GP Abu Dhabi: Ο Rosberg έριξε την αυλαία του 2015

Ο Rosberg πήρε την τελευταία νίκη της χρονιάς μπροστά από τους Hamilton, Raikkonen

Ο τελευταίος αγώνας του 2015 ξεκίνησε με τον ήλιο χαμηλά στον ορίζοντα και τις κερκίδες του Yas Marina Circuit γεμάτες. Η θερμοκρασία ήταν στους 27 βαθμούς στον αέρα και στην επιφάνεια της ασφάλτου στους 29.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Rosberg έφυγε καθαρά μπροστά διατηρώντας τα ηνία. Ο Hamilton πίσω του δεν έκανε καλή εκκίνηση αλλά κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από τους Raikkonen, Perez. Πιο πίσω οι Alonso-Maldonado είχαν επαφή με τον Ισπανό στη συνέχεια να μπαίνει για νέα πτέρυγα.

Το πρώτο pitstop του αγώνα έγινε πολύ νωρίς με τον Kvyat στον 6ο γύρο να αλλάζει την πολύ μαλακή γόμα με τη μαλακή. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα ο Rosberg είχε διαφορά ενάμιση δευτερολέπτου από τον Hamilton με τον Raikkonen να ακολουθεί άλλα 2,5 πιο πίσω.

Στη συνέχεια είδαμε κι άλλους οδηγούς να μπαίνουν για αλλαγές ελαστικών αλλά κι όμορφες μάχες στο δεύτερο μισό της 10άδας. Κατά τη διάρκεια των pitstop είχαμε ατύχημα μεταξύ των Bottas-Button με αποτέλεσμα να σπάσει η εμπρός πτέρυγα του οδηγού της Williams και να κλατάρει το ελαστικό του οδηγού της McLaren. Το λάθος ήταν της Williams η οποία επέτρεψε στον Bottas να φύγει από το box την ώρα που ερχόταν ο Button.

Οι πρωτοπόροι, Rosberg, Hamilton, Raikkonen μπήκαν στους γύρους 11 και 12 αλλάζοντας σε μαλακή γόμα. Με την επιστροφή τους στην πίστα βρήκαν τον Vettel ανάμεσά τους καθώς ο Γερμανός είχε εκκινήσει με τα κίτρινα P Zero και είχε διαφορετική στρατηγική. Η 5άδα σε εκείνο το σημείο ήταν Rosberg, Vettel, Hamilton, Raikkonen, Perez.

Η φθορά των ελαστικών του Vettel δεν του επέτρεψε να κρατηθεί για πολύ στη 2η θέση κι έτσι ο Hamilton στον 14ο γύρο τον έφτασε και τον πέρασε. Δύο γύρους αργότερα ήταν σειρά του Raikkonen να περάσει και να ανέβει 3ος.

Φτάνοντας στον 20ο γύρο ο ήλιος είχε δύσει και οι προβολείς της πίστας είχαν ανάψει. Σε εκείνο το σημείο ο Rosberg είχε διαφορά 6 δευτερολέπτων από τον Hamilton ο οποίος δεν έδειχνε να μπορεί να πλησιάσει. Δυστυχώς οι διαφορές στις πρώτες θέσεις δεν επέτρεπαν μάχη. Μάχη είχαμε μόνο στην ουρά της 10άδας με τους Massa, Kvyat, Sainz και Verstappen.

Ο Vettel μετά από 24 γύρους με το ίδιο σετ μαλακής γόμας μπήκε για πρώτη φορά στα pit βάζοντας φρέσκα ελαστικά. Ο Γερμανός τοποθέτησε ξανά τα κίτρινα Pirelli στο μονοθέσιό του κι επέστρεψε στην πίστα στην 6η θέση. Η στρατηγική της Ferrari ήταν δύο pitstop με την πολύ μαλακή γόμα στο τελευταίο stint ώστε να πιέσει με άδειο ρεζερβουάρ στους τελευταίους γύρους.

Παράλληλα ο Hamilton είχε ανεβάσει ρυθμό μειώνοντας τη διαφορά του από τον Rosberg στα 2 δευτερόλεπτα. Στον 30ο γύρο ο Βρετανός είχε φτάσει στο δευτερόλεπτο τον Γερμανό και πίεζε για να μπει στο DRS του. Αυτό όμως δεν έγινε ποτέ καθώς στον 31ο γύρο η Mercedes κάλεσε τον Rosberg στα pit για το τελευταίο pitstop. Ο Γερμανός έβαλε τη μαλακή γόμα για το τελευταίο του stint.

