Συγκριτικό: Mitsubishi ASX 1.6D v Suzuki Vitara 1.6D

    Συνάντηση κορυφής στο Motornews και φυσικά δε θα μπορούσε να μείνει χωρίς αντιπαράθεση. Δύο κορυφαία σύγχρονα SUV στη μικρομεσαία κλάση, διασταυρώνουν τα ξίφη τους.

    Περιμέναμε το Vitara με το βαρύ του όνομα, για να το δούμε πώς έχει προσαρμοστεί στη σύγχρονη πραγματικότητα των SUV. Της κατηγορίας που εν πολλοίς, το Ιαπωνικό μοντέλο με τις παλιότερες εκδόσεις του έκανε δημοφιλή. Η ανάγνωση των χαρακτηριστικών του μας δημιουργούσε κάποιες απορίες και είχαμε να λέμε για το πώς γίνεται να είναι μικρότερο από το S-Cross, με το οποίο μπορεί να μοιράζεται μηχανικά μέρη και πλαίσιο αλλά θα έπρεπε να έχει σαφέστατη διαφορά στο μέγεθος προκειμένου να μιλάμε για δύο ξεχωριστά προϊόντα και να μην αποτελεί το ένα για το άλλο εμπορική απειλή. Οι απορίες μας δεν απαντήθηκαν μετά τη δοκιμή αλλά τουλάχιστον, το Vitara απέδειξε ως είναι ένα αξιόμαχο SUV και έχει αναμφίβολα πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση στο αισθητικό κομμάτι που αφορά την κατηγορία. Κάτι που αντίστοιχα δε μπορούμε να πούμε για το άκρως συντηρητικό Mitsubishi ASX. Προφανώς “ο πόντος” πάει στο μοντέλο της Suzuki που μπορεί και κερδίζει από την πρώτη ματιά.

    IMG_3625

    Το ίδιο ισχύει και για τον “εσωτερικό κόσμο” των δύο μοντέλων. Εκεί που όμως το ASX απαντάει στην πρόκληση με λίγο καλύτερα υλικά επενδύσεων σε όλες τις επιφάνειες. Τα υλικά είναι και στις δύο περιπτώσεις κατώτερα από αυτά που έχουν να επιδείξουν Ευρωπαϊκές προτάσεις της κατηγορίας αλλά μεταξύ τους είναι απόλυτα συγκρίσιμα. Χώρια που έχουμε να κάνουμε και στις δύο περιπτώσεις με εξαιρετική ποιότητα συναρμογής που αναβαθμίζει συνολικά την εικόνα. Η αισθητική στην καμπίνα του Vitara είναι σαφώς πιο σύγχρονη και κατά συνέπεια πιο ευχάριστη, ενώ του ASX είναι πιο συμβατική. Χωροταξικά, τα πράγματα είναι πολύ καλά για τους επιβάτες και στις δύο περιπτώσεις. Με τους 4 ενηλίκους να είναι άνετοι και στους 5, να αρχίζει το στρίμωγμα στο πίσω κάθισμα, τη διαφορά κάνουν οι χώροι για τις αποσκευές. Εκεί που το ASX παίρνει κεφάλι με 419 λίτρα, έναντι των 375 στην περίπτωση του Vitara.

      IMG_3546                 IMG_3557

    Ως SUV, τα δύο μοντέλα προσδιορίζονται επί το πλείστον ασφάλτινα. Συνεπώς, η συμπεριφορά τους στον δρόμο έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, με τον γενικό κανόνα να λέει πως πρέπει να έρχονται πολύ κοντά στα δεδομένα των καλών επιβατικών. Εδώ, παρά το πιο hard core εκτός δρόμου παρελθόν του, το Vitara παίρνει άριστα. Με ανάρτηση που κοντρολάρει πολύ πιο “ασφάλτινα” τις τάσεις του αμαξώματος (1.295 κιλά είναι αυτά, δεν τα λες και λίγα) και με διάσταση ελαστικών 215/60-17”, το μοντέλο της Suzuki αποδεικνύεται συνολικά πιο ευχάριστο. Αντίστοιχα, το ASX με τα 1.420 κιλά του, την πιο μαλακή ανάρτηση και τα ελαστικά με το “μπόλικο” 70άρι προφίλ (215/70-16”) είναι πιο άνετο συνολικά, με αυξημένες κλίσεις στις στροφές που το κάνουν να φαίνεται πιο “χαλαρό”. Η διαφορά μεταξύ τους είναι μικρή αλλά ορατή υπέρ του Suzuki.

