Live Test: Mini One 5d 1.5 136 ps

    Η προκρούστεια 5θυρη έκδοση του Mini, με τον τρικύλινδρο των 1,5 λίτρων έχει το δικό της ξεχωριστό ενδιαφέρον

    Ήρθε στη “συχνότητα” του Live Test για να μας δώσει χειροπιαστά στοιχεία για την αξία του. Το 5θυρο Mini One θα το ζήσουμε και θα σας περιγράφουμε μέρα με τη μέρα την εμπειρία, πριν φτάσουμε στο σημείο να ανακεφαλαιώσουμε για να αναφερθούμε και στα τυπικά που αφορούν μια δοκιμή. Μείνετε συντονισμένοι.

     

    Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου

    Πρέπει να παραδεχτούμε πάντως πως το στυλ του Mini είναι αμίμητο. Έχει το κάτι άλλο το αυτοκίνητο και αυτό δεν επηρεάζεται προφανώς από το μέγεθος. Ο αντίκτυπος που έχει η εμφάνισή του όλες τις ώρες της ημέρας σε κάθε περιβάλλον, είναι μοναδικός και συγκρίνεται με ειδικές κατασκευές συγκεκριμένης χρήσης ή με σπάνιες εκδόσεις. Φυσικά και ο Όμιλος διαχειρίζεται με τον καλύτερο τρόπο τον μύθο πίσω από το όνομα. Φυσικά και τον εφοδιάζει με ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει και μπορεί να χρειαστεί κάποιος υποψήφιος πελάτης. Το ότι είναι premium, είναι μια παρέκκλιση από τις νόρμες του πρότυπου που τη σήμερον, δεν “χαλάει” κανέναν. Κανέναν από όσους δεν έχουν ζήσει έστω και λίγο με τα θρυλικά Mini- αλλά ας μην το ανοίξουμε αυτό το κεφάλαιο. Απλά, φτάνοντας στο τέλος των ημερών μας με το 5θυρο Mini και πριν ασχοληθούμε με τα τετριμμένα που έχουν να κάνουν με το κόστος κτήσης/ χρήσης/ συντήρησης, θέλουμε να σας βάλουμε λίγο ακόμα στο νόημα των ενστάσεών μας.

    20151202_160523

    Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport, εκεί όπου ο τρικύλινδρος κάνει ό,τι περισσότερο μπορεί για να φανεί ζωηρότερος και πιο αποτελεσματικός, εμφανίζεται αυτή η ψηφιακή απεικόνιση του αμαξώματος, του πεντάθυρου, και δίπλα το motto “Μέγιστη αίσθηση gocart”… Την “πιάνετε” την αντίφαση έτσι;

    Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου

    20151202_155700

    Κατεβαίνεις πρωί πρωί για να φύγεις για τη δουλειά και ανοίγεις από συνήθεια το πορτ μπαγκάζ για να ρίξεις το back pack σου και να είναι εκεί κρυμμένο από το “κακό το μάτι”. Αμολάς την τσάντα σου στο κέντρο του διαθέσιμου χώρου και πας να κλείσεις την 5η πόρτα, όταν τρως τη φλασιά: Καλά, γέμισε με ένα σακίδιο πλάτης; Ποτς γκένεν αυτό; ξανανοίγεις και κοιτάς. Το σακίδιο στη μέση, σχεδόν απόλυτα συμμετρικά σε απόσταση από τις πλευρές. Ο χώρος δείχνει πράγματι να περιορίζεται σημαντικά. Έχει και από κάτω βέβαια. Κατεβάζοντας το δάπεδο/ ράφι ένα επίπεδο πιο κάτω, κερδίζεις. Λίγο. Τόσο όσο. Για ένα σαββατοκύριακο 4 ατόμων σε κοντινή απόσταση. Χαλάλι όμως. Το στυλ του Mini είναι μοναδικό και αξίζει να κάνεις κάποιες παραχωρήσεις. Μπορεί να χρειαστείς και εκείνη τη μπαγκαζιέρα οροφής που με πολύ κόπο είχες αποφύγει στο προηγούμενό σου αυτοκινήτο.

    20151202_155635

    Αστειευόμαστε φυσικά. Με την εξαιρετική διπλή ηλιοροφή που δίνει ένα light τόνο στη διάθεση των επιβατών, δεν κάνεις τέτοια “αστεία” με αναφορές για μπαγκαζιέρες κλ.π. Στριμώχνεις, τσαλακώνεις και τελικά βολεύεις τα απαραίτητα, ακόμα και εκμεταλλευόμενος τον χώρο ανάμεσα στα δύο παιδιά του πίσω καθίσματος. Στην προκειμένη περίπτωση μπορεί να έχει περισσότερη σημασία ο προορισμός, παρά το ταξίδι. Ποιος ξέρει; Ίσως πάλι η λύση ναι είναι στη χρήση μικρότερης τσάντας για τη δουλειά. Θα είχαμε γλιτώσει από όλες αυτές τις σκέψεις.

    20151202_155733

    Τρίτη 1 Δεκεμβρίου

    20151201_153223

    Καλό μήνα σε όλους! Συνεχίζουμε την εμπειρία του 5θυρου Mini και όσο και να θέλουμε, δεν μπορούμε να δούμε τη συνολική εικόνα πιο light. Είναι και αυτό το “αυστηρό” μπλε χρώμα του αμαξώματος που μας κάνει να σκεφτόμαστε “συμβατικά” για το 5θυρο οικογενειακό -έστω, τύποις- που έχουμε στα χέρια μας. Με τον κίνδυνο να χαρακτηριστούμε αθεράπευτα γκρινιάρηδες, έχουμε ένα ακόμα παράπονο να καταθέσουμε. Οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων στην πλευρά του οδηγού, είναι πυκνά τοποθετημένοι και χωρίς διαχωριστικό μεταξύ τους. Έτσι, δεν είναι δύσκολο να πατήσει ο οδηγός έστω και στιγμιαία το παράθυρο του συνοδηγού, ενώ θέλει να ανοίξει μόνο το δικό του και να δώσει μια χαραμάδα στην υγρασία ή στη βροχή που θα πέσει το βράδυ και να χαλάσει αμετάκλητα η επόμενη μέρα για τον ίδιο και το πρόγραμμά του. Αν και πάντα, πριν κλειδώσει κανείς το αυτοκίνητο τσεκάρει τα παράθυρα αν είναι κλειστά, η κακή στιγμή όμως καραδοκεί και σε πετυχαίνει πάντα στις πιο ακατάλληλες χρονικές συνθήκες. Αλλάζουμε τα προγράμματα λειτουργίας και εντοπίζουμε τις διαφορές μεταξύ τους, με στόχο να καταλήξουμε στην πιο ταιριαστή επιλογή για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου αλλά προς το παρόν δυσκολευόμαστε. Εδώ είμαστε όμως και ευελπιστούμε πως η συνέχεια θα δείξει.

    20151201_151453

    Δευτέρα 30 Νοεμβρίου

    20151130_165716

    Μπαίνοντας στον τελευταίο μήνα του 2015, το 5θυρο Mini One είναι κοντά μας για να μας δώσει μια εικόνα για τη συνολική του αξία. Πρέπει να σας πούμε πως βλέποντάς το, δεν συγκινηθήκαμε ιδιαίτερα. Τα μικρά αυτοκίνητα έχουν τη δική τους χάρη, ενώ οι “τραβηγμένες” εκδόσεις, είναι καταδικασμένες να φαίνονται άχαρες. Αυτό συμβαίνει και στην προκειμένη περίπτωση, όπου οι υπόλοιπες διαστάσεις έχουν μείνει στα ίδια, ενώ έχει μεγαλώσει μόνο το μήκος. Η αίσθηση από την ιδιαιτερότητα αυτή, γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακή όταν είσαι μέσα στο Mini (που πλέον, μόνο Mini δεν είναι). Αυτό που δείχνει η διαφήμιση ανταγωνιστικού μικρού που μεγάλωσε, ανταποκρίνεται 100% την πραγματικότητα. Κοιτάς στον εσωτερικό καθρέπτη και βλέπεις σε αρκετά μεγαλύτερη απόσταση το πίσω παρμπρίζ. Αλλά όλα τα υπόλοιπα έχουν μείνει ίδια.

    20151130_165755

    Από την οδήγησή του, οι πρώτες εντυπώσεις “σκαλώνουν” στο χωρίς νόημα βαρύ τιμόνι μέσα στην πόλη αλλά και στο “σπογκώδες” πεντάλ των φρένων. Είχαμε καιρό να χρησιμοποιήσουμε αυτή την τελευταία έκφραση αλλά πιστέψτε μας, αποδίδει με μεγάλη πιστότητα την πραγματικότητα. Η αίσθηση της ακρίβειας στο στρίψιμο όπως του τρίθυρου αδερφού είναι παρούσα. Για να επιτευχθεί όμως, έχει διατηρηθεί και η ίδια σκληρή ρύθμιση στην ανάρτηση και αυτό στην προκειμένη περίπτωση είναι αρνητικό. Στο 5θυρο που προφανώς έχει και οικογενειακές βλέψεις, είναι κάπως “άκυρο” να κοπανιέσαι στις λακκούβες και τις κακοτεχνίες του δρόμου, σαν να έχεις επέμβει στην ανάρτηση με after market ανταλλακτικά. Αυτά όμως για σήμερα. Συνεχίζουμε τις διαδρομές μας και τα ξαναλέμε.

     20151130_100251

    Σχόλια

    Σχόλια