GP Abu Dhabi: Ο Rosberg έριξε την αυλαία του 2015

    Ο Rosberg πήρε την τελευταία νίκη της χρονιάς μπροστά από τους Hamilton, Raikkonen

    Ο τελευταίος αγώνας του 2015 ξεκίνησε με τον ήλιο χαμηλά στον ορίζοντα και τις κερκίδες του Yas Marina Circuit γεμάτες. Η θερμοκρασία ήταν στους 27 βαθμούς στον αέρα και στην επιφάνεια της ασφάλτου στους 29.

    Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Rosberg έφυγε καθαρά μπροστά διατηρώντας τα ηνία. Ο Hamilton πίσω του δεν έκανε καλή εκκίνηση αλλά κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από τους Raikkonen, Perez. Πιο πίσω οι Alonso-Maldonado είχαν επαφή με τον Ισπανό στη συνέχεια να μπαίνει για νέα πτέρυγα.

    Το πρώτο pitstop του αγώνα έγινε πολύ νωρίς με τον Kvyat στον 6ο γύρο να αλλάζει την πολύ μαλακή γόμα με τη μαλακή. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα ο Rosberg είχε διαφορά ενάμιση δευτερολέπτου από τον Hamilton με τον Raikkonen να ακολουθεί άλλα 2,5 πιο πίσω.

    Στη συνέχεια είδαμε κι άλλους οδηγούς να μπαίνουν για αλλαγές ελαστικών αλλά κι όμορφες μάχες στο δεύτερο μισό της 10άδας. Κατά τη διάρκεια των pitstop είχαμε ατύχημα μεταξύ των Bottas-Button με αποτέλεσμα να σπάσει η εμπρός πτέρυγα του οδηγού της Williams και να κλατάρει το ελαστικό του οδηγού της McLaren. Το λάθος ήταν της Williams η οποία επέτρεψε στον Bottas να φύγει από το box την ώρα που ερχόταν ο Button.

    Οι πρωτοπόροι, Rosberg, Hamilton, Raikkonen μπήκαν στους γύρους 11 και 12 αλλάζοντας σε μαλακή γόμα. Με την επιστροφή τους στην πίστα βρήκαν τον Vettel ανάμεσά τους καθώς ο Γερμανός είχε εκκινήσει με τα κίτρινα P Zero και είχε διαφορετική στρατηγική. Η 5άδα σε εκείνο το σημείο ήταν Rosberg, Vettel, Hamilton, Raikkonen, Perez.

    Η φθορά των ελαστικών του Vettel δεν του επέτρεψε να κρατηθεί για πολύ στη 2η θέση κι έτσι ο Hamilton στον 14ο γύρο τον έφτασε και τον πέρασε. Δύο γύρους αργότερα ήταν σειρά του Raikkonen να περάσει και να ανέβει 3ος.

    Φτάνοντας στον 20ο γύρο ο ήλιος είχε δύσει και οι προβολείς της πίστας είχαν ανάψει. Σε εκείνο το σημείο ο Rosberg είχε διαφορά 6 δευτερολέπτων από τον Hamilton ο οποίος δεν έδειχνε να μπορεί να πλησιάσει. Δυστυχώς οι διαφορές στις πρώτες θέσεις δεν επέτρεπαν μάχη. Μάχη είχαμε μόνο στην ουρά της 10άδας με τους Massa, Kvyat, Sainz και Verstappen.

    Ο Vettel μετά από 24 γύρους με το ίδιο σετ μαλακής γόμας μπήκε για πρώτη φορά στα pit βάζοντας φρέσκα ελαστικά. Ο Γερμανός τοποθέτησε ξανά τα κίτρινα Pirelli στο μονοθέσιό του κι επέστρεψε στην πίστα στην 6η θέση. Η στρατηγική της Ferrari ήταν δύο pitstop με την πολύ μαλακή γόμα στο τελευταίο stint ώστε να πιέσει με άδειο ρεζερβουάρ στους τελευταίους γύρους.

    Παράλληλα ο Hamilton είχε ανεβάσει ρυθμό μειώνοντας τη διαφορά του από τον Rosberg στα 2 δευτερόλεπτα. Στον 30ο γύρο ο Βρετανός είχε φτάσει στο δευτερόλεπτο τον Γερμανό και πίεζε για να μπει στο DRS του. Αυτό όμως δεν έγινε ποτέ καθώς στον 31ο γύρο η Mercedes κάλεσε τον Rosberg στα pit για το τελευταίο pitstop. Ο Γερμανός έβαλε τη μαλακή γόμα για το τελευταίο του stint.

