Live Test: Ford Fiesta ST

    Το κορυφαίο των Fiesta έχει ακόμα πιο τονισμένα τα ούτως ή άλλως οδηγοκεντρικά του χαρακτηριστικά και επιπλέον 182 ίππους για να τα χαίρεσαι παντού και πάντα -όχι μόνο στις κατηφόρες. Σαλπίστε επίθεση.

    Αναστάτωση έφερε το Ford Fiesta ST στο Live Test του Motornews. Όλοι θέλουν να οδηγήσουν το μικρό πυραυλάκι της Ford με τη φήμη του πιο καλά “στημένου” hatch στην κατηγορία των καυτών μίνι και έτσι η εβδομαδιαία αναφορά στην καθημερινότητα της χρήσης του τείνει να γίνει αγώνας επιβίωσης μεταξύ των συντακτών του site. Ο πιο δυνατός θα κερδίσει -μάλλον ο Μποϊδάνης δηλαδή- και οι πιο αδύναμοι θα αναφέρουν για μια μόλις μέρα, αφού μαζέψουν τα δόντια τους από το πάτωμα. 

    Τετάρτη 11 Νοεμβρίου

    Ημέρα επιστροφής για το ST και παραλαβής του 1.0 Red & Black– για το οποίο θα αρχίσετε να διαβάζετε αύριο. Βλέπετε, είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις που το αυτοκίνητο “μιλάει” τόσο δυνατά και ασταμάτητα στο θυμικό μας, που δεν θέλουμε αφενός να το γυρίσουμε στους ιδιοκτήτες του, αφετέρου να σταματήσουμε να μιλάμε γι’ αυτό. Είναι από τα αυτοκίνητα που λείπουν από την πραγματικότητα της εποχής μας και αποτελεί απευθείας σύνδεση με το παρελθόν, τόσο της κατηγορίας, όσο και της ίδιας της Ford που με τα αρκτικόλεξα ST και RS έχει γράψει χρυσές σελίδες ιστορίας. Είναι και αυτό το μοτέρ. Αυτό το μοτέρ! Το 1.600άρι Ecoboost που ανά πάσα στιγμή σου φέρνει στο μυαλό την αγωνιστική εμπλοκή της Ford σε όλες τις κορυφαίες κατηγορίες μηχανοκίνητων. Δε μας πείραξε καθόλου που έκαιγε όσο έκαιγε (με μέσο όρο τα 9,8 λτ/100 χλμ. κατά τη διάρκεια των ημερών που ήταν στα χέρια μας) αφού το χαρήκαμε όσο δεν πήγαινε! Από τις σπάνιες περιπτώσεις, που πραγματικά στέλνεις στον αγύριστο το κόστος της μετακίνησης- τουλάχιστον για τη δική μας περίπτωση της περιστασιακής χρήσης του αυτοκινήτου. Είναι χαρακτηριστικό όμως το ότι με το ST, δεν αναζητήσαμε το πόσο χαμηλά μπορεί να πέσει η κατανάλωση- κάτι που έχει συμβεί στο παρελθόν με αντίστοιχης δυναμικής μοντέλα. Και προφανώς, στις άλλες περιπτώσεις, η συγκίνηση του οδηγού δεν ήταν και τόσο έντονη. Μην τα ξαναλέμε. Το Fiesta ST είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να πάρει κανείς στην κατηγορία των μικρών βομβών για να οδηγεί και να ευχαριστιέται.