     IMG_3594                   IMG_3592

    Στο χώμα, η εικόνα αντιστρέφεται- και εκεί η έκπληξη είναι μεγαλύτερη. Το Vitara που αναμενόταν πιο “μάχιμο” στα δύσκολα, τώρα βάσει ικανοτήτων από το σύστημα AllGrip θα πάει περίπου όπου και το ASX. Με τη διαφορά, πως το ASX θα πάει εκεί πιο άνετα. Είναι ευδιάκριτη η μεγαλύτερη ευχέρεια του μοντέλου της Mitsubishi στο χώμα. Το σύστημα τετρακίνησης All Wheel Control κατανέμει αυτόματα τη ροπή στους τροχούς του άξονα που εμφανίζονται να έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη. Η κατανομή από το 98% εμπρός και το 2% πίσω, μπορεί να αγγίξει το ιδανικό για τα δύσκολα 50:50 και να βοηθήσει το ξεκόλλημα από ένα λασπωμένο κομμάτι για παράδειγμα. Πάνω- κάτω η λειτουργία και της AllGrip του Vitara είναι η ίδια, παρά όμως την αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το αδερφό S-Cross, η σκληρότερη ανάρτηση θα βάλει φρένο στις διαθέσεις του οδηγού συγκριτικά πιο νωρίς μια και θα εμφανίσει ίχνη ταλαιπωρίας στους επιβάτες αλλά και στο αμάξωμα. Το Mitsubishi δείχνει να αισθάνεται πιο άνετα σε χωματόδρομους που μπορείς να τους πεις και “σκληρούς”.

    IMG_3676                   IMG_3668

    Ο κινητήρας σε αμφότερες τις περιπτώσεις, παίζει σημαντικό ρόλο. Από τη μια έχουμε το ψυχωμένο αλλά τραχύ (συγκριτικά) σύνολο του Vitara που έλκει στις ρίζες του από Ιταλία μεριά και εμφανίζει ονομαστική ισχύ 120 ίππων, ενώ από την άλλη, το πιο φρέσκο σύνολο με την ίδια χωρητικότητα και τους 114 ίππους της Mitsubishi- που αντίστοιχα, “έρχεται” από Γαλλία μεριά και Όμιλο PSA. Και τα δύο είναι προδιαγραφών Euro 6 αλλά τη διαφορά μεταξύ τους την κάνουν κυρίως τα ποιοτικά χαρακτηριστικά στη λειτουργία. Το πιο νέο, είναι αναμενόμενα και πιο πολιτισμένο, με διαφορά που γίνεται διακριτή ακόμα και στον πλέον ανυποψίαστο περί του θέματος. Το σύνολο του ASX συγκριτικά με αυτό του Vitara, απλά δεν ακούγεται. Επιπλέον, το πιο αδύναμο μοτέρ εκ των δύο, υποστηρίζεται από ένα αρκετά κοντό στην κλιμάκωσή του κιβώτιο ταχυτήτων που εκμηδενίζει τη διαφορά των 6 ίππων και των 5,1 kgm της ροπής (32,6 Vitara, 27,5 ASX) τουλάχιστον στην πράξη. Εκεί, που αμφότερα τα SUV δε δείχνουν κάτι το ιδιαίτερο, μια και οι επιδόσεις τους έτσι όπως συνηθίζεται να μετρώνται, μάλλον τα αδικούν με απόλυτα νούμερα. Για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, το μεν ASX χρειάζεται 11,5” παρά τα 1.440 κιλά του, το δε Vitara που ζυγίζει 1.295 κιλά, κάνει την ίδια διαδικασία σε 12,4”.

    IMG_3631

    Είπαμε όμως: αυτά είναι απλώς νούμερα και μάλιστα των κατασκευαστών- με όση αξία κι αν έχουν. Στην πράξη και τα δύο μοντέλα δείχνουν απλά επαρκή σε ό,τι έχει να κάνει με τις επιδόσεις τους στον δρόμο. Προσπερνούν με ασφάλεια, κρατούν άνετα και οικονομικά τα 120 χλμ./ώρα που χρειάζονται για ένα ταξίδι και φυσικά προσφέρουν άνεση, ευελιξία και περίσσεια ασφάλεια χάρη στην τετρακίνηση. Όλα τα παραπάνω, κάνουν την επιλογή τους πολύ λογική για όσους ψάχνονται στην κατηγορία ή θέλουν ένα καλό μικρομεσαίο και θέλουν να ξεφύγουν από την πεπατημένη των τυπικών hatchback. Για το μοντέλο της Suzuki στην τετρακίνητη έκδοση με τον diesel κινητήρα των 120 ίππων η τιμή εκκίνησης είναι τα 25.290€, ενώ η αντίστοιχη του ASX είναι 27.090€- και εδώ πρέπει να δώσουμε credits στο Vitara για την τιμολογιακή του τοποθέτηση, μια και η διαφορά μεταξύ των δύο, αν χρησιμοποιηθεί για εξοπλισμό, μας κάνει ένα εξαιρετικά εξοπλισμένο Vitara και κάνει την πλάστιγγα της απόφασης να γείρει με τρόπο εμφατικό υπέρ του. Παρά το γεγονός πως για εμάς, ο overall νικητής είναι το μοντέλο με το έμβλημα των air condition.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    IMG_3624

     

    Σχόλια

    Σχόλια