Live Test: Jeep Renegade 1.4 170hp 4WD 9-Auto

    Τετρακίνητο, με 170 ίππους από κινητήρα μόλις 1.4 λίτρων και αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων. Αν πριν μερικά χρόνια μας έλεγε κάποιος ότι αυτές οι προδιαγραφές ανήκουν σε Jeep -και μάλιστα στο μικρότερο της γκάμας- θα έτρωγε, το λιγότερο, καρπαζιά. Βρε πως αλλάζουν οι καιροί.

    Η κορυφαία από άποψη ισχύος και χαρακτηριστικών έκδοση του Jeep Renegade, η 1.4 170 hp 4WD 9-Auto κατέφθασε στο Live Test κλείνοντας σχεδόν τον κύκλο των εκδόσεων του μοντέλου. Τις επόμενες τέσσερις ημέρες -δυστυχώς χάθηκε μια λόγω υποχρεώσεων- θα δούμε αν και αυτή μας εκπλήξει θετικά όπως η diesel εκδοχή των 120 ίππων, ή αν θα έχουμε ενστάσεις. Από προδιαγραφές πάντως σκίζει.

    Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου

    Τελευταία μέρα η σημερινή για το Renegade και οι εντυπώσεις μας όσον αφορά στην ευρυχωρία του αλλά και τη συμπεριφορά του στον δρόμο ήταν οι καλύτερες. Επίσης, η τετρακίνηση με τα 4 προγράμματα λειτουργίας (Auto, Snow, Mud και Sand) ανταποκρίνεται πολύ καλά σε κάθε ανάλογη περίσταση προσαρμόζοντας κατάλληλα το αυτόματο κιβώτιο, την απόκριση του κινητήρα, του τιμονιού και φυσικά επιλέγοντας αυτόματα το κλείδωμα ή όχι του κεντρικού διαφορικού και το ποσοστό επέμβασης του ESP.

    Jeep Renegade 14 9 Auto_9

    Το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων είναι σίγουρα ένα highlight για αυτοκίνητο αυτού του κυβισμού, ωστόσο σε πρακτικό επίπεδο δεν παρουσιάζει κάποιο πλεονέκτημα. Εκτός της εξαιρετικά “κοντής” 1ης σχέσης που  εξασφαλίζει μεγάλο πλεονέκτημα εκτός δρόμου -για ιδιαίτερα απότομες αναβάσεις και καταβάσεις- η 9η σχέση είναι σχεδόν διακοσμητική. Επιπρόσθετα, ο μεγάλος αριθμός σχέσεων δεν δείχνει να έχει κάποιο απτό θετικό αποτέλεσμα στην κατανάλωση, που ό,τι και αν κάνεις δεν πέφτει επ’ ουδενί κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ.

    Jeep Renegade 14 9 Auto_6 Jeep Renegade 14 9 Auto_8

    Ο κινητήρας από την πλευρά του είναι πολύ καλός για τον κυβισμό του, με ισχυρή μεσαία περιοχή και σωστή απόκριση από χαμηλά, χωρίς να του λείπει η δύναμη. Όμως οι 170 ίπποι ου γαρ έρχονται μόνοι και έτσι καλό θα είναι να έχετε αβρές σχέσεις με τον πρατηριούχο της περιοχής σας. Με κόστος κοντά στα 28.000€ με απόσυρση, η συγκεκριμένη έκδοση είναι μονόδρομος αν θέλετε ένα πραγματικό Jeep, καθώς η επόμενη τετρακίνητη είναι με τον δίλιτρο κινητήρα diesel και επομένως τόσο η τιμή, όσο και τα έξοδα χρήσης αυξάνονται σημαντικά. Με μόνο λοιπόν αντικειμενικό αρνητικό στοιχείο την κατανάλωση -η οποία είναι λογική για κινητήρα 170 ίππων και μετάδοση σε όλους τους τροχούς αλλά ας όψεται η εποχή “λιτού βίου”- το Renegade είναι ένα πολύ καλό εντός και εξαιρετικό εκτός δρόμου αυτοκίνητο και αυτό -κυρίως όσον αφορά στο κομμάτι εντός δρόμου- είναι η πρώτη φορά που μπορούμε να το γράψουμε για ένα Jeep.

    Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου

    Jeep Renegade 14 9 Auto_3

    Καλησπέρα και χρόνια πολλά στις -συνήθως υπέροχες- Αννούλες. Για μια ακόμα φορά, ο ηλεκτρονικός δαίμονας έβαλε την ουρίτσα του και χάθηκε ολόκληρο το κείμενο της χθεσινής ημέρας, ομού με τις ιδιαίτερα θετικές κρίσεις για την ευρυχωρία του Renegade. Το οποίο, παρά τα 4,25 μέτρα του μήκους του έχει μεγάλο πλάτος 1,8 μέτρων και ύψος, δίνοντας την αίσθηση στο εσωτερικό του ότι βρίσκεσαι σε πολύ μεγαλύτερο αυτοκίνητο.

    IMG_2315Jeep Renegade 14 9 Auto_4Jeep Renegade 14 9 Auto_7

    Δεν είναι δε μόνο αίσθηση, αλλά και πρακτικά είναι μεγάλο, καθώς η όρθια θέση των καθισμάτων απελευθερώνει πολύτιμο χώρο για τα πόδια, ενώ το τούνελ της μετάδοσης πίσω είναι σχεδόν ανύπαρκτο, επιτρέποντας στον τρίτο επιβάτη να κάθεται ανθρώπινα και όχι ως υποψήφιο θύμα στο κρεβάτι του Προκρούστη. Ένα ακόμα στοιχείο άξιο αναφοράς είναι μια πολύ έξυπνη ιταλική πινελιά αισθητικής στο αμερικανικό μοντέλο, που αφορά τα διάσπαρτα γραφικά στο αμάξωμα. Όπως για παράδειγμα η αράχνη στο σημείο πλήρωσης του ρεζερβουάρ η οποία μάλιστα χαιρετά με τη φράση “Ciao Baby”, ή ο γεννήτορας της μάρκας, το Willys. στην περιφέρεια του παρμπρίζ.

    Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου

    Jeep Renegade 14 9 Auto_2

    Καλησπέρα και καλή εβδομάδα με… στρατιωτικούς χαιρετισμούς. Σε τέτοια διάθεση βρεθήκαμε όταν αντικρίσαμε το Jeep Renegade σε αυτή τη νέο – militair  απόχρωση, που ωστόσο είναι άκρως ενδιαφέρουσα φωτογραφικά. Με 170 ίππους από τον κινητήρα των 1.4 λίτρων με τον κωδικό MultiJet II, αυτή η έκδοση του Renegade είναι η απολύτως δυνατότερη, ικανότερη και φυσικά high end, καθώς διατίθεται με το αυτόματο κιβώτιο των 9, παρακαλώ, σχέσεων. Κυκλοφορώντας κυρίως σε αστικές και περιαστικές διαδρομές ακόμα δεν είδαμε επιλεγμένη την 9η σχέση -ακόμα και στη χειροκίνητη λειτουργία ο ηλεκτρονικός “μεγάλος αδελφός” δεν σε αφήνει να ανεβάσεις σχέση κάτω από ορισμένες σ.α.λ. Φιλοδοξούμε ωστόσο σήμερα να τη γνωρίσουμε και αυτή και ευπειθώς να αναφέρουμε σχετικά με τη λειτουργία του κιβωτίου. Αυτό πάντως που παρατηρήσαμε είναι ότι στην αυτόματη λειτουργία το κιβώτιο ξεκινά με 2η σχέση. Θα δούμε αν αυτό συμβαίνει και σε έντονη ανωφέρεια και κατωφέρεια ή υπάρχει κάποιος αισθητήρας που ανάλογα με την κλίση κατεβάζει έως και 1η. Πάντως, ακόμα και στη χειροκίνητη λειτουργία, αυτόματα κατεβαίνει έως και η 2η σχέση σε στάση.

    Jeep Renegade 14 9 Auto_1

    Έτσι, αν θες 1η, πρέπει να την επιλέξεις εσύ και πάντα σε στάση. Αναφορικά με την κατανάλωση, αυτή δεν καταφέραμε ακόμα να τη ρίξουμε κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ., ενώ στα αρχικά στάδια της γνωριμίας μας είχε σκαρφαλώσει έως και στα 11 λίτρα, πάντα σε αστικό ρυθμό κίνησης. Καλή σας νύχτα και αύριο θα επανέλθουμε με περισσότερα ενδιαφέροντα νέα.

    Σχόλια

    Σχόλια