    Ίδια στρατηγική ακολούθησε και η Ferrari για τον Raikkonen αλλά το pitstop του Φινλανδού δεν ήταν όσο καθαρό θα το ήθελε. Το εμπρός δεξί μπουλόνι κόλλησε κι ο Raikkonen έχασε λίγο χρόνο. Αυτό τον έφερε πίσω από τον Vettel στην 4η θέση. Ωστόσο λίγους γύρους μετά ο Φινλανδός ανέκτησε τη θέση του με εντολή της Ferrari.

    Ο Vettel μπήκε για το τελευταίο του pitstop στον 40ο γύρο. Μετά το pitstop του έπεσε στην 6η θέση και είχε μπροστά του τον Ricciardo. Ο Γερμανός εκμεταλλεύτηκε την πολύ μαλακή γόμα και πέρασε τον Αυστραλό για την 5η θέση. Στη συνέχεια πάτησε γκάζι φτάνοντας τον Perez. Ο Μεξικανός δεν κατάφερε να κρατηθεί για πολλή ώρα μπροστά του κι ο Vettel στον 46ο γύρο πέρασε 4ος.

    Ο Hamilton ακολούθησε διαφορετική στρατηγική μένοντας στην πίστα περισσότερους γύρους με το ίδιο σετ ελαστικών. Μετά από συζητήσεις με την ομάδα και αναλύσεις αν μπορεί να πάει μέχρι το τέλος ή αν αξίζει να βάλει την πολύ μαλακή γόμα μπήκε στα pit στον 42ο γύρο τοποθετώντας ξανά τη μαλακή γόμα. Η επιλογή του Hamilton να μείνει τόσους γύρους με το ίδιο σετ ελαστικών δεν απέδωσε καθώς η διαφορά του από τον Rosberg μετά το pitstop ήταν στα 12 δευτερόλεπτα.

    Όσο κι αν πίεσε με το φρέσκο σετ ελαστικών δεν κατάφερε να απειλήσει τον Rosberg κι έτσι ο Γερμανός κατέκτησε την τελευταία νίκη της χρονιάς οδηγώντας άλλο ένα 1-2 της Mercedes για το 2015. Στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Raikkonen με τον Vettel να συμπληρώνει το 3-4 της Ferrari. Την 5άδα συμπλήρωσε ο Perez ολοκληρώνοντας με ένα δυνατό αποτέλεσμα μια επιτυχημένη χρονιά τόσο για τον ίδιο όσο και για τη Force India.

    Το πρωτάθλημα του 2015 ολοκληρώθηκε. Υπομονή μέχρι τον Φεβρουάριο του 2016 τώρα και τις χειμερινές δοκιμές.

    Αποτελέσματα

    Θέση#ΌνομαΟμάδαLast LapIntTyrePit
    16   N. ROSBERG   Mercedes1:47.91355 LAPSS2
    244   L. HAMILTON   Mercedes1:47.9468.200S2
    37   K. RAIKKONEN   Ferrari1:49.03611.100S2
    45   S. VETTEL   Ferrari1:46.38024.300SS2
    511   S. PEREZ   Force India Mercedes1:47.70920.200S2
    63   D. RICCIARDO   Red Bull Renault1:47.4811.000S2
    727   N. HULKENBERG   Force India Mercedes1:48.50728.600S2
    819   F. MASSA   Williams Mercedes1:48.2254.100S2
    98   R. GROSJEAN   Lotus Mercedes1:46.7420.400SS2
    1026   D. KVYAT   Red Bull Renault1:48.3514.100S2
    1155   C. SAINZ   Toro Rosso Renault1:48.4351.100S2
    1233   M. VERSTAPPEN   Toro Rosso Renault1:48.06223.700SS (Used)3
    1322   J. BUTTON   McLaren Honda1:49.44110.700S2
    1477   V. BOTTAS   Williams Mercedes1:48.8080.400S (Used)3
    159   M. ERICSSON   Sauber Ferrari1:46.8781.900SS2
    1612   F. NASR   Sauber Ferrari1:48.8883.900SS3
    1714   F. ALONSO   McLaren Honda1:44.7961LSS4
    1828   W. STEVENS   Manor Ferrari1:49.61036.400S2
    1998   R. MERHI   Manor Ferrari1:54.85367.000SS1
    2013   P. MALDONADO   Lotus MercedesSTOPSS0 IN

    Σχόλια

    Σχόλια