6H Bahrain Race: Πρωταθλητές Webber, Hartley, Bernhard σε έναν επικό αγώνα

Η Porsche πήρε την 6η νίκη στη σεζόν, με το πλήρωμα του #17 να παίρνει το πρωτάθλημα οδηγών

Το WEC έφτασε στο τέλος του για το 2015 και μας χάρισε ένα εκρηκτικό φινάλε. Οι Webber, Hartley και Bernhard πανηγύρισαν το πρωτάθλημα οδηγών έπειτα από έναν πολύ αγχωτικό αγώνα, καθώς η #17 919 Hybrid αντιμετώπισε προβλήματα με το ERS. Ως αποτέλεσμα οι πρωταθλητές κατάφεραν να τερματίσουν στην 5η θέση. Στην κορυφή οι Dumas, Jani και Lieb με το #18 πήραν τη νίκη έπειτα από μια εξαιρετική μάχη με το #7. Οι Lotterer, Fassler και Treluyer με το #7 πήραν τη 2η θέση και έχασαν το πρωτάθλημα οδηγών για 5 βαθμούς. Στην 3η θέση τερμάτισε το #2 Toyota των Wurz, Sarrazin και Conway. Ο Wurz κατάφερε μετά από μια δύσκολη σεζόν, να ανέβει στο βάθρο στον τελευταίο αγώνα της καριέρας του.

Το #1 των Davidson, Buemi και Nakajima τερμάτισε στην 4η θέση με τους πρωταθλητές του 2014 να παραδίδουν το στέμμα τους.

Στην LMP2, oι Rusinov, Canal και Bird με το #26 πήραν τη νίκη και πανηγύρισαν ταυτόχρονα και το πρωτάθλημα οδηγών και ομάδων. Η KCMG ήρθε στη 2η θέση με το #47 των Howson, Bradley και Tandy να μην μετουσιώνουν την pole σε νίκη. Το βάθρο συμπλήρωσε το #28 χάρη στον Pipo Derani που πέρασε το #36 της Alpine στον τελευταίο γύρο.

Στην GTE-Pro, oι Mackowiecki και Lietz με το #92 πήραν μια εμφατική νίκη και έκλεισαν τη σεζόν ιδανικά. Παράλληλα η Porsche κατέκτησε και το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Στη 2η θέση τερμάτισαν οι Vilander και Bruni με το #51, ενώ το βάθρο συμπλήρωσαν οι Darren Turner και Jonny Adam με τη #97 Aston Martin.

Στην GTE-Am οι Dalla Lana και Lamy με το #98 πήραν τη νίκη με μία πολύ καλή εμφάνιση, κυρίως στην τελευταία ώρα. Στη 2η θέση τερμάτισε η Porsche #88 ενώ το βάθρο συμπλήρωσε η Porsche #77.

Στην εκκίνηση οι δύο Porsche έμειναν στην κορυφή, με τον Bernhard στο #17 να είναι στην 1η θέση. Ο di Grassi στο #8 πέρασε στην 3η θέση και κόλλησε αμέσως πίσω από τον Dumas με το #18. Στον 3ο γύρο, ο οδηγός της Audi βούτηξε στην πρώτη στροφή και πέρασε τον Γάλλο της Porsche και άρχισε την καταδίωξη του Bernhard.

Στην LMP2, o Tandy στο #47 είχε ανέβει στην 1η θέση, με τον Bird με το #26 να τον καταδιώκει. Στην GTE-Pro, o Pilet με το #92, έδωσε μια εντυπωσιακή μάχη με τον Vilander στο #51, με τον πρώτο να κάνει εντυπωσιακή κίνηση στην τελευταία στροφή και να περνά στην πρωτοπορία της κατηγορίας.

Mε τη συμπλήρωση μισής ώρας αγώνα, ο Bernhard με το #17 που προηγείται στο πρωτάθλημα, αντιμετώπισε πρόβλημα με το γκάζι και αναγκάστηκε να μπει στο γκαράζ της ομάδας, μετατρέποντας το θέμα τίτλου σε θρίλερ.

bahrain-15-wec-start

Ο Γερμανός επέστρεψε στην πίστα μετά από 9 λεπτά σχεδόν, μένοντας 4 γύρους πίσω από την κορυφή. Ο οδηγός της Porsche, ξεκίνησε αμέσως ένα stint με τέρμα το γκάζι, με το αντίπαλο αυτοκίνητο για το πρωτάθλημα (το #7) να βρίσκεται στην 3η θέση.

Ο χορός των pit stop, άρχισε αρκετά νωρίς από τον di Grassi με το #8 στον 24ο γύρο. Μετά από δύο γύρους, ακολούθησε και το δεύτερο Audi, με τον Andre Lotterer να μπαίνει στο τιμόνι του #7, ενώ ο di Grassi να κάνει τον ένα ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο. Με 50 λεπτά συμπληρωμένα, τα δύο Toyota μπήκαν και αυτά με τη σειρά τους από τις θέσεις 2 και 3. Στον επόμενο γύρο, μπήκε και ο Dumas από την 1η θέση, με τον ίδιο να μένει στο αυτοκίνητο.

Την ίδια ώρα στην GTE-Pro, o Nicky Thiim με το #95 πέρασε τον Vilander με το #51 και έβαλε φωτιά στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Τα δύο Audi, άρχισαν έναν μανιώδη ρυθμό με τον Lotterer στο #7 να κάνει ταχύτερους γύρους και να πλησιάζει τον di Grassi. Το #17 άρχιζε να ανεβαίνει στην κατάταξη, με την 6η θέση να είναι το ταβάνι στην κατάταξη.

Στα μέσα της 2ης ώρας, ο di Grassi μπήκε στα pit και παρέδωσε τη θέση του στον Duval, με τον Lotterer με το #7 να μπαίνει μετά από 5 λεπτά βγαίνοντας πίσω από τον team mate του. Όταν μπήκε ο Dumas στα pit, έδωσε τη θέση του στον Lieb που βγήκε στην 3η θέση, 25 δευτερόλεπτα πίσω από το #8 που προηγούνταν στον αγώνα.

Στην LMP2, o Panciatici με το #36 πραγματοποίησε ένα εντυπωσιακό stint και βρέθηκε στη 2η θέση, με το #26 να πραγματοποιεί ένα μη προγραμματισμένο pit stop. Ως αποτέλεσμα, το #42 της Strakka Racing εκμεταλλεύτηκε την κατάσταση και ανέβηκε στην 3η θέση.

Τα δύο Audi ήταν σε παράταξη στην πίστα, με τη #18 Porsche, πάνω από 20 δευτερόλεπτα πίσω. Τα Audi έδειχναν να είναι στον ίδιο ρυθμό με τις Porsche, όμως έμεναν λιγότερη ώρα στην πίστα. Αυτό στη συνέχεια θα είχε μεγάλη επίδραση, καθώς η νίκη και συνάμα το πρωτάθλημα θα κρινόταν στην τελευταία ώρα.

Στο πρώτο τέταρτο της 3ης ώρας, το #8 μπήκε στα pit, με το #7 να ακολουθεί 10 λεπτά αργότερα. To #18 μπήκε στα pit 20 λεπτά αργότερα από το #7.

Το δράμα για την Audi ξεκίνησε 15 λεπτά πριν το μέσο του αγώνα. Το #8 αντιμετώπισε πρόβλημα με τον εμπρός δίσκο και μπήκε στο γκαράζ της ομάδας, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Αυτό ανέβασε το #2 στην 3η θέση και το #17 στην 5η θέση, αυξάνοντας τις πιθανότητες για τον τίτλο. Όμως με τον Lotterer με το #7 στην 1η θέση, η 5η για το #17 δεν ήταν αρκετή, καθώς θα στερούσε τον τίτλο για 2 βαθμούς.

