Chequered Flag: GP Άμπου Ντάμπι

Ήδη νιώθουμε μία νοσταλγία καθώς η αυλαία στο πρωτάθλημα του 2015 έπεσε στον αγώνα του Άμπου Ντάμπι

Η αυλαία στο πρωτάθλημα του 2015 έπεσε στον αγώνα του Άμπου Ντάμπι.

Η σεζόν έκλεισε με νικητή τον Nico Rosberg, μετά την 6η σερί pole position και την 3η σερί νίκη του, αφήνοντας δεύτερο τον Lewis Hamilton και τρίτο – στο τρίτο του φετινό βάθρο – τον Kimi Raikkonen.

Ναι, θα συμφωνήσω στο γεγονός ότι η σεζόν δεν ήταν και η πιο θεαματική, ούτε μας κράτησε σε αγωνία για το πού θα καταλήξουν οι δύο τίτλοι, αλλά, όπως κάθε χρονιά, έτσι και φέτος αρκετοί νιώθουμε μία νοσταλγία όταν φτάνουμε στον τελευταίο αγώνα. Παλιότερα, τελευταίο GP ήταν αυτό της Βραζιλίας, αλλά από το 2014 αυτόν τον ρόλο ανέλαβε το Άμπου Ντάμπι και η πίστα της Yas Marina.

rosberg-abu-win-15

Τολμώ να πω πως το ωραιότερο κλείσιμο της σεζόν το βλέπω με την πίστα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Ίσως αυτή η μετάβαση από το ηλιοβασίλεμα στη νύχτα, με τους προβολείς να αντικαθιστούν το φυσικό φως περίπου στο μέσον του αγώνα, να προδίδει μία άλλη ατμόσφαιρα στην τελευταία παράσταση του «τσίρκου» της Formula 1.

Όπως και να έχουν τα πράγματα, το 2015 αποτελεί εδώ και λίγα 24ωρα παρελθόν, οι ομάδες πλέον μπαίνουν σε ρυθμούς πλήρους προετοιμασίας για το 2016, αρχής γενομένης από τη 12ωρη δοκιμή με την Pirelli στην πίστα του Άμπου Ντάμπι. Στα εργοστάσια των ομάδων, οι ρυθμοί ανεβαίνουν αισθητά, με το βλέμμα στραμμένο στις πρώτες χειμερινές δοκιμές του Φεβρουαρίου και το ντεμπούτο στα μέσα Μάρτη στη Μελβούρνη.

Παρά το γεγονός ότι δεν ήταν και η πιο συναρπαστική σεζόν για το σπορ, υπάρχουν κάποια «φλέγοντα» θέματα, όπως η άνοδος της Ferrari, η έλλειψη απόδοσης της μονάδας ισχύος της Honda, το διαζύγιο Red Bull-Renault, το ερωτηματικό της Lotus.

GP ABU DHABI F1/2015

Μέσα στα προηγούμενα 18 άρθρα αυτής της στήλης, αναφέρθηκα σε όλα τα παραπάνω. Το κάθε ένα έχει τη δική του σημασία στο πάζλ που αποτελεί την F1, η οποία κάθε χρονιά έχει να αντιμετωπίσει είτε τους δικούς της δαίμονες (οικονομικά ζητήματα, κωλύματα στο θέμα των κινητήρων), είτε καλείται να βρει λύση ή να συνδράμει στην επίλυση προβλημάτων που ταλαιπωρούν συγκεκριμένες ομάδες.

Η φετινή σεζόν δεν είχε τόσα σύγχρονα προβλήματα, όσο μελλοντικά. Και με αυτό εννοώ ότι τα πιο σημαντικά ζητήματα που προέκυψαν αφορούσαν τους κανονισμούς του 2017 – οι οποίοι και οριστικοποιήθηκαν εν μέσω πολλών αμφισβητήσεων – ενώ αρκετές συζητήσεις έγιναν για τους λεγόμενους «ανεξάρτητους κινητήρες».

Αυτό μας δείχνει ότι το σπορ δεν είναι πλέον ένα ηφαίστειο που κοιμάται, γιατί έχει εκραγεί εδώ και καιρό. Πέρυσι με την κατανομή των κερδών από τη FOM και τη CVC, φέτος με τους κινητήρες και την ανισορροπία δυνάμεων, κάθε φορά θα υπάρχει κάτι που θα βγάζει στην επιφάνεια τις παθογένειες της F1.

Αλλά, ακόμα και με αυτές, εμείς την αγαπάμε. Με ή χωρίς θέαμα, με ή χωρίς ωραίους αγώνες και μάχες στο όριο, αυτός που έχει το «μικρόβιο» μέσα του θα ανυπομονεί για τον πρώτο αγώνα της νέας σεζόν, θα αδημονεί να δει τα νέα μονοθέσια τον Γενάρη και τον Φλεβάρη.

hamilton-abu-15

Αυτή είναι η F1, με τα στραβά και τα καλά της. Το απόλυτο «πάντρεμα» μηχανής και ανθρώπου για την επίτευξη του ύψιστου στόχου: της νίκης.

Η στήλη θα κλείσει εδώ τον κύκλο της. Θέλω να ευχαριστήσω το motornews.gr για το βήμα που μου έδωσε μέσα από αυτά τα 19 άρθρα να εκφραστώ πάνω σε σημαντικά ζητήματα του αγαπημένου μας σπορ.

Μέχρι τον Μάρτιο… καλή υπομονή!

Δημήτρης Μπίζας, αρθρογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός στο spamradio.gr με την εκπομπή «Ο Καλός, ο Κακός και ο Άσχετος», κάθε Τετάρτη 20:00-22:00.

Σχόλια

Σχόλια