Motornews Test: Kawasaki Versys 1000

    Στην πολύ συχνή ερώτηση «ποια μοτοσικλέτα να πάρω για να τα κάνω όλα;» η Kawasaki έχει την απάντηση.

    Το Kawasaki Versys 1000 ήταν μια μοτοσικλέτα που μας είχε εντυπωσιάσει στην πρώτη της έκδοση πριν από 3 χρόνια καθώς το σύνολο ήταν εξαιρετικό. Η ανανεωμένη έκδοση του μεγάλου adventure bike της Kawasaki δείχνει άμεσα – και είναι – πολύ πιο σύγχρονη και όμορφη με την πρώτη ματιά. Ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος, η μάσκα έχει αποκτήσει μια πιο επιθετική μορφή, σίγουρα όμορφη στο μάτι, αλλά και πιο ποιοτική σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

    Πιο όμορφο, πιο πρακτικό

    Το δυνατό σημείο εξωτερικά του Versys είναι το εμπρός μέρος του, ωστόσο και στη μέση αλλά και πίσω έχουν γίνει σωστές επιλογές. Η σωστή κάλυψη του κινητήρα και του πλαισίου με ποιοτικά πλαστικά, αλλά και η φαρδύτερη ουρά με το LED φωτιστικό σώμα ταιριάζουν πολύ στο νέο Kawa. Η ουρά χάνει λίγους πόντους από την τοποθέτηση της βάσης για top case η οποία το κάνει να φαίνεται πιο ογκώδες από ότι είναι στην πραγματικότητα, ωστόσο είναι στιβαρή και δημιουργεί καλό μοχλό στήριξης στον συνεπιβάτη. Η διχρωμία τέλος είναι επίσης πολύ ενδιαφέρουσα καθώς το μαύρο ντεπόζιτο εναλλάσσεται ομαλά με το άσπρο στη μάσκα και τα καπάκια του κινητήρα.

    Ένα πράγμα που δεν περιμένεις είναι ότι το Versys κάνει τους περαστικούς να γυρίσουν το κεφάλι να το κοιτάξουν και να το περιεργαστούν. Δεν είναι κάποιο εξωτικό μοντέλο των 20.000€, ωστόσο έχει κατακτήσει από το προηγούμενο μοντέλο τη φήμη της πολύ καλής μοτοσικλέτας και αυτό δημιουργεί ενδιαφέρον γύρω του.

    Όταν βρεθείς στη σέλα του Versys επιβεβαιώνεις ξεκάθαρα ότι η μοτοσικλέτα είναι άνετη! Το χιλιάρι της Kawasaki έχει πετύχει απόλυτα τον στόχο του στον τομέα της άνεσης και της εργονομίας πείθοντας και τον πιο απαιτητικό για τις ικανότητές του. Ξεκινώντας από τη σέλα, τι να πει κανείς; Φαρδιά σαν καναπές και άνετη σαν καρέκλα σκηνοθέτη είναι ικανή να ταξιδέψει τον αναβάτη για πολλά συνεχόμενα χιλιόμετρα χωρίς να το καταλάβει. Το ίδιο και για τον συνεπιβάτη ο οποίος βρίσκεται σε ακόμα καλύτερη μοίρα αφού απολαμβάνει ακόμα πιο άνετη θέση οδήγησης.

    Η θέση οδήγησης τοποθετεί το σώμα όρθιο, κοντά στο τιμόνι χαρίζοντας καλό έλεγχο και ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Έχεις την εντύπωση πως δεν είσαι πάνω στη μοτοσικλέτα, αλλά μέσα σε αυτήν, κάτι που δεν συνηθίζεται σε αυτήν την κατηγορία μοτοσικλετών. Τα πόδια έχουν άνετη γωνία και φτάνουν σχετικά εύκολα στην άσφαλτο, ενώ το βάρος της μοτοσικλέτας είναι απόλυτα διαχειρίσιμο εν στάση.

    Τα όργανα παρέχουν πολλές πληροφορίες, ωστόσο δεν έχουν κάτι το ξεχωριστό πάνω τους. Παρόλα αυτά ο χειρισμός τους είναι πολύ απλός και εύκολος βοηθώντας πολύ τον αναβάτη άμεσα να καταλάβει πού πρέπει να κοιτάξει και τι πρέπει να πατήσει για να μάθει αυτό που θέλει. Τα χειριστήρια είναι πολύ μαλακά και όλα βρίσκονται εκεί που περιμένεις, ενώ σε καλό επίπεδο είναι και η κάλυψη από τα στοιχεία της φύσης. Η μικρή ζελατίνα εμπρός κάνει καλή δουλειά και δεν «τρως ξύλο» στα πολλά χιλιόμετρα, ενώ θαυμάσια είναι η κάλυψη στα πόδια που ακόμα και σε βροχή το νερό φτάνει ελάχιστα στα πόδια. Συνολικά το Kawasaki είναι πολύ καλά μελετημένο στον τομέα της άνεσης και της εργονομίας διατηρώντας ένα πολύ καλό επίπεδο και στους δύο τομείς.

    Κοιτάζοντας στα μάτια τη ροπή

    Ξεφεύγοντας λίγο από σχεδιασμούς και εργονομίες, ας ασχοληθούμε με τον κινητήρα του Versys ο οποίος δεν είναι άγνωστος. Πρόκειται για τον τετρακύλινδρο σε σειρά των 1.043cc ο οποίος χρησιμοποιείται στο Z1000, φυσικά με το απαραίτητο «στρογγύλεμα» προκειμένου να έρθει στα μέτρα της συγκεκριμένης μοτοσικλέτας. Το μοτέρ διαθέτει στον ψεκασμό του δυο χαρτογραφήσεις, F και L, με την πρώτη να αφήνει όλη την ισχύ των 120 ίππων να ξεδιπλώσει, ενώ η δεύτερη περιορίζει την ισχύ στους 100 ίππους περίπου. Στο πακέτο συμπεριλαμβάνεται επίσης μονόδρομος συμπλέκτης και Traction Control τριών σταδίων συμπληρώνοντας ένα πολύ δυνατό πακέτο ηλεκτρονικών δίνοντας σοβαρά πλεονεκτήματα στο Kawasaki.

    Στην πράξη τώρα, ο κινητήρας είναι απλά φανταστικός. Η λειτουργία του τετρακύλινδρου είναι ροπάτη, έχει γεμάτες τις χαμηλές και τις μεσαίες στροφές και οποιαδήποτε σχέση και να έχεις στο κιβώτιο αν ανοίξεις το γκάζι η επιτάχυνση είναι μεστή. Κυνηγώντας το στροφόμετρο πιο ψηλά δεν θα απογοητευτείς καθώς η δύναμη είναι όση χρειάζεται για να προσφέρει συγκινήσεις με τις σούζες ισχύος να μη λείπουν από το μενού όταν απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά. Ο ψεκασμός είναι συνεπής και μόνο στο άνοιγμα/κλείσιμο του γκαζιού δείχνει λίγο απότομος (ιδιαίτερα στη χαρτογράφηση F). Στον αυτοκινητόδρομο το Versys θα αγγίξει σχετικά εύκολα τα 230Km/h, ενώ το ποιοτικό σύνολο σε βοηθάει να κρατήσεις πολύ υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, καθώς οι κραδασμοί είναι ελάχιστοι και ο συντονισμός ενοχλεί για πολύ μικρό φάσμα στροφών.

    Το συγκεκριμένο μοτέρ πολύ εύκολα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε ένα γυμνό streetfighter καθώς θα διασκέδαζε απεριόριστα τον αναβάτη του. Το εντυπωσιακό είναι πως αποδεικνύεται εκτός από διασκεδαστικό και πολύ χρηστικό και φιλικό σε μια μοτοσικλέτα που θα ταξιδέψει, θα κατέβει στο κέντρο της πόλης και θα βολτάρει ανέμελα με δύο επιβάτες. Πολυτάλαντο και πολύ, πολύ ποιοτικό, ταιριάζει γάντι στο Versys. Για την κατανάλωση, μέχρι στιγμής κυμαίνεται κοντά στα 6,5 λίτρα/ 100Km, ένα αποδεκτό νούμερο για χιλιάρι τετρακύλινδρο.

    Ισορροπία με ικανοποιητικά ποσά διασκέδασης

    Κι αν ο κινητήρας του Versys είναι μια φορά καλός, η οδική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας είναι δύο φορές καλύτερη. Το Kawasaki έχει απαλλαγεί από την «On-Off» φιλοσοφία του παρελθόντος και έχει έρθει πλέον στην πιο street συμπεριφορά, φυσικά χωρίς να έχει παραμελήσει βασικούς τομείς όπως η άνεση και η σταθερότητα. Το μεγάλο του όπλο είναι η ισορροπία που έχει επιτευχθεί από τους μηχανικούς του Akashi μεταξύ πλαισίου και αναρτήσεων. Το πλαίσιο από τη μία πλευρά έχει αναλάβει με τη γεωμετρία και την ακαμψία του να διατηρεί μια ουδέτερη στάση ανάμεσα στη στιβαρότητα, τη δημιουργία πρόσφυσης και την ευελιξία.

    Οι αναρτήσεις από την άλλη έχουν πιο ξεκάθαρη προσέγγιση με έμφαση στην καλή πληροφόρηση στον αναβάτη και την πιο αθλητική συμπεριφορά τους. Το 43άρι ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός, πέρα από το γεγονός ότι ρυθμίζεται σε προφόρτιση και επαναφορά, λειτουργεί άψογα προσφέροντας πολύ καλά επίπεδα πρόσφυσης και αίσθηση στα δυνατά φρεναρίσματα. Το μοναδικό του ζήτημα είναι πως στις μέσης ταχύτητας στροφές και στις πιο αργές στροφές έχει την τάση να ανοίγει ελαφρώς τη γραμμή του και να αισθάνεσαι ότι απομακρύνεται από εσένα. Αντίθετα, το πίσω οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ λειτουργεί πολύ καλά, διαχειρίζεται καλά την ισχύ που περνάει στον πίσω τροχό, είναι πολύ σταθερό στο φρενάρισμα και δεν αφήνει τον πίσω τροχό να χορεύει ανεξέλεγκτα.

    Στις στροφές το Versys είναι απολαυστικό και αν δεν μπεις στη διαδικασία να το στραμπουλίξεις θα σε ανταμείψει με σιγουριά, αυτοπεποίθηση και αρκετά μεγάλες ταχύτητες μέσα στη στροφή με αντίστοιχα μεγάλες κλίσεις. Όπως είπαμε, έχει μια μικρή τάση να ανοίγει τη γραμμή του στις μεσαίες στροφές, ωστόσο στις γρήγορες είναι βράχος και στρίβει με… όσα. Στις ευθείες, αυτό που εντυπωσιάζει είναι πως είτε πας με 140Km/h, είτε πηγαίνεις με 180Km/h, είτε με 220Km/h η σταθερότητα είναι ίδια, οι κραδασμοί λάμπουν δια της απουσίας τους, ενώ η κάλυψη από τον αέρα είναι εξαιρετική. Σπουδαία είναι τα φρένα τα οποία έχουν αρκετή δύναμη και καλή αίσθηση, παρότι δεν είναι ακτινικά τοποθετημένες οι δαγκάνες. Δεν κουράζονται και είναι εκεί – μαζί με το ABS – όποτε τα χρειαστείς να ακινητοποιήσουν άμεσα και σίγουρα τη μοτοσικλέτα.

    Simple as that!

    Σε αυτό το κείμενο γράφτηκε πολλές φορές η φράση «πολύ καλή μοτοσικλέτα» και αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο. Το Kawasaki Versys 1000 είναι πραγματικά μια πολύ καλή μοτοσικλέτα με μεγάλο εύρος δυνατοτήτων που θα ικανοποιήσει απόλυτα τον αναβάτη. Με σύμμαχο το σωστό του στήσιμο, τον υπέροχο κινητήρα και την ανανεωμένη του εμφάνιση το Versys είναι ένα ολοκληρωμένο πακέτο που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα – ή καλύτερα – κοιτάζει στα μάτια τους αντιπάλους και τους βάζει πολύ δύσκολα.

    Το βασικό του χαρακτηριστικό και αυτό που τελικά μετράει περισσότερο είναι ότι ευχαριστιέσαι να το οδηγείς. Είτε πηγαίνεις γρήγορα, είτε ρολάρεις ανέμελα, το απολαμβάνεις και δεν το βαριέσαι. Αυτό είναι το Versys… χωρίς πασαλείμματα, μια πάρα πολύ καλή μοτοσικλέτα. Η τιμή του είναι 13.490€ και κρίνεται value for money χωρίς δεύτερη σκέψη.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Τύπος κινητήρα 4χρονος, τετρακύλινδρος σε σειρά, DOHC, 16 valves
    Κυβισμός 1.043 κ.εκ.
    Σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου Ψεκασμός ø38 mm x 4 οβάλ σώματα
    Τύπος πλαισίου Αλουμινένιο περιμετρικό
    Ελαστικά εμπρός/πίσω 17’’/17’’
    Μέγιστη ιπποδύναμη 88.2 kW {120 PS} / 9,000 σ.α.λ.
    Μέγιστη ροπή 102.0 N.m {10.4 kgf.m} / 7,500 σ.α.λ.
    Μετάδοση 6τάχυτο με αλυσίδα
    Φρένα, εμπρός Δύο δίσκου 310mm με 4πίστονες δαγκάνες και ABS
    Φρένα, πίσω Μονός δίσκος 250mm με μονοπίστονη δαγκάνα
    Ανάρτηση, εμπρός 43 mm ανεστραμμένο πιρούνι με ρύθμιση προφόρτισης, επαναφοράς και απόσβεσης
    Ανάρτηση, πίσω Οριζόντια τοποθετημένο μονό αμορτισέρ με όλες τις ρυθμίσεις
    Ρεζερβουάρ 21 Λίτρα
    Βάρος (πλήρης) 250 Κιλά
    Τιμή 13.490€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια