Motornews Test: Honda SupraX 125 Helm-In

    Το νέο Supra X της Honda φτιάχτηκε για να κατακτήσει την κορυφή ξανά

    Από την επίσημη παρουσίαση του νέου Supra X της Honda, είχαμε σχηματίσει πολύ καλή εικόνα για το «παπί» της Honda. Η πρώτη εντύπωση ήταν γνώριμη και ξεκάθαρα καλή. Το Helm-in είναι όμορφο και σύγχρονο, ποιοτικό και λαμπερό με σωστή σχεδίαση που το κάνει να ξεχωρίζει σε μια πολύ δύσκολη κατηγορία. Η μάσκα εμπρός κλέβει την παράσταση με τα φλας να είναι ενσωματωμένα στο φέρινγκ το οποίο δεν είναι πολύ μεγάλο, θα έλεγε κανείς ότι είναι διακριτικό. Στο πίσω μέρος, το φανάρι είναι σχεδόν εξωτικό, χωρισμένο σε δύο κομμάτια κάνει το Honda να ξεχωρίζει εύκολα όταν το κοιτάζεις από πίσω. Οι πεντάκτινες ζάντες ταιριάζουν στο σύνολο, ενώ το βαμμένο μαύρο μοτέρ δίνει μια ποιοτική αίσθηση στη μικρή μοτοσικλέτα.

    Από τις πρώτες βόλτες κιόλας τα βλέμματα και το ενδιαφέρον του κόσμου ήταν αρκετά μεγάλο, κάτι που δείχνει πως το νέο παπί της Honda έχει συζητηθεί…

    Εντυπωσιακό σε άνεση και εργονομία

    Το σύνηθες πρόβλημα των παπιών σε σχέση… ας πούμε με τα scooter ήταν και παραμένει η άνεση. Στην περίπτωση του νέου Supra της Honda τα πράγματα έχουν βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό ωστόσο κάποια από τα στοιχεία της κατηγορίας παραμένουν στη θέση τους. Για παράδειγμα, η θέση οδήγησης φέρνει το σώμα σε άβολη θέση, αρκετά μπροστά, με τάση σε κάθε φρενάρισμα να γλιστράς προς το τιμόνι. Τα πόδια, παρότι τα μαρσπιέ είναι μεγάλα, δεν βολεύονται εύκολα καθώς πρέπει να βρεις την ιδανική θέση για να μην πατάς συνέχεια φρένο και να μη χτυπάς πάνω στη μανιβέλα από την άλλη μεριά. Στην περίπτωση του Honda ωστόσο όλα τα παραπάνω, τα οποία είναι παθογένειες των παπιών, έχουν βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό και παρότι αρχικά σε ενοχλούν, τα ξεπερνάς γρήγορα διότι τελικά δεν δημιουργούν και τόσο μεγάλο πρόβλημα. Η σέλα είναι σαφώς πιο άνετη, το τιμόνι πιο φαρδύ και «αντρικό», ενώ οι ταχύτητες αλλάζουν γλυκά χωρίς να σπας το πόδι σου στον μοχλό.

    Ακόμα ένας τομέας που το παπί υστερούσε ήταν ο χώρος αποθήκευσης, αλλά το νέο Helm-in έλυσε το πρόβλημα. Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για ένα full face κράνος (αν και δεν χωράνε όλα) το οποίο λύνει τα χέρια του αναβάτη και κάνει το παπί εργονομικά πιο δυνατό. Στην εργονομία συμβάλλει πολύ επίσης η ευκολία στην οδήγηση, τα ξεκάθαρα όργανα ενδείξεων, οι σταθεροί καθρέπτες και το χαμηλό βάρος της μοτοσικλέτας που μπορεί να ελιχθεί με άνεση παντού, ενώ και η οικονομία ξεπερνά κάθε προσδοκία. Γενικά, το Honda παραμένει ένα κλασικό παπί το οποίο με σωστές προσθήκες βελτιώθηκε σε καίρια σημεία που οι μοτοσικλέτες αυτής της κατηγορίας υστερούσαν.

    Σύγχρονος και άθραυστος κινητήρας

    Όμορφο το νέο Supra, βελτιωμένο εργονομικά, τι συμβαίνει όμως με τον κινητήρα του; Το μηχανικό σύνολο δεν είναι άγνωστο καθώς πρόκειται για τον μονοκύλινδρο, αερόψυκτο, τετράχρονο των 125cc ο οποίος αποδίδει 9,25 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει ψεκασμός της Honda, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω 4τάχυτου ημιαυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.

    Ο κινητήρας του Supra X συμβαδίζει με την υπόλοιπη μοτοσικλέτα καθώς είναι φιλικός, σύγχρονος και ποιοτικός. Από την πρώτη στιγμή που πατήσεις τη μίζα λειτουργεί άψογα με τον ψεκασμό να βοηθάει εκτός από την οικονομία και στην ομαλότητα. Η δύναμη δεν του λείπει καθώς επιταχύνει πρόθυμα και πηγαίνει γρήγορα το ταχύμετρο στα 80 Km/h, ενώ θα δει και τριψήφιο νούμερο αν το πιέσεις σε κατηφορικό κομμάτι. Το κιβώτιο είναι βουτυρένιο με εξαιρετική συνέπεια και ευκολία. Μπορείς άνετα να αλλάζεις σχέσεις μόνο με το εμπρός μέρος του λεβιέ, ενώ και ο θόρυβος δεν είναι τόσο έντονος όσο σε άλλες μοτοσικλέτες της κατηγορίας.

