6H Shanghai Race: Άξιοι Πρωταθλητές

Η Porsche έκανε το 1-2 και στην Κίνα και κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών

Η Porsche ήταν η μεγάλη νικήτρια και στις 6H της Shanghai. To πλήρωμα των Webber, Hartley και Bernhard στη #17 919 Hybrid κατέκτησε τη νίκη έπειτα από έναν αγώνα με πολλές μάχες και ανατροπές. Στη 2η θέση τερμάτισε η έταιρη Porsche #18  των Jani, Lieb και Dumas, εξασφαλίζοντας έτσι το πρωτάθλημα κατασκευαστών για τη γερμανική εταιρία. Αυτό είναι το πρώτο πρωτάθλημα της Porsche μετά το 1986 και το WSC. Στην 3η θέση τερμάτισε το Audi #7 των Lotterer, Fassler και Treluyer, οι οποίοι παρά την εξαιρετική στρατηγική δεν κατάφεραν κάτι καλύτερο από το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου.

Στην 4η θέση τερμάτισε το Audi #8 των Jarvis, di Grassi και Duval. Ακολούθησαν τα δύο Toyota στις θέσεις 5 και 6, με τους πρωταθλητές του 2014 να αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα.

Στη μάχη των ιδιωτικών LMP1, η Rebellion Racing πήρε τη νίκη παρά το ατύχημα του Beche στα τελευταία λεπτά, το #12 R-One πήρε τη νίκη και εξασφάλισε το πρωτάθλημα οδηγών. Στη 2η θέση τερμάτισε το #4 της ByKolles.

Στην LMP2, η Signatech Alpine πήρε την πρώτη φετινή της νίκη. Οι Chatin, Dillman και Panciatici στο #36 Alpine A450b έκαναν έναν εξαιρετικό αγώνα και τερμάτισαν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου με 1 γύρο διαφορά. Στη 2η θέση βρέθηκε το #26 Ligier των Bird, Rusinov και Canal οι οποίοι αύξησαν τη διαφορά τους στη βαθμολογία. Το βάθρο συμπλήρωσε το #47 Oreca της KCMG, με τους Bradley, Howson και Tandy να ανακάμπτουν εξαιρετικά, καθώς στην πρώτη ώρα είχαν βρεθεί 2 γύρους πίσω λόγω εξόδου.

Στην GTE-Pro η Porsche κυριάρχησε για ακόμα μία φορά. Οι Richard Lietz και Michael Christensen με οδήγηση για σεμινάριο, πήραν την τρίτη τους νίκη στους τέσσερις τελευταίους αγώνες. Στη 2η θέση τερμάτισαν οι νικητές του προηγούμενου αγώνα, Toni Vilander και Gianmaria Bruni με την #51 Ferrari, ενώ το βάθρο συμπλήρωσαν οι Fred Mackwiecki και Patrick Pilet με την #92 Porsche.

Στην GTE-Am, η AF Corse πήρε τη νίκη με τους Collard, Aguas και Perrodo, και παρά την ποινή διέλευσης, ανέβηκαν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Στη 2η θέση τερμάτισε η #98 Aston Martin, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε η #72 Ferrari της SMP Racing.

Η εκκίνηση του αγώνα, όπως στο Fuji, δόθηκε πίσω από το SC λόγω της έντονης βροχόπτωσης. Με το που έφυγε το SC, η μάχη άναψε για τα καλά. Οι δύο Porsche κρατήθηκαν μπροστά, όμως ο Lotterer με το #7, άρχισε αμέσως την επίθεσή του. Αρχικά πέρασε τον Jarvis με το #8 και επιτέθηκε στις δύο 919 Hybrid.

china-15-wec-

Όμως στη στροφή 6 ο Lotterer, είχε επαφή με τον Lieb στο #18, με αποτέλεσμα ο οδηγός της Porsche να ακινητοποιηθεί στην άκρη της πίστας. Προβλήματα αντιμετώπισε και ο Tandy με το #47, όπου από τη 2η θέση στην LMP2 έχασε τον έλεγχο και κατέληξε στην αμμοπαγίδα.

Ως αποτέλεσμα, το SC έκανε την επανεμφάνισή του για να μπορέσει ο γερανός να επαναφέρει το #47 εντός πίστας. Αυτό ευνόησε το #18 που έφτασε στην ουρά του SC καθώς είχε χάσει σχεδόν έναν ολόκληρο γύρο. Το SC δεν έμεινε για πολύ στην πίστα με τον Hartley με το #17 να φτιάχνει μια μικρή διαφορά από τον Lotterer με το #7. Στις GTE κατηγορίες η Porsche πήρε τα ηνία, με το #91 να οδηγεί τον αγώνα στην Pro και το #77 στην Am.

Με τη συμπλήρωση μίας ώρας αγώνα, άρχισε και ο χορός των pit stop. Αρχικά μπήκαν τα δύο Audi, με τα Toyota να ακολουθούν, τα οποία όμως δεν άλλαξαν ελαστικά. Όταν μπήκαν οι Porsche, το #17 διατήρησε την 1η θέση και μάλιστα, αύξησε τη διαφορά από το Audi #8 που ανέβηκε στη 2η θέση.

Στα μισά της 2ης ώρας η βροχή άρχισε να δυναμώνει, με το πρώτο της θύμα να είναι ο Dany Watts με το #42. Ο Βρετανός οδηγός της Strakka έχασε τον έλεγχο στα φρένα της πίσω ευθείας με αποτέλεσμα να βγει η πρώτη Full Course Yellow. Όταν έφυγε η Full Course Yellow, αρκετοί οδηγοί της LMP2 δυσκολεύτηκαν λόγω συνθηκών, όμως ο Dominik Kraihamer έχασε τον έλεγχο στη στροφή 7, καταλήγοντας στην αμμοπαγίδα. Ως αποτέλεσμα είχαμε τη δεύτερη Full Course Yellow σε λιγότερο από μισή ώρα.

Εκείνη την ώρα η Audi έβαλε τα δύο της πρωτότυπα στα pit και άλλαξε ελαστικά ενώ ο Davidson με το #1 είχε κλατάρισμα και μπήκε για αλλαγή ελαστικών ενώ η Full course Yellow έφτανε στο τέλος της.

Όμως δεν είχαμε για πολύ κανονικό ρυθμό αγώνα. Ο Cristian Reid στην #88 Porsche έχασε τον έλεγχο στη στροφή 12 και ο Nakajima με το #1 έχασε τον έλεγχο στη στροφή 16 και η Full Course Yellow βγήκε για τρίτη φορά.

Στο σημείο αυτό η Porsche έβαλε τα δύο της 919 Hybrid στα pit. Ο Bernhard που μπήκε στο #17 βγήκε ακριβώς πίσω από τον di Grassi με το #8. Σε εκείνο το σημείο φάνηκε η εμπειρία της Audi να χειρίζεται ορισμένες καταστάσεις καλύτερα από άλλες ομάδες.

china-15-wec-2

Όταν αποχώρησε η Full Course Yellow, είχαμε εντυπωσιακές μάχες μεταξύ των Audi και των Porsche. Αρχικά, ο Treluyer με το #7 πέρασε τον Bernhard και κόλλησε πίσω από τον team mate του. Όμως, μετά από δύο γύρους κατάφερε, με τη συναίνεση του di Grassi, να περάσει στην πρωτοπορία του αγώνα. Καθώς ο Treluyer απομακρυνόταν, οι δύο Porsche είχαν κολλήσει πίσω από τον di Grassi. Ο Jani στο #18 πέρασε τον Bernhard με το #17 και έπιασε αμέσως τον οδηγό της Audi. Ο Ελβετός οδηγός της Porsche δε δυσκολεύτηκε να περάσει τον Βραζιλιάνο και έβαλε πλώρη για την πρώτη θέση. Ο Bernhard δυσκολεύτηκε αρκετά, όμως εν τέλει, με τη βοήθεια ενός πιο αργού συνδυασμού πέρασε στην 3η θέση. Ο Jani κάλυψε γρήγορα τη διαφορά και ένα λάθος του Treluyer, έφερε τη #18 919 Hybrid στην 1η θέση.

Λίγο πριν τα μισά του αγώνα, τα δύο Audi μπήκαν στα pit. Εντυπωσιακό stint είχε και ο Alex Brundle στο #29 της Pegasus, καθώς ανέβηκε μέχρι την 1η θέση στην LMP2, πριν υποχωρήσει στη 2η όταν μπήκε στα pit. Εντυπωσιακό ήταν και το stint του Christensen με την Porsche 911 RSR, όπου ανέβηκε μέχρι τη 10η θέση στη συνολική κατάταξη, μπροστά από όλα τα LMP2 αγωνιστικά.

Όταν οι δύο Porsche μπήκαν στα pit δεν άλλαξαν ελαστικά κι έτσι βρέθηκαν στο 1-2 με τα δύο Audi να βρίσκονται πάνω από 30 δευτερόλεπτα πίσω.

Καθώς η πίστα άρχισε να στεγνώνει, ο Dumas με το #18, έκανε λάθος στην 1η στροφή, με αποτέλεσμα να χάσει τη 2η θέση από τον Fassler με το #7. Αμέσως όμως, ο οδηγός της Audi μπήκε στα pit για να βάλει τα slick ελαστικά με την Audi να ακολουθεί επιθετική στρατηγική. Για δεύτερη φορά, η στρατηγική της Audi απέδωσε, με το #7 να ανεβαίνει στη 2η θέση και το #8 στην 3η.

Ο αγώνας θα κρινόταν στο τελευταίο pit stop κι έτσι έγινε. Τα δύο Audi μπήκαν νωρίς και περίμεναν τα δύο Porsche να μπουν στα pit. Όταν οι δύο 919 Hybrid ολοκλήρωσαν το τελευταίο τους pit stop, ήταν στο 1-2 με τα δύο Audi στο 3-4.  Όμως, τα τελευταία λεπτά επεφύλασσαν δραματικές εξελίξεις. Μόλις 3 λεπτά πριν το τέλος, το #12 Rebellion έχασε τον έλεγχο και χτύπησε στις μπαριέρες και προκάλεσε ζημιά στο αμάξωμα. O Gonzalez, με λιγότερο από 1 λεπτό να απομένει, έχασε τον έλεγχο στην 1η στροφή, κατέληξε στην αμμοπαγίδα και από την 3η θέση που βρισκόταν το #28 δεν πήρε κατάταξη.

Ο Webber με το #17 είδε πρώτος την καρό σημαία με τον Dumas στο #18 να τερματίζει στη 2η θέση και να εξασφαλίζει το πρωτάθλημα κατασκευαστών για την Porsche. Με τη νίκη αυτή, το πλήρωμα του #17 αύξησε τη διαφορά στη βαθμολογία από αυτό του #7 στους 12 βαθμούς με έναν αγώνα να