Live Test: BMW S1000XR

    Εκρηκτικό από όποια πλευρά και αν το κοιτάξεις είναι το S1000XR της BMW

    Η BMW S1000XR ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τρίτη 24 Νοεμβρίου

    Με πραγματική θλίψη επιστρέφει σήμερα τo BMW στη βάση του και παρότι αυτή η μέρα γνώριζα ότι θα έρθει δεν ήθελα να το πιστέψω. Δεν θα μακρηγορήσω σήμερα όπως τις προηγούμενες ημέρες γιατί τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Η BMW S1000XR είναι η καλύτερη μοτοσικλέτα που οδήγησα το 2015 χωρίς περιστροφές και ενδοιασμούς!

    DSC_2166-W1200

    Είναι η μοτοσικλέτα που θα σχεδίαζα εγώ για τον εαυτό μου και για πολλούς άλλους που γνωρίζω. Θα έβαζα και εγώ ένα κορυφαίο superbike κινητήρα μέσα σε ένα superbike πλαίσιο, θα έφτιαχνα την καλύτερη γεωμετρία προκειμένου να τα κάνω όλα σχεδόν στο 100%, θα πρόσεχα να είναι άνετο και όμορφο και θα το συνόδευα με ένα πακέτο ηλεκτρονικών από την ψηλότερη θέση του ραφιού… ουπς, μόλις διαπίστωσα ότι η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα είναι το BMW S1000XR και υπάρχει, ζει ανάμεσά μας!

    DSC_2175-W1200

    Το κερασάκι στην τούρτα είναι τα 16.500€ τα οποία κοστίζει για να την αποκτήσει κάποιος στη βασική έκδοση τα οποία είναι σχεδόν προκλητικά αν κοιτάξουμε τον ανταγωνισμό. Τα Χριστούγεννα για μένα ήρθαν και πέρασαν νωρίς…

    Δευτέρα 23 Νοεμβρίου

    Το BMW δεν σταματάει να σε εντυπωσιάζει ποτέ και το Σαββατοκύριακο είχαμε την ευκαιρία να το «δούμε» και σε συνθήκες αθλητικής οδήγησης στο «Βουνό». Ειλικρινά δεν μου προκάλεσε καμία έκπληξη ότι το S1000XR είναι κορυφαίο και σε αυτό το επίπεδο, αλλά ακόμα και εκεί οι Βαυαροί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά. Το πακέτο των αναρτήσεων με το 46άρι μπροστινό και το μονό αμορτισέρ πίσω σε συνδυασμό με το υπέροχο πλαίσιο προσφέρουν όλα όσα μπορεί να ονειρευτεί ένα μεγάλο φάσμα αναβατών. Είτε θέλεις να κινηθείς γρήγορα σε πίστα, είτε θέλεις να κατέβεις κέντρο, το BMW ανταποκρίνεται με υψηλά επίπεδα ποιότητας κύλισης και ισορροπία παντού.

    s1000xr_6668888

    Τα καλά έρχονται όταν αφήσεις τη γυναίκα σπίτι και αποφασίσεις να πας για… τσιγάρα. Φυσικά δεν πας για τσιγάρα, αλλά σκαρφαλώνεις το «Βουνό» προκειμένου να κερδίσεις μερικά χρόνια ζωής από την κατακόρυφη άνοδο της αδρεναλίνης. Εκεί είναι που το BMW σου δίνει τα ρέστα του και υποκλίνεσαι μπροστά του σαν ταπεινός υπηρέτης. Το S1000XR οδηγικά, θυμίζει πολύ Supersport 600, παρότι είναι 30 κιλά πιο βαρύ και 40 ίππους πιο δυνατό από ένα 600άρι. Η φιλοσοφία στη συμπεριφορά του πάντως, ιδιαίτερα όταν μπει σε λειτουργία το Dynamic, φέρνει περισσότερο σε ένα ελαφρύ και πρόθυμο supersport παρά σε ένα βαρύτερο 1000άρι superbike.

    s1000xr_6666666

    Αφήνοντας τα απίθανα φρένα στην είσοδο της στροφής το BMW εξαφανίζει δια μαγείας το βάρος του και αμέσως πέφτει με αυτοπεποίθηση στην είσοδο βρίσκοντας με συνέπεια το apex χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Όσο περισσότερο το πιέζεις με περισσότερη φόρα στην είσοδο τόσο περισσότερο εκείνο γέρνει για να διορθώσει τη γραμμή του και τελικά πάντα (αλλά πάντα όμως) μένει ακλόνητο εκεί. Στην προσπάθεια να το οδηγήσω σαν κανονικό 1000άρι μου φάνηκε ότι έβγαζε περισσότερο το βάρος του και κούραζε περισσότερο, άρα επέστρεψα γρήγορα στο στιλ «Jorge Lorenzo» και το χαμόγελο επέστρεψε.

    s1000xr_666777

    Όταν αρχίζεις το άνοιγμα του γκαζιού στην καρδιά της στροφής εκεί αντιλαμβάνεσαι πόσο καταπληκτική δουλειά έχει γίνει στον ψεκασμό καθώς η μετάβαση από το κλειστό στο ανοιχτό γκάζι είναι απόλυτα ομαλή. Με ένα καλό pick up στην έξοδο (έχοντας απενεργοποιήσει τα ηλεκτρονικά) και έχοντας τον κινητήρα στις σωστές στροφές η απόλαυση είναι διπλή καθώς ελαφρώνει το εμπρός μέρος, βεντουζώνει το πίσω και οι φίλοι σου σε αποθεώνουν για το θέαμα που προσέφερες. Πάντως και με τα ηλεκτρονικά σε λειτουργία η απόλαυση δεν χάνεται καθώς είναι τόσο εξελιγμένα που σε αφήνουν να απολαμβάνεις την οδήγηση διατηρώντας την ασφάλεια σε υψηλό επίπεδο όταν το παρακάνεις. Στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά βοηθούν πολύ και τα ελαστικά της Michelin.

    Στον αυτοκινητόδρομο το BMW έχει τα θεματάκια του καθώς υπάρχουν δυο σημεία που προβληματίζουν. Το ένα είναι οι κραδασμοί που φτάνουν στα χέρια του αναβάτη όταν το στροφόμετρο βρίσκεται στο φάσμα των 4.000-5.000 σ.α.λ. Το άλλο είναι ο θόρυβος που βγάζει ο κινητήρας ο οποίος μπορεί να είναι εθιστικός στην καθημερινότητα, αλλά όταν καταπίνεις πολλά χιλιόμετρα κουράζει πολύ. Το Cruise Control εδώ κάνει καλή δουλειά καθώς διατηρεί σταθερή την ταχύτητα και ξεκουράζει τον αναβάτη.

    Παρασκευή 20 Νοεμβρίου

    Έφτασε η Παρασκευή και ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για ένα έργο τέχνης που είναι ο κινητήρας του S1000XR. Το μηχανικό σύνολο δεν είναι άγνωστο καθώς προέρχεται από το superbike μοντέλο της φίρμας. Πρόκειται για τον τετρακύλινδρο εν σειρά των 999cc ο οποίος αποδίδει 160 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. με τη ροπή να αγγίζει τα 11,3 χλγμ στις 9.250 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ψεκασμού και η μετάδοση μέσω μηχανικού 6τάχυτου κιβωτίου το οποίο διαθέτει quick shifter.

    DSC_2183-W1200

    Βασικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου κινητήρα είναι η άφθονη δύναμη και ροπή σε όλο το φάσμα του στροφομέτρου. Σαν τετρακύλινδρος που σέβεται τον εαυτό του είναι ικανό να σου πετάξει τα μάτια έξω στις υψηλές στροφές καθώς η ώθηση είναι τρομακτική, ωστόσο η BMW έχει φροντίσει με μαγικό τρόπο να γεμίσει τόσο τις χαμηλές όσο και τις μεσαίες στροφές δημιουργώντας ένα εργοστάσιο παροχής ισχύος σε κάθε χιλιάδα του στροφομέτρου. Ξεκινάς και ανοίγεις το γκάζι αλλάζοντας ταχύτητες γρήγορα στο μεθυστικό quick shifter και αντιλαμβάνεσαι γρήγορα πως παρότι δεν έχεις ξεπεράσει τις 6.000 σ.α.λ. βρίσκεσαι ήδη εκτός ορίων ΚΟΚ. Αν αποφασίσεις με γενναιότητα να ανοίξεις περισσότερο το γκάζι και έχεις απενεργοποιήσει το TC τότε ο εμπρός τροχός θα χάσει την επαφή του με την άσφαλτο τουλάχιστον μέχρι την 3η σχέση στο κιβώτιο και όταν πλέον αποφασίσει να καθίσει κάτω το ταχύμετρο θα έχει δείξει ήδη περισσότερα από 200 Km/h. Τα μεγέθη είναι πραγματικά ιλιγγιώδη και πώς να μην είναι άλλωστε καθώς πρόκειται για ένα άκρως αθλητικό μοτέρ το οποίο αδιαμφισβήτητα βρίσκεται ανάμεσα στα 3 καλύτερα που κυκλοφορούν στην αγορά.

    DSC_2182-W1200

    Δύο ακόμα θετικά που παρατηρείς αμέσως είναι πως μπορείς να κινηθείς και… φυσιολογικά με τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα αρκεί να μην παρασυρθείς από τον απίθανο ήχο της. Το S1000XR μπορεί να σε κατεβάσει στο κέντρο με συνεπιβάτη σαν το πιο φρόνιμο αγοράκι στην τάξη χάρη στον πολυτάλαντο κινητήρα ο οποίος με τη βοήθεια της ροπής από… παντού μπορεί χαλαρά να κινηθεί με «μια πάνω», ενώ ο ψεκασμός είναι πάρα πολύ ομαλός και ακούει πιστά όλες τις προσταγές του αναβάτη. Ευχάριστη έκπληξη επίσης είναι η κατανάλωση η οποία για ένα τέτοιο… πράμα μένει κοντά στα 7,1 λίτρα ανά 100Km, νούμερο πολύ ικανοποιητικό σε κινητήρα superbike 160 ίππων. Τώρα είναι η ώρα για Σαββατοκύριακο και το XR αναμένεται να γράψει αρκετά χιλιόμετρα, καλή διασκέδαση σε όλους!

    Πέμπτη 19 Νοεμβρίου

    Μια μοτοσικλέτα αυτής της κατηγορίας μπορεί να διαθέτει έντονα σπορ γονίδια ωστόσο θα πρέπει να είναι ικανή να προσφέρει και πολύ καλά εργονομικά στοιχεία στον αναβάτη. Το S1000XR του Live Test που έχει τον εξοπλισμό “Touring” δεν έχει ξεχάσει το σήμα που φοράει στα φέρινγκ του, σαν γνήσιο BMW λοιπόν είναι άνετο. Η θέση οδήγησης σε βάζει «μέσα» στη μοτοσικλέτα και είναι εξαιρετικά άνετη. Το σώμα είναι όρθιο με ελαφριά κλίση προς τα εμπρός με αποτέλεσμα να φτάνεις άνετα το φαρδύ τιμόνι και να αυξάνεται ο βαθμός ελέγχου και ορατότητας. Τα πόδια δημιουργούν άνετη γωνία, ενώ φτάνεις σχετικά εύκολα στην άσφαλτο χωρίς να χρειάζεται να είσαι ο Φασούλας.

    2015-11-18 (1)

    Τα χειριστήρια και ο πίνακας οργάνων έχουν μια πολυπλοκότητα, ωστόσο έπειτα από μερικές ώρες τα βρίσκεις με κλειστά τα μάτια. Ιδιαίτερα στην αριστερή πλευρά του τιμονιού τα κουμπάκια είναι άπειρα καθώς υπάρχει ρύθμιση αναρτήσεων, πληροφορίες μοτοσικλέτας, Cruise Control, απενεργοποίηση του ABS/TC, έλεγχος του οργάνου ενδείξεων και φυσικά τα βασικά, δηλαδή κόρνα, φλας και φώτα. Ευτυχώς η BMW έχει εξοπλίσει το S1000XR με αυτόματα φώτα τα οποία ενεργοποιούνται ανάλογα με τις συνθήκες και λειτουργεί πολύ ποιοτικά. Στην έκδοση Touring υπάρχει στάνταρ η βάση για GPS με το σύστημα Multi Controller στο αριστερό grip, οι βάσεις για τις βαλίτσες και το κεντρικό σταντ.

