Πρώτη οδήγηση: Subaru Levorg 1.6 170PS AWD

    Η Subaru με το νέο Levorg δείχνει να έχει σχεδόν όλα όσα χρειάζεται για να “μπει” δυναμικά στη διεκδίκηση νέων πελατών

    Ανέκαθεν η Subaru έπαιζε ένα ιδιαίτερο ρόλο στην ελληνική αγορά και όχι μόνο. Προσφέροντας στοιχεία που μόνο σε premium προτάσεις συναντά κανείς αλλά και έναν ιδιαίτερο δυναμισμό που εν πολλοίς συνδεόταν με το αγωνιστικό pedigree της μάρκας, τα μοντέλα της Ιαπωνικής εταιρείας είχαν πάντα το κάτι παραπάνω. Το στοιχείο που έψαχνε -και ακόμα ψάχνει- ένα μεγάλο ποσοστό αγοραστών στο αυτοκίνητο, χάρη στο οποίο θα γινόταν μέρος της ζωής του. Που θα ξεπέρναγε τις συμβάσεις μεταξύ χρήστη και μέσου και θα γινόταν κάτι πολύ πιο σημαντικό, κάτι πολύ πιο κοντινό. Δεν είναι τυχαίο το ότι και οι άνθρωποι της Subaru, αναγνωρίζουν πως ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που έχουν να διαχειριστούν, είναι το loyalty των πελατών, το ότι δηλαδή έχουν Subaru αλλά και το επόμενό τους αυτοκίνητο θα είναι Subaru.

    IMG_4083

    Όλα τα παραπάνω είναι σημαντικά για να ορίσουμε το πλαίσιο, μέσα στο οποίο κινήθηκε η παρουσίαση του ολοκαίνουργιου Levorg. Ενός μοντέλου που έκλεψε τις εντυπώσεις στην πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου “Αυτοκίνηση 2015” στο Ελληνικό και που είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε μέχρι το πανέμορφο Γαλαξείδι. Το Levorg λοιπόν, μένοντας πιστό στις αρχές και τις αξίες της Subaru, στοχεύει κυρίως στο θυμικό του οδηγού και κοστολογεί αυτή την επιμονή στην ανώτερη τεχνολογία και την τετρακίνηση, αρκετά πιο πάνω από όσο θα περίμενε κανείς για να μπορεί να μιλάει για το επόμενο best seller της μάρκας. Δεν είναι ένα τυπικό μεσαίο wagon. Είναι κάτι πολύ παραπάνω και από την πρώτη στιγμή που θα το δεις, αυτό γίνεται ξεκάθαρο.

    IMG_4108

    Οι αισθητική του είναι ανακόλουθη στο επίκαιρο must. Ξεχωρίζει από το πλήθος των “στρογγυλεμένων” αυτοκινήτων με την αιχμηρή του διαμόρφωση και με τις έντονες ακμές του αμαξώματος που συνθέτουν ένα συμπαγές και αρκετά δυναμικό σύνολο. Το αν είναι όμορφο ή όχι, είναι ξεκάθαρα υποκειμενικό. Το ότι είναι ξεχωριστό όμως, είναι ό,τι πιο αντικειμενικό μπορεί να πει κανείς για το οπτικό αποτύπωμα του Levorg. Με τη μεγάλη τρύπα/αεραγωγό στο καπό, που αποτελεί αισθητική αναφορά στα υπόλοιπα δυναμικά μοντέλα της εταιρείας, το Levorg γίνεται από την πρώτη στιγμή επιθυμητό. Στο εσωτερικό, η καλή ποιότητα είναι το δεδομένο. Υλικά και συναρμογή, στον υψηλότερο βαθμό που μπορεί να τα βρει κανείς σε μοντέλο που δεν προέρχεται από τα γνωστά “τζάκια” της premium κάστας. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πλούσιοι χάρη στο μπόλικο μεταξόνιο των 2.650 χιλ. και αυτός των αποσκευών ξεκινά από τα 522 λίτρα και φτάνει με την εύκολη αναδίπλωση του πίσω καθίσματος (χάρη σε δύο διακόπτες εκατέρωθεν του χώρου αποσκευών) στα 1.446 λίτρα. Σε επίπεδο εξοπλισμού, το Levorg έχει πολλά παραπάνω από όσα περιμένεις και με τον τρόπο αυτό συμπληρώνεται ιδανικά η εικόνα του φιλόξενου αυτοκινήτου για τους επιβάτες και -κυρίως- για τον οδηγό.

    IMG_4137

    Ο τελευταίος κάθεται με το γνωστό στυλ για τα μη SUV μοντέλα της Subaru: χαμηλά και με πολύ σωστές αποστάσεις από τα κύρια χειριστήρια. Η αίσθηση είναι εξαιρετική και αυτό είναι σίγουρα ένα μεγάλο “+” για το μοντέλο,που κρατάει τα καλύτερα για τη συνέχεια. Ο επίπεδος turbo 1.600άρης με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού στην τροφοδοσία αποδίδει 170 ίππους και 25,5 kgm ροπής και συνδυάζεται με ένα εξαιρετικό σε απόκριση CVT κιβώτιο που έχει και 6 προεπιλεγμένες σχέσεις για τη χειροκίνητη λειτουργία (και με paddles στο τιμόνι). Εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως το CVT είναι και η μόνη επιλογή για το μοντέλο και στις δύο εκδόσεις εξοπλισμού που διατίθεται (GT και GT-S) και παρά το γεγονός πως θεωρούμε τα χειροκίνητα κιβώτια γενικότερα πιο “κοντά μας”, η λειτουργία και η απόκριση του συγκεκριμένου CVT δε μας έδωσε αφορμές για παράπονα. Ο κινητήρας δείχνει πολύ ζωηρός και ακμαίος, παρά τα 1.530 κιλά του αμαξώματος. Τα στοιχεία του κατασκευαστή κάνουν λόγο για 210 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας και επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 8,9” που είναι αμφότερα αρκετά καλά νούμερα. Προφανώς και δεν είχαμε τη δυνατότητα να τα επιβεβαιώσουμε αλλά η αίσθηση που αποκομίσαμε ήταν θετική.

    IMG_4125

    Το πλαίσιο και η ανάρτηση με τα γόνατα McPherson εμπρός και τα διπλά ψαλίδια πίσω, είναι για άλλη μια φορά ιδιαίτερα αποτελεσματικά. Η αίσθηση είναι αυτή ενός καλά ζυγισμένου αυτοκινήτου που χωρίς να κάνει εκπτώσεις στην προσφερόμενη άνεση, δίνει στον οδηγό την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται για να κινηθεί αρκετά γρήγορα και πάντα με ασφάλεια. Είναι βλέπετε και η “συμμετρική” τετρακίνηση που κάνει τα πράγματα πιο εύκολα για τον οδηγό, σε όλες τις συνθήκες και όχι μόνο στις δύσκολες καταστάσεις και στα ολισθηρά τερέν. Η συμπεριφορά του Levorg είναι άριστα ισορροπημένη, δίνοντας την εντύπωση της ιδανικής κατανομής βάρους ανά άξονα (σας θυμίζει κάποιον premium κατασκευαστή αυτό;). Τα 18άρια ζαντολάστιχα της GT-S που είχαμε στη διάθεσή μας και τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς, προσθέτουν πόντους ασφάλειας και τόνους αυτοπεποίθησης στον οδηγό, που εισπράττει αρκετά καλή αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση. Οι κλίσεις στις στροφές είναι συγκρατημένες παρά την εξαιρετική πρόσφυση. Η διαδρομή προς το Γαλαξείδι με τις αλλεπάλληλες στροφές, σε ένα από τα πιο απολαυστικά ταξίδια που μπορεί να κάνει κανείς στη Στερεά Ελλάδα, ήταν εξαιρετικά ευχάριστη με το Levorg που τιμά με τον καλύτερο τρόπο τη συγγένειά του με το Impreza WRX Sti- με το οποίο μοιράζονται πλαίσιο, ανάρτηση και φυσικά τετρακίνηση.

    IMG_4102

    Αναφορικά με την τιμή αγοράς του νέου Levorg, οι γνώμες διίστανται. Προφανώς και τα 33.400€ για την έκδοση GT ακούγονται πολλά. Αντίστοιχα πολλά είναι και τα 36.900€ της GT-S με την υπεροπλία εξοπλισμού που περιλαμβάνει από κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες για την προειδοποίηση ύπαρξης άλλου οχήματος κατά την αλλαγή λωρίδας, μέχρι θερμαινόμενα καθίσματα και δύο USB θύρες για τους πίσω επιβάτες (σε αμφότερες τις εκδόσεις το όφελος απόσυρσης είναι 1.430€). Η αξία του Levorg και αυτό που εισπράττει ο οδηγός ως αίσθηση όμως δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό την αυξημένη τιμή του. Η ποιότητα και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που δημιουργούν αυτό το ιδιαίτερο “δέσιμο” του ιδιοκτήτη με το Subaru του, σε βάθος χρόνου μόνο μπορούν να αποδείξουν την αξία και το ειδικό τους βάρος. Προφανώς όμως, για να δημιουργούν τόσο έντονη διάθεση “πίστης” από τον πελάτη για το προϊόν, η αξία τους μάλλον θα ανταποκρίνεται στην τιμή αγοράς.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    IMG_4151

     

    IMG_4149 IMG_4147 IMG_4146 IMG_4142 IMG_4141 IMG_4139 IMG_4138 IMG_4135 IMG_4133 IMG_4132 IMG_4131 IMG_4128 IMG_4121 IMG_4122 IMG_4118 IMG_4144

    Σχόλια

    Σχόλια