Motornews Test: Aprilia Caponord 1200 Rally

    Η έκδοση Rally του Caponord είναι μια ποιοτική, όμορφη και πολύ εξελιγμένη τεχνολογικά μοτοσικλέτα με τρομερό εξοπλισμό

    «Κάλλιο αργά παρά ποτέ» λέει ο σοφός λαός και σε πρώτη φάση – όσον αφορά στην δοκιμή του Aprilia Caponord Rally – έχει δίκιο. Η καινούρια έκδοση του adventure bike της Aprilia ήρθε στα χέρια μας και είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε τις αναβαθμίσεις που το εντάσσουν σε εκείνες τις μοτοσικλέτες που θα σε ταξιδέψουν ως την άκρη του κόσμου.

    Ποιότητα, ποιότητα, ποιότητα…

    Χρειάζεσαι αρκετό χρόνο για να εξερευνήσεις τις λεπτομέρειες του νέου Caponord πόσο μάλλον σε αυτήν την… adventure έκδοσή του την οποία οι Ιταλοί ονομάζουν Rally. Η μοτοσικλέτα από το πρώτο δευτερόλεπτο σου βγάζει μια απίστευτη ποιότητα , με πολύ υψηλό επίπεδο ποιότητας βαφής, άρτια συναρμολόγηση και σωστή χρήση των υλικών.

    Οι γραμμές της μοτοσικλέτας δεν απέχουν πολύ από το απλό Caponord, ωστόσο υπάρχουν λεπτομέρειες που δείχνουν… Rally. Πρώτα από όλα οι ζάντες με ακτίνες και ιδιαίτερα ο εμπρός τροχός που είναι 19’’ αντί των 17’’ του απλού μοντέλου. Έπειτα έχουμε τους προβολείς και τις βάσεις για βαλίτσες που σε βάζουν σε τουριστικό mode, ενώ τα κάγκελα, η ποδιά και οι χούφτες συμπληρώνουν το καρέ. Σίγουρα όμορφη είναι και η επιλογή του χρώματος που το κάνει να ξεχωρίζει, ενώ το Rally διατίθεται και σε δύο ακόμα χρωματισμούς, σε χακί και ασημί.

    Δεν μπορείς να μην ασχοληθείς από την πρώτη στιγμή που βρεθείς στη σέλα του Caponord με την άνεσή του και την εργονομία του. Η μοτοσικλέτα έχει σχεδόν ιδανική θέση οδήγησης για adventure μοτοσικλέτα με μια σέλα… καναπέ από όλες τις απόψεις. Πολύ καλό είναι το αντιολισθητικό υλικό της αλλά και το αφρώδες το οποίο κρατάει τα μαλακά μόρια ξεκούραστα για πολλά χιλιόμετρα. Η θέση οδήγησης βάζει τον αναβάτη σε όρθια θέση με το τιμόνι να κουμπώνει εύκολα στα χέρια του και το σώμα να έχει «λαβές» σε πολλά σημεία. Τα μαρσπιέ είναι σε μέτριο ύψος και ελαφρώς τοποθετημένα προς τα πίσω διαγράφοντας μια άνετη γωνία στα γόνατα, ενώ είναι τρακτερωτά για να έχουν καλύτερο grip όταν σηκώνεσαι όρθιος και οργώνεις τα χωμάτινα κομμάτια.

    Το Aprilia έχει έναν σκασμό κουμπάκια στα χειριστήρια τα οποία ελέγχουν το Cruise Control, τα θερμαινόμενα grip, τις πληροφορίες του πίνακα ενδείξεων και τις χαρτογραφήσεις του κινητήρα. Οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις, το ABS και το Traction Control ελέγχονται από δύο κουμπιά πάνω στα όργανα ενδείξεων τα οποία παρεμπιπτόντως είναι πλήρως ψηφιακά και πολύ ευανάγνωστα. Αυτό που τους λείπει είναι ο μετρητής κατανάλωσης που όσο κι αν ψάξεις δεν θα τον βρεις.

    Συνολικά, το Rally διαθέτει ό,τι χρειάζεται ο αναβάτης για τον γύρο του κόσμου και δεν του λείπει κάτι. Η άνεση είναι στην κορυφή της κατηγορίας χωρίς αμφιβολία και μάλιστα δεν είναι υπερβολή να πούμε πως έχει χτυπήσει πρωτιά. Το συνολικό πακέτο εργονομίας μαζί με την πολύ υψηλού επιπέδου ποιότητα δημιουργούν ένα από τα καλύτερα σύνολα της αγοράς.

    Σύγχρονος μεν, φλύαρος δε

    Ο κινητήρας του Rally δεν διαφέρει σε σχέση με εκείνον του κανονικού Caponord παρά μόνο σε μια πολύ μικρή βελτίωση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Πρόκειται για τον δικύλινδρο V90 των 1.197cc ο οποίος αποδίδει 125 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. με ροπή στα 11,7 χλγμ στις 6.800 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω εξελιγμένου ψεκασμού της Magneti Marelli, διαθέτει σύστημα Ride-by-Wire και 3 χαρτογραφήσεις, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω μηχανικού 6τάχυτου κιβωτίου και αλυσίδα.

