Chequered Flag: GP Βραζιλίας

    Μπορεί η Ferrari να είναι πραγματικός αντίπαλος της Mercedes το 2016;

    Σε μία σεζόν απόλυτης κυριαρχίας της Mercedes, η μοναδική ομάδα που μπορεί να σπάσει το σερί των Γερμανών το 2016 είναι η Ferrari.

    Ο αγώνας στο Interlagos είχε τη μαγική ικανότητα να μας αποκοιμίσει μέσα στο απόγευμα. Δεν περίμενα ποτέ να δω τέτοιου είδους θέαμα σε μία πίστα που μας έχει συνηθίσει σε φοβερές μάχες, απρόοπτα και αναπάντεχες εξελίξεις.

    Ωστόσο, είναι σημεία των καιρών μας, καιρών που χαρακτηρίζονται από αλλεπάλληλες κυριαρχίες μίας και μόνο ομάδας (2009 Brawn GP, 2010-2013 Red Bull και τώρα Mercedes). Σε κάθε μία εκ των προηγουμένων 6 σεζόν, δύσκολα έβλεπες την πρωτοπόρο ομάδα να ηττάται στα ίσια για περισσότερες από 2 φορές. Ήταν σπάνιο φαινόμενο μία έτερη ομάδα να ξεπροβάλει και να γίνεται το αντίπαλον δέος.

    GP BRASILE F1/2015

    Φέτος, όπως και πέρυσι, η Mercedes ηττήθηκε 3 φορές. Βέβαια, αυτό που ξεχωρίζει το 2014 από το 2015 είναι ότι στη φετινή χρονιά, οι Γερμανοί ηττήθηκαν στα ίσια.

    Πριν φανώ μεροληπτικός, θα εξηγηθώ: την περασμένη σεζόν, ξεκίνησε αυτό που θα μεταλλασσόταν σε κυριαρχία για την ομάδα του Brackley. 16 νίκες σε 19 αγώνες, 18 pole position, ρεκόρ βαθμών, ενώ και στον τομέα της αξιοπιστίας, λίγες ήταν η φορές που η W05 θα πρόδιδε έναν εκ των Hamilton και Rosberg.

    Παρόμοιο σκηνικό είδαμε και φέτος, μόνο που τώρα υπήρχε μία ομάδα που δεν περίμενε αποκλειστικά μία ατυχία ή ένα στραβοπάτημα της Mercedes για να επωφεληθεί: τη Ferrari.

    Οι Ιταλοί κατάφεραν να καλύψουν ένα αξιόλογο μέρος της διαφοράς τους από την Πρωταθλήτρια μέσα στη χειμερινή περίοδο. Σε αυτό συνετέλεσαν και διάφορες αλλαγές μέσα στην ομάδα, όπως η αλλαγή προέδρου, η αποπομπή Alonso και ο ερχομός του Vettel, καθώς και η αποχώρηση πολλών μελών της «παλαιάς φρουράς» στο Maranello, από αρχιμηχανικούς μέχρι και τον αγωνιστικό διευθυντή, τη θέση του οποίου πήρε ο Maurizio Arrivabene.

    GP BRASILE F1/2015

    Ο στόχος ήταν 2 νίκες μέσα στο 2015 και ήδη καταρρίφθηκε στη Σιγκαπούρη με την 3η νίκη του Vettel με τα χρώματα της Scuderia.

    Εν ολίγοις, μέσα σε περίπου 11 μήνες, άρχισε να κλείνει ένας κύκλος 5 πολύ δραματικών χρόνων για τη Ferrari. Μία Ferrari που πάλευε με τους δαίμονές της, όπως η κακή συνεννόηση στο εσωτερικό της, η τοποθέτηση ορισμένων ανθρώπων στις λάθος θέσεις, καθώς και η έλλειψη ομαδικού πνεύματος, που πιθανότατα θα προσέδιδε στην ίδια τη στάση «όταν χάνουμε, χάνουμε όλοι μαζί».

    Παρόλα αυτά, δεν είναι ακόμα σε καμία περίπτωση στο επίπεδο της Mercedes. Μπορεί να έχτισε μία πιο ισχυρή μονάδα ισχύος από την περυσινή, που συνδυάζει αξιοπιστία και απόδοση σε αρκούντως ικανοποιητικό επίπεδο και, παράλληλα, έκλεισε την ψαλίδα στον τομέα της αεροδυναμικής, αλλά δεν μπορεί να συγκριθεί με την αποδοτικότητα των Πρωταθλητών.

    Φυσικά, αυτό δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να φτάσουν τους Γερμανούς από τη νέα σεζόν. Αν μπορεί κάποια ομάδα να το καταφέρει αυτό, είναι η Ferrari.

    Αφ’ενός, έχει τους πόρους, το δυναμικό και το momentum της καλής χρονιάς, της μεστής σεζόν με αρκετές επιτυχίες.

    Αφ’ετέρου, έχοντας μπει πλέον σε έναν διαφορετικό δρόμο από την περασμένη 5ετία (2010-2014), είναι σε θέση να παλέψει για το κάτι παραπάνω. Δεν θα συμβιβαστεί με τη 2η θέση, και αυτό το ξέρει καλά και η Mercedes.

    raikkonen-brazil-15

    Αν όλα πάνε καλά για τη Scuderia και η προετοιμασία της αποδώσει καρπούς, μας περιμένει μία πολύ ενδιαφέρουσα σεζόν. Αν δεν τα καταφέρει, είναι πολύ πιθανό οι εικόνες/δυσφήμιση για το σπορ στη Βραζιλία να συνεχιστούν και το 2016.

    Δημήτρης Μπίζας, αρθρογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός στο spamradio.gr, με την εκπομπή «Ο Καλός, ο Κακός και ο Άσχετος», κάθε Τετάρτη 20:00-22:00.

    Σχόλια

    Σχόλια