Live Test: Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 EAT6

    Τι κρύβει το όνομα-σιδηρόδρομος αυτού του Peugeot 308 θα ανακαλύψουμε τις επόμενες ημέρες.

    To 308 δεν είναι η πρώτη φορά που έρχεται στο live test, ωστόσο στην έκδοση με τον ισχυρό Euro6 κινητήρα diesel 1.6 BlueHDi και το νέο αυτόματο κιβώτιο EAT6 υπόσχεται να μας εντυπωσιάσει. Τις επόμενες τέσσερις  μέρες (χάθηκε μια λόγω της απεργίας των δημοσιογράφων) θα αναφέρουμε όπως πάντα χωρίς φόβο και πάθος τι μας έφτιαξε και τι μας χάλασε στο πολλά υποσχόμενο γαλλικό μικρό – μεσαίο.

    Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 

    Peug 308 BlueHDi 120_9

    Όπως είχαμε διαπιστώσει και παλιότερα, στη δοκιμή του 308 με την κινητήρα diesel των 115 ίππων, το γαλλικό μικρομεσαίο αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση που δίκαια απέσπασε τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς το 2014. Με μόνα αρνητικά στοιχεία το τούνελ στο κέντρο του πίσω μέρους που δεν εξυπηρετεί στη μεταφορά 3ου επιβάτη, το δυσπρόσιτο ρυθμιστή κλίσης της πλάτης του καθίσματος και μια μικρή τάση εγκάρσιας μετατόπισης του πίσω άξονα, σε όλα τα υπόλοιπα πεδία το 308 είναι από πολύ καλό έως και υποδειγματικό. Ο κινητήρας είναι ακόμα πιο πολιτισμένος και ψυχωμένος, το νέο αυτόματο κιβώτιο πολύ καλό στη λειτουργία του και η μέση πραγματική κατανάλωση διατηρείται στην περιοχή των 5-6 λίτρων/100 χλμ. Πολύ πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός, με highlight τη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος infotainment και την τεράστια πανοραμική, γυάλινη οροφή. Από την άλλη πλευρά, τα περίπου 25.000€ που κοστίζει η συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα/κιβωτίου είναι αρκετά χρήματα για τη μικρή – μεσαία κατηγορία, παρά την υψηλή συνολικά ποιότητα του αυτοκινήτου. Αυτό το κόστος  φέρνει το 308 αντιμέτωπο με μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας, που και το κύρος και τους χώρους έχουν ώστε να αποτελέσουν μια εναλλακτική για κάθε υποψήφιο αγοραστή με οικογενειακές ανάγκες. Πέρα πάντως των χρηματοοικονομικών δεδομένων που ο καθένας μπορεί να κρίνει ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του, εμείς είναι γεγονός πως δεν χαρήκαμε καθόλου επιστρέφοντας το αυτοκίνητο, που είναι ιδιαίτερα ευχάριστο τόσο στην πόλη, όσο και στο ταξίδι και συνολικά ένα από πλέον εστιασμένα στην οδήγηση μικρά – μεσαία μοντέλα.

    Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 

    Καλή εβδομάδα σε όλες και όλες. Το Σαββατοκύριακο ξεκινήσαμε για ένα ταξίδι 600 συνολικά χιλιομέτρων με το Peugeot και τελικά γυρίσαμε στην Αθήνα έχοντας καλύψει περίπου 1.200 χλμ. με μέση κατανάλωση 5,8 λίτρα. Εξαιρετική επίδοση, τόσο στην κάλυψη απόστασης όσο και στην κατανάλωση, καθώς το αυτοκίνητο ήταν φορτωμένο με 5 άτομα -3 ενήλικες, 2 παιδιά- και περίπου 50 κιλά αποσκευές. Ο λόγος που κάναμε τα διπλάσια χιλιόμετρα δεν έχει σημασία, έχει όμως το γεγονός ότι επιστρέψαμε ατσαλάκωτοι και ξεκούραστοι, παρότι από τις 48 ώρες τις 20 περίπου είμαστε μέσα στο αυτοκίνητο. Ο συνδυασμός του νέου αυτόματου κιβωτίου με τον diesel κινητήρα των 120 ίππων είναι πολύ καλός, αν και το κιβώτιο έχει κάποιες ιδιαιτερότητες που πρέπει να μάθει κανείς, όπως το γεγονός ότι σε κατηφόρα, όταν αφήνεις το πόδι από το γκάζι, αντί να ανεβάσει σχέση όπως κάνουν τα συνήθη αυτόματα, κρατάει την επιλεγμένη από πριν σχέση. Για να ανεβάσει, πρέπει να συνεχίσεις να πατάς το γκάζι ή, απλά, να επιλέξεις τη χειροκίνητη λειτουργία. Αυτή η τελευταία άλλωστε ήταν και ο λόγος που δεν είχε νόημα να δοκιμάσουμε την επιλογή sport της αυτόματης λειτουργίας -ενώ για την επιλογή snow ούτε λόγος: ούτε το είδαμε, ούτε το απαντήσαμε το χιόνι.

    Peug 308 BlueHDi 120_4

    Με επαρκή ισχύ, χαμηλό βάρος και άμεση οδική συμπεριφορά, είναι απολαυστικό τόσο στις μεγάλες ταχύτητες, όσο και στο επαρχιακό δίκτυο. Ένα μόνο χαρακτηριστικό της λειτουργίας της πίσω ανάρτησης επηρεάζει λίγο αρνητικά τη συνολικά εξαιρετική εικόνα: όταν αλλάζεις κατεύθυνση και ο δρόμος έχει ανωμαλίες, νιώθεις τον πίσω άξονα να μετατοπίζεται εγκάρσια για κάποια χιλιοστά, ακριβώς όπως όταν ξεκινάει μια τάση  υπερστροφής. Το φαινόμενο δεν παίρνει διαστάσεις, παρότι μειώνοντας την ισχύ μέσα στη στροφή το πίσω μέρος ανοίγει την τροχιά του αλλά αρχικά σου προκαλεί υποψία για κάποια απότομη αντίδραση που τελικά δεν έρχεται. Ειδική μνεία πρέπει να αποδώσουμε επίσης και στην ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία του μοτέρ που, όπως διαπίστωσαν οι λιγότεροι σχετικοί με τα σύγχρονα diesel σύνολα, “ακούγεται και λειτουργεί σαν βενζίνη”. Είναι βλέπετε και το κόκκινο του στροφόμετρου στις 5.000 σ.α.λ. που μπερδεύει μερικούς…

    Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου

    Peug 308 BlueHDi 120-7

    Στο εντυπωσιακό, από την άποψη της αφαιρετικής του εικόνας, εσωτερικό του 308 η φιλοξενία 4 ατόμων είναι άνετη. Το αίσθημα αυτό βοηθά και η ύπαρξη της τεράστιας ηλιοροφής, ειδικά τώρα τον χειμώνα όπου το φως δεν είναι ούτε πολύ, ούτε ενοχλητικό. Ωστόσο στους δύο πίσω, τρίτος δεν χωρεί. Υπεύθυνο γι’ αυτό δεν είναι το εσωτερικό πλάτος, που είναι επαρκές, αλλά το τούνελ που υπάρχει στο κέντρο. Θα το λέγαμε “τούνελ της μετάδοσης” αν η κίνηση δεν μεταδιδόταν μόνο εμπρός…

    IMG_2286Peug 308 BlueHDi 120_6

    Ένα ακόμα μικρότερο σφάλμα, εργονομίας αυτή τη φορά, αφορά στον περιστροφικό ρυθμιστή της κλίσης της πλάτης των εμπρός καθισμάτων. Αν το χεράκι σου είναι αρκούντως αντρικό, μετά βίας χωρά μεταξύ του καθίσματος και της μεσαίας κολόνας του αμαξώματος, πόσο δε μάλλον ώστε να τον περιστρέψει κιόλας. Από την άλλη πλευρά δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στην ύπαρξη ρεζέρβας, που είναι απείρως προτιμότερη από το κιτ επιδιόρθωσης γιατί τα ελαστικά δεν χάνουν αέρα μόνο από μικρές οπές. Ειδικά στην Ελλάδα, πιο συχνά σκίζονται.

