Live Test: BMW 520d

    Ανανεωμένη, πληθωρική και με έναν κινητήρα που έχει δύναμη αλλά όχι μεγάλη όρεξη για κατανάλωση, η BMW 520 αποτελεί την επιτομή της λιμουζίνας κύρους.

    Με την BMW 520d να έρχεται στο live test του Motornews, νιώθουμε ότι οι πέντε μέρες είναι πολύ λίγες για να ανακαλύψεις όλες τις πτυχές αυτού του πολυτάλαντου αυτοκινήτου. Θα προσπαθήσουμε όμως, οδηγώντας  ώρες ολόκληρες καθημερινά και στο τέλος θα σας δώσουμε και μια πλήρη, εκτεταμένη αναφορά. 

    Τρίτη 22 Δεκεμβρίου

    Σήμερα ήταν η ημέρα  επιστροφής της BMW 520d και πραγματικά μας καταρράκωσε. Μετά από αυτήν, ό,τι αυτοκίνητο είχαμε στο motornews για δοκιμή φάνταζε σαν παιδικό παιχνίδι. Αν έχει κανείς την οικονομική άνεση πραγματικά αξίζει να υποπέσει στο αμάρτημα της απληστίας , αφού δοκιμάσει και αυτό της λαγνείας και στείλει στο διάολο τα υπόλοιπα πέντε. Πόση όμως πρέπει να είναι αυτή η οικονομική άνεση; Ας ξεκινήσουμε από τη βασική έκδοση του αυτοκινήτου, που κοστολογείται λίγο κάτω από τις 50.000€ με απόσυρση.

    BMW 520d_7

    Έως εδώ, λογικά. Αν όμως θελήσεις να φτάσεις στο πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού της έκδοσης M της δοκιμής με όλα σχεδόν τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, τότε το κόστος εκτοξεύεται πάνω από τις… 80.000€. Θα πρέπει να εκταμιεύσεις δηλαδή επιπλέον 60% του κόστους της βασικής έκδοσης, για στοιχεία επιπρόσθετου εξοπλισμού. Αυτό, δε, μπορεί να είναι ένα από τα υψηλότερα αλλά όχι το ζενίθ του σημείου που μπορείς να φτάσεις -για παράδειγμα το αυτοκίνητό μας δεν είχε σύστημα ανοίγματος – κλεισίματος των θυρών χωρίς κλειδί. Μπορείς πάντα, φυσικά, να επιλέξεις τη βασική έκδοση και να έχεις ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο χωρίς όλα αυτά τα gadget που κάνουν τη ζωή σου ευκολότερη, δεν στην αλλάζουν όμως και προς το καλύτερο. Πράγμα που κάνει η 520d, αν όμως είσαι από τους οδηγούς που διανύουν τουλάχιστον 30 – 50.000 χιλιόμετρα το χρόνο και θα εκτιμήσουν την ποιότητα, την άνεση, την ευχέρεια άκοπης κάλυψης μεγάλων αποστάσεων, την ασφάλεια και την οικονομία για τις δεδομένες επιδόσεις. Καθώς θα πέσουμε σε μια μικρή χειμερία νάρκη με την αφορμή των Χριστουγέννων, σας ευχόμαστε χρόνια ευτυχισμένα, πολλά και με υγεία. Να περάσετε υπέροχα.

    Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου

    BMW 520d_5

    Όλα τα -πολλά- λεφτά της BMW εξαργυρώνονται όταν βγεις στον ανοιχτό δρόμο. Εκεί δεν σε κερδίζει μόνο ο κινητήρας που είναι μεν επαρκής αλλά όχι εντυπωσιακός. Κυρίως είναι το αμάξωμα, η ανάρτηση, η στιβαρότητα και η λειτουργία όλων των περιφερειακών που σε αγαλλιάζει. Σε ταχύτητες έως και 180 χλμ./ώρα τα πάντα στο εσωτερικό της 520d είναι σε απόλυτη αρμονία και μόνο από εκεί και πάνω, όπου ο κινητήρας αναγκάζεται να εργαστεί σε υψηλές στροφές, αρχίζεις να ακούς τον ήχο της λειτουργίας του και κάποιες αεροδυναμικές οχλήσεις. Όλα τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, αυτά για την κυκλοφοριακή συμφόρηση και το ενεργό cruise control κατά βάση, εργάζονται άψογα και άοκνα για να μένεις χαλαρός ακόμα και όταν οδηγείς με παράνομες ταχύτητες. Φυσικά, επιβάλλεται πάντα η απόλυτη προσοχή, καθώς ο οδηγός είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της ασφάλειας.

