Η παραγωγή της BMW i8

    Καινοτόμες τεχνολογίες και νέα υλικά για την παραγωγή των αυτοκινήτων BMW i

    Δελτίο Τύπου

    Καινοτόμες τεχνολογίες παραγωγής και η χρήση νέων υλικών χαρακτηρίζουν τη διαδικασία παραγωγής των αυτοκινήτων BMW i. Η παραγωγή τους βρίσκεται στην αρχή μιας αλυσίδας αξιών που είναι πλήρως ευθυγραμμισμένη με τα κριτήρια βιωσιμότητας. Από την παραγωγή πρώτων υλών μέχρι τις ενεργειακά αποδοτικές λειτουργίες των οχημάτων και το στάδιο της ανακύκλωσης, η μέθοδος αυτή συμβάλλει σημαντικά στην καλή βιωσιμότητα ολόκληρου του κύκλου ζωής του plug-in υβριδικού σπορ BMW i8. Τόσο κατά την εξέλιξη όσο και κατά την παραγωγή του BMW i8, επιβεβαιώνεται η εξαιρετική τεχνογνωσία του BMW Group.

    Η παγκόσμια υπεροχή του BMW Group καταδεικνύεται, μεταξύ άλλων στη βιομηχανική παραγωγή των εξαρτημάτων που κατασκευάζονται από πλαστικά ενισχυμένα με ανθρακονήματα (CFRP). Την εξέλιξη και παραγωγή τόσο του κινητήρα καύσης όλο και του ηλεκτροκινητήρα του υβριδικού σπορ αυτοκινήτου υπογράφει το BMW Group.

    Η καινοτόμος αρχιτεκτονική οχήματος του BMW i8 αποτελείται από δύο στοιχεία: τη μονάδα Life, δηλαδή τον κλωβό επιβατών από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), και την αλουμινένια μονάδα Drive, που ενσωματώνει την τεχνολογία των συστημάτων κίνησης και πλαισίου. Η φιλοσοφία LifeDrive και η χρήση CFRP επιτρέπει τη μείωση των χρόνων παραγωγής στο μισό συγκριτικά με ενός αντίστοιχου, συμβατικού

    αυτοκινήτου. Η διαδικασία δεν προϋποθέτει μεγάλη επένδυση καθώς τα υψηλά κόστη που απαιτούνται για ένα συμβατικό τμήμα πρεσών και βαφείο δεν υφίστανται, ενώ οι μονάδες Life και Drive μπορούν να κατασκευάζονται παράλληλα.

    Το δίκτυο παραγωγής BMW i περιλαμβάνει ένα εργοστάσιο στο Moses Lake, Washington State, για την παραγωγή του ανθρακονήματος και ένα ακόμα στο Wackersdorf για την διαμόρφωση σε φύλλα ανθρακονημάτων. Και τις δύο εγκαταστάσεις διαχειρίζεται η SGL Automotive Carbon Fibers (ACF), μία κοινοπραξία των BMW Group και SGL Group. Το δίκτυο πλαισιώνουν τα εργοστάσια του BMW Group σε Dingolfing, Landshut και Λειψία.

    Για την δημιουργία του BMW i8, το BMW Group βασίστηκε στην πολυετή εμπειρία του στη χρήση πλαστικών ενισχυμένων με ανθρακονήματα (CKRP). Η παραγωγή του κλωβού επιβατών από CFRP για το plug-in υβριδικό σπορ αυτοκίνητο είναι πλήρως ενσωματωμένη στη διαδικασία παραγωγής των αυτοκινήτων BMW i.

    Τα εξωτερικά πάνελ του the BMW i8 κατασκευάζονται αποκλειστικά από θερμοπλαστικό υλικό, που παράγεται στο εργοστάσιο της BMW στο Landshut. Το βάρος των πλαστικών υλικών είναι περίπου το μισό από αυτό των ατσάλινων εξαρτημάτων. Το πλαστικό παρέχει επίσης εξωτερική αντιδιαβρωτική προστασία και απαιτεί λιγότερη ενέργεια για να παραχθεί, ενώ παράλληλα είναι ανθεκτικό στις μικροζημιές.

    Τα δομικά στοιχεία της μονάδας Drive του BMW i8 που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της BMW στο Dingolfing – το υποπλαίσιο του εμπρός άξονα αλλά και τα εξαρτήματα του εμπρός και πίσω άξονα – αποτελούνται από αλουμινένια φύλλα και αλουμινένια χυτά τμήματα. Μία απαράμιλλη εγκατάσταση με ρομπότ συγκόλλησης σε ένα κινητό γραμμικό άξονα δημιουργήθηκε για να ανταπεξέλθει τις προκλήσεις της δομής αλλά και το μεγάλο αριθμό των άνω των 800 ραφών συγκόλλησης με συνολικό μήκος πάνω από 50 m. Η χρήση αλουμινίου συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της ελαφριάς δομής με καλή συμπεριφορά στις συγκρούσεις και επομένως συμβάλει στη συνολική ασφάλεια των μοντέλων BMW i.

    Αντίθετα με τα οχήματα που έχουν ενιαία δομή αμαξώματος και πλαισίου, η οριζόντια διαιρούμενη αρχιτεκτονική LifeDrive αποτελείται από δύο ανεξάρτητες, ξεχωριστές μονάδες. Σαν αποτέλεσμα, το τμήμα συναρμολόγησης της Λειψίας είναι το πρώτο στην ιστορία της BMW που διαθέτει δύο ξεχωριστές, παράλληλες γραμμές παραγωγής για το BMW i3 – μία για τη μονάδα Life και μία για τη μονάδα Drive. Έτσι επιτεύχθηκε αξιοσημείωτη πρόοδος στον τομέα της εργονομικής σχεδίασης των σταθμών εργασίας που παρέχουν βέλτιστη προσβασιμότητα για όλες τις εργασίες συναρμολόγησης.

    Σχόλια

    Σχόλια