Live Test: VW Polo 1.0 TSi Bluemotion

    Η πιο οικονομική εκδοχή του Polo με κινητήρα βενζίνης, φορά το νέο τρικύλινδρο turbo σύνολο άμεσου ψεκασμού των 999 κ.εκ. με 95 ίππους. Τι ψάρια πιάνει;

    Η  έκδοση Bluemotion του Polo, με τον κινητήρα TSi 1.0 95 hp, κατέφθασε στο Live Test για να μας αποδείξει ότι μπορεί να κινείται με… αναθυμιάσεις. Αυτή άλλωστε είναι και η μόνη σημαντική διαφορά του από τις υπόλοιπες εκδόσεις, οπότε όλη την εβδομάδα θα προσπαθήσουμε απλώς να του αδειάσουμε το ρεζερβουάρ. Ελπίζουμε, δε, να μην τα καταφέρουμε. 

    Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου

    TEL BANNER 300x250 GRATSIAS-05Το Polo 1.0 TSi στην έκδοση Bluemotion ολοκλήρωσε σήμερα τον κύκλο της δοκιμής του αφήνοντάς μας με ανάμικτα συναισθήματα. Η κατανάλωση δεν κατάφερε να πέσει κάτω από τα 6,0 λίτρα./100 χλμ., με ιδιαίτερα μεγάλη προσπάθεια ομολογουμένως. Αν οδηγείς φυσιολογικά και όχι σαν κυνηγός ml καυσίμου, τα 7 λίτρα είναι η πιο πιθανή ένδειξη. Ο κινητήρας από την άλλη πλευρά εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις για το μέγεθός του -καίγοντας όμως ανάλογα- ενώ και η τιμή αγοράς είναι πολύ συμφέρουσα για αυτά που προσφέρει, στις 13.990€ με απόσυρση.

    Το Bluemotion δεν μπορεί όμως να πάρει τον τίτλο του πιο ολοκληρωμένου Polo από το BlueGT των 1.4 λίτρων με τον κινητήρα TSi ACT. Δεν έχει την ισορροπία απόδοσης του τελευταίου, η ανάρτησή του είναι άνετη αλλά και χαλαρή ταυτόχρονα ενώ στο τέλος της ημέρας δεν έχεις το εντυπωσιακό αποτέλεσμα σε χαμηλή κατανάλωση για να πεις “χαλάλι” σε όλα τα υπόλοιπα. Αν λοιπόν θέλετε Polo βάλτε κάτι παραπάνω και προτιμήστε το 1.4 BlueGT, το οποίο πραγματικά είναι δρ. Τζέκιλ και μίστερ Χάιντ, απολαυστικό μάλιστα και στις δύο προσωπικότητές του.

    Τρίτη 15 Δεκεμβρίου

    VW Polo 10 Bluemotion 6

    Σήμερα οι διαδρομές περιελάμβαναν κίνηση σε επαρχιακό δίκτυο και η κατανάλωση του μικρού τρικύλινδρου κινητήρα πήρε την κατιούσα. Η μέση είναι στα 6,5 λίτρα/100 χλμ., ωστόσο έξω από την πόλη νούμερα των 5.0 λίτρων είναι εύκολα εφικτά. Ταυτόχρονα, ο κινητήρας των 95 ίππων φαίνεται να έχει πολύ ψυχή χάρη και στα 160 Nm της ροπής που αποδίδει. Αντίθετα από πολλά μικρά turbo μοτέρ, αυτό ανεβάζει αγόγγυστα στροφές ακόμα και μέχρι τις 6.000, παρότι το μέγιστο της ισχύος του αποδίδεται μεταξύ 5.000 και 5.500 σ.α.λ. Φυσικά με τέτοιους ρυθμούς κίνησης η κατανάλωση εύκολα ξεπερνά τα 7 λίτρα/100 χλμ., όμως δεν γίνεται να έχεις και καλές επιδόσεις και κορυφαία κατανάλωση.

