Motornews Test: Kawasaki Z 250 SL

    Το νέο Z 250SL θα γίνει παιχνίδι διασκέδασής σας με ένα συνολικό στήσιμο για… playstation

    Η Kawasaki επέλεξε να εντάξει στη γκάμα της ένα μικρό, γυμνό μοντέλο το οποίο έχει τη βάση του στο καινούριο Ninja 250. Γιατί το έκανε; Γιατί αφενός μπορεί και αφετέρου «είδε» πως το κοινό θα εκτιμήσει ένα πιο άνετο Ninja το οποίο θα φέρει την κωδική ονομασία Z με όλο το βάρος που συνοδεύει τη σειρά μοντέλων της «πράσινης» φίρμας.

    Σωστή δουλειά στο οφθαλμόλουτρο

    Η πρώτη επαφή με το νέο μικρό Z 250SL δεν ήταν η πρέπουσα καθώς η οπτική επαφή έγινε μόνο από πίσω. Αμέσως σκεφτήκαμε πως έγινε κάποιο λάθος και αντί για το Z μας έδωσαν το Ninja 250, αλλά το λάθος ήταν δικό μας. Όχι απόλυτα βέβαια καθώς η ουρά των δυο μοτοσικλετών είναι ακριβώς ίδια, γι’ αυτό άλλωστε μπερδευτήκαμε.

    Το νέο Z 250SL είναι ξεκάθαρα όμορφο και προσεγμένο. Ξεκινώντας από πίσω, η ουρά παραμένει το ισχυρό του σημείο καθώς δίνει μια πολύ επιθετική όψη, στο κέντρο δεσπόζει το πλαίσιο χωροδικτύωμα το οποίο είναι εκτεθειμένο μαζί με τον κινητήρα, ενώ τη μονοχρωμία σπάνε τα καπάκια του ψυγείου στο έντονο πράσινο χρώμα της Kawasaki. Το εμπρός φωτιστικό σώμα είναι σύγχρονο σχεδιαστικά και συμβάλλει στην επιθετική όψη της μοτοσικλέτας.

    Στο οφθαλμόλουτρο λοιπόν το νέο Z 250SL τα πηγαίνει πολύ καλά καθώς είναι επιθετικό, σύγχρονο και με έντονες λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει.

    Πολύ ωραίο το Z 250SL στον δρόμο δεν περνάει απαρατήρητο, ωστόσο πάμε να δούμε τι συμβαίνει με την εργονομία του. Το μικρό «Kawa» δεν είναι άνετο και ακολουθεί πιστά τον δρόμο του Ninja 250 στον συγκεκριμένο τομέα. Το τιμόνι είναι μεν πιο ψηλά σε σχέση με το supersport αδερφάκι του, ωστόσο συνεχίζει να βρίσκεται χαμηλά και να αναγκάζει τον αναβάτη να σκύψει για να το φτάσει. Η σέλα είναι… σανίδι και η σκληρή πίσω ανάρτηση δεν βοηθά τη μέση, ενώ το μέγεθός του παραπέμπει αμέσως σε εφηβικά κορμιά και όχι σε ώριμους – ευτραφείς – ενήλικες.

    Τα όργανα είναι πλήρως ψηφιακά και πολύ σύγχρονα, ενώ οι διακόπτες είναι στη θέση που πρέπει διευκολύνοντας τον αναβάτη. Τα φώτα είναι εξαιρετικά και στις δύο σκάλες, ενώ η ορατότητα από τους καθρέπτες είναι πολύ καλή. Συνολικά, το Z δεν είναι μια ξεκούραστη μοτοσικλέτα καθώς έχει πιο σπορ καταβολές και κατευθύνσεις, αλλά όλοι πρέπει να κάνουμε τους συμβιβασμούς μας για να απολαύσουμε την οδήγηση.

    Μοτέρ ξυράφι 

    Τριγυρίζοντας στην πόλη με το Z 250SL εκτιμάς όλο και περισσότερο τον εξαιρετικό του κινητήρα. Ο μονοκύλινδρος των 250cc μπορεί να ακούγεται μικρός, ωστόσο συμπεριφέρεται σαν ένα μεγαλύτερο μηχανικό σύνολο. Η λειτουργία του είναι ποιοτική, με τη γραμμικότητα να είναι το σήμα κατατεθέν του. Οι 28 ίπποι έρχονται στις 9.700 σ.α.λ. με πολύ ομαλό τρόπο, ενώ η ροπή είναι απλωμένη σωστά προκειμένου να του χαρίσουν και ικανοποιητική ελαστικότητα, παρά τον μικρό του κυβισμό.

    Δεν κρεμάει εύκολα όταν μείνεις με… μια πάνω, ενώ όταν τον κυνηγήσεις και στείλεις ψηλά το στροφόμετρο ανταμείβεσαι με σβέλτες επιταχύνσεις και πολύ όμορφο ήχο. Τα 135-140Km/h εμφανίζονται αρκετές φορές στο ταχύμετρο, ενώ χάρη στον καλό του ψεκασμό είναι και αρκετά οικονομικό. Η κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στα 3,8-4 λίτρα ανά 100Km, κάτι φυσιολογικό για έναν «γρήγορο» κινητήρα που συνηθίζεις να του πίνεις το αίμα!

    Απόλαυση…

    Στον δρόμο, το Z 250SL σε μπερδεύει λίγο όσον αφορά στο τι θέλει να πετύχει και το πώς πρέπει να οδηγηθεί. Ξεκινώντας από το μπροστινό πιρούνι των 37mm μπορεί να πει κανείς με λίγα λόγια ότι είναι όλα τα λεφτά. Πολύ καλά ρυθμισμένο, εξαιρετική αίσθηση και απόδοση, δίνει ένα όπλο στα χέρια του αναβάτη να κάνει πολλά πράγματα και να το εμπιστευθεί άμεσα. Είτε έχεις διάθεση να φρενάρεις στο όριο, είτε θέλεις να στρίψεις με φόρα, το μπροστινό αντεπεξέρχεται ήρεμα και άμεσα χωρίς εκπλήξεις.

    Το ίδιο καλό είναι και το πλαίσιο το οποίο δημιουργεί μια ισορροπία προσφέροντας ευελιξία, άνεση και ομαλότητα χωρίς να χάνει πόντους στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και της πληροφόρησης. Τα πράγματα γίνονται πιο πολύπλοκα στο πίσω μέρος της μοτοσικλέτας το οποίο δείχνει να μη συνεργάζεται σωστά με το υπόλοιπο σύνολο. Το πίσω Uni-Trak μονό αμορτισέρ θυμίζει σε λειτουργία supersport μοτοσικλέτα και αυτό δεν είναι κάτι κακό αν μπορούσε όμως να στηριχθεί. Δείχνει ξεκομμένο από την υπόλοιπη μοτοσικλέτα, πολύ σκληρό, πολύ απότομο σε αντιδράσεις και απαιτεί εμπειρία για να το εκμεταλλευτείς και να το ευχαριστηθείς. Στα φρεναρίσματα για πλάκα χάνει την πρόσφυσή του το πίσω μέρος και γλιστράει «αλά motard» και αυτό είναι πολύ διασκεδαστικό. Ωστόσο απαιτεί κάποια εμπειρία την οποία αν δεν διαθέτει ο αναβάτης το πιθανότερο είναι να τρομάξει. Το Z 250SL απευθύνεται σε νέους αναβάτες χωρίς μεγάλη εμπειρία, άρα θα μπορούσε να είναι πιο προβλέψιμο για να βοηθήσει στο entry level τον κάθε αναβάτη.

    Η άλλη όψη βέβαια του νομίσματος είναι πως η μοτοσικλέτα έχει προσωπικότητα και μπορεί να γίνει πολύ διασκεδαστική στα κατάλληλα χέρια. Ο έμπειρος αναβάτης θα διασκεδάσει την «ελαφρότητα» του πίσω μέρους με μεγάλες πλαγιολισθήσεις στα φρένα και με σύμμαχο το εξαιρετικό μπροστινό. Στις στροφές επίσης δεν είναι απλά τα πράγματα διότι απαιτεί ειδική μεταχείριση και οδήγηση «αλά Moto3» με φόρα στην είσοδο και τυφλή εμπιστοσύνη στο πολύ καλό πλαίσιο, την οποία αν δείξεις θα ανταμειφθείς. Πολύ καλό το Z, αλλά απαιτεί γνώσεις για να το απολαύσεις.

    Προς τη σωστή κατεύθυνση

    Το νέο Z 250SL μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις στους τομείς του κινητήρα, της εμφάνισης και της ποιότητας. Ο κινητήρας είναι εθιστικός, σύγχρονος και δυνατός καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών του αναβάτη, έχοντας πάντα υπόψη πως πρόκειται για έναν μονοκύλινδρο 250cc.

    Το Z στα χέρια ενός πιο έμπειρου αναβάτη θα γίνει παιχνίδι διασκέδασης και απόλαυσης έχοντας ένα εξαιρετικό μπροστινό και ένα συνολικό στήσιμο για… playstation. Θα δυσκολέψει τους νεότερους μέχρι να του πάρουν τον αέρα, ενώ είναι βέβαιο πως πρέπει να γίνουν συμβιβασμοί και στον τομέα της άνεσης. Η τιμή του είναι αρκετά καλή στα 4.290€. Νέοι όλου του κόσμου τι περιμένετε; Z 250SL άνετα…

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Τύπος κινητήρα Υγρόψυκτος, 4-χρονος μονοκύλινδρος
    Κυβισμός 249 κ.εκ.
    Σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου Ψεκασμός καυσίμου 38 mm x 1
    Τύπος πλαισίου Σωληνωτό, σε διάταξη διαμαντιού
    Μέγιστη ιπποδύναμη 20.6 kW {28 PS} / 9,700 rpm
    Μέγιστη ροπή 22.6 N.m {2.3 kgf.m} / 8,200 rpm
    Μετάδοση 6 ταχύτητες με επαναφορά, αλυσίδα
    Φρένα, εμπρός Μονό δισκόφρενο 290mm. Διπίστονη δαγκάνα.
    Φρένα, πίσω Μονό δισκόφρενο 220mm. Διπίστονη δαγκάνα.
    Ανάρτηση, εμπρός 37 mm τηλεσκοπικό πιρούνι
    Ανάρτηση, πίσω Uni-Trak με ρύθμιση προφόρτισης
    Ρεζερβουάρ 11 λίτρα
    Βάρος (πλήρης) 148 kg / 150 kg (ABS)
    Τιμή 4.290€


    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

     

    Σχόλια

    Σχόλια