    Το βασικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου κινητήρα είναι η ομαλότητα και η γραμμική λειτουργία σε βαθμό μάλιστα που ενοχλεί. Η ροπή κάνει παντού την εμφάνισή της και σπρώχνει με άνεση τη μοτοσικλέτα εμπρός. Μπορείς χαλαρά να πηγαίνεις με «μια πάνω» και το μοτέρ να γουργουρίζει από κάτω σου, ενώ την ίδια στιγμή ανοίγοντας το γκάζι γενναία το ταχύμετρο εκτοξεύεται σε χρόνο ρεκόρ σε απαγορευτικά νούμερα. Γεμάτος, σύγχρονος, ομαλός είναι ο κινητήρας του Aprilia, είναι σωστά ρυθμισμένος για τις ανάγκες της συγκεκριμένης μοτοσικλέτας για να κρατήσει τον αναβάτη ξεκούραστο και απροβλημάτιστο σε μεγάλες αποστάσεις. Ο Touring χάρτης είναι πιο ήρεμος σε απόκριση, ενώ στη θέση Sport γεμίζει περισσότερο στις μεσαίες και η απόκριση γίνεται ελαφρώς πιο γρήγορη.

    Αυτό που του λείπει παρόλα αυτά είναι η προσωπικότητα. Το συγκεκριμένο σύνολο έχει δυνατότητες (όπως έχει διαπιστωθεί στο Dorsoduro 1200) να γίνει πολύ διασκεδαστικό και να εξιτάρει τις αισθήσεις. Ωστόσο έχει επιλεγεί ο δρόμος του… πολιτισμού – σωστά μάλλον – δημιουργώντας ένα μακρύ και μάλλον φλύαρο σύνολο με πολύ συγκρατημένη απόδοση. Αν ακούσει κάποιος το διαβολάκι μέσα του τότε μια αλλαγή σε πιο κοντό γρανάζωμα θα μετατρέψει το Rally από αρνάκι σε άγριο λύκο!

    Ηλεκτρονικός κόσμος

    Λίγο πιο περίπλοκο από ότι θα περίμενε κανείς είναι το Aprilia στον δρόμο ανακατεύοντας λίγο την τράπουλα. Highlight του τομέα της οδικής συμπεριφοράς είναι αδιαμφισβήτητα το σύστημα aDD της Aprilia. Πρόκειται για ηλεκτρονικές αναρτήσεις εμπρός και πίσω οι οποίες ρυθμίζονται αυτόματα κατά τη διάρκεια της κίνησης της μοτοσικλέτας και προσαρμόζονται ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης του αναβάτη και το φορτίο πάνω στη μοτοσικλέτα. Ένα πραγματικά εξαιρετικό σύστημα το οποίο δείχνει το πόσο έχουν προχωρήσει τεχνολογικά οι μοτοσικλέτες.

    Τόσο το 43mm εμπρός πιρούνι της Sachs όσο και το πίσω μονό αμορτισέρ ρυθμίζονται αυτόματα σε επαναφορά και συμπίεση, ενώ η προφόρτιση πίσω γίνεται μηχανικά. Το σύστημα λειτουργεί εξαιρετικά και πραγματικά βλέπεις τις διαφορές ανάλογα με τον τρόπο που κινείσαι. Στο δια ταύτα, το Caponord Rally είναι εξαιρετικά σταθερό χάρη στο απίθανο πλαίσιό του και στις υψηλές ταχύτητες νιώθεις τρομερά άνετα. Πολύ καλό και σίγουρο είναι στις ανοιχτές καμπές τις οποίες μπορεί να στρίψει… με όλα, ενώ εκεί που μπερδεύει είναι στις πιο σφιχτές στροφές.

    Το Capo, στις αργές στροφές και στην πόλη με χαμηλό επίπεδο πρόσφυσης δεν σε κάνει να αισθάνεσαι τόσο άνετα όσο σε άλλες συνθήκες. Έχει την τάση στις κλειστές στροφές να ανοίγει τη γραμμή του και να απαιτεί περισσότερη προσπάθεια για να στρίψει, κάτι που στο απλό μοντέλο δεν συνέβαινε. Επίσης, σε πολλά σημεία εμφανίζεται αρκετά άκαμπτο και σκληρό με αποτέλεσμα η πληροφόρηση να περνάει σε μεγάλες ποσότητες στα χέρια του αναβάτη και να τον κάνει να αισθάνεται άβολα. Παρόλα αυτά, ψάχνοντάς το λίγο με τη ρύθμιση των αναρτήσεων (μπορείς και ο ίδιος να ρυθμίσεις τις αναρτήσεις και να τις φέρεις στα μέτρα σου, πάντα ηλεκτρονικά όμως) βρίσκεις έναν καλό συμβιβασμό για να βελτιώσεις την πρόσφυση σε γλιστερούς δρόμους και σφικτές στροφές, αυτό είναι και το πλεονέκτημα του εξαιρετικού πακέτου της Aprilia.