    Πάντως με κεκτημένες και σταθερή ταχύτητα, το Polo είναι ένα από τα πλέον οικονομικά αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης. Επίσης είναι και ένα από τα πλέον άνετα και ήσυχα στον ανοιχτό δρόμο, δείχνοντας ότι μπορεί πολύ εύκολα να υπηρετήσει τόσο το ρόλο του  αστικού μέσου καθημερινής μετακίνησης, όσο και αυτόν του ενός και μόνου οικογενειακού αυτοκινήτου.

    Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου

    VW Polo 10 Bluemotion 3

    Παρότι το εσωτερικό του Polo δείχνει σχεδιαστικά ότι έχει τα χρονάκια του, από άποψη αντιληπτής ποιότητας παραμένει ένα από τα κορυφαία. Ένα ακόμα θετικό στοιχείο είναι καλή απόδοση του ηχοσυστήματος, που προσφέρει και την ευχέρεια της σύνδεσης USB και φυσικά bluetooth σύνδεση για τηλέφωνο. Από χώρους, αν έχετε μια οικογένεια έως και 4 άτομα, μάλλον σπάνια θα ζητήσετε περισσότερο άνεση από ένα αυτοκίνητο.

    VW Polo 10 Bluemotion 5VW Polo 10 Bluemotion 4 

    Με μήκος 3,97 μέτρα, το Polo ήταν ένα από τα πρώτα μοντέλα της κατηγορίας B που άνοιξε το “χορό” του upsizing από άποψη διαστάσεων και του downsizing από άποψη κινητήρων. Έτσι τέσσερα άτομα θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα, ενώ και ο χώρος αποσκευών με τα 280 λίτρα όγκου είναι απόλυτα επαρκής. Οι επιδόσεις επίσης είναι πάνω από ικανοποιητικές, με τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ.  Μετά από την κυκλοφορία και εκτός των τειχών, η μέση κατανάλωση κατέβηκε στα 6,8 λίτρα/100 χλμ. από τα 7,2 λίτρα που την είχαμε αφήσει στις εντός πόλης μετακινήσεις μας. Ο τρόπος οδήγησης χρειάζεται μια προσαρμογή ώστε να εκμεταλλεύεσαι τις μακριές σχέσεις μετάδοσης, που σημαίνει να πιάνεις σβέλτα την ροή της κυκλοφορίας και μετά να κινείσαι χαλαρά με 3η ή 4η (πάντα με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα).

    Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 

    VW Polo 10 Bluemotion 1

    Όσο πλησιάζουν οι μέρες των γιορτών τόσο η Αθήνα γίνεται αδιάβατη. Μεσημέρι ξεκινήσαμε να πάμε στο κέντρο, βράδυ γυρίσαμε. Με τον νέο κινητήρα 1.0 TSi που αποδίδει 95 ίππους το Polo της δοκιμής μας είναι η έκδοση Bluemotion που με start/stop, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 1 εκατοστό και διάφορα ακόμα στοιχεία βελτίωσης της αεροδυναμικής, θεωρείται το πλέον οικονομικό μοντέλο βενζίνης της γκάμας.

    VW Polo 10 Bluemotion 2

    Δεν θα κάνουμε το λάθος ακόμα να αναφερθούμε στη μέση κατανάλωση, καθώς οι συνθήκες στις οποίες κινηθήκαμε ήταν από εξωφρενικές έως αλλόκοσμες. Θα αφήσουμε το Σαββατοκύριακο να ανέβουν λίγο τα χιλιόμετρα και θα επανέλθουμε στο θέμα. Μια παρατήρηση έχει να κάνει με τις πολύ μακριές σχέσεις του χειροκίνητου κιβωτίου οι οποίες, εκτός του είναι μόλις πέντε, στις χαμηλές ταχύτητες σε αναγκάζουν να κινείσαι πάντα με μια σχέση κάτω από τη συνήθη και αυτό πάντα οδηγεί σε αύξηση αντί σε μείωση της κατανάλωσης. Επίσης στις πολύ χαμηλές στροφές –στο φάσμα από 1.200 έως 1.800 περίπου- ο κινητήρας είναι από ασθενικός έως… απών, με αποτέλεσμα να τον πιέζεις ψηλότερα  όπου αποδίδει, ομολογουμένως, εξαιρετικά.

     

     

    Σχόλια

    Σχόλια