Motornews Test: Ford Fiesta ST 1.6 Ecoboost

    Η Ford έχει παράδοση στα γρήγορα, καλοστημένα hatchback και με το Fiesta ST φαίνεται πως την τιμά με τον καλύτερο τρόπο.

    Μετά το δίλιτρο ατμοσφαιρικό Fiesta ST της προηγούμενης γενιάς που παρουσιάστηκε το 2004, το σύγχρονο ST είναι πραγματική όαση. Με 1.600άρη Ecoboost και 197 ίππους χάρη στο overboost (κι ας ανακοινώνει επίσημα 182 η Ford) το Fiesta είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να οδηγήσει κανείς ακόμα και με αρκετά “δυναμικά” μοντέλα της μεγαλύτερης κατηγορίας. Σε ό,τι έχει να κάνει με την εμφάνισή του, το Ford Fiesta ST έχει αρκετές παραπομπές στα old school γρήγορα μικρά. Οι επιθετικές πινελιές στο design του, αναδεικνύουν τον δυναμισμό χωρίς να γίνεται υπερβολικό το συνολικό αποτέλεσμα. Το body kit της έκδοσης είναι τόσο- όσο για να κάνει τη διαφορά σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του μοντέλου, ενώ είναι τέτοια η αύξηση του μεγέθους σε όλα τα μέρη του που οι 17άρες ζάντες δε δείχνουν υπερβολικές επάνω του. Ιδιαίτερα αυτές εδώ οι σκούρες, που αφήνουν ακάλυπτες και τις κόκκινες δαγκάνες των δισκόφρενων εμπρός και πίσω. Η ανάρτηση κρατά το αμάξωμα 1,5 εκατοστό πιο κοντά στο έδαφος και τα λογότυπα «ST» είναι διακριτικά σε μέγεθος εμπρός και πίσω. Η «υπερβολή» γίνεται εκεί που έχει σημασία και την εκτιμά κανείς περισσότερο. Εκεί που δεν θα παραπονεθεί κανείς. Στην καμπίνα των επιβατών, δεσπόζουν τα ανακλινόμενα bucket της Recaro που βάζουν στο νόημα οδηγό και συνοδηγό, ακόμα και πριν ξεκινήσει να κινείται το Fiesta.

    IMG_3731

    Βέβαια, παρά το γεγονός πως το αφρώδες υλικό κάτω από την επένδυσή τους είναι μπόλικο, όταν το Fiesta ST αρχίσει να ρολάρει τους τροχούς του, τότε μπαίνεις σε mood πολεμικό μια και γίνεται άμεσα αντιληπτή η σφιχτή -στα όρια του κουραστικού- ανάρτηση. Το περιβάλλον κατά τα άλλα της καμπίνας, είναι οικείο. Η σύνθετη κεντρική κονσόλα με τις φροντίδες και την υπογραφή της Sony προσφέρει όλες τις σύγχρονες ανέσεις συνδεσιμότητας με τηλέφωνο και συσκευές B/T, ενώ διαθέτει και την υποστήριξη ενός εξαιρετικού ηχοσυστήματος. Για τον οδηγό που “αποκωδικοποιεί” το τιμόνι είναι αριστούργημα σε αίσθηση και λαβή, όπως είναι και ο επιλογέας, παρά το γεγονός πως οι διαδρομές του θα μπορούσαν να είναι και μικρότερες. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και τα φρένα, με το μεσαίο πεντάλ να δίνει την αίσθηση σιγουριάς που χρειάζεται κατά τη διάρκεια του χρόνου προσαρμογής του οδηγού.

    IMG_3764

     

    Για να επιστρέψουμε λίγο στο τιμόνι, σημειώστε: 2,3 στροφές από τέρμα σε τέρμα και ακρίβεια που σπανίζει στις μέρες μας για να συνεχίσει την παράδοση της εταιρείας στον τομέα. Όταν αρχίσει να κινείται το Fiesta ST και δη στους ρυθμούς για τους οποίους είναι σχεδιασμένο, τότε αρχίζουν και τα πραγματικά ωραία για τον οδηγό. Η ανάρτηση ξαφνικά, δεν είναι και τόσο σκληρή, το πλαίσιο γίνεται ιδιαίτερα “ζωντανό” και η συμμετοχή στην απόλαυση ολοκληρώνεται από το TVS (Torque Vectoring System) που είναι το καλύτερο του είδους στην προσομοίωση μπλοκέ διαφορικού. Παρεμβαίνοντας στα φρένα των κινητήριων τροχών, το TVS επεμβαίνει ιδιαίτερα ομαλά και αποτρέπει την υποστροφή στην είσοδο της στροφής. Η αλήθεια είναι πως μέχρι να διαβάσεις τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, βάζεις και στοίχημα πως έχεις να κάνεις με μηχανικό μπλοκέ. Το ST περνάει από μέτριες και πατημένες στροφές με σιγουριά και ευθυβολία αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. Στο “τέρμα γκάζι” το πειθήνιο μπροστινό, έχει την τάση να κλείνει την τροχιά του προς το εσωτερικό της στροφής. Απενεργοποιώντας δε το ESP (μερικώς ή ολικώς) το πίσω μέρος γίνεται πιο “παιχνιδιάρικο” και το Fiesta ST μπορεί σε ελεγχόμενες συνθήκες να γίνει πραγματικά διασκεδαστικό, γράφοντας ωραίες τροχιές με το πίσω μέρος. Ούτως ή άλλως, οι όποιες αντιδράσεις είναι όσο προοδευτικές θέλει ο οδηγός (που έχει την εμπειρία να τις προκαλέσει) για να νιώθει πάντα κυρίαρχος στο παιχνίδι.

