίπεδο ελαστικότητας αλλά και την ιδιαίτερα πολιτισμένη του λειτουργία. Αυτό το τελευταίο έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς το σύνολο είναι τρικύλινδρο και diesel. Έχει δηλαδή δύο “παραδοσιακά” επαρκείς λόγους να είναι τραχύ και θορυβώδες. Αντί αυτού όμως, το επίπεδο του θορύβου είναι ιδιαίτερα χαμηλό για τα δεδομένα του είδους, ενώ και η λειτουργία του είναι εξαιρετικά ομαλή χωρίς κραδασμούς, αναγκάζοντάς μας να βγάλουμε το καπέλο στους μηχανικούς της Hyundai. Στην καλή αυτή εικόνα, έχει παίξει τον ρόλο της και η καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου, χάρη στην οποία περιορίζεται ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα. Το καλό στην πράξη (αν και με λίγο χαλαρή αίσθηση στον επιλογέα) κιβώτιο ταχυτήτων, βοηθάει με την κλιμάκωση των 6 σχέσεών του και στη διατήρηση της απαίτησης για καύσιμο σε χαμηλά επίπεδα.

    IMG_3348

    Μόλις ο οδηγός βρει τα “κουμπιά” του μικρότερου diesel κινητήρα της αγοράς, θα έχει ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση και την οικονομία καυσίμου. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, το i20 φλέρταρε έντονα με την ένδειξη των 6 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα, χωρίς όμως να μένει για πολύ πάνω από αυτή, παρά το γεγονός πως υπήρξαν στιγμές που όλοι εδώ στο Motornews πιέσαμε για να δούμε τι ψάρια πιάνει. Το σημείο στο οποίο θα μπορούσε να εμφανίζει περαιτέρω βελτίωση, είναι αυτό της αίσθησης του επιλογέα των ταχυτήτων όπως είπαμε και πριν. Τα φρένα του αυτοκινήτου είναι αποτελεσματικά όσο μπορούμε να κρίνουμε, με δεδομένο το ότι δεν πιέσαμε το αυτοκίνητο παρατεταμένα και σε απαιτητικές διαδρομές, θεωρώντας πως είναι έτσι και αλλιώς εκτός θέματος κάτι τέτοιο. Συνεπώς, δεν μας ενόχλησαν και οι αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος, που προέρχονται από τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης προς όφελος της άνεσης των επιβατών.

    IMG_3363

    Τα 15.850€ της βασικής με τον συγκεκριμένο κινητήρα, φαίνονται αρκετά. Αν συνυπολογίσουμε τον εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, 6 αερόσακους, A/C με ψυχόμενο ντουλαπάκι, ESP, VSM (το σύστημα που “διορθώνει” την πορεία του αυτοκινήτου σε συνεργασία με το ESP), σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ζάντες 15’’ με ελαστικά 185/65R15, radiomp3 με θύρα USB αλλά και φώτα ημέρας τότε βρισκόμαστε μπροστά σε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να τραβήξει τα βλέμματα όλων όσοι ψάχνουν για ένα “πολυεργαλείο”. Τα 97 γρ./χλμ. είναι ένα ακόμα πλεονέκτημα του μοντέλου που προσδιορίζει γενικά χαμηλό κόστος χρήσης και συνθέτει την εικόνα του καλά τοποθετημένου μοντέλου στην ελληνική πραγματικότητα. Ως τέτοιο, το i20 με τον κινητήρα πετρελαίου των 1,1 λίτρων, κερδίζει το στοίχημα.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.120κ.εκ.
    Κύλινδροι3 σε σειρά
    Ισχύς75ίπποι στις 4.000σ.α.λ
    Ροπή18.4 Kgm στις 1.750 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO297 γρ./χλμ
    Μήκος4.035 μέτρα
    Πλάτος1.734 μέτρα
    Ύψος1,474 μέτρα
    Μεταξόνιο2,570 μέτρα
    Βάρος1.218 κιλά
    Χώρος αποσκευών326 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης4.4 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης3.3 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό3.7 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα16,0
    Τελική ταχύτητα160 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 15.850

     

     

    Σχόλια

    Σχόλια