    IMG_3824

    Τρίτη 10 Νοεμβρίου

    20151109_191728

    Αξιολογώντας τις λεπτομέρειες του ST, έχουμε να πούμε δυο τρία πραγματάκια που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα του οδηγού. Ή αν προτιμάτε, με το γήρας το δικό μας. Είναι υπέροχα._ Κρατούν το σώμα όπως πρέπει και συν τω χρόνω αποδεικνύονται και άνετα, τα πιο άνετα του είδους τους. Τα bucket του ST και της Recaro είναι ε-ξαι-ρε-τι-κά! Αναλύοντας λίγο παραπάνω βέβαια το θέμα, ανακαλύπτουμε πως για κάποιους εξ ημών, πέφτουν ολίγον τι ψηλά. Ορίζουν λίγο πιο μεγάλη απόσταση από το έδρανο μέχρι το πάτωμα του αυτοκινήτου από ότι θα θέλαμε και αφαιρούν ψήγματα ευχαρίστησης για κάποιους που υπολογίζουν πολύ στη χαμηλή θέση οδήγησης. Ψιλά γράμματα; Mπορεί. Είναι όμως και αυτό μια ακόμα απόδειξη του πόσο πολύ μας άρεσε το ST, με τον Ecoboost και το overboost του που κάνει για λίγο τη μέγιστη απόδοση να ξεπερνά τους 200 ίππους. Ένα γεμάτο σε απόδοση μοτέρ που σε προκαλεί ακόμα και όταν πας στο super market. Και το υπόλοιπο ποίημα- να μην τα ξαναλέμε. Σαν να θέλει να σου τα υπενθυμίζει όλα αυτά το ST, με τις λεπτομέρειές του όπως είναι τα φωτιζόμενα διακριτικά στα μαρσπιέ των θυρών αλλά και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά με τις σκούρες ζάντες που όταν πλησιάζουν το πεζοδρόμιο σου φέρνουν ανατριχίλα στη σπονδυλική στήλη. 

    20151110_164926                    20151110_164941

    Δευτέρα 9 Νοεμβρίου

    fiesta-st-speedpark2

    Η εβδομάδα ξεκίνησε πολύ δυναμικά καθώς είχαμε την ευκαιρία να πιέσουμε το… πυραυλάκι της Ford στην πίστα, και γι’ αυτό ευχαριστούμε πολύ τον Γιώργο Λαζαράκο και τη Speed Park στον Ασπρόπυργο. Το Fiesta ST βρέθηκε στο περιβάλλον του, παρόλο που δοκιμάστηκε σε πίστα καρτ, και μας χάρισε… τόνους χαράς και απόλαυσης. Οι αντιδράσεις του extra φιλικές ακόμα κι έξω από τα όρια, όταν βρέθηκε με τους δύο τροχούς να μην πατούν άσφαλτο…

    Μπορεί η ανάρτηση να κουράζει στην καθημερινή μετακίνηση εντός πόλης καθώς είναι σκληρή και κάνει το πέρασμα από τους «εξαιρετικούς» δρόμους της Αθήνας επώδυνο αλλά στην πίστα είναι απόλαυση. Το Fiesta ST δεν κατάφερε να ξεδιπλώσει όλη τη χάρη του κινητήρα του λόγω του μεγέθους της πίστας, αλλά έδειξε τη φοβερή δουλειά που έχει γίνει στο σασί. Σταθερό και προβλέψιμο στις γρήγορες αλλαγές πορείας προκαλώντας σε να το πιέσεις ακόμα περισσότερο.

    fiesta-st-speedpark

    Παρασκευή 6 Νοεμβρίου

    Χθες είχαμε μείνει στο τι γίνεται όταν πατήσεις το διακόπτη εκκίνησης του Ford Fiesta ST. Μην φανταστείτε κάτι πιο συναρπαστικό από τη λειτουργία του κινητήρα -σε πρώτη φάση. Από εκεί και πέρα, οι 182 ίπποι και τα 240 Nm ροπής αναλαμβάνουν να στείλουν το μικρό αμάξωμα των 1.160 κιλών από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 6,9 δλ., ενώ η επιτάχυνση δεν σταματά έως τα 220 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας.