Με το #8 να παραμένει για αρκετή ώρα στα pit, η Full Course Yellow έκανε την εμφάνισή της λίγο πριν τη συμπλήρωση 3ων ωρών αγώνα. Το #7 το εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο μπαίνοντας στα pit. Ο Treluyer πήρε τη θέση του Lotterer μετά από τρία stint και βγήκε στην 1η θέση και πάλι, ακριβώς μπροστά από τον Lieb με το #18.

Όταν έφυγε η Full Course Yellow, o Lieb επιτέθηκε στον Treluyer και πέρασε στην 1η θέση. Όμως πριν ο Γερμανός συμπληρώσει έναν γύρο στην κορυφή, ο Γάλλος επιτέθηκε στην τελευταία στροφή και με μια εξαιρετική κίνηση πέρασε στην 1η θέση ξανά. Όμως ο Lieb δεν τα παράτησε και στον 109ο γύρο στο ίδιο σημείο που έχασε την πρωτοπορία, βούτηξε στα φρένα και ανέκτησε την 1η θέση. Εκείνη την ώρα το #8 έφτασε πίσω τους έχοντας όμως χάσει 8 γύρους.

porsche-wec-15

Με τον Lieb να κάνει μια διαφορά στην κορυφή, η Full Course Yellow έκανε ξανά την εμφάνισή της μετά από ατύχημα του Ragues με το #43 στην πρώτη στροφή. Ο Γάλλος άφησε αρκετά κομμάτια από το αμάξωμά του στην πίστα. Οι Lieb και Treluyer μπήκαν αμέσως στα pit, με τον Jani να μπαίνει στο τιμόνι της #18 919 Hybrid, ενώ στην Audi δεν έγινε αλλαγή οδηγού. Η Full Course Yellow αποχώρησε μετά από λίγα λεπτά και η μάχη για στην κορυφή συνεχίστηκε.

Για την επόμενη ώρα, τα πράγματα στην πίστα είχαν ηρεμίσει καθώς ο Jani με το #18 άνοιξε τη διαφορά από τον Treluyer. O Γάλλος δεν είχε τον απαιτούμενο ρυθμό να κοντράρει τον οδηγό της Porsche και η διαφορά εκτοξεύθηκε στα 11 δευτερόλεπτα. Την ίδια ώρα, τα δύο Toyota κινούνταν λίγο πιο γρήγορα από τον Webber με το #17 που βρισκόταν όμως 2 γύρους πίσω.

Στο πρώτο 20λεπτο της 5ης ώρας, ο Bird με το #26 έφτασε τον Bradley με το #47 και έπειτα από μια πολύ ωραία μάχη των δύο, πέρασε στην 1η θέση στην LMP2. Παράλληλα, ο team mate του Bird στο #28, είχε κολλήσει πίσω από το #36 που βρισκόταν στην 3η θέση.

Στα μέσα της 5ης ώρας οι δύο πρωτοπόροι μπήκαν στα pit, με την Audi μόνο να κάνει αλλαγή οδηγού, με τον Lotterer να επιστρέφει στο τιμόνι του #7. Όμως το δράμα για την Audi συνεχίστηκε, καθώς 10 λεπτά αργότερα, ο Lotterer ξαναμπήκε στα pit λόγω προβλήματος στο πίσω δεξιά ελαστικό. Ως αποτέλεσμα ο Γερμανός έμεινε πάνω από 1 λεπτό πίσω από την κορυφή, με τον τίτλο να αρχίζει να απομακρύνεται. Τα δύο Toyota παρέμειναν σε παράταξη στις θέσεις 3 και 4 με τη μεταξύ τους διαφορά στα 3 δευτερόλεπτα.

Τα προβλήματα για το #17 δεν είχαν τελειώσει επίσης, με τον Webber να μπαίνει ξανά στο γκαράζ της ομάδας, καθώς υπήρχε δυσλειτουργία στο ERS. Ενώ η Porsche έβγαλε γρήγορα το αγωνιστικό της από τα pit, ο ρυθμός δεν ήταν ενθαρρυντικός, καθώς το πρόβλημα συνέχιζε να υπάρχει. Λίγο αργότερα το #17 σταμάτησε προς στιγμήν στην πίστα, αλλά συνέχισε κανονικά την πορεία του, σε αργό όμως ρυθμό.

