Motornews Test: Nissan Juke Nismo RS 218PS

    Ένα ενδιαφέρον “πείραμα” που φέρνει δυναμικά στοιχεία σε ένα crossover αυτοκίνητο, με τρόπο πειστικό μεν για τις προθέσεις αλλά αφήνοντας αμφιβολίες για το αποτέλεσμα.

    Σύμφωνα με τον κανόνα, κάθε κατηγορία αυτοκινήτου έχει συγκεκριμένο πλαίσιο μέσα στο οποίο “κινούνται” τα μοντέλα του κάθε κατασκευαστή. Οι εξαιρέσεις ως γνωστόν τον επιβεβαιώνουν και εδώ έχουμε να κάνουμε με μια τέτοια. Το Nissan Juke, σαν να μην έφτανε το ότι είναι έτσι και αλλιώς “ειδικό”, λόγω εμφάνισης αλλά και σαν στέλεχος της ολιγομελούς κατηγορίας που περιλαμβάνει μοντέλα SUV/ crossover του segment Β, έγινε με τις φροντίδες της Nismo ακόμα πιο ιδιαίτερο. Η Nismo είναι για όσους δεν το ξέρουν, το αγωνιστικό τμήμα της Nissan, από το οποίο έχουν προκύψει κάποια εξαιρετικά τεμάχια που έχουν κάνει πολλών petrolhead τα όνειρα να υγραίνονται. Εδώ λοιπόν, στην περίπτωσή μας, έχουμε να κάνουμε με μια έκδοση που μοιάζει με πείραμα. Μικρό crossover με δυναμική GTi. Αυτό είναι με τέσσερις λέξεις, το Juke Nismo RS με τον γνωστό 1.600άρη βενζίνης DiG-T που για την περίσταση αποδίδει 218 ίππους. Μάλιστα. Από εδώ και κάτω αρχίζουν λοιπόν τα σπουδαία.

    IMG_3159

    Για να το ξεκαθαρίσουμε από νωρίς για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις: το Juke Nismo RS αν και εξτραβαγκάντζα δεν μας άρεσε (αν και συνήθως μας αρέσουν αυτού του είδους οι περιπτώσεις). Δεν βλέπουμε πώς μπορεί να “χωρέσει” στην πραγματικά στρεβλή και με ιδιαίτερα χαμηλό πήχη για τα “ειδικά μοντέλα” ελληνική αγορά. Δε βλέπουμε επίσης τον λόγο γιατί να αγοράσει κανείς ένα μικρό crossover που θα λυπάται ακόμα και σε πεζοδρόμιο να το ανεβάσει, αφού οι 18άρηδες τροχοί με την… στρώση ελαστικού επάνω τους, δεν είναι ό,τι καλύτερο για τις κακοτεχνίες των δρόμων αλλά και την έλλειψη αστικής ευγένειας στο παρκάρισμα. Έχει έναν παλαιάς κοπής χαρακτήρα γρήγορου αυτοκινήτου που γενικά μας αρέσει εδώ στο Motornews αλλά στην προκειμένη περίπτωση το μεγάλο STOP το εμφανίζει το ασύμβατο του αμαξώματος και του χαρακτήρα, με τις επιδόσεις και τη δυναμική “μικρής βόμβας”.

    IMG_3166

    Τις ημέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας, διασκεδάσαμε με το συνολικό ύφος και τον “αναρχικό” του χαρακτήρα αλλά δε θα το θέλαμε για το γκαράζ μας. Δεν εξυπηρετεί την καθημερινότητα, είναι “στρυφνό” και κάνει τους επιβάτες να αγανακτούν με την σκληρότητα της ανάρτησής του. Το τιμόνι δεν κόβει αρκετά περιορίζοντας την ευελιξία στις μετακινήσεις μέσα στον ασφυκτικό ιστό της πόλης και προφανώς καίει πολύ καύσιμο ακόμα και όταν πηγαίνεις χαλαρά. Από την άλλη πάλι, ούτε τον (πολυτελή) ρόλο του “ειδικού δεύτερου” δε μπορεί να παίξει. Γιατί πείτε μας: ποιος θέλει ένα crossover για να πηγαίνει σε αγαπημένες διαδρομές και πίστες για να ξεδώσει μια στο τόσο; ειδικά από τη στιγμή που με την τιμή του αυτό το crossover “μπαίνει στα χωράφια” σαφώς πιο καλά πλασαρισμένων αυτοκινήτων -έστω και- για αυτή την ειδική όπως και να το κάνουμε, χρήση.