    Ford Fiesta ST 7

    Το ζήτημα ωστόσο δεν είναι τα νούμερα της ευθείας. Αλλού είναι το ζουμί του ST και για να το γευτεί κανείς πρέπει να ανοίξει τη μαρμίτα με τις στροφές. Σε αυτές θα απολαύσει μεστό σώμα, υπέροχο άρωμα και ένα μπουκέτο λουλουδιών ως επίγευση… Συγχωρήστε μας τη γευσιγνωσία, ωστόσο το ST το απολαμβάνεις ακριβώς όπως ένα καλό ποτήρι κρασί. Με όλες τις αισθήσεις. Ακούγεται υπέροχα, στρίβει άμεσα, κρατάει πολύ και υπακούει στις εντολές σαν εκπαιδευμένος σκύλος. Δεν είναι απόλυτα ουδέτερο αλλά ταυτόχρονα δεν είναι και άτσαλο στο λάθος. Ανταμείβει όμως με κιλά απόλαυσης το γνώστη οδηγό. Για το τέλος, θα ήθελα να απευθύνω μερικά “γαλλικά” στον ηλίθιο που πήρε το hill hold και το έβαλε στη λίστα εξοπλισμού του Fiesta ST. Με αυτή τη χαζομάρα, που κρατάει για λίγο ενεργοποιημένα τα φρένα ώστε αν είσαι κουλομαρία να μην κυλήσει πίσω το αυτοκίνητο στην ανηφόρα, πας να ξεκινήσεις γρήγορα και μένεις παγοκολόνα με σβηστό το μοτέρ. Σύντροφοι και φίλοι της Ford, το ST φτιάχτηκε για οδηγούς που βράζει το αίμα τους, δεν μπορούν να περιμένουν μισό δευτερόλεπτο να αφήσει το hill hold τα φρένα για να ξεκινήσουν. Επίσης, αν υπάρχει στο menu δυνατότητα απενεργοποίησης, συγχωρήστε για τον ψόγο προκαταβολικά. Δεν πρόλαβα να το ψάξω, αλλά θα το κάνω και θα επανέλθω. Καλό Σαββατοκύριακο σε όλες και όλους και θα τα πούμε στις κοντινές παραλίες. Ναι, στις κοντινές παραλίες με τις πολλές στροφές.

    Πέμπτη 5 Νοεμβρίου

    Ford Fiesta ST 1

    Τι χαρά. Να ένα αυτοκίνητο για το οποίο δεν κλαίγεσαι μόλις η κατανάλωση ξεπεράσει τα 5 λίτρα/100 χλμ. ούτε μετράς με το υποδεκάμετρο πλάτος καθισμάτων, άνοιγμα θυρών και διαστάσεις χώρου φόρτωσης. Στο ανάθεμα η πρακτικότητα, η οικονομία και η καθημερινή ευκολία. Στο προσκήνιο το συναίσθημα και η ροή αδρεναλίνης, με το γκάζι στο πάτωμα και το χειρόφρενο σε υπερωριακή απασχόληση. Πλατεία = πίστα και φανάρι = εκκίνηση. Εντάξει, δεν οδηγούμε Ferrari, όμως μετά την αρμάδα των υποτονικών diesel που σε βάζουν σε διάθεση ταξιτζή με πέντε στόματα να θρέψει, το Fiesta ST με τους 182 ίππους  και το λιπόσαρκο αμάξωμά του είναι μάννα εξ ουρανού για τις σκουριασμένες μας αισθήσεις.

    Ford Fiesta ST 2 Ford Fiesta ST 3

    Με φουλ καταρροή, πόνο στα κόκαλα και αντιδράσεις βραδύποδα, όταν μπήκα στο ST έβαλα στη διαπασών Wooden Shjips και άρχισα να βλέπω τις συνήθως βαρετές αστικές διαδρομές σαν την πίστα Spa στο Βέλγιο. Είναι η επιθετική μάσκα, οι 17άρηδες τροχοί με τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων, τα μπάκετ της Recaro και το φωτιζόμενο λογότυπο ST στο μαρσπιέ που σε βάζουν σε κλίμα επίθεσης πριν ακόμα πατήσεις το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα. Το οποίο όταν το πατήσεις… Καλό βράδυ τώρα και αύριο μέρα είναι να κάνουμε και να γράψουμε περισσότερα.

    Σχόλια

    Σχόλια