Motornews Test: BMW 428i GranCoupe

    Η 5θυρη 4άρα είναι το συμπλήρωμα σε μια ολόκληρη γκάμα ενός μοντέλου της BMW. Τολμηρό ως εγχείρημα, δικαιολογεί την ύπαρξή του αν το δεις από “πιο κοντά”.

    Στην αρχή την κοιτάς και τα συναισθήματα είναι ανάμικτα. Λείπει η αρμονία των γραμμών της coupe -ακόμα ακόμα και της cabrio. Από την άλλη πάλι, έχει κάτι αυτό το σχήμα. Κάτι αναμφίβολα ιδιαίτερο και μάλλον ενδιαφέρον. Είναι και αυτή η πόρτα στο πίσω μέρος που ανοίγει -ηλεκτρικά παρακαλώ,με δυνατότητα να γίνεται η διαδικασία και χωρίς επαφή χεριών- ως τα σύννεφα και σου δίνει την εντύπωση πως μπορείς ανά πάσα στιγμή να φορτώσεις ό,τι και αν βάλεις με το μυαλό σου ότι χρειάζεσαι στο εξοχικό. Η χωρητικότητα με το πίσω κάθισμα στη θέση του είναι 480 λίτρα. 5Θυρη BMW που μάλιστα δεν είναι και station wagon; Ναι, γιατί όχι; Έχει χαρίσματα που την κάνουν ιδιαίτερα πρακτική και χωρίς να χάνει κάτι από την αίγλη των υπόλοιπων μοντέλων της γκάμας, κλείνει ιδανικά το κενό κάτω από τη σειρά 5 και πάνω από την 3. Για όσους έχουν ανάγκη από πλούσιους χώρους.

     IMG_3214

    Στο εσωτερικό η πολυτέλεια έχει τον πρώτο λόγο, όπως σε κάθε μοντέλο της BMW. Δεν περιμένεις και τίποτα λιγότερο άλλωστε. Αυτά που κάνουν τη διαφορά είναι λεπτομέρειες, όπως η διαμόρφωση του πίσω καθίσματος που στην περίπτωσή μας είναι για δύο επιβάτες και οι πόρτες που δεν έχουν πλαίσια στα παράθυρα. Και τα δύο αυτά στοιχεία, είναι ιδιαίτερα για αυτοκίνητο με μεγάλο πεντάθυρο αμάξωμα. Δεν είναι το πρώτο του είδους με τέτοιες λεπτομέρειες αλλά είπαμε: είναι σπάνιες. Κι όπως σε κάθε τέτοια περίπτωση, το κέρδος για το αυτοκίνητο έχει να κάνει με το πρεστίζ του μοντέλου και το “ειδικό του βάρος” στη συνείδηση των εν δυνάμει αγοραστών.

    IMG_3239

    Η αίσθηση του αυτοκινήτου στον δρόμο, είναι αυτό που περιμένεις από μια BMW. Για τον χαρακτήρα του “πρακτικού 5θυρου οικογενειακού” ίσως είναι λίγο πιο σκληρό από ότι θα περίμενε κανείς αλλά το γαλανόλευκο σήμα ορίζει πρωτίστως καλή συμπεριφορά και μπόλικη sportive διάθεση και δευτερευόντως οικογενειακού προσανατολισμού άνεση. Ίσως λίγο παραπάνω αλλά έτσι είναι. Προφανώς έχει να κάνει και με τη διάσταση των τροχών, όπου το 45άρι προφίλ στο πλάτους 22,5 εκατοστών πέλμα, είναι λίγο. Ο θόλος γεμίζει χάρη στις 18άρες ζάντες και οπτικά το αποτέλεσμα είναι εξαίσιο, ενώ και η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης παραπέμπει σε sport αυτοκίνητο. Έχει όμως τις εγγενείς επιπτώσεις στον τομέα της άνεσης. Μαθαίνεις να ζεις πάντως με αυτό και προχωράς.

    IMG_3235

    Η απόδοση του δίλιτρου turbo κινητήρα είναι εντυπωσιακή. Περισσότερο στην πράξη, παρά στα χαρτιά, μια και έχουμε προηγούμενη επαφή μαζί του στην cabrio εκδοχή της 4άρας. Εδώ, στην Gran Coupe, το σύνολο κινητήρα κιβωτίου δείχνει πολύ περισσότερο το sport προφίλ του. Τα kick down του κιβωτίου με τις 8 σχέσεις, είναι ακαριαία και προσφέρουν συνεχή επιτάχυνση όταν ο οδηγός το θελήσει, κρατώντας και τον κινητήρα μόνιμα στο ωφέλιμο πεδίο λειτουργίας για την καλύτερη δυνατή απόδοση ανάλογα με τις συνθήκες. Αξίζει να σημειώσουμε και τη σημαντικά πιο αισθητή διαφορά που εντοπίσαμε μεταξύ των διαθέσιμων προγραμμάτων λειτουργίας (Eco Pro, Comfort, Sport και Sport+) κατά τη διάρκεια της οδήγησης, με το πιο δυναμικό από τα τέσσερα να αλλάζει και την ηχητική χροιά του κινητήρα σε πιο brutal.

    IMG_3238

    Είναι απόλαυση να “ξεζουμίζεις” τον κινητήρα με το διπλό VANOS και να τοποθετείς το μεγάλο αμάξωμα της Gran Coupe 4άρας στην επιθυμητή γραμμή όταν ο δρόμος έχει χάραξη με μέτριες στροφές. Προφανώς, στα “κλειστά” κομμάτια το μέγεθος δεν κρύβεται και το άγχος του οδηγού πολλαπλασιάζεται αλλά στις μέτριες στροφές και τις καμπές της εθνικής οδού, εκεί που η 428i περνάει όπως έρχεται, πραγματικά δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας αμιγώς sport αυτοκινήτου για να το απολαύσει ο οδηγός της. Η ακρίβεια του τιμονιού είναι εξαιρετική, όπως και η συμπεριφορά της ανάρτησης που κοντρολάρει ιδανικά τα 1.585 και πλέον κιλά (μια και η τιμή αυτή αναφέρεται από τη BMW ως ενδεικτική για τη βασική έκδοση εξοπλισμού) αλλά και την πρόσφυση που προσφέρουν τα φαρδιά ελαστικά. Οι tail happy καταστάσεις θα έρθουν υπό προϋποθέσεις και φυσικά με τα συστήματα ασφαλείας στο off. Το 50:50 της κατανομής του βάρους ανά άξονα, είναι και εδώ χαρακτηριστικό γνώρισμα. Παίζει τον ρόλο του στο control που λέγαμε νωρίτερα αν και εδώ οι μάζες που θα προκληθούν να κινηθούν “βίαια”, είναι σεβαστού μεγέθους και χρειάζονται γνώσεις και εμπειρία για να εξελιχθεί η “ακροβασία” χωρίς παρατράγουδα.

    IMG_3255

    Κανείς δεν περιμένει πως ένα αυτοκίνητο σαν την 428i Gran Coupe θα είναι φτηνό. Ούτως ή άλλως, ο χαρακτήρας της φιλτράρει τον κόσμο που θα ασχοληθεί μαζί της σε επίπεδο ενδιαφέροντος για αγορά. Η τιμή της απλά περιορίζει κι άλλο το “κοινό” στο οποίο απευθύνεται, που θα τη δει περισσότερο ως εναλλακτική πρόταση στη σειρά 5 που εκπροσωπεί τα “τυπικά” premium sedan. Με απόσυρση, η τιμή εκκίνησης της 428i Gran Coupe είναι 47.000€ (49.800€ χωρίς…) και αυτό από μόνο του, είναι αρκετό για να προσδιορίσει τον κόσμο που μπορεί να εξετάσει την αγορά της. Σε αυτό το κοινό, όποια κουβέντα για κατανάλωση καυσίμου και άλλα “ταπεινά” δεν έχει την ίδια αξία, ούτε μπορεί να αποτελέσει κριτήριο για την τελική απόφαση αγοράς. Για την ιστορία και μόνο, λέμε πως τα 9 λίτρα για κάθε 100 χλμ. είναι μια καθημερινή πραγματικότητα για την 428i GC, με τον οδηγό να είναι σχετικά συγκρατημένος και όχι διαρκώς με αμόνι στο δεξί πόδι.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    IMG_3225

     

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1. 997κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς245 ίπποι στις 5.000σ.α.λ
    Ροπή35.7 Kgm στις 1.250-4.800 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΑυτόματο 8 σχέσεων
    Εκπομπές CO2156 γρ./χλμ
    Μήκος4,638 μέτρα
    Πλάτος1,825 μέτρα
    Ύψος1,389 μέτρα
    Μεταξόνιο2,810 μέτρα
    Βάρος1.585 κιλά
    Χώρος αποσκευών480 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης9.0 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης5.3 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό6.9 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα6,1
    Τελική ταχύτητα250 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 47.000

    Σχόλια

    Σχόλια