LiveTest: Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 140 PS

    Ήρθε στο Live Test για να μας δείξει τι σημαίνει η διχρωμία του και να μας θέλξει με τα χαρίσματά του. Το μαύρο Fiesta με τις κόκκινες λεπτομέρειες, αυτό που η Ford περιγράφει ως “Black SIP” είναι κοντά μας και εμείς θα το ανακρίνουμε καθημερινά. Μέχρι να έρθει η ώρα του απολογισμού όπου θα κριθεί για όλα όσα προσφέρει απέναντι στον ανταγωνισμό.

    Τετάρτη 18 Νοεμβρίου

    Η μέρα επιστροφής για το Fiesta έφτασε. Μετά το ST αυτό το δώσαμε πιο εύκολα πίσω, ωστόσο θα μας λείψει καθώς πρόκειται για ένα πολύ όμορφο και καλό αυτοκίνητο. Μπορεί χρωματικά το μαυροκόκκινο Fiesta να μην κέρδισε τον συνάδελφο Μποϊδάνη αλλά η δική μου άποψη (Αδάμ), είναι πως αυτός ο συνδυασμός χρωμάτων δίνει άλλη χάρη στο Fiesta και θα έπρεπε να είναι το standar χρώμα του ST. Η back2back δοκιμή των Fiesta ST, Fiesta 140ps έδωσε την ευκαιρία στη Ford να δείξει το πόσο καλή δουλειά έχει γίνει στο αμάξωμα του Fiesta. Μπορεί να υπολείπεται αρκετούς ίππους και ροπή, μπορεί να μην έχει τη φοβερή ανάρτηση του ST αλλά είναι εξαιρετικά ευχάριστο και παιχνιδιάρικο αυτοκίνητο. Είναι ακριβώς αυτό που φαντάζεσαι μόλις το βλέπεις με τον συνδυασμό μαύρο-κόκκινο.

    Τρίτη 17 Νοεμβρίου

    20151117_101419

    Σήμερα ήταν η μέρα της επίσκεψης στο κέντρο νεοσύλλεκτων των τεθωρακισμένων της Αυλώνας. Η απόσταση είναι η ιδανική για να δει κανείς και τις αρετές του μικρού σε κυβισμό κινητήρα και μόνο, Fiesta και αν θέλει να το συνδυάσει με σβέλτη βόλτα στην επιστροφή, από την ανάβαση του Αγ. Μερκουρίου. Εμείς αυτές τις ευκαιρίες δεν τις αφήνουμε ανεκμετάλλευτες και έτσι βρεθήκαμε αρκετά νωρίς να χαιρόμαστε το Fiesta στις συνθήκες που του πηγαίνουν περισσότερο. Μετά τον ανοιχτό δρόμο και το “ξεμούδιασμα” για να θαυμάσουμε τις ικανότητες του κατ’ όνομα “χιλιαριού”, η επιστροφή και οι αλλεπάλληλες στροφές του Μερκούρη έφεραν στην επιφάνεια όλες εκείνες τις χάρες που έδωσαν το χρίσμα του καλύτερου στο Fiesta. Τιμόνι με διάθεση για ανταλλαγή πληροφοριών, επιλογέας- ποίημα και ικανά φρένα να δώσουν λύση σε μια δύσκολη κατάσταση ή να τοποθετήσουν το αμάξωμα σε εντυπωσιακή γωνία, στην είσοδο ή ακόμα και μέσα στη στροφή. Η ανάρτηση που προφανώς δεν έχει ακραία sport διάθεση, είναι ό,τι πρέπει και συνδυάζει ιδανικά την άνεση με το κοντρόλ του αμαξώματος. Η διαδρομή μας η πρωινή, ήταν ό,τι έπρεπε. Το καλύτερο αντίδοτο στην πηχτή ακινησία του ποταμιού που αντιμετωπίσαμε νωρίτερα, λες και γινόταν έξοδος για Πάσχα. 

    20151117_092004

    Δευτέρα 16 Νοεμβρίου

    20151116_165449

    Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε, ήταν αρκετά αμήχανο. Με την επικαιρότητα να είναι Γαλλικής προέλευσης και με εμάς από την Παρασκευή το απόγευμα να έχουμε “δοθεί” στην παρακολούθηση των εξελίξεων, δεν υπήρχε και πολλή διάθεση για χιλιόμετρα. Παρ’ όλα αυτά, καταφέραμε και κάναμε αρκετά απλά δεν ήταν όσα είχαμε προγραμματίσει για το διήμερο. Στις διαδρομές μας αυτές, είχαμε την ευκαιρία να δούμε κάποια πράγματα στο χιλιάρι Fiesta με την υψηλότερη ισχύ μέχρι στιγμής. Δείχνει εξαιρετικά φύλλα ποιότητας σε ό,τι έχει να κάνει με τη φιλικότητα στις μετακινήσεις εντός πόλης, ενώ αποκαλύπτει και τον δυναμισμό του όταν πιεστεί σε ανοιχτό δρόμο. Δεν το πιστεύεις πως είναι χιλιάρι έτσι όπως πάει υπό πίεση, καθώς επίσης σε κάθε περίπτωση δε χάνει τίποτα από το πολιτισμένο πλαίσιο λειτουργίας που μας έχει συνηθίσει. Χωρίς κραδασμούς, χωρίς περίεργο ήχο, το τρικύλινδρο Ecoboost σύνολο δείχνει τον δρόμο στον ανταγωνισμό. Το ξέραμε και το έχουμε θαυμάσει στις υπόλοιπες εκδόσεις απόδοσης (100 και 125 ίππων) τώρα ολοκληρώνουμε την εικόνα, με τους 140 ίππους. Μάλιστα, σε κομμάτια δυναμικής οδήγησης, δείχνει να ανταποκρίνεται θαυμάσια με την ανάρτηση αλλά και τη στιβαρότητα του πλαισίου, που υποστηρίζουν ιδανικά τις συνθήκες αυξημένης πρόσφυσης από τα φαρδιά χαμηλού προφίλ ελαστικά στις 17άρες ζάντες. Και γρήγορο και ευχάριστο και οικονομικό- όταν πρέπει. Τι άλλο να ζητήσει κανείς; Ίσως δύο πόρτες παραπάνω- αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. Βλέπετε ο δυναμισμός της εμφάνισης είναι και αυτός σε old school μονοπάτια, με τη φτερούγα στην πόρτα του χώρου των αποσκευών να αποτελεί κόσμημα, στα όρια του υπερβολικού για αυτοκίνητο με κινητήρα ενός λίτρου. 

    20151116_165606

     Πέμπτη 12 Νοεμβρίου

    20151112_083609

    Ήταν ένα ισχυρό σοκ. Αμέσως μετά το απόλυτα ερωτεύσιμο Fiesta ST, το 1.000άρι με τους 140 ίππους και τη διχρωμία του αμαξώματος, ήρθε να μας δείξει την άλλη όψη του μικρού Ford. Και εκ πρώτης, πρέπει να πούμε πως το Red & Black είναι πολύ καλύτερο στις φωτογραφίες. Από κοντά, είναι… κάπως. Φταίει προφανώς που η αντίθεση του κόκκινου με το μαύρο είναι έντονη, όπως επίσης φταίει που δεν είμαστε πια 25 χρονών. Αλλά χρωματικά, το Fiesta δε μας κέρδισε. Έχει κάτι από πιερότο στην εμφάνισή του και προκαλεί μεν τα βλέμματα, είναι όμως βλέμματα που δεν μπορείς να διακρίνεις αν εμπεριέχουν θαυμασμό ή απορία.

    20151112_090338  20151111_091545

    Στον δρόμο πάντως, για άλλη μια φορά θαυμάζουμε το χιλιάρι τρικύλινδρο μοτέρ που σίγουρα είναι το πετράδι του στέμματος. Μέχρι να κάνουμε την παραλαβή του αυτοκινήτου από την έκθεση, όχι ένας αλλά δύο πελάτες που ήταν στο κατάστημα, ήρθαν να μπουν μέσα, να το δουν από κοντά και να ρωτήσουν εντυπώσεις. Τα καθίσματα είναι πολύ καλά για τα δεδομένα της κλάσης και του ανταγωνισμού, ενώ αν πρέπει να υπογραμμίσουμε κάποια διαφορά, αυτή έχει να κάνει με τα φρένα που δείχνουν να υστερούν σε αίσθηση με τα ταμπούρα στους τροχούς του πίσω άξονα. Πρώτες εντυπώσεις λοιπόν από το μαύρο Fiesta με τις κόκκινες λεπτομέρειες στη μάσκα, τους καθρέπτες και τον κόκκινο ουρανό, είναι αρκετά καλές για τον κινητήρα και την απόδοσή του. Είναι η ισχυρότερη έκδοσή του και ως τέτοια, έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για την εταιρεία αλλά και την κατηγορία γενικότερα.

    20151111_154904         20151111_165005

    Σχόλια

    Σχόλια