    Γενικά, ο κινητήρας του Helm-in είναι σύγχρονος και δίνει την εντύπωση πως δεν θα σταματήσει να δουλεύει ποτέ. Για οικονομία τα σχόλια είναι περιττά καθώς κυμαίνεται χαλαρά στα 2,4-2,6 λίτρα ανά 100 Km.

    Στον δρόμο με τη σφραγίδα της Honda

    Το χαρακτηριστικό που σου κάνει μεγαλύτερη εντύπωση στο νέο Supra X είναι αδιαμφισβήτητα η οδική του συμπεριφορά. Το παπί συμπεριφέρεται άψογα όντας πολύ καλά ισορροπημένο και πολύ ασφαλές. Δυνατό του σημείο είναι το εμπρός μέρος με το πιρούνι να λειτουργεί πάρα πολύ καλά σε όλους τους τομείς. Στο φρενάρισμα το τηλεσκοπικό πιρούνι δεν βυθίζεται πολύ και δεν στραγγαλίζεται μένοντας στιβαρό στο ύψος της κάθε περίστασης. Στις στροφές έχει πολύ γρήγορη γεωμετρία, παρόλα αυτά παραμένει σταθερό και με ικανοποιητική πληροφόρηση, ενώ καλή είναι και η πρόσφυση που προσφέρει ιδιαίτερα σε όχι καλή άσφαλτο.

    Το πίσω μέρος είναι λίγο πιο σκληρό και αφιλόξενο. Τα δύο αμορτισέρ προσφέρουν και εκείνα μεγάλη ευελιξία και δεν ταλαντώνονται πολύ, ωστόσο είναι πιο σκληρά από ότι πρέπει και με μικρή διαδρομή. Μειονέκτημα είναι πως δεν ρυθμίζονται ούτε σε προφόρτιση, ενώ δίνουν την εντύπωση πως είναι το πιο «φτηνό» εξάρτημα της μοτοσικλέτας. Τα φρένα αποτελούνται από δισκόφρενα εμπρός και πίσω με βασικό χαρακτηριστικό την προοδευτικότητα. Η δύναμή τους ή το αρχικό τους δάγκωμα είναι σε δευτερεύοντα ρόλο και αυτό έχει λογική καθώς το εκτιμάς όσο περισσότερο το οδηγείς. Τα φρένα έχουν αποκτήσει ισορροπία με το δισκόφρενο πίσω καθώς μπορεί να έχει μειωθεί η ισχύς της διπίστονης δαγκάνας εμπρός του προηγούμενου μοντέλου, ωστόσο έχει αντικατασταθεί με το δισκόφρενο πίσω που καλύπτει άνετα το κενό και μάλιστα με περισσότερη ποιότητα στο φρενάρισμα.

    Πρέπει να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο πως η Honda έχει επιλέξει πολύ καλά ελαστικά πρώτης τοποθέτησης (Michelin City Pro) στο Supra X (και καλά έκανε) κάτι που βελτιώνει πολύ την εικόνα της συμπεριφοράς της μοτοσικλέτας στον δρόμο.

    Golden Deal

    Τα συναισθήματα ήταν καλά όλη την εβδομάδα, με το παπί να έχει κερδίσει τη μάχη της καθημερινότητας με χαρακτηριστική άνεση. Ένα τρανό παράδειγμα που μας έκανε να το επιβεβαιώσουμε είναι το εξής σκηνικό: Στη γνωστή ερώτηση της συζύγου για το ποιος θα πάει να πάρει γάλα στο μικρό, η συνηθισμένη αντίδραση είναι βαρεμάρας για το περπάτημα μέχρι το super market. Έπιασα όμως τον εαυτό μου να λέει «άσε θα πάω εγώ με το παπί» δείχνοντας το πόσο εύκολο, εξυπηρετικό και απροβλημάτιστο είναι σε κάθε μικρή ή μεγάλη μετακίνηση.

    Το Supra X μπορεί να είναι ποιοτικό και όμορφο, δεν παύει όμως να είναι ένα σημαντικό εργαλείο μετακίνησης στα χέρια όλων. Πολύ καλός κινητήρας, εξαιρετική οδική συμπεριφορά και βελτιωμένη εργονομία το βάζουν ψηλά στη λίστα των «must» και δίκαια θα διεκδικήσει πάλι την κορυφή της κατηγορίας. Μοναδικό ψεγάδι η τιμή του η οποία μας φάνηκε τσιμπημένη στα 2.390€, αλλά εδώ ταιριάζει και το ό,τι πληρώνεις παίρνεις…

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας 4T 1Κ Αερόψυκτος 2Βάλβιδος
    Τροφοδοσία Ψεκασμός Καυσίμου PGM-FI
    Μέγιστη Ισχύς 9,25 ps / 7,500min-1
    Μέγιστη Ροπή 10,1 N·m / 3,000min-1
    Βάρος 105 kg
    Πλαίσιο Ατσάλινο Μονής Ραχοκοκαλιάς
    Αναρτήσεις E Τηλεσκοπικό πιρούνι
    Αναρτήσεις Π Δύο αμορτισέρ
    Φρένα E Υδραυλικό Δισκόφρενο με δαγκάνα ενός εμβόλου NISSIN
    Φρένα Π Υδραυλικό Δισκόφρενο με δαγκάνα ενός εμβόλου NISSIN
    Ελαστικά E 70/90-17 M/C – 43S REINF / Michelin CITY Pro
    Ελαστικά Π 80/90-17 M/C – 50S REINF / Michelin CITY Pro
    Τιμή 2.390€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια