Motornews Test: BMW 220d xDrive Gran Tourer 7θ

    Για όσους τα θέλουν όλα, η BMW προτείνει ένα πολυμορφικό που δεν αφήνει “κενά” πουθενά: Από την ποιότητα, έως τις επιδόσεις και την άνεση.

    Σε σχέση με την “απλή” Active Tourer, ετούτη εδώ η περίπτωση έχει μεγαλύτερο κατά 21,4 εκατοστά μήκος και 11,0 εκατοστά μεταξόνιο. Αυτά και μόνο τα στοιχεία, δικαιολογούν απόλυτα την ύπαρξη τρίτης σειράς καθισμάτων, πολύ καλά κρυμμένων κάτω από την ποιοτικότατη μοκέτα του χώρου των αποσκευών. Βέβαια, όπως συμβαίνει σε όλες τις περιπτώσεις του είδους, η τρίτη σειρά δεν είναι εκεί για να φιλοξενήσει ενήλικους- ή έστω, όχι για μεγάλη απόσταση. Αυτό που εξασφαλίζει ωστόσο, είναι η πολυμορφικότητα στα καλύτερά της για το μοντέλο της BMW, η οποία μπορεί να “άργησε” να μπει στον χορό των MPV, φαίνεται όμως αποφασισμένη να χορέψει για το στέμμα.

    IMG_2661

    Αν στην περίπτωση της 218i Active Tourer είχαμε να καταλογίσουμε κάποιες ατέλειες, εδώ το μόνο παράπονο που μπορεί να εκφραστεί έχει να κάνει με τις συνολικές διαστάσεις που ενδεχομένως να προβληματίσουν τον οδηγό στους ελιγμούς του και στο παρκάρισμα σε στενούς δρόμους. Τελεία. Σε όλους τους άλλους τομείς, η Gran Tourer δίνει πειστικές απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα. Δίνει την αίσθηση της πληρότητας με πολύ εμφατικό τρόπο και ως εκ τούτου θα αποζημιώσει με το παραπάνω όποιον την επιλέξει. Τα της εμφάνισης, να μας επιτρέψετε να μην τα σχολιάσουμε, καθώς εκτός του υποκειμενικού τομέα, είναι και θέμα συνήθειας. Ναι, συνήθειας. Όταν ξεπεραστεί το “σοκ” της BMW που δεν έχει ξαναφτιάξει monovolume και πολλούς αυτό τους “ενοχλεί” στο μάτι, τότε όλα παίρνουν τον δρόμο τους.

    IMG_2686

    Στην καμπίνα η ποιότητα συνδυάζεται με την πληρότητα στον εξοπλισμό και το αποτέλεσμα είναι τόσο χορταστικό που μένεις από λόγια. Η “δική μας” που ήταν και κορυφαία σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό (από δερμάτινες επενδύσεις καθισμάτων, έως και τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων για τους πίσω, με ρύθμιση ύψους…) είναι ο ορισμός του ιδανικού οικογενειακού. Πλουσιοπάροχο σε χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, άνετο και “εύδρομο” το αυτοκίνητο στα 4,5 μέτρα του μήκους του (εντάξει, είναι λίγο παραπάνω, 4.556 χιλ) περικλείει όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από το οικογενειακό του αυτοκίνητο.

    IMG_2756

    Ο εξαιρετικός diesel κινητήρας των 2 λίτρων με τους 190 ίππους είναι το κερασάκι της τούρτας. Υποστηρίζει με τον καλύτερο τρόπο όλες τις ανάγκες, ενώ είναι εκεί για να δώσει χαμόγελα και στον οδηγό που θα θελήσει να εκμεταλλευτεί το καλό πλαίσιο και -όντας μόνος σε κάποια ενδιαφέρουσα διαδρομή- θα στρίψει για τη χαρά του στριψίματος. Είναι τέτοια η απόδοση του κινητήρα που ακόμα και η τετρακίνηση δε δείχνει να “βαραίνει” την οδική συμπεριφορά του μοντέλου (που ζυγίζει και 1.730 κιλά), επιτρέποντας έτσι στον οδηγό να τη χρησιμοποιήσει για τη χαρά της οδήγησης και όχι μόνο για να βγει από πιθανές δύσκολες καταστάσεις. Για τις τελευταίες, που μπορεί να περιλαμβάνουν ακόμα και μια απλή βροχή σε προβληματικό τεραίν, η έξτρα πρόσφυση αποδεικνύεται το καλύτερο αντίδοτο. Είναι πραγματικά αγχολυτικό το να ξέρεις ότι περνάς από σημεία που ένα δικίνητο θα τα έβρισκε σκούρα, έχοντας επιπλέον και τους υπόλοιπους της οικογένειας μαζί σου.

    IMG_2691

    Έχοντας κάτι παραπάνω από 40 kgm ροπής διαθέσιμα και το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο της BMW, το σύνολο είναι πραγματικά ξεκούραστο για κάθε είδους διαδρομή. Το τιμόνι δίνει τόνους αυτοπεποίθησης στον οδηγό, όπως και τα φρένα που σε νορμάλ συνθήκες δε δείχνουν να προβληματίζονται ακόμα και σε παρατεταμένη χρήση, σε κατηφορική διαδρομή με σχεδόν φουλ φορτίο. Ο πολιτισμός της καμπίνας υποστηρίζεται ιδανικά από τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, που ακόμα και όταν πιέζεται δε δείχνει να παράγει παραπάνω από το ανεκτό ήχο- και μάλιστα οριακά αναγνωρίσιμη χροιά ως diesel. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η ηχομόνωση δίνει ρέστα θυμίζοντας πάντα πως έχουμε να κάνουμε με μια premium κατασκευή.

    IMG_2699

     

    Το όνομα και η συνολική αξία του αυτοκινήτου, είναι τα εχέγγυα βάσει των οποίων καλείται κανείς να κάνει την κατάθεση των 42.450€ με απόσυρση (έχοντας ξεκινήσει από τα 45.250€ χωρίς). Σίγουρα δεν πρόκειται για ευκαιρία. Είναι όμως εξίσου σίγουρο πως κάθε φορά που θα το φέρνει η κουβέντα θα αισθάνεται δικαιωμένος για την επιλογή του. Η κατανάλωση είναι λογική για τα δεδομένα της απόδοσης και με την προοπτική να πέσει σημαντικά σε μεγάλες αποστάσεις εκτός πόλης. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, με συνθήκες που είχαν κατά κύριο λόγο πόλη, τα “χαμηλά 7άρια” είναι μάλλον κολακευτικά για το μέγεθος του αυτοκινήτου συνολικά και την acceleration happy συμπεριφορά μας στις περισσότερες των περιπτώσεων. Θα μας μείνει η ευκολία με την οποία η Gran Tourer γίνεται magic bus για τα παιδιά που θέλουν να κάτσουν στις πίσω πίσω θέσεις (και ήταν μόνιμη κατάσταση αυτή) αλλά και το πλήρες πακέτο με ό,τι μπορεί να ζητήσει κανείς από το οικογενειακό αυτοκίνητο των ονείρων του.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    IMG_2670

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.995 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς190 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ
    Ροπή40.8 Kgm στις 1.750 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΑυτόματο 8 σχέσεων
    Εκπομπές CO2134 γρ./χλμ
    Μήκος4,556 μέτρα
    Πλάτος1,800 μέτρα
    Ύψος1,608 μέτρα
    Μεταξόνιο2,780 μέτρα
    Βάρος1.640 κιλά
    Χώρος αποσκευών645 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης5.7 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης4.7 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό5.1 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα7,6
    Τελική ταχύτητα218 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 42.450


    Σχόλια

    Σχόλια