Motornews Test: Yamaha N-MAX 125 ABS

    Το μικρό scooter N-MAX της Yamaha παίρνει ένα μεγαλοπρεπές "Like"

    Δεν πήρε πολύ στη Yamaha να αποφασίσει πως ένα μοντέλο σαν το N MAX είχε θέση στην ευρωπαϊκή αγορά μοτοσικλέτας. Κι αυτό, διότι το μοντέλο είχε αρχικά προορισμό μόνο τις ασιατικές αγορές, ωστόσο σωστά αποφασίστηκε να επισκεφτεί και άλλα μέρη του κόσμου καθώς πρόκειται για ένα πολύ καλό scooter.

    Διαφορετικά καλλίγραμμο

    Το καλό πράγμα από το πρωί φαίνεται λέει ο λαός και το N MAX σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Το scooter της Yamaha έχει το σχήμα ενός Maxi-Scooter, αλλά είναι σαν να έχει μπει στο πλύσιμο. Είναι μικροκαμωμένο και μαζεμένο τόσο ώστε να θεωρείται compact με το εμπρός μέρος να είναι το πιο ογκώδες κομμάτι του θυμίζοντας T-MAX. Στο πίσω μέρος είναι πολύ πιο μαζεμένο με ένα όμορφο πίσω φωτιστικό σώμα, ενώ σχεδιαστικά άρτιο είναι το μεσαίο κομμάτι του scooter με την κεντρική κολώνα να θυμίζει πλαίσιο μεγάλης μοτοσικλέτας και την ποδιά να «κρύβεται» μέσα στο συνολικό σχήμα. Η τεχνολογία LED δεν λείπει από τα φωτιστικά σώματα, τα όργανα είναι ξεχωριστά, ενώ και η ποιότητά του σε πρώτη φάση δείχνει εξαιρετική.

    Το N MAX μπορεί να θυμίζει λίγο από T-MAX και λίγο από X-MAX ωστόσο καταφέρνει να δέσει σωστά τις δυο φιλοσοφίες και να φτιάξει έναν δικό του σχεδιαστικό χαρακτήρα που αρέσει. Αυτό άλλωστε αποδεικνύουν και τα βλέμματα που πέφτουν χωρίς ενδοιασμούς πάνω του όπου σταθεί.

    Εργονομία… scooter

    Στις καθημερινές μετακινήσεις το Yamaha έχει να επιδείξει μια πολύ καλή εργονομία η οποία βοηθάει στην απροβλημάτιστη χρήση του και συμβάλλει ώστε ο αναβάτης να μην το σκέφτεται όταν πρόκειται να… πεταχτεί κάπου για «κάτι που έτυχε».

    Η θέση οδήγησης στην αρχή νομίζεις ότι είναι ξαπλωτή, ωστόσο γρήγορα αντιλαμβάνεσαι ότι δεν είναι καθώς ο κορμός στέκεται όρθιος. Το τιμόνι είναι κοντά στο σώμα του αναβάτη, ενώ τα χέρια με ευκολία το φτάνουν και έχουν καλό έλεγχο στις μανούβρες. Τα πόδια φιλοξενούνται σε ικανοποιητικό χώρο ο οποίος στο εμπρός του μέρος μεγαλώνει και μπορείς να τα… κρύψεις προστατεύοντάς τα ακόμα περισσότερο από τον αέρα και τη βροχή. Αρνητικό είναι σίγουρα η κολώνα στη μέση που εμποδίζει την επιβίβαση/αποβίβαση, αλλά και το φόρτωμα, ενώ αντίθετα πολύ εύκολος είναι ο ανεφοδιασμός καυσίμου καθώς η τάπα βρίσκεται στη μέση της κεντρικής κολώνας.

    Τα όργανα δείχνουν εξωτερικά φτηνιάρικα σχεδιαστικά, ωστόσο το πάνελ παρέχει πολλές πληροφορίες (κατανάλωση, οδόμετρα, ταχύμετρο κλπ) και είναι ευδιάκριτο. Πολύ καλή είναι η στήριξη και για τον συνεπιβάτη χάρη στις μεγάλες λαβές, ενώ αποθηκευτικός χώρος υπάρχει κάτω από τη σέλα και εμπρός στην ποδιά. Ο χώρος κάτω από τη σέλα φιλοξενεί ένα full face κράνος και διάφορα άλλα μικροαντικείμενα, ενώ ο εμπρός χώρος είναι ανοιχτός, ιδανικός για γάντια, κινητό κ.α. χωρίς όμως να κλείνει κάτι που σημαίνει πως ό,τι βάζεις πρέπει να μην το ξεχάσεις όταν παρκάρεις το scooter. Συνολικά το N-MAX είναι ένα πολύ άνετο και εργονομικά ορθό scooter με όλα εκείνα τα στοιχεία που θα το κάνουν προσιτό σε κάθε είδους μετακίνηση, ακόμα και για εκείνες που θα ήθελες να αποφύγεις.

    Κινητήρας για χαμόγελα

    Ένα από τα πολύ ευχάριστα πάνω στο Yamaha N-MAX είναι αδιαμφισβήτητα ο κινητήρας του. Πρόκειται για το μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο σύνολο των 125cc το οποίο αποδίδει 12 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού ενώ η μετάδοση  πραγματοποιείται με ιμάντα μέσω αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων CVT.