    IMG_3789

     

    Η απόδοση του κινητήρα είναι τέτοια που πιστεύεις πως στο διάγραμμα από τις στροφές ενεργοποίησης του turbo και μέχρι τις 6.000 σ.α.λ. θα έχεις να κάνεις με μια ίσια, οριζόντια γραμμή. Εδώ “κολλάει” και η “λεπτομέρεια” που λέγαμε νωρίτερα: ο Ecoboost, όπως όλοι με αυτό το όνομα, έχει λειτουργία overboost και για 15” η απόδοσή του είναι στις παρυφές του 200. Η σχετική νομοθεσία δεν επιτρέπει την ανακοίνωση της ισχύος του overboost από την εταιρεία -τουλάχιστον όχι στην Ευρώπη- και έτσι αυτό που διαβάζουμε ως απόδοση είναι 182 ίπποι. Η αλήθεια όμως είναι πως το 1.600άρι μοτέρ αποδίδει 197 ίππους και κάνει πραγματικά τη διαφορά για λογαριασμό του Fiesta ST, το οποίο ειρήσθω εν παρόδω έχει να “κονταροχτυπηθεί” με ανταγωνιστικά μοντέλα που ευαγγελίζονται τους 200 ίππους της απόδοσής τους. Τα 6,9” για τα 100 χλμ./ώρα από στάση και τα 220 χλμ./ώρα της τελικής που ανακοινώνει η Ford, πηγαίνουν περισσότερο με τα 197 άλογα (και τα 29,6 kgm της μέγιστης ροπής) είναι η αλήθεια, παρά με τα 182 (και τα 24,5 kgm). Είναι στην εξίσωση και τα σχετικά “κρατημένα” 1.163 κιλά του απόβαρου.

    IMG_3727

    Συνολικά πάντως, το Fiesta ST δείχνει πολύ συνεπές στο προφίλ των sport αυτοκινήτων της Ford. Επικοινωνιακά χαρισματικό τιμόνι, εξαιρετικός επιλογέας και μια ανάρτηση που μπορεί και ακολουθεί τις διαθέσεις του οδηγού, συνθέτουν ένα σύνολο που μπορεί να είναι πρακτικά στην αγορά κάποια χρόνια, αποπνέει όμως μια φρεσκάδα που δεν συναντάται συχνά. Είναι ένα από τα πλέον απολαυστικά αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως μεγέθους και προσφέρεται σε τιμή πραγματικά πολύ καλή αν αναλογιστεί κανείς όλα αυτά που προσφέρει. Τα 20.019€ με απόσυρση είναι πολύ λογικά χρήματα και κάποιος που ψάχνει για αυτοκίνητο το οποίο θα του προσφέρει μεγάλες οδηγικές συγκινήσεις, αξίζει να το βάλει στη short list του. Σε άσπρο, κόκκινο, μπλε, μαύρο και πορτοκαλί, με τα τρία τελευταία να είναι τα μεταλλικά της λίστας, το Ford Fiesta ST είναι ΤΟ αντίδοτο στην οδηγική ανία. Για όσους επιμένουν να ψάχνουν τα περί κατανάλωσης, θα πρέπει να πούμε πως στα χέρια μας ο μέσος όρος ήταν στα 9,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, (παλιότερα είχαμε σημειώσει και 8,4 λίτρα/ 100 χλμ.) αλλά σίγουρα το νούμερο αυτό μπορεί να συμπιεστεί με τη σχετική προσπάθεια. Απλά εμείς μετά από καιρό, δεν προσπαθήσαμε.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    IMG_3720

    Ευχαριστούμε τον κ. Γιώργο Λαζαράκο για την παραχώρηση της πίστας καρτ Speed Park.  

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    (τιμές overboost)

    Κυβισμός1.596κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς182(197) ίπποι στις 5.700σ.α.λ
    Ροπή24.5(29,6) Kgm στις 3.600 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2138 γρ./χλμ
    Μήκος3,975 μέτρα
    Πλάτος1,709 μέτρα
    Ύψος1,456 μέτρα
    Μεταξόνιο2,489 μέτρα
    Βάρος1.163 κιλά
    Χώρος αποσκευών290 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης7.9 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης4.8 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό5.9 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα6,9
    Τελική ταχύτητα220 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 20.019

     

    Σχόλια

    Σχόλια