    2015-11-18 (2)

    Στην άλλη μεριά του τιμονιού υπάρχουν τα θερμαινόμενα grip, οι χαρτογραφήσεις και η μίζα, βάζοντας τέλος στα ατελείωτα κουμπάκια ελέγχου στο τιμόνι. Τα όργανα αποτελούνται από ένα αναλογικό στροφόμετρο εξαιρετικής ομορφιάς και φωτισμού μαζί με ένα ψηφιακό πάνελ που προσφέρει άφθονες πληροφορίες. Σίγουρα χρειάζεται χρόνος για να μάθεις αυτόματα να κοιτάζεις εκεί που πρέπει για όποια πληροφορία χρειάζεσαι. Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει στην κάλυψη του αναβάτη με τη ρυθμιζόμενη ζελατίνα στο μέγιστο ύψος της να κάνει καλή δουλειά ακόμα και πάνω από τα 200Km/h, ενώ ικανοποιητική είναι η κάλυψη και στα πόδια χάρη στα σωστά σχεδιασμένα πλαϊνά φέρινγκ. Συνολικά, η BMW δεν άφησε στην τύχη το S1000XR όσον αφορά στην εργονομία και δεν επαναπαύτηκε στις εκρηκτικές τις επιδόσεις. Ήθελε να δώσει ένα ολοκληρωμένο και υψηλού επιπέδου πακέτο στον αγοραστή και απλά το έκανε…

    Τετάρτη 18 Νοεμβρίου

    Αρκετές εταιρίες τα τελευταία χρόνια ακολούθησαν το σχεδιαστικό σταυροδρόμι adventure και σπορ μοτοσικλέτας δημιουργώντας εκρηκτικά αποτελέσματα. Θες η Ducati με το Multistrada, θες η Aprilia με το Caponord, θες η Kawasaki με το Versys, θες η KTM με το Adventure, πάνω κάτω όλες οι φίρμες έχουν μπει σε αυτό το… παιχνίδι που για όλους εμάς τους μοτοσικλετιστές είναι εξαιρετικό διότι όλα τα μοντέλα είναι άκρως εξελιγμένα και ανταγωνιστικά.

    BMW S 1000 XR

    Πέρυσι μπήκε στο παιχνίδι και η BMW παρουσιάζοντας ένα εκρηκτικό μοντέλο χτισμένο πάνω στον απίθανο κινητήρα του S1000RR superbike της φίρμας. Η γέννηση του S1000XR έφερε πολλαπλά εγκεφαλικά ένθεν και ένθεν κάτι που αντιληφθήκαμε και εμείς όταν βρεθήκαμε στη σέλα του. Πριν καν όμως τεθεί σε λειτουργία ο τετρακύλινδρος κινητήρας της BMW τις εντυπώσεις έκλεψε ο σχεδιασμός της μοτοσικλέτας η οποία κάνει… μπαμ από πολύ μακριά.

    2015-11-18

    Ξεκινώντας από μπροστά, το S1000XR δείχνει προκλητικό και επιθετικό με μια δυναμική μάσκα που φέρνει κάτι από το superbike μοντέλο των βαυαρών. Τα πλαϊνά καπάκια είναι  ποιοτικά και εξέχουν αρκετά προς τα έξω δημιουργώντας ένα μάλλον ογκώδες τμήμα στη μοτοσικλέτα στο σημείο του κινητήρα-ρεζερβουάρ. Το πίσω μέρος είναι πιο μαζεμένο με το φωτιστικό σώμα και είναι ξεχωριστό κομμάτι της μοτοσικλέτας αφήνοντας την ουρά του S1000XR μόνη της χωρίς να έχει κάτι ιδιαίτερο στη σχεδίαση. Όλα τα λεφτά και όλη η αύρα της μοτοσικλέτας προέρχεται από τη μάσκα η οποία είναι και η πιο επιθετική πινελιά του BMW.

    Σχόλια

    Σχόλια