Live Test: Suzuki Vitara 1.6 DDiS ALLGRIP 120 PS

    H επιστροφή του θρυλικού ονόματος, με μανδύα SUV αυτή τη φορά, έχει όλα τα συστατικά για να διακριθεί ακόμα και απέναντι στον σύγχρονο ανταγωνισμό.

    Τo Suzuki Vitara 1.6 DDiS ALLGRIP 120 PS  ήρθε έστω και με καθυστέρηση στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

     Πέμπτη 5 Νοεμβρίου

    Έχοντας περάσει και κάποια χιλιόμετρα εκτός δρόμου, σε βατό χωματόδρομο, σημειώνουμε πως η μεγάλη βελτίωση του Vitara έχει να κάνει με τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο. Πλέον, δεν είναι “περίπου” ασφάλτινο. Συγκεκριμένα η εντύπωση που μας άφησε, είναι αυτή του κυρίως ασφάλτινου με ολίγη από εκτός δρόμου. Τελείως αντίστροφα από το παρελθόν του δηλαδή. Η ανάρτηση συμπεριφέρεται υποδειγματικά στον δρόμο και κοντρολάρει αποτελεσματικά τον όγκο του αμαξώματος, ακόμα και όταν ο οδηγός πιέσει, εκμεταλλευόμενος την πολύ καλή συνολική άισθηση. Το πρόβλημα που σημειώσαμε από την πρώτη μέρα, με το συγχρονιζέ της δευτέρας, παραμένει και μας ωθεί στην επιλογή “1η- 3η” και έτσι βλέπουμε και τον κινητήρα, που στις υψηλές στροφές είναι ψυχωμένος και ανταμείβει, να “κρεμάει” μένοντας εκτός ωφέλιμης περιοχής λειτουργίας. Μπορούμε να ζήσουμε και με αυτό όμως, μια και σε κάθε περίπτωση η κατανάλωση που εμφανίζει μένει σταθερά κάτω από τα 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης.  

    20151104_170955

    Τετάρτη 4 Νοεμβρίου

    5

    Η αναβάθμιση -για τους φανατικούς του off road, απλά αλλαγή…- του Vitara από μασκαρεμένο εργαλείο για εκτός δρόμου διαδρομές, σε κανονικό και αξιόμαχο SUV, είναι εμφανής από τα πρώτα μέτρα που κάνεις μαζί του. Είναι πολιτισμένο σε όλες του τις εκφάνσεις και προσφέρει την υψηλή ποιότητα της συναρμολόγησης αλλά και των καλών υλικών της καμπίνας, για μακροχρόνια απροβλημάτιστη συνύπαρξη. Είναι ορισμένες λεπτομέρειες όμως, που μπορεί να επιβάλλονται από τη “μόδα”, αλλά με βάση την κοινή λογική χαρακτηρίζονται επιεικώς ως ανεδαφικές. Μια τέτοια είναι η αντικατάσταση της ρεζέρβας με κιτ επισκευής ελαστικού. Με δεδομένο το μέγεθος του ελαστικού και του βάρους που έχει συνολικά μαζί με τη ζάντα, το κιτ επισκευής μοιάζει πολύ λογική λύση. Όμως, όταν το λάστιχο δεν είναι απλά σκασμένο λόγω καρφιού αλλά έχει σχιστεί, περίπτωση όχι και τόσο απίθανη μια και μιλάμε για αυτοκίνητο με… έφεση στο καβάλημα πεζοδρομίων, στις λακούβες και τις light εκτός δρόμου περιηγήσεις, τόσο τα πράγματα γίνονται πραγματικά σκούρα. Η ακινητοποίηση είναι δεδομένη και μόνο με εξωτερική βοήθεια μπορεί να φύγει κανείς από το σημείο. Αυτά τα περί κιτ επισκευής, προφανώς και ισχύουν για όλα τα αυτοκίνητα κατ’ αναλογίαν. Εμείς εδώ στο motornews.gr έχουμε πρόσφατη τη δυσάρεστη εμπειρία του αχρηστευμένου ελαστικού στο Honda CR-V που όμως για καλή μας τύχη, ήταν εφοδιασμένο με ρεζέρβα. Έστω και ανάγκης, αλλά ρεζέρβα. Βγάζεις σκασμένο, βάζεις ρεζέρβα και συνεχίζεις. Προφανώς και είναι καλύτερα. 

    6

    Τρίτη 3 Νοεμβρίου

    20151103_151249

    Το επίπεδο εξοπλισμού έχει “ξεφύγει” για τα μέχρι τώρα δεδομένα της Suzuki. Το Vitara “μας” είναι εξοπλισμένο με ό,τι μπορεί να ζητήσει κανείς. Ξεχωρίζουμε για σήμερα το σύστημα που προειδοποιεί για την επερχόμενη σύγκρουση αν ο οδηγός δεν κάνει κάποια διορθωτική κίνηση. Όταν δηλαδή το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα αρκετά μεγαλύτερη από αυτή του προπορευόμενου ή όταν απλά, ο μπροστά έχει σταματήσει. Επίσης, το GPS όπου υποστηρίζονται οι σχετικοί χάρτες, αποδίδει bird view όψη με τρισδιάστατη απεικόνιση πόλης. Όλα αυτά -και αρκετά άλλα- είναι πρωτόγνωρα για μοντέλο Suzuki. Και σκεφτείτε πως συνδυάζονται με το γνωστό die hard ύφος στην κατασκευή του μοντέλου, που για πρώτη φορά έχει πλησιάσει τόσο πολύ την κορυφή των πολιτισμένων SUV. Επιτυχημένη συνταγή που αναμφίβολα “κινείται” πάνω σε σωστές βάσεις εξέλιξης.

    20151031_145842 20151101_124205

    Δευτέρα 2 Νοεμβρίου

    1

    Το περιμέναμε καιρό. Ακούγαμε από φίλους και συναδέλφους πολλά θετικά (και κάποια αρνητικά). Συγκυριακά, το Vitara ήρθε στα χέρια μας αμέσως μετά το Jeep Renegade και η αλήθεια είναι πως μας “καλιμπράρισε” με πολύ ευχάριστο τρόπο. Όπως έλεγε και μια παλιά διαφήμιση απορρυπαντικού, “η διαφορά μεταξύ πλυμένου και πραγματικά καθαρού”. Καλό και άγιο το Renegade, μόλις όμως μπεις στο Vitara, αντιλαμβάνεσαι πως το μοντέλο της Jeep έχει γίνει πολύ εστέτ και έχει χάσει κάμποση από την ουσία. Το Vitara πάλι, σαν ξαναγεννημένο από τις στάχτες του και μετά από εκείνη την άχρωμη και άγευστη προηγούμενη γενιά, έρχεται ως πλήρως σύγχρονο SUV να κερδίσει και πάλι τη θέση του στην αγορά.

    4

    Το πόσο σημαντικό μοντέλο είναι, φαίνεται και από το γεγονός πως με ελάχιστη διαφήμιση, το Vitara έχει αρχίσει και “φαίνεται” στους δρόμους, καθώς κυκλοφορούν αρκετά αυτοκίνητα. Το αλάνθαστο κριτήριο του αγοραστικού κοινού, φαίνεται να ξεπερνάει την ανάγκη της επαγγελματικής προβολής. Βέβαια, αυτό έχει και άλλη ανάγνωση, αφού μιλάμε για ιδρυτικό στέλεχος της κατηγορίας των SUV, έστω και αν ξεκίνησε να πλασάρεται ως εξευγενισμένο (όχι και πολύ επιτυχημένα είναι η αλήθεια) off road μοντέλο με μεγάλη απήχηση στον κόσμο. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το Vitara είναι για την κατηγορία του, ότι και το VW Golf είναι για τα μικρομεσαία.

    3    2

    Η νέα έκδοση με τον κινητήρα diesel των 1,6 λίτρων και τους 120 ίππους, είναι εξαιρετική από κάθε άποψη. Κερδίζει τις εντυπώσεις και με τη σύγχρονη αισθητική προσέγγιση της καμπίνας, στην οποία ξεχωρίζουν λεπτομέρειες όπως είναι το στρογγυλό αναλογικό ρολόι στο κέντρο του ταμπλό αλλά και το εξελιγμένο σύστημα ICE με τη μεγάλη touch screen οθόνη που υποστηρίζει όλα όσα έχει συνηθίσει να έχει κανείς σε αυτοκίνητο του είδους. Το “δικό μας” Vitara, με τη μεγάλη ηλιοροφή, έχει περάσει προφανέστατα και μεγάλη ταλαιπωρία από τους συναδέλφους αλλά και τους “συναδέλφους”, με τη δεύτερη σχέση του κιβωτίου να είναι αδύνατο να επιλεγεί με το αυτοκίνητο εν κινήσει, χωρίς ανατριχιαστικό τρίξιμο και αρκετή δύναμη στον επιλογέα. Πέραν τούτου όμως, ουδέν καθώς κατά πως φαίνεται, το Vitara είναι κατασκευασμένο να αντέχει. Όπως και οι πρόγονοί του. 

    Σχόλια

    Σχόλια