    IMG_3129

    Ο DiG-T βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό στη δυνατότερη -μέχρι στιγμής- εκδοχή του. Οι 218 ίπποι δημιουργούν προσδοκίες και για την τέρψη του οδηγού που τους χαλιναγωγεί, υπάρχει ένα καλό σύστημα διεύθυνσης, πολύ δυνατά φρένα (με κόκκινες δαγκάνες), εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων με αρκετά μαζεμένη κλιμάκωση μέχρι και την 5η και ένα μπλοκέ διαφορικό που είναι πραγματικά must have για όλες τις περιπτώσεις μικρών δυνατών αυτοκινήτων. Είναι τα υλικά μιας συνταγής που για να είναι αποτελεσματική, θα έπρεπε να αφορά ένα αυτοκίνητο που κάθεται πιο χαμηλά αναφορικά με την απόστασή του από το έδαφος, καθώς όλα δουλεύουν όπως μπορεί να φανταστεί κάποιος με τη διαφορά πως οι ισορροπίες είναι διαφορετικές από αυτό που περιμένει κανείς με βάση τις προδιαγραφές. οι μεγάλες διαδρομές της σκληρής ανάρτησης, είναι εκεί και εμφανίζονται υπό πίεση. Η υποστροφή έχει τον πρώτο λόγο αναφορικά με τις αντιδράσεις του μοντέλου σε δρόμο με στροφές. Ο οδηγός έχει στα χέρια του το αρκετά καλό, παρά την έλλειψη αίσθησης λόγω της ηλεκτρικής υποβοήθησης τιμόνι με την επένδυση από αλκαντάρα στα σημεία επαφής με τα χέρια. Η απόκριση είναι άμεση και αποτελεί πραγματικό σύμμαχο για τον οδηγό που θέλει να απολαύσει τις ικανότητες του συνόλου. Τα καθίσματα της Recaro με την πλευρική στήριξη αλλά και τη σχεδίαση bucket με όλες τις ρυθμίσεις για να προσαρμόζει κανείς τη θέση οδήγησης (ενώ το τιμόνι δεν ρυθμίζεται τηλεσκοπικά),είναι εξαιρετικά αν και δεν προσφέρονται για μεγάλες αποστάσεις μια και κουράζουν καθώς είναι αρκετά σκληρά.

    IMG_3136

    Το μπλοκέ διαφορικό δίνει πολύ καλή αίσθηση κατευθυντικότητας, με το πλαίσιο που έχει ενισχυθεί σημαντικά για την προκειμένη περίπτωση σε ακαμψία, να δίνει πάντα την αίσθηση της sport κατασκευής. Όπως εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς, τα πάντα στο Juke Nismo RS “περιστρέφονται” γύρω από τον κινητήρα και την υψηλή του απόδοση. Το αυξημένο lag που εμφανίζει, “μασκάρεται” αρκετά από την πυκνή διάταξη των σχέσεων- που και πάλι όμως, για τον οδηγό που θέλει να κινηθεί γρήγορα, θα πρέπει να έχει στον νου του πως πρέπει να τον “κρατά” ψηλά, πάνω από τις 3.000 σ.α.λ. Αυτό πάλι έχει κόστος σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, αφού το να πιέζεις σε φέρνει μπροστά σε καταναλώσεις που περιορίζουν σημαντικά την αυτονομία του μοντέλου. Με τη σχετική προσοχή, μπορείς να περιορίσεις την απαίτηση σε καύσιμο στα 8,5 λίτρα/ 100 χλμ. Που και πάλι όμως είναι υψηλή.

    IMG_3134

    Με βασική τιμή αγοράς τα 28.850€ (30.450€ με τα Recaro) το ειδικό Juke δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό εξτραβαγκάνζα. Είναι πολύ ειδική επιλογή που ξεφεύγει από τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Αλλά είπαμε: αυτές οι περιπτώσεις είναι που διαμορφώνουν το image και παίζουν ρόλο στην ενδυνάμωση της εικόνας του αυτοκινήτου ανεξαρτήτως έκδοσης.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    IMG_3302

     

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.618κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς218 ίπποι στις 6.000σ.α.λ
    Ροπή28.5 Kgm στις 3.600 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2165 γρ./χλμ
    Μήκος4,135 μέτρα
    Πλάτος1,765 μέτρα
    Ύψος1,565 μέτρα
    Μεταξόνιο2,530 μέτρα
    Βάρος1.390 κιλά
    Χώρος αποσκευών354 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης9.4 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης7.0 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό8.6 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα7,0
    Τελική ταχύτητα220 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 28.350

     

     

    Σχόλια

    Σχόλια