    Τα φρένα είναι πέρα κάθε κριτικής καθώς έχουν μεγάλα ποσά δύναμης, εξαιρετική αίσθηση στη μανέτα και το ABS είναι σχεδόν διακοσμητικό. Στο να κινηθείς σβέλτα βοηθάει πολύ και η καλή απόκριση του κινητήρα ο οποίος «ακούει» σωστά τον δεξί καρπό του αναβάτη και στέλνει στον πίσω τροχό τα σωστά ποσά ισχύος για να κινηθείς γρήγορα και με ασφάλεια. Στιβαρό, σταθερότατο και αρκετά διασκεδαστικό το Rally.

    Ικανό για όλα

    Συμπεράσματα για το νέο Aprilia Caponord Rally δεν είναι τόσο εύκολο να βγουν καθώς χρειάζεσαι περισσότερο χρόνο και χιλιόμετρα με τη μοτοσικλέτα για να την αξιολογήσεις σωστά. Είναι από εκείνες τις μοτοσικλέτες που κρύβουν αρκετούς άσσους στο μανίκι τους ωστόσο απαιτούν λίγο χρόνο για να τους αποκαλύψουν.

    Η έκδοση Rally του Caponord είναι μια ποιοτική, όμορφη και πολύ εξελιγμένη τεχνολογικά μοτοσικλέτα με τρομερό εξοπλισμό. Βοηθάει τον αναβάτη στο σκοπό του που είναι οι μεγάλες αποστάσεις, η άνεση και η ασφάλεια, ωστόσο έχει κάνει τις υποχωρήσεις της σε άλλους τομείς σε σχέση με το «απλό» μοντέλο. Σίγουρα δεν είναι τόσο παιχνιδιάρικο στην οδική του συμπεριφορά και σίγουρα είναι πιο αργή η γεωμετρία του δίνοντας μια βαριά και νωθρή αίσθηση στον αναβάτη. Ο κινητήρας είναι βελτιωμένος όσον αφορά στην ομαλότητα και έχει την κατάλληλη ισχύ για να κάνεις σχεδόν τα πάντα, ενώ οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις και γενικά τα ηλεκτρονικά της Aprilia είναι απλά «state of the art».

    Η τιμή του είναι 16.650€ και είναι απόλυτα δικαιολογημένη καθώς διαθέτει σχεδόν όλο τον κατάλογο αξεσουάρ της Aprilia πάνω του.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας  Διαμήκης V2 4-χρονος 4-βάλβιδος Twin Spark DOHC
    Κυβισμός  1197 cc
    Μέγιστη ισχύς  123.4 hp (92 Kw) – 8000 rpm
    Μέγιστη ροπή 115 Nm – 6800 rpm
    Τροφοδοσία  Ψεκασμός με σύστημα διαχείρισης Ride by Wire και 3 επιλογές χαρτογραφήσεων (Tri-Map) ATC (Aprilia Traction Control) με 3 επίπεδα ρύθμισης και δυνατότητα απενεργοποίησης. Έκδοση Travel Pack, Aprilia Cruise Control
    Μετάδοση Κιβώτιο 6τάχυτο
    Πλαίσιο Μικτό πλαίσιο από χαλύβδινο χωροδικτύωμα που ενώνεται με τα πλευρικά αλουμινένια τμήματα με μπουλόνια υψηλής αντοχής. Αφαιρούμενο πίσω υποπλαίσιο.
    Ανάρτηση εμπρός USD τηλεσκοπικό πηρούνι με καλάμια 43 mm. Διαδρομή τροχού 173 mm. ADD (Aprilia Dynamic Damping) σύστημα ημι-ενεργητικής ανάρτησης.
    Ανάρτηση πίσω  Αλουμινένιο ψαλίδι με μονό αμορτισέρ τοποθετημένο παράλληλα και στην δεξιά πλευρά του πλαισίου, χωρίς μοχλισμό, με χωριστό δοχείο αερίου. Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς.Aμορτισέρ με piggyback και αυτόματη ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη προφόρτιση 4 θέσεων
    Φρένο εμπρός Δύο πλευστοί δίσκοι διαμέτρου 320 mm ο καθένας με ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων και ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες. ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης
    Φρένο πίσω Δίσκος διαμέτρου 240 mm με δαγκάνα 1 εμβόλου και μεταλλικό σωληνάκι φρένων. ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης
    Τροχός εμπρός Κράμα αλουμινίου 3.00 X 19″
    Τροχός πίσω Κράμα αλουμινίου 4.50 X 17″
    Βάρος κενό 257 Kg
    Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 24 Λίτρα
    Τιμή 16.650€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια