Motornews Test: Renault Twingo 1.0 SCe In-Touch

    Το «όλα πίσω» Twingo συστήνεται και προβάλλει τις αστικές του περγαμηνές.

    Κατά το «η γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει μόνο να είναι τίμια αλλά πρέπει και να φαίνεται τίμια», έτσι και το Renault Twingo όχι μόνο είναι ένα εργαλείο αστικής μετακίνησης αλλά δείχνει και τέτοιο. Με μικρό και funky δέμας, αποκλειστικά πεντάθυρο, κεντρίζει άμεσα τα αισθητήρια κέντρα των νέων σε ηλικία, καθώς άλλωστε σε αυτούς απευθύνεται. Μάλιστα δείχνει να έχει πολύ καλά στοχεύσει το κοινό του, καθώς και εσωτερικά, το αφαιρετικό αλλά πολύχρωμο θέμα του ταμπλό, της σχεδίασης και των επενδύσεων φαίνεται να αρέσει και να κερδίζει τις εντυπώσεις. Η έμφαση εδώ δεν έχει δοθεί στην αντιληπτή ποιότητα αλλά στο customizing και στη διαθεσιμότητα σύγχρονων μονάδων infotainment με όλες τις δυνατές συνδέσεις (Bluetooth, usb, aux).

    Renault Twingo c

    Η μηχανολογική ιδιαιτερότητα του «όλα πίσω», δηλαδή κινητήρας και κίνηση, έχει τα κέρδη της σε επίπεδο αστικής χρήσης που έχουν να κάνουν κατά βάση με την ευελιξία. Έτσι, οδηγώντας το Twingo έχεις την αίσθηση, σε σύγκριση πάντα με τις πιο συμβατικές προτάσεις της κατηγορίας, ότι χειρίζεσαι καροτσάκι του super market. H ικανότητα των εμπρός τροχών να στρέφονται σε γωνία 45 μοίρες δεξιά και αριστερά ορίζει μια εξαιρετικά μικρή σε μήκος διάμετρο κύκλου στροφής 9 μέτρων, που σημαίνει ότι η στάθμευση και οι ελιγμοί γίνονται με χαρακτηριστική ευκολία. Ταυτόχρονα, το μικρό αμάξωμα των 3,6 μέτρων εξασφαλίζει πολύ καλή ορατότητα, όντας, εξαιρουμένου του Smart for Two, το ιδανικό τετράτροχο μέσο για να γυρνάς όλη τη μέρα στην πόλη.

    Ο μικρός ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος κινητήρας της Renault που αποδίδει 70 ίππους από χωρητικότητα κυλίνδρων 999 κ.εκ. έχει όλα τα θεωρητικά εχέγγυα για να κάνει την έκπληξη –και την κάνει. Αρνητική όμως. Παρά το γεγονός ότι το βάρος του Twingo είναι 864 κιλά και η ονομαστική ισχύς θα έπρεπε να είναι περισσότερο από επαρκής, ούτε οι επιδόσεις, ούτε η κατανάλωση ικανοποιούν. Σε πραγματικές συνθήκες το αυτοκίνητο χρειάζεται πάνω από 7 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χλμ. Τόσο μεγάλο νούμερο δεν έχουμε δει σε κανένα άλλο σύγχρονο μικρό μοντέλο του ανταγωνισμού, ενώ ακόμα και για μεγαλύτερα μοντέλα θεωρείται οριακά αποδεκτό. Επιπρόσθετα οι επιδόσεις είναι μάλλον μέτριες, με τα νούμερα του εργοστασίου να κάνουν λόγο για τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ. σε 14,5’’. Φυσικά και θα συμφωνήσουμε απόλυτα ότι σε ένα αυτοκίνητο πόλης λίγο ενδιαφέρουν οι δυναμικές επιδόσεις, ωστόσο η αναφορά γίνεται περισσότερο για να τονιστεί το γεγονός ότι υπολείπονται σε σύγκριση με αυτές ανταγωνιστικών μοντέλων. Για παράδειγμα, το Toyota Aygo των επίσης 70 ίππων και βάρους 855 κιλών, έχει τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 14,0 δευτερόλεπτα.

    Renault Twingo_7

    Συνεχίζοντας στα μηχανικά μέρη, οι αναρτήσεις, με κύρια υπαίτιο αυτήν του πίσω άξονα, δεν μας ικανοποίησαν. Ενώ οι εμπρός τροχοί δείχνουν να έχουν άρρηκτη σχέση με το οδόστρωμα, οι πίσω σε συνεχόμενες ανωμαλίες αναπηδούν και μεταφέρουν έντονο κραδασμό στο αμάξωμα. Φυσικά όλα τα παραπάνω δεν έχουν αρνητικό αποτέλεσμα από άποψη ασφάλειας, καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας είναι πάντα παρόν για να αποτρέψει τις όποιες τάσεις απώλειας ελέγχου, όμως μια τέτοια συμπεριφορά δεν ευνοεί την απόλαυση της οδήγησης.

    Από άποψη εξοπλισμού το Twingo δεν δημιουργεί ενστάσεις. Οι χώροι είναι επαρκείς για τέσσερα άτομα, ενώ αυτός για τις αποσκευές αρκεί για ένα μεγάλο ταξίδι δύο ατόμων και την κάλυψη των καθημερινών αναγκών, καθώς έχει διαθέσιμο όγκο  188 λίτρων. Συνολικά, όπως είχαμε αναφέρει και στο live test του μοντέλου, το Twingo είναι εξαιρετικά ευέλικτο και πρακτικό, όμως η μεγάλη του κατανάλωση και η απότομη λειτουργία της πίσω ανάρτησης του αφαιρούν σημαντικούς πόντους τόσο σε πρακτικό, όσο και σε οδηγικό επίπεδο. Καθώς είναι ένα από τα πιο σύγχρονα μοντέλα της κατηγορίας Α, περιμέναμε να έχει «διαβάσει» καλύτερα τον ανταγωνισμό και να μη ρίχνει όλο το βάρος στη lifestyle πλευρά του. Ελπίζουμε ότι η έκδοση με τον turbo κινητήρα TCe των 0,9 λίτρων, ο οποίος και τις επιδόσεις αναβαθμίζει και μειωμένη κατανάλωση παρουσιάζει αμβλύνοντας έτσι τα δύο σημαντικότερα αρνητικά στοιχεία της εικόνας του χιλιαριού θα παρουσιάζει μια εντελώς διαφορετική εικόνα. Ωστόσο δεν έχουμε ακόμα δοκιμάσει τη συγκεκριμένη έκδοση και έτσι μένουμε με την αίσθηση ότι το Twingo είναι μια πολύ trendy, όχι όμως απόλυτα ισορροπημένη πρόταση.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός999 κ.εκ.
    Κύλινδροι3 σε σειρά
    Ισχύς70 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ
    Ροπή91 Nm στις 2.850 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 5 σχέσεων
    Εκπομπές CO2105 γρ./χλμ
    Μήκος3,595 μέτρα
    Πλάτος1,646 μέτρα
    Ύψος1,554 μέτρα
    Μεταξόνιο2,492 μέτρα
    Βάρος864 κιλά
    Χώρος αποσκευών188 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης5.6 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης3.9 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό4.5 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα14,5″
    Τελική ταχύτητα151 χλμ/ώρα

    Τιμή

    Από 9.980€ (με απόσυρση)

     

    Σχόλια

    Σχόλια