Ερωτηματικά για το μέλλον των ιδιωτικών LMP1

Mε τις εργοστασιακές ομάδες να έχουν το πάνω χέρι στο WEC, οι ιδιωτικές ομάδες ψάχνουν λύσεις για το μέλλον τους

Οι εποχές στην LMP1 έχουν αλλάξει ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Οι κατασκευαστές παρουσιάζουν ολοένα και πιο γρήγορα αγωνιστικά και τα ιδιωτικά και μη υβριδικά LMP1 βλέπουν το χάσμα στην απόδοση να μεγαλώνει χρόνο με τον χρόνο.

Με τα ιδιωτικά αγωνιστικά της μεγάλης κατηγορίας να είναι μετρημένα στο ένα χέρι και να μην μπορούν να κοντράρουν στα ίσα τις Audi, Porsche και Toyota, το μέλλον των ιδιωτικών LMP1 ομάδων παραμένει άγνωστο ενώ το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής πλησιάζει στο τέλος της χρονιάς του.

Από την ένταξη των μη-υβριδικών LMP1 το 2014, μόνο η Rebellion Racing και η ByKolles έχουν αγωνιστεί στη συγκεκριμένη κατηγορία. Παρά την προσήλωση των δύο αυτών ομάδων, η διαφορά στην ταχύτητα των αγωνιστικών τους αυξάνεται αγώνα με τον αγώνα σε σχέση με τα εργοστασιακά LMP1.

O αγωνιστικός διευθυντής της Rebellion Racing, Bart Hayden, εξέφρασε τις αμφιβολίες του σχετικά με την κατεύθυνση που έχει πάρει η κατηγορία, αλλά και για τα μελλοντικά σχέδια της ομάδας του.

Δυσκολεύεσαι να συναγωνιστείς στην ίδια σου την κατηγορία, επειδή ο ανταγωνισμός έχει τόσους πολλούς πόρους. Όμως σκέφτεσαι αν είναι το σωστό μέρος να αγωνιστείς και αν πρέπει να κοιτάξουμε άλλες επιλογές. Αυτό που θέλουμε είναι να είμαστε στο WEC και την LMP1 και σε αυτό θα αφοσιωθούμε. Αλλά αν το χάσμα μεταξύ των υβριδικών και μη-υβριδικών αγωνιστικών συνεχίσει να μεγαλώνει, πιστεύω πως είναι δύσκολο να προσελκύσεις κόσμο σε αυτό.

Η Rebellion, δεν είναι η μόνη ομάδα που αναρωτιέται ποιο είναι το επόμενο βήμα στην ιδιωτική LMP1, όπου τα αγωνιστικά είναι πάνω από 6 δευτερόλεπτα πιο αργά από τα LMP1-H σε κάθε πίστα.

Η Ελβετική ομάδα έκανε σαφές πως θα αποχωρήσει από το WEC, για να αγωνιστεί σε πρωτάθλημα της IMSA στην LMP2, εάν τα πράγματα παραμείνουν ως έχουν. Ωστόσο, η ByKolles παραμένει πιστή στην κατηγορία, με την Αυστριακή ομάδα να σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο να παρατάξει ένα δεύτερο CLM P1/01 το 2016.

Ο επικεφαλής της ByKolles, Boris Bermes, πιστεύει πως η κατηγορία έχει μέλλον, καθώς υπάρχουν πολλοί νέοι οδηγοί που ενδιαφέρονται να αγωνιστούν με ένα LMP1.

Για εμένα η κατηγορία έχει πολλές πιθανότητες να πετύχει καθώς έχει πολλούς νέους οδηγούς. Έχουμε τον Simon (Trumer) και τον Lucas Auer που έκανε καλή δουλειά πέρυσι. Υπάρχουν οδηγοί που προέρχονται από κατηγορίες μονοθεσιών όπως το GP2, που δε θέλουν να αγωνιστούν στην LMP2. Θέλουν ένα πιο γρήγορο αυτοκίνητο και επαγγελματικές ομάδες για να δείξουν σε κατασκευαστές και χορηγούς την αξία τους.

Με την LMP2 να μετατρέπεται σε μια spec κατηγορία το 2017, καθώς θα υπάρχουν τέσσερις κατασκευαστές σασί και ένας προμηθευτής κινητήρων, ο Barnes πιστεύει πως η μη-υβριδική LMP1 κατηγορία θα δει μια αύξηση στις συμμετοχές.

Υπάρχουν άτομα που δε θέλουν να αγωνίζονται με spec αυτοκίνητο. Θέλουν να έχουν τα δικά τους. Η Rebellion θέλει σίγουρα να έχει δικό της αυτοκίνητο. Ο Nicolet -ιδιοκτήτης της OAK Racing- πάντα ήθελε να έχει δικό του αυτοκίνητο. Το ίδιο ισχύει και για τη Strakka. Αυτοί οι άνθρωποι θέλουν να είναι κατασκευαστές και όχι να αγοράζουν αυτοκίνητα. Θέλουν να έχουν την ελευθερία σε όλα, πράγμα που δε συμβαίνει στην LMP2 αυτή τη στιγμή.

Ωστόσο υπάρχουν εμπόδια και σε αυτές τις περιπτώσεις. Η Strakka Racing έχει βάλει στο ψυγείο το πρόγραμμα για επιστροφή στην LMP1. Αυτό έγινε καθώς η ομάδα του Nick Leventis θέλει να υπάρχουν ξεκάθαροι κανόνες και εξασφαλισμένο μέλλον στην κατηγορία πριν προβεί σε μια τέτοια κίνηση.

Ο Hayden της Rebellion την ίδια ώρα, εξέφρασε τις αμφιβολίες του για τους κανονισμούς που θα εφαρμοστούν στην LMP1 στο μέλλον. Αρχικά οι κανονισμοί ήταν προγραμματισμένοι να εφαρμοστούν το 2017, ωστόσο στο Motornews, αναγνωρίζουμε το γεγονός πως οι κανονισμοί είναι πολύ πιθανόν να εφαρμοστούν το 2018 το νωρίτερο.

Θέλουμε να ξέρουμε τι θα γίνει με τους νέους κανονισμούς και πότε θα εφαρμοστούν. Έχουμε κάνει μια πολύ σημαντική επένδυση στο project του R-One, κυρίως στο κομμάτι του αμαξώματος. Αν έχουμε την ευκαιρία να συμπτύξουμε τις τεχνολογίες και όλα τα ενδεχόμενα, θα ήμασταν ανόητοι να μην το κοιτάξουμε, ειδικά αν βρούμε τη χρυσή τομή στην αξιοπιστία και λύσουμε όλες τις δυσλειτουργίες.

Οι ιδιωτικές ομάδες της LMP1 μαζί με ενδιαφερόμενες ομάδες για συμμετοχή τους στην κατηγορία, θα συναντηθούν με τη FIA και την ACO στο Bahrain. Το θέμα της συζήτησης θα είναι το μέλλον της κατηγορίας.

Το μέλλον των μη-υβριδικών LMP1 ομάδων στην τελική, μπορεί να παίξει μεγάλο ρόλο στο WEC, καθώς δεν είναι απίθανο οι κατασκευαστές να αποχωρήσουν από τον θεσμό.

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Σχόλια

Σχόλια