Live Test: Mercedes Vito Van 111 CDi

    Αν υποθέσουμε ότι καθημερινά ένας επαγγελματίας οδηγός περνά 8-10 ή και περισσότερες ώρες μέσα στο αυτοκίνητο, τότε χρειάζεται το καλύτερο που μπορεί να έχει. Ανακαλύπτουμε αν αυτό είναι το Mercedes Vito Van.

    Ένας επαγγελματίας στο live test του Motornews όπως το Mercedes Vito Van 111 CDi δεν είναι κάτι σύνηθες αλλά μας αρέσει γιατί μας βάζει σε εντελώς διαφορετική διάθεση. Άλλωστε και εμείς επαγγελματίες του αυτοκινήτου είμαστε, οπότε ερχόμαστε και δένουμε. Ελπίζουμε να μπούμε γρήγορα στον νέο μας ρόλο και να δώσουμε απαντήσεις στους εργαζόμενους πίσω από το τιμόνι του. 

    Δευτέρα 23 Νοεμβρίου

    Merc Vito 10

    Καλή εβδομάδα σε όλους και σταματήστε με σύμμαχο τον καιρό να  νοσταλγείτε  το καλοκαίρι, καθώς σε εφτά μέρες μπαίνουμε σε κλίμα Χριστουγέννων. Σήμερα ήταν η τελευταία ημέρα μας με το Vito Van, που για να είμαστε ειλικρινείς ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. Το μοναδικό μελανό σημείο που βρήκαμε συνολικά ήταν οι… οριζόντιοι και όχι κάθετοι εξωτερικοί καθρέφτες. Κατά τα άλλα το αυτοκίνητο έχει όλα τα στοιχεία για να το φορτώνεις εύκολα και να το οδηγάς ακόμα ευκολότερα, με τον ελάχιστο κόπο και με μοναδική άνεση. Απρόσκοπτη είσοδος – έξοδος στην καμπίνα, εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά, πολύ άνετη ανάρτηση, σωστή θέση οδήγησης και εργονομικά χειριστήρια είναι τα στοιχεία που κρατούν τον οδηγό χαλαρό και ξεκούραστο. Ταυτόχρονα, ο κινητήρας κατανάλωσε σε όλο το διάστημα της εβδομάδας μόλις 7,2 λίτρα πετρελαίου, χωρίς όμως να φέρει το παραμικρό βάρος στον χώρο φόρτωσης. Πάλι όμως, το νούμερο αυτό είναι εξαιρετικά χαμηλό για αυτοκίνητο που ξεπερνά άδειο τους 2 τόνους. Με τιμές που ξεκινούν από τα 27.000€ περίπου με ΦΠΑ και απόσυρση, η έκδοση 111 της δοκιμής φαντάζει ως εξαιρετική πρόταση με δεδομένα τα πολύ μικρά κόστη χρήσης, καθώς τα διαστήματα service είναι πολύ μεγάλα και η κατανάλωση πολύ μικρή. Επιπρόσθετα, ο μικρός κυβισμός του κινητήρα των 1.6 λίτρων μειώνει και τα έξοδα ασφάλισης με αποτέλεσμα το Vito να μην έχει στην ουσία ψεγάδια, τουλάχιστον όσον αφορά στην απόδοσή του.

    Παρασκευή 20 Νοεμβρίου

    Merc Vito 6

    Με μια τεράστια πίσω πόρτα που ανοίγει προς τα επάνω και μια συρόμενη στα δεξιά, ο χώρος φόρτωσης του Vito είναι πολύ εύκολα προσβάσιμος, με κανονικό σχήμα και μήκος 2,586 μέτρα στην έκδοση της δοκιμής, που σημαίνει ότι χωρούν άνετα δύο ευρωπαλέτες. Συνολικά ο χώρος φόρτωσης έχει όγκο 5,5 κυβικά μέτρα και, όπως έχουμε ήδη αναφέρει, υπάρχουν και οι εκδόσεις long και extra long με μήκος καρότσας 2,831 και 3,06 μέτρα αντίστοιχα.

    Merc Vito 7 Merc Vito 5

    Σε αρκετά σημεία στο πάτωμα έχουν τοποθετηθεί πολύ ισχυρά άγκιστρα πρόσδεσης φορτίου, ενώ σημαντικό επίσης στοιχείο καθημερινής ευκολίας χρήσης είναι το πολύ χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Μια ακόμα ιδιαίτερα πρακτική ιδιότητα του Vito είναι ότι η είσοδος και η έξοδος του οδηγού γίνεται πανεύκολα, καθώς τόσο το άνοιγμα όσο και το ύψος από το έδαφος της καμπίνας οδήγησης είναι πολύ χαμηλό για αυτοκίνητο του είδους. Έτσι, δεν χρειάζεται κανείς να “σκαρφαλώνει” προς ή να πηδάει από τη θέση οδήγησης, εκτελώντας έτσι εύκολα τα συχνά ανέβα – κατέβα της καθημερινότητας. Η ορατότητα χάρη και στον πίσω υαλοκαθαριστήρα είναι εξαιρετική, ωστόσο θα θέλαμε τους πλευρικούς καθρέφτες κάθετους και όχι οριζόντιους, για να υπάρχει καλύτερη εποπτεία ολόκληρου του αμαξώματος, από τους τροχούς έως την οροφή, ειδικά στο παρκάρισμα.