Ίδια στρατηγική ακολούθησε και η Ferrari για τον Raikkonen αλλά το pitstop του Φινλανδού δεν ήταν όσο καθαρό θα το ήθελε. Το εμπρός δεξί μπουλόνι κόλλησε κι ο Raikkonen έχασε λίγο χρόνο. Αυτό τον έφερε πίσω από τον Vettel στην 4η θέση. Ωστόσο λίγους γύρους μετά ο Φινλανδός ανέκτησε τη θέση του με εντολή της Ferrari.

Ο Vettel μπήκε για το τελευταίο του pitstop στον 40ο γύρο. Μετά το pitstop του έπεσε στην 6η θέση και είχε μπροστά του τον Ricciardo. Ο Γερμανός εκμεταλλεύτηκε την πολύ μαλακή γόμα και πέρασε τον Αυστραλό για την 5η θέση. Στη συνέχεια πάτησε γκάζι φτάνοντας τον Perez. Ο Μεξικανός δεν κατάφερε να κρατηθεί για πολλή ώρα μπροστά του κι ο Vettel στον 46ο γύρο πέρασε 4ος.

Ο Hamilton ακολούθησε διαφορετική στρατηγική μένοντας στην πίστα περισσότερους γύρους με το ίδιο σετ ελαστικών. Μετά από συζητήσεις με την ομάδα και αναλύσεις αν μπορεί να πάει μέχρι το τέλος ή αν αξίζει να βάλει την πολύ μαλακή γόμα μπήκε στα pit στον 42ο γύρο τοποθετώντας ξανά τη μαλακή γόμα. Η επιλογή του Hamilton να μείνει τόσους γύρους με το ίδιο σετ ελαστικών δεν απέδωσε καθώς η διαφορά του από τον Rosberg μετά το pitstop ήταν στα 12 δευτερόλεπτα.

Όσο κι αν πίεσε με το φρέσκο σετ ελαστικών δεν κατάφερε να απειλήσει τον Rosberg κι έτσι ο Γερμανός κατέκτησε την τελευταία νίκη της χρονιάς οδηγώντας άλλο ένα 1-2 της Mercedes για το 2015. Στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Raikkonen με τον Vettel να συμπληρώνει το 3-4 της Ferrari. Την 5άδα συμπλήρωσε ο Perez ολοκληρώνοντας με ένα δυνατό αποτέλεσμα μια επιτυχημένη χρονιά τόσο για τον ίδιο όσο και για τη Force India.

Το πρωτάθλημα του 2015 ολοκληρώθηκε. Υπομονή μέχρι τον Φεβρουάριο του 2016 τώρα και τις χειμερινές δοκιμές.

Αποτελέσματα

Θέση # Όνομα Ομάδα Last Lap Int Tyre Pit
1 6    N. ROSBERG    Mercedes 1:47.913 55 LAPS S 2
2 44    L. HAMILTON    Mercedes 1:47.946 8.200 S 2
3 7    K. RAIKKONEN    Ferrari 1:49.036 11.100 S 2
4 5    S. VETTEL    Ferrari 1:46.380 24.300 SS 2
5 11    S. PEREZ    Force India Mercedes 1:47.709 20.200 S 2
6 3    D. RICCIARDO    Red Bull Renault 1:47.481 1.000 S 2
7 27    N. HULKENBERG    Force India Mercedes 1:48.507 28.600 S 2
8 19    F. MASSA    Williams Mercedes 1:48.225 4.100 S 2
9 8    R. GROSJEAN    Lotus Mercedes 1:46.742 0.400 SS 2
10 26    D. KVYAT    Red Bull Renault 1:48.351 4.100 S 2
11 55    C. SAINZ    Toro Rosso Renault 1:48.435 1.100 S 2
12 33    M. VERSTAPPEN    Toro Rosso Renault 1:48.062 23.700 SS (Used) 3
13 22    J. BUTTON    McLaren Honda 1:49.441 10.700 S 2
14 77    V. BOTTAS    Williams Mercedes 1:48.808 0.400 S (Used) 3
15 9    M. ERICSSON    Sauber Ferrari 1:46.878 1.900 SS 2
16 12    F. NASR    Sauber Ferrari 1:48.888 3.900 SS 3
17 14    F. ALONSO    McLaren Honda 1:44.796 1L SS 4
18 28    W. STEVENS    Manor Ferrari 1:49.610 36.400 S 2
19 98    R. MERHI    Manor Ferrari 1:54.853 67.000 SS 1
20 13    P. MALDONADO    Lotus Mercedes STOP SS 0 IN

Σχόλια

Σχόλια