    BMW 520d_4

    Εντυπωσιακά καλά στη λειτουργία τους είναι και τα φώτα, με την ενεργή μεγάλη σκάλα να μην επιτρέπει την τύφλωση των αντιθέτως ερχόμενων και των εμπρός κινούμενων αυτοκινήτων τη νύχτα ενώ, παράλληλα, η κατευθυνόμενη δέσμη φωτίζει πάντα στο σημείο της στροφής που επιβάλλεται για να έχεις κορυφαία ορατότητα. Παρά τους τροχούς μεγάλης διαμέτρου και τα ελαστικά με προφίλ 35 πίσω και 40 εμπρός, η ανάρτηση εργάζεται με εντυπωσιακό τρόπο, διατηρώντας το βαρύ αμάξωμα σε απόλυτη τάξη τόσο σε μεγάλες ταχύτητες, όσο και σε συνεχείς στροφές, ενώ, παράλληλα, απορροφά κακοτεχνίες της ασφάλτου επιπέδου κρατήρα. Από την άλλη πλευρά, παρά την πίσω κίνηση και τη μεγάλη ροπή του κινητήρα, η 520d δεν είναι αυτοκίνητο για “παιχνίδια“. Μπορείς να εκτελείς εντυπωσιακές πλαγιολισθήσεις με λίγα χιλιόμετρα όπου η άσφαλτος είναι τυπικής ελληνικής ποιότητας, στα πολλά χιλιόμετρα όμως η αδράνεια των 1.700 κιλών είναι μεγάλη και δεν ευνοεί τους κανιβαλισμούς. Η 520d κρατάει εντυπωσιακά, έχει τεράστια περιθώρια πρόσφυσης αλλά όταν φτάσεις εκεί το παιχνίδι σοβαρεύει πολύ και καλό είναι όλα τα ηλεκτρονικά να είναι on. Με αυτά όμως η κατανάλωση, εκεί που την είχαμε πλησιάσει να αγγίζει το νούμερο 7, ανέβηκε στα 8,9 λίτρα/100 χλμ. Για να είμαστε σωστοί, με τέτοιο βάρος και 190 ίππους δεν μπορείς να περιμένεις τίποτα καλύτερο -οτιδήποτε λιγότερο θα άγγιζε το όριο του θαύματος– ειδικά μάλιστα σε συνθήκες συνεχούς μποτιλιαρίσματος ελέω των εορτών.

    Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου

    BMW 520d_3

    Ευτυχώς η BMW 520 έχει κάμερες παντού και δίνει και κάτοψη 360 μοιρών στην τεράστια κεντρική οθόνη, γιατί αλλιώς κομμάτια από το μεγάλο  αμάξωμα θα είχαν μείνει παντού στην Αθήνα και στα περίχωρα όπου κυκλοφορούμε. Οι κυκλοφοριακές συνθήκες γίνονται ανυπόφορες μέρα με την ημέρα στο κλεινόν άστυ αλλά η πεντάρα έχει πολλά στοιχεία που σε κάνουν να απολαμβάνεις ακόμα και το μποτιλιάρισμα. Ένα από αυτά είναι η σύνδεση 3G του συστήματος Connected Drive που σου δίνει πρόσβαση στο διαδίκτυο, ένα ακόμα το εξαιρετικό ηχοσύστημα, στο οποίο ανακαλύπτεις και πάλι τα ηχοχρώματα της αγαπημένης σου μουσικής και τελευταίο το σύστημα πλοήγησης με την εξαιρετική απεικόνιση και το ελληνικό μενού. Μάλιστα οι ενδείξεις του προβάλλονται και στο ευμεγέθες  head up display διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο τη διατήρηση της προσοχής του οδηγού στον δρόμο.

    BMW 520d

    Το μεγάλο αμάξωμα είναι “πρόβλημα” μόνο στη στάθμευση. Μόλις αρχίσει να κινείται, ξεκινά και η διαδικασία απομόνωσης από τον περιβάλλοντα χώρο  και απολαμβάνεις το εσωτερικό  απαράμιλλης άνεσης και πληρότητας. Οδηγώντας τη νύχτα ανακαλύπτεις  την αυτόματη λειτουργία των φώτων, την αυτόματη ενεργοποίηση των φώτων πορείας και επίσης την κατευθυνόμενη δέσμη των προβολέων τα οποία, όλα μαζί, αναβαθμίζουν σε δυσθεώρητο επίπεδο την ευκολία και την ασφάλεια. Με τη δραματική αύξηση των χιλιομέτρων που θα οδηγήσουμε μέσα στο Σαββατοκύριακο, θα επανέλθουμε τη Δευτέρα με πολλά νέα για ανάρτηση, οδική συμπεριφορά και επιδόσεις. Έως τότε, ψωνίζετε υπεύθυνα.

    Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου

    BMW 520d_1

    Καλησπέρα από τον τυχερό της εβδομάδας, που κυκλοφορεί με την BMW 5. Στην ευρωπαϊκή αγορά  δεν θεωρείται καν πολυτελές σεντάν, εδώ νιώθεις άβολα όταν σε βλέπουν πίσω από το τιμόνι της. Χαμογελάς, πετάς και μια αμήχανη ατάκα “δημοσιογράφος είμαι” και ξεμπερδεύεις -αν ο απέναντι βέβαια εννοήσει ότι είσαι ειδικός δημοσιογράφος και δεν σε περάσει για ¨αλήτη – ρουφιάνο” . Επιβλητική σε όλα της, η BMW με το αμάξωμα που αγγίζει σε μήκος τα πέντε μέτρα και σε πλάτος  τα 1,9 δείχνει, παρά το μέγεθός της, στιβαρή και συμπαγής. Σε αυτό συμβάλλουν οι μεγάλοι τροχοί με διάμετρο 19” της έκδοσης εξοπλισμού M και η χαμηλή βασική γραμμή του αμαξώματος με τους τονισμένους θόλους. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό όπου η ποιότητα ξεχειλίζει αλλά η αίσθηση που αποκομίζεις είναι αυτή της κομψότητας και της λειτουργικότητας, όχι του ανούσιου εντυπωσιασμού. Ο πίνακας οργάνων, που στην ουσία είναι μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη 10,2 ιντσών, συμπληρώνεται από ακόμα μία του συστήματος infotainment με την ίδια διαγώνιο δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό σύνολο.

    BMW 520d_2

    Χάρη στο περιστροφικό χειριστήριο iDrive οι διακόπτες για τον χειρισμό των πολλών συστημάτων που ελέγχονται μέσω της οθόνης παραμένουν σε λογικό επίπεδο, ωστόσο χρειάζεσαι μια μάλλον πολυήμερη εκπαίδευση πάνω στη λειτουργία τους, ώστε να βρίσκεις τα πάντα εύκολα και γρήγορα χωρίς να αποσπάς την προσοχή σου από τον δρόμο. Ο κινητήρας των 2.0 λίτρων είναι τερακύλινδρος, diesel με ισχύ 190 ίππων και 400 Nm ροπή στις 1.750 σ.α.λ. Σε πρώτη φάση δείχνει να τα καταφέρνει πολύ καλά με το αμάξωμα των 1.700 κιλών, καθώς έχει την αρωγή του εξαιρετικού αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων. Η μέση κατανάλωση ξεκίνησε από τα 8,5 λίτρα/100 χλμ. και δείχνει να πέφτει, το πόσο θα το δούμε στη συνέχεια.

    Σχόλια

    Σχόλια