    Πέμπτη 19 Νοεμβρίου

    Merc Vito 1

    Συνεχίζοντας τις διαδρομές, κυρίως εντός πόλης, με το νέο Vito 111, ανακαλύψαμε ότι ο κινητήρας 1.6 diesel είναι ιδιαίτερα οικονομικός, παρά το μεγάλο βάρος και όγκο που έχει να κινήσει. Σε αυτό συμβάλλει και το κιβώτιο με τις πολύ καλά κλιμακωμένες έξι σχέσεις του, που επιπρόσθετα έχει ένα ψηλά τοποθετημένο και με εξαιρετική αίσθηση, για επαγγελματικό αυτοκίνητο, επιλογέα. Μια μέση κατανάλωση της τάξης των 6,5 – 7.0 λίτρων, χωρίς φυσικά φορτίο, είναι ιδιαίτερα παρηγορητική για κάθε επαγγελματία που έχει -πιθανώς- να διανύσει μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα καθημερινά.

    Merc Vito 8

    Στο ίδιο μήκος κύματος, δηλαδή του χαμηλού κόστους χρήσης, έχει γίνει ιδιαίτερη προσπάθεια για την αύξηση των διαστημάτων της περιοδικής συντήρησης, που στην περίπτωση του Vito φτάνουν στα 40.000 χιλιόμετρα. Έτσι ο επαγγελματίας δεν χρειάζεται να διακόπτει την εργασία του ανά τακτά χρονικά διαστήματα για επισκέψεις στα συνεργεία, κάτι που ίσως είναι πιο σημαντικό από αυτό καθαυτό το κόστος συντήρησης, καθώς η ικανότητα του επαγγελματικού οχήματος να βρίσκεται πάντα σε κίνηση παράγει κέρδος.

    Τετάρτη 18 Νοεμβρίου

    Merc Vito 2

    Τόσο το  Vito Van όσο και όλα τα επαγγελματικά αυτοκίνητα έχουν δύο βάρη να κουβαλήσουν: Πρώτο και καλύτερο αυτό που μεταφέρουν, δεύτερο αυτό που αφορά στην ευζωία του οδηγού στο εσωτερικό τους. Οφείλουν να είναι ταυτόχρονα σκληροτράχηλα αλλά και άνετα, μεγάλα αλλά εύκολα στην οδήγηση, ισχυρά αλλά οικονομικά, προσιτά αλλά άθραυστα.  Όλα τα παραπάνω ζητάμε λοιπόν από το Vito και ιδού τι ανακαλύψαμε έως τώρα. Κατ’ αρχάς δεν είναι ιδιαίτερα μακρύ στην έκδοση compact, με μήκος 4,89 μέτρα. Έτσι ελίσσεται μέσα στην πόλη με σχετική άνεση και παρκάρει χωρίς σοβαρό πρόβλημα, ακόμα και χωρίς το “πακέτο” υποβοήθησης στάθμευσης που ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό και περιλαμβάνει αισθητήρες, κάμερα και σύστημα αυτόματης εύρεσης θέσης τόσο οριζόντια, όσο και κάθετα.

    Merc Vito 4

    Τουλάχιστον το “δικό μας” Vito διαθέτει ένα πολύ καλό ηχοσύστημα με θύρα USB και έτσι απολαμβάνουμε την αγαπημένη μας μουσική. Ο κινητήρας diesel της έκδοσης 111 έχει χωρητικότητα 1.6 λίτρα και είναι ο  ισχυρότερος αυτού του κυβισμού, με 114 ίππους -υπάρχει και η βασική έκδοση 109 με 88 ίππους. Αυτές μάλιστα οι δύο εκδόσεις κινητήρα είναι και οι μόνες με κίνηση εμπρός, καθώς με τους ισχυρότερους diesel που είναι κατασκευής Mercedes, αυτός προέρχεται από τη Renault, η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Από τα πρώτα μέτρα οδήγησης δένεις απόλυτα πίσω από το τιμόνι του, τίποτα δεν ενοχλεί, ενώ ακόμα και η ανάρτηση, παρά το ότι έχει να διαχειριστεί περίπου 1 τόνο ωφέλιμου φορτίου, είναι ιδιαίτερα άνετη, με αθόρυβη και γραμμική λειτουργία χωρίς αναπηδήσεις του πίσω άξονα. Η συνολική αίσθηση φέρνει πολύ περισσότερο σε επιβατικό αυτοκίνητο -σίγουρα όχι στις λιμουζίνες της μάρκας αλλά περισσότερο στα SUV- καθώς ο θόρυβος κινητήρα και κύλισης είναι πολύ χαμηλός, ενώ η συμπεριφορά του απόλυτα προβλέψιμη και ασφαλής. Τυχεροί οι επαγγελματίες αλλά και εμείς, που δεν βλέπουμε την ώρα να το γεμίσουμε οτιδήποτε βρούμε και να πάρουμε τους δρόμους.

    Σχόλια

    Σχόλια