    Peug 308 BlueHDi 120_5IMG_2285

    Επίσης μια σπάνια παροχή, στην κυριολεξία, αφορά στην κανονικότατη πρίζα οικιακού τύπου στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας, στις πίσω θέσεις, στην οποία μπορεί να συνδεθεί οποιαδήποτε συσκευή για να φορτιστεί ή να λειτουργήσει χωρίς την ανάγκη μετασχηματιστή, αρκεί να είναι εντός των προδιαγραφών που αναγράφονται. Ο χώρος αποσκευών τέλος δεν είναι αχανής, έχει όμως τα λίτρα όγκου, 420 συγκεκριμένα, που είναι απαραίτητα για τις αποσκευές τεσσάρων ατόμων. Και, όπως φαίνεται στη σχετική εικόνα, έχει κανονικό σχήμα που διευκολύνει ιδιαίτερα τη φόρτωση των αποσκευών. 

    Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου

    Για εμάς είναι η δεύτερη μέρα πίσω από το τιμόνι του 308 και ήδη έχουμε πολλά να καταγράψουμε, κυρίως θετικά. Αισθητικά το 308 δεν είναι κάποια θεία αποκάλυψη, ωστόσο το συμπαγές αμάξωμά του με το περιορισμένο μήκος (4.253 μέτρα) και το μεγάλο πλάτος (1.80 μέτρα) έχει δυναμικές αναλογίες και γλυπτή εικόνα. Η έκπληξη έρχεται με το που ανοίγεις την πόρτα του οδηγού, καθώς η μινιμαλιστική εικόνα του ταμπλό δεν έχει ταίρι. Εμάς μας αρέσει αυτή η απουσία δεκάδων διακοπτών που συνδυάζεται με πολύ καλής ποιότητας πλαστικές, μαλακής υφής επενδύσεις στο ταμπλό και δέρμα με alcantara στα καθίσματα.

    Peug 308 BlueHDi 120_2

    Στο κέντρο δεσπόζει φυσικά η ψηφιακή οθόνη αφής, μέσω της οποίας ελέγχεται η  λειτουργία των συστημάτων ήχου, πλοήγησης, διασύνδεσης συσκευών και φυσικά προβάλλονται οι πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδιού.  Η ιδιαιτερότητα του επονομαζόμενου από την Peugeot i-cockpit ξενίζει τον οδηγό στην αρχή, όπως και το πολύ μικρό σε διάμετρο τιμόνι με την πλούσια σε πάχος στεφάνη. Ωστόσο πολύ σύντομα ενσωματώνεσαι, βρίσκεις σωστή θέση οδήγησης και θέασης των οργάνων και απολαμβάνεις ένα στιβαρό πλαίσιο και ένα ιδιαίτερα ευέλικτο αυτοκίνητο. Ο κινητήρας είναι επίσης μια θετική αποκάλυψη με πολιτισμένη -για diesel πάντα- λειτουργία και δυναμική παρουσία, καθώς αποδίδει 120 ίππους ισχύ και 300 Nm ροπή. Το αυτόματο κιβώτιο έχει κατά βάση θετικά στοιχεία, ωστόσο θέλουμε χρόνο να αξιολογήσουμε τόσο τα διάφορα προγράμματα λειτουργίας του (snow και sport εκτός του normal), καθώς και τη χειροκίνητη -μόνο μέσω του επιλογέα- δυνατότητα αλλαγών που μέσα στην πόλη δεν έχει κανένα νόημα. Έχουμε όμως αρκετές μέρες για να λύσουμε κάθε σας απορία. Εσείς, απλώς, τα μάτια εδώ. 

    Peug 308 BlueHDi 120_1

    Σχόλια

    Σχόλια