GP Βραζιλίας: Ro… ZzZzZ …berg

    Ο Γερμανός πήρε τη νίκη μπροστά από τον Hamilton στο ανιαρό GP Βραζιλίας

    Ο Nico Rosberg κατέκτησε τη 13η νίκη του οδηγώντας το 1-2 της Mercedes στο Grand Prix Βραζιλίας. Πίσω του ο Lewis Hamilton ανέβηκε στο 2ο σκαλί του βάθρου αποτυγχάνοντας να φτάσει στην κορυφή για 9η φορά στο Interlagos. Ο Sebastian Vettel προσπάθησε να φτάσει τις Mercedes αλλάζοντας τη στρατηγική του αλλά η διαφορά απόδοσης ήταν πολύ μεγάλη, κι έτσι έμεινε στην 3η θέση συμπληρώνοντας το βάθρο των νικητών.

    H μεγάλη ημέρα του Grand Prix Βραζιλίας δεν ξεκίνησε καλά για όλους. Οι Raikkonen και Sainz αντιμετώπισαν προβλήματα, με τον Φινλανδό να αλλάζει κινητήρα και τον Ισπανό να μένει στην έξοδο των pit πριν πάρει τη θέση του στο grid. Η Ferrari ανακάλυψε πρόβλημα στον κινητήρα του Raikkonen κι αποφάσισε να δώσει παλαιότερη μονάδα ώστε να γλυτώσει την ποινή με τη χρήση νέας. Ωστόσο η ταλαιπωρημένη μονάδα περιόρισε τις δυνατότητες του Raikkonen στον αγώνα. Όσον αφορά στον Sainz, ο οδηγός της STR εκκίνησε από το pitlane.

    Η F1 τίμησε τα θύματα της τρομοκρατικής επίθεσης στο Παρίσι με ενός λεπτού σιγή πριν την εκκίνηση και με τους οδηγούς να φορούν περιβραχιόνια πένθους.

    CT3R0R5WEAAbSeq

    Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Rosberg έφυγε καθαρά πρώτος και δεν απειλήθηκε από κανέναν. Πίσω του έγινε καθαρή εκκίνηση από όλους. O Bottas ήταν αυτός που κέρδισε κι από 8ος βρέθηκε 5ος. Ο Sainz, ο οποίος εκκίνησε από το pitlane, δεν κατάφερε να συμπληρώσει τον πρώτο γύρο κι εγκατέλειψε με μηχανικά προβλήματα στον κινητήρα της Renault.

    Πολύ νωρίς στον αγώνα είδαμε τον Ricciardo να μπαίνει στα pit για φρέσκο σετ μέσης γόμας, μόλις στον 4ο γύρο.

    Μετά από 10 γύρους η διαφορά Rosberg-Hamilton ήταν στο δευτερόλεπτο. Πιο πίσω οι δύο Ferrari δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν αλλά δεν απειλούνταν κιόλας από τον Bottas. Τη δεκάδα συμπλήρωναν οι Kvyat, Hulkenberg, Massa, Perez και Verstappen.

    Στον 11ο γύρο ήταν σειρά των Hulkenberg, Κvyat, Massa, Grosjean για αλλαγή στη μέση γόμα. Μετά από αυτό ο οδηγός της Force India βρέθηκε μπροστά από τον οδηγό της RBR.

    Στον αμέσως επόμενο γύρο είδαμε περισσότερους οδηγούς να μπαίνουν για φρέσκο σετ ελαστικών, μεταξύ αυτών οι Bottas, Raikkonen. Η Ferrari κρατήθηκε μπροστά από τη Williams σε εκείνο το σημείο του αγώνα.

    Στους γύρους 14 και 15 μπήκαν οι Rosberg, Vettel και Hamilton για τα λευκά P Zero. Παρά το ότι ο Rosberg είχε αργή αλλαγή κατάφερε να κρατηθεί στην κορυφή. Έτσι μετά τον 15ο γύρο η 10άδα είχε ως εξής: Rosberg, Hamilton, Vettel, Raikkonen, Bottas, Maldonado, Hulkenberg, Kvyat, Massa και Perez.

    Στον 19ο γύρο ο Hamilton ξεκίνησε αντεπίθεση φτάνοντας στο μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Rosberg. Η μάχη των δύο Mercedes κράτησε για αρκετούς γύρους με τον Γερμανό να μη δείχνει να μπορεί να απομακρυνθεί αλλά και τον Βρετανό να μην μπορεί για το κάτι παραπάνω.

    Ο ρυθμός τους ήταν εξαιρετικός αφήνοντας τον ανταγωνισμό πολύ πίσω. Ο Vettel στον 25ο γύρο ήταν στα 7 δευτερόλεπτα μακριά κι ο Raikkonen στα 15. Η Ferrari ήταν σε δικό της αγώνα χωρίς να απειλεί αλλά και χωρίς να απειλείται από τη Williams του Bottas που συμπλήρωνε την 5άδα.

    Λίγο αργότερα η μάχη στην κορυφή ηρέμησε με τον Hamilton να ρίχνει λίγο τον ρυθμό του ώστε να προστατέψει τα ελαστικά του. Στον 30ο γύρο η διαφορά Rosberg-Hamilton ήταν στα 2.5 δευτερόλεπτα. Ακόμα κι έτσι ο ρυθμός των Mercedes ήταν πολύ καλύτερος από αυτόν των Ferrari.

    Ο χορός του δεύτερου pitstop των πρωτοπόρων ξεκίνησε από τον Vettel στον 33ο γύρο με τον οδηγό της Ferrari να βάζει φρέσκο σετ μαλακής γόμας. Αμέσως στον επόμενο γύρο ακολούθησε ο Rosberg βάζοντας τη μέση γόμα. Ο Hamilton ο οποίος ήθελε διαφορετική στρατηγική για να περάσει τον Rosberg ακολούθησε στον 35ο γύρο για φρέσκο σετ μέσης γόμας. Η Mercedes κράτησε την ίδια στρατηγική αλλά δεν έκανε σωστό προγραμματισμό στο pitstop του Βρετανού και τον έβγαλε πίσω από τον Raikkonen ο οποίος ήταν σε διαφορετική στρατηγική με μεγαλύτερο δεύτερο stint.

    O Hamilton έχασε χρόνο πίσω από τη Ferrari και η διαφορά του από τον Rosberg στον 38ο γύρο ήταν στα 3 δευτερόλεπτα.

    Παράλληλα στην ουρά της 10άδας ο Verstappen απέδειξε για μία ακόμα φορά ότι έχει το κάτι παραπάνω προσπερνώντας εντυπωσιακά τον Perez στην πρώτη στροφή.

    Στον 40ο γύρο ο Vettel πέρασε τον Raikkonen για την 3η θέση, ο Φινλανδός χρωστούσε pitstop και ήταν σε διαφορετική στρατηγική. O Vettel ακόμα και με τη μαλακή γόμα που είχε στο μονοθέσιό του δεν μπορούσε να πλησιάσει πιο κοντά από τα 6 δευτερόλεπτα τις Mercedes.

    H σειρά του Raikkonen για αλλαγή ελαστικών ήρθε στον 47ο γύρο και ο οδηγός της Ferrari έβαλε ξανά τη μέση γόμα επιλέγοντας στρατηγική 2 αλλαγών. Στον αμέσως επόμενο γύρο η Ferrari κάλεσε και τον Vettel στα pit για το τελευταίο του stint το οποίο έγινε με τη μέση γόμα.

    Η απάντηση της Mercedes δεν άργησε να έρθει και οι Rosberg-Hamilton μέχρι τον 50ο γύρο είχαν φορέσει φρέσκα ελαστικά, με τα οποία πήγαν μέχρι το τέλος του αγώνα.

    Το τελευταίο stint δεν έκρυβε εκπλήξεις με τον Rosberg να διατηρεί την πρωτοπορία μέχρι την καρό σημαία, και να παίρνει τη νίκη. Ο Hamilton δεν κατάφερε να νικήσει τον team-mate του κι έτσι για μία ακόμα φορά φεύγει από τη Βραζιλία χωρίς νίκη, αυτή ήταν η 9η φορά. Η Ferrari έκανε άνετα το 3-4 κι ο Bottas συμπλήρωσε την 5άδα.

    Το πρωτάθλημα της F1 ολοκληρώνεται σε δύο εβδομάδες με το Grand Prix στο Abu Dhabi.

    Αποτελέσματα GP Βραζιλίας

    Θέση#ΌνομαΟμάδαLast LapIntTyrePit
    16   N. ROSBERG   Mercedes1:16.49371 LAPSM3
    244   L. HAMILTON   Mercedes1:17.4787.700M3
    35   S. VETTEL   Ferrari1:15.4646.400M3
    47   K. RAIKKONEN   Ferrari1:17.42433.200M2
    577   V. BOTTAS   Williams Mercedes1:19.79831.900M (Used)2
    627   N. HULKENBERG   Force India Mercedes1:18.26416.200M2
    726   D. KVYAT   Red Bull Renault1:18.4393.100M2
    819   F. MASSA   Williams Mercedes1:16.3525.100M (Used)3
    98   R. GROSJEAN   Lotus Mercedes1:16.21411.800S (Used)3
    1033   M. VERSTAPPEN   Toro Rosso Renault1:16.92110.700S (Used)3
    1113   P. MALDONADO   Lotus Mercedes1:16.7751.700M2
    123   D. RICCIARDO   Red Bull Renault1:17.1611.500S (Used)3
    1311   S. PEREZ   Force India Mercedes1:18.9897.900S (Used)3
    1412   F. NASR   Sauber Ferrari1:17.8951.400M2
    1522   J. BUTTON   McLaren Honda1:17.6340.500S (Used)3
    1614   F. ALONSO   McLaren Honda1:18.4029.300S (Used)3
    179   M. ERICSSON   Sauber Ferrari1:17.40617.900S (Used)3
    1828   W. STEVENS   Manor Ferrari1:21.1382LM2
    1953   A. ROSSI   Manor Ferrari1:19.85610.500M2
    2055   C. SAINZ   Toro Rosso RenaultSTOPM0 IN

    Σχόλια

    Σχόλια