Live Test: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi Allure

    Το Peugeot 3008 στην έκδοση με τον κινητήρα diesel των 1.6 λίτρων ήρθε για να μας αποκαλύψει αν το καταφανώς πολυσυλλεκτικό αμάξωμά του επιτρέπει ανάλογα πολυδιάστατες δυνατότητες κίνησης.

    To Peugeot 3008 1.6 BlueHDi στην πλούσια έκδοση Allure ήρθε αυτή την εβδομάδα πρώτο – πρώτο στο live test του Motornews. Τις επόμενες μέρες θα προσπαθήσει να κερδίσει τις εντυπώσεις μας με τα θετικά του στοιχεία και εμείς θα κάνουμε το παν για να ανακαλύψουμε τα αρνητικά του. Στο τέλος θα υπάρξει και μια σύνοψη, με τη μορφή μιας πλήρους δοκιμής, της έκβασης της μεταξύ μας διελκυστίνδας. 

    Πέμπτη 19 Νοεμβρίου

    Ημέρα επιστροφής για το 3008. Δεν θα τα βάψουμε μαύρα, αλλά σίγουρα οι χώροι του θα μας λείψουν. Συνολικά το πολυμορφικό της Peugeot δεν θα σε συγκινήσει, ούτε θα σε κάνει να δεθείς μαζί του. Ωστόσο έχει τον τρόπο του για να γίνει αρεστό στον πολύπαθο μπαμπά που τρέχει δεξιά κι αριστερά για τις ανάγκες της οικογένειας. Ο πολύ οικονομικός κινητήρας των Γάλλων βοηθά σημαντικά σε αυτό. Από την άλλη βέβαια η Peugeot θα μπορούσε να είχε προσέξει λίγο περισσότερο την θέση οδήγησης και το κάθισμα. Εκτός από τους χώρους το 3008 έχει άλλο ένα στοχείο το οποίο ανεβάζει το προφίλ του. Το σύστημα Grip Control με 3 διαφορετικές λειτουργίες (άμμο, λάσπη, χιόνι) καλύπτει όλα τα πιθανά ενδεχόμενα κι εξασφαλίζει βόλτες εκτός πόλης χωρίς προβλήματα. Το 3008 έχει κάτι απ’ όλα, είναι λίγο SUV, λίγο MPV αλλά σε καμία περίπτωση δεν διεκδικεί το απόλυτο σε κάποια από αυτές τις κατηγορίες.

    Τετάρτη 18 Νοεμβρίου

    3008-

    Οδηγώντας το 3008 στην εθνική οδό αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι αποκλείεται να πιάσεις τα 200χλμ/ώρα καθώς ο όγκος, το ύψος και τα κιλά του αμαξώματος το καθιστούν αδύνατο. Εξάλλου δεν έχει κατασκευαστεί και γι’ αυτόν τον σκοπό. Tο 3008 είναι ένα καλό πολυδιάστατο οικογενειακό αυτοκίνητο το οποίο διαθέτει πολλούς χώρους τόσο για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους όσο και για μικροαντικείμενα. Το 3008 με τον 1.6 κινητήρα diesel HDi με ισχύ 120 ίππων αποδεικνύεται σε ένα φοβερό καθημερινό εργαλείο για τα οικογενειακά βάρη, το οποίο όμως μπορεί να κουράσει στα στενά της πόλης λόγω μεγέθους. Ο γαλλικός κινητήρας δεν ξεχωρίζει μόνο για την απόδοσή του αλλά και για την οικονομία του καθώς μπορεί να κρατηθεί με άνεση στα χαμηλά 6άρια.

    3008in

    Τρίτη 17 Νοεμβρίου

    Peugeot 3008_3

    Δεν υπήρξε κίνδυνος σήμερα στον χώρο στάθμευσης του 3008, απλά σκεφτήκαμε να “προστατεύσουμε” τον φωτογράφο μας που περίσσευε σημαντικά στην άκρη του δρόμου, μεταξύ των δύο αυτοκινήτων που απαθανάτιζε στο ολυμπιακό χωριό. Λίγο πριν φύγουμε για να αποδώσουμε και εμείς τον προσήκοντα φόρο τιμής στην εξέγερση του Πολυτεχνείου, προλάβαμε να κάνουμε αρκετά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο και να αποκωδικοποιήσουμε τις δυνατότητες διαμόρφωσης του χώρου φόρτωσης του 3008. Το γαλλικό crossover διαθέτει ένα πολύ πρακτικό ράφι που καλύπτει όλη την επιφάνεια του χώρου αποσκευών των 512 λίτρων και μπορεί να τοποθετηθεί σε δύο επίπεδα, δημιουργώντας διαφορετικού ύψους διακριτούς χώρους φόρτωσης. Αυτό είναι πολύ πρακτικό όταν πρέπει να μεταφερθούν ευπαθή και ταυτόχρονα σκληρά ή βαριά αντικείμενα, τα οποία δεν πρέπει να στοιβάζονται μαζί.

    Peugeot 3008_6Peugeot 3008_5

    Η πίσω πόρτα ανοίγει σε δύο τμήματα, ώστε να απαιτείται μικρότερο μήκος και ύψος διαθέσιμο για την πλήρη ανάπτυξή της. Τα πίσω καθίσματα πέφτουν αυτόματα, μέσω χειριστηρίων στον χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει μεγάλο βάθος και απόλυτα κανονικό σχήμα, διευκολύνοντας ιδιαίτερα τη φόρτωση. Έχει και κάτι ακόμα, ιδιαίτερα πρακτικό: η πλαφονιέρα φωτισμού είναι ταυτόχρονα και επαναφορτιζόμενος φορητός φακός.

    Peugeot 3008_4

    Γενικά οι λύσεις αποθήκευσης στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι πολλές, με τις καταπακτές στο πάτωμα -στα πόδια των πίσω επιβατών- και τη μεγάλη κεντρική κονσόλα να προσθέτουν πολλά λίτρα φιλοξενίας αντικειμένων. Ωστόσο οι θήκες για ποτήρια ή μπουκάλια είναι ελάχιστες -στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μόνο μια- και αυτό αποτελεί μια περίεργη ιδιαιτερότητα όλων των Γάλλων κατασκευαστών.

    Δευτέρα 16 Νοεμβρίου

    Peugeot 3008_2

    Η εβδομάδα ξεκινά με ένα αυτοκίνητο που δεν είναι νέο, παρά το facelift που δέχτηκε το 2012, αλλά διατηρεί ακόμα τη φρεσκάδα του αφού ήταν από τους πρώτους εκπροσώπους της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων crossover. Πλέον εμφανίζονται σαν μανιτάρια, ειδικά στη μικρή και μικρή – μεσαία κατηγορία και έτσι το «παράξενο» 3008, όταν είχε παρουσιαστεί το έτος 2008, μοιάζει πλέον πολύ φυσιολογικό και συμβατό. Αισθητικά είναι ένα κράμα από SUV και πολυμορφικό και έτσι κάπως είναι σχεδιασμένο, καθώς οι λύσεις όπως το επίπεδο πάτωμα –που «απαγορεύει» συμβατική έκδοση 4Χ4- και το διπλό άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι στοιχεία MPV, ενώ η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και το Grip Control είναι στοιχεία crossover.

    Peugeot 3008_1

    Σε πρώτη επαφή λοιπόν δηλώνουμε fan του εξαιρετικού 1.6 κινητήρα diesel HDi με ισχύ 120 ίππων και ροπή 300 Nm. Εργάζεται άοκνα από τις 1.300 σ.α.λ. περίπου, έχει επαρκή ροπή και ισχύ για τα περίπου 1.400 κιλά του αμαξώματος και είναι ιδιαίτερα φειδωλός σε κατανάλωση καυσίμου. Αντίθετα δυσκολευτήκαμε ποσώς με τη θέση οδήγησης –δύο από εμάς- και θεωρούμε την κεντρική κονσόλα υπερβολικά μεγάλη, τόσο που δημιουργεί κλειστοφοβικά αισθήματα, παρά το τεράστιο παρμπρίζ και την κολοσσιαία ηλιοροφή. Όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, τόσο σε ταχύτητα όσο και σε απόσταση, θα έχουμε περισσότερα να προσάψουμε ή να επαινέσουμε. Μείνετε μαζί μας.

    Σχόλια

    Σχόλια