Οι παλμοί είχαν ανέβει ενώ οι πρωτοπόροι μπήκαν στα pit για το τελευταίο τους pit stop. Με 40 λεπτά να απομένουν, η διαφορά ήταν πάνω από 1 λεπτό.

audi-wec-15-

Η KCMG στην LMP2 είχε ανακτήσει τα ηνία στην κατηγορία από το #26 Ligier, όμως η διαφορά ήταν κάτω από 1 δευτερόλεπτο, με τα μικρά πρωτότυπα να δίνουν μια πολύ δυνατή μάχη στα τελευταία λεπτά. Όμως στον 190ο γύρο, ο Bird στο #26 πέρασε στην 3η στροφή στην πρωτοπορία, έχοντας το πλεονέκτημα των φρέσκων ελαστικών, έναντι του οδηγού της KCMG. Από την 1η θέση στην GTE-Pro, o Makowiecki με το #92, μπήκε στα pit για ένα splash and dash για να φτάσει έως το τέλος.

Ο Webber με το #17, μπήκε στα pit για τον τελευταίο του ανεφοδιασμό. Η πληγωμένη 919 Hybrid όμως του έκανε δύσκολη τη ζωή μέχρι να βγει από τα pit. Τα τελευταία λεπτά για το πλήρωμα του #17, αλλά και για την Porsche ήταν πολύ αγχωτικά. Την ίδια ώρα ο Jarvis με το #8 δέχθηκε ποινή 3 λεπτών stop/hold penalty.

Μέχρι το τέλος δεν άλλαξε τίποτα,  με τον Jani με το #18 να περνάει 1ος τη γραμμή και να παίρνει μια μεγάλη νίκη σε έναν εκπληκτικό αγώνα. Ο Lotterer με το #7 τερμάτισε στη 2η θέση ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Conway με το #2.

Ο Webber με το #17, κατάφερε να τερματίσει στην θέση και να κατακτήσει το πρωτάθλημα οδηγών, μαζί με τους υπόλοιπους συνοδηγούς του, Hartley και Bernhard. To πλήρωμα του #17, πήρε το πρωτάθλημα για 5 βαθμούς από αυτό του #7, με τους Lotterer, Fassler και Treluyer να μην μπορούν να κατακτήσουν το 2ο τους πρωτάθλημα στο WEC.

Στην LMP2, οι Rusinov, Canal και Bird με το #26 πανηγύρισαν τη νίκη και συνάμα την κατάκτηση του πρωταθλήματος οδηγών στην LMP2 για το 2015. Παράλληλα, η G-Drive Racing, πήρε το πρωτάθλημα ομάδων σε μια χρονιά με πολλές συγκινήσεις και στη μικρή κατηγορία πρωτοτύπων.

Στην GTE-Pro, o Richard Lietz πανηγύρισε το πρωτάθλημα οδηγών, καθώς η διαφορά από τους Vilander και Bruni ήταν αρκετή για να του δώσει τον τίτλο. Στους κατασκευαστές, η Porsche πήρε το πρωτάθλημα κατασκευαστών, μετά από μια επική μάχη με τη Ferrari.

Στην GTE-Am, η 5η θέση για το #72 ήταν αρκετή για να του δώσει το πρωτάθλημα. Οι Shytar, Bertolini και Bason πήραν με την αξία τους το πρωτάθλημα που συνδυάστηκε με νίκη στο Le Mans.

Η 4η σεζόν του WEC ολοκληρώθηκε με τον καλύτερο τρόπο και απέδειξε για άλλη μια φορά πως είναι το καλύτερο πρωτάθλημα ταχύτητας στον κόσμο.

Καλό χειμώνα να έχουμε και ραντεβού τον Απρίλιο, καθώς το 2016 αναμένεται ακόμα πιο συναρπαστικό.

Αποτελέσματα

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Σχόλια

Σχόλια