Περιορισμοί στην αεροδυναμική των LMP1

FIA και κατασκευαστές συμφώνησαν σε μέτρα για μείωση του κόστους

Οι κατασκευαστές της LMP1 από το 2016 θα μπορούν να αγωνιστούν με τρία διαφορετικά αεροδυναμικά πακέτα και με δύο από το 2017.

Η εφαρμογή του ορίου στο WEC, ήρθε μετά από τα διαφορετικά πακέτα που χρησιμοποίησαν οι Porsche και Audi το 2015. Οι δύο Γερμανικές εταιρίες αγωνίστηκαν φέτος στο πρωτάθλημα με το λιγότερο τρία διαφορετικά πακέτα η κάθε μία για την 919 Hybrid και το R18 e-tron quattro αντίστοιχα.

Ο κανονισμός πήρε την έγκριση από το ΠΣΜΑ με τη σύμφωνη γνώμη των ομάδων, ωστόσο δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα η εφαρμογή του.

Ο τεχνικός διευθυντής της Toyota, Pascal Vasselon, δήλωσε:

Το 2014, η Audi κι εμείς τρέξαμε με δύο πακέτα και φέτος η Porsche πιστεύω πως έτρεξε με τέσσερα. Το σχέδιο είναι να επανέλθουμε σε μια κατάσταση που ήμασταν προηγουμένως.

Ο κανονισμός θα καλύπτει μεγάλο μέρος του αμαξώματος, όπως οι ζάντες και το κάλυμμα του κινητήρα. Επίσης θα ελευθερωθούν τομείς τους οποίους ο Vasselon αποκάλεσε ως «φθηνά εξαρτήματα» όπως στις πτέρυγες και τα αεροδυναμικά βοηθήματα.

Ο Τεχνικός διευθυντής της Porsche, Alex Hitzinger, δήλωσε:

O κανονισμός θα μας επιτρέψει να βρούμε τη κατάλληλη ισορροπία για τα αυτοκίνητα σε διαφορετικές πίστες. Επιπλέον, θα αποτρέψει την υπερβολική εξέλιξη στην αεροδυναμική.

Ο Hitzinger συνέχισε λέγοντας πως δεν θα υπάρξει άμεση επίδραση στο μπάτζετ του 2016, όμως θα επηρεάσει θετικά αυτό του 2017.

Παράλληλα με τον κανονισμό, θα εφαρμοστούν και περιορισμοί στις ώρες όπου οι κατασκευαστές μπορούν να χρησιμοποιούν την αεροδυναμική σύραγγα. Συνολικά οι ώρες θα μειωθούν στις 1200 το 2016 και στις 800 το 2017.

Επιπλέον η ACO ήταν αντίθετη στην εφαρμογή κοινής CFD, καθώς δεν θέλει να ακολουθήσει το μοντέλο της F1, με τους κατασκευαστές να είναι σύμφωνοι με τη διοργανώτρια αρχή των 24H του Le Mans.

To όριο 50 ημερών για δοκιμές εξέλιξης εντός της σεζόν θα μειωθεί από τις 50 που ήταν το 2015, στις 43 το 2016, ενώ θα μειωθούν στις 40 το 2017.

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Σχόλια

Σχόλια