    Ο τρόπος λειτουργίας του κινητήρα είναι στα όρια του εντυπωσιακού καθώς για 125cc σε αφήνει άναυδο. Δύναμη υπάρχει από την πρώτη στιγμή που θα ανοίξεις το γκάζι και με απόλυτα γραμμικό τρόπο η επιτάχυνση δεν σταματάει μέχρι και τα 110Km/h. Οι από στάση επιταχύνσεις δεν είναι τρελές, αλλά οι εν κινήσει σε κερδίζουν αφήνοντας σε απόλυτα ικανοποιημένο σε προσπεράσεις. Ο ψεκασμός, εκτός από την ομαλή λειτουργία, βοηθάει πολύ και στην κατανάλωση η οποία είναι πολύ καλή καθώς βρίσκεται κοντά στα 3 λίτρα ανά 100Km.

    Ο κινητήρας του Yamaha είναι πολύ καλός, ποιοτικός, δυνατός και οικονομικός χαρίζοντας στο scooter ένα δυνατό χαρτί. Δεν έχει κάποιο εντυπωσιακό στοιχείο μεμονωμένα, ωστόσο το σύνολο είναι τόσο καλό που σου αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις.

    Δυναμική συμπεριφορά

    Στο ίδιο μήκος κύματος με την υπόλοιπη καλή εντύπωση που αφήνει το N-MAX κινείται και η οδική συμπεριφορά του scooter. Το Yamaha σε πρώτη φάση είναι πολύ ευέλικτο, ξεγλιστράει με χαρακτηριστική άνεση από κάθε δύσκολη κατάσταση αυξημένης κίνησης και αλλάζει κατεύθυνση με τη σκέψη.

    Η γεωμετρία του είναι σχετικά γρήγορη, αλλά τόσο ώστε να μην επηρεάζεται η σταθερότητά του. Παρόλα αυτά η ξαφνική αποφυγή εμποδίων στο δρόμο εκπλήσσει ευχάριστα καθώς η αλλαγή κατεύθυνσης γίνεται ακαριαία χωρίς να ταράζεται η κατάσταση του scooter. Το εμπρός πιρούνι είναι εξαιρετικό σε απόδοση, παρέχει καλή πρόσφυση και σταθερότητα στο φρενάρισμα, του λείπει όμως η πληροφόρηση. Το πίσω μέρος έχει καλύτερη αίσθηση και πιο άμεση λειτουργία, η διαδρομή είναι ικανοποιητική προκειμένου να αποσβένει τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ στις στροφές παρέχει σταθερότητα και σωστή πληροφόρηση.

    Το N-MAX στρίβει με σιγουριά σε όλες τις καμπές έχοντας καλό επίπεδο πρόσφυσης ακόμα και σε άσφαλτο χαμηλού επιπέδου. Τα φρένα είναι το κερασάκι στην τούρτα καθώς έχουν απίθανη αίσθηση στις μανέτες, πολύ δύναμη και το ABS είναι μια ευχάριστη προσθήκη, παρότι πολύ δύσκολα επεμβαίνει.

    Thumbs Up!

    Ο χρόνος πέρασε γρήγορα με το απόλυτα χρήσιμο Yamaha N-MAX. Αυτό που υπόσχεται να κάνει ένα scooter των 125cc, δηλαδή να σε μεταφέρει με ασφάλεια, άνεση και συνέπεια στην καθημερινότητά σου το Yamaha όχι μόνο το πετυχαίνει, αλλά το πετυχαίνει με στιλ.

    Το N-MAX είναι καλό σε όλα τα επίπεδα, δεν εντυπωσιάζει σε κάποιον τομέα (ίσως στην οδική συμπεριφορά), αλλά διατηρεί έναν υψηλό μέσο όρο σε όλα τα σημεία – με λίγα λόγια τα κάνει όλα αρκετά καλά. Σχεδιασμός μούρλια, εργονομία πολύ καλή, κινητήρας εξαιρετικός και οδική συμπεριφορά υψηλού επιπέδου. Όλα αυτά αν τα συνδυάσεις με μια καλή ποιότητα κατασκευής τότε έχουμε ένα αποτέλεσμα πολύ κοντά στην κορυφή της κατηγορίας.

    Η τιμή του επίσης είναι δελεαστική καθώς κοστίζει 2.890€ τα οποία κρίνονται ικανοποιητικά αν αναλογιστούμε τόσο τον ανταγωνισμό, όσο και την ποιότητα του μοντέλου σε όλους τους τομείς.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Τύπος κινητήρα Μονοκύλινδρος, Υγρόψυκτος, τετράχρονος, SOHC, τετραβάλβιδος
    Κυβισμός                125κ.εκ.
    Μέγιστη ισχύς                9,0 kW @ 7.500 σ.α.λ.
    Μέγιστη ροπή                11,7 Nm @ 7.250 σ.α.λ.
    Σύστημα καυσίμου                Ψεκασμός καυσίμου
    Σύστημα μετάδοσης                Αυτόματο με τραπεζοειδή ιμάντα
    Σύστημα εμπρός ανάρτησης                Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρομή 100 χλστ.
    Σύστημα πίσω ανάρτησης                Αιωρούμενο συγκρότημα μετάδοσης, διαδρομή 90 χλστ.
    Εμπρός φρένο                Υδραυλικό δισκόφρενο, Ø 230 χλστ.
    Πίσω φρένο                Υδραυλικό μονό δισκόφρενο, Ø 230 χλστ.
    Εμπρός ελαστικό                110/70-13
    Πίσω ελαστικό                130/70-13
    Βάρος πλήρες υγρών                127 kg
    Χωρητικότητα Δοχείου Καυσίμου                6,6 λίτρα
    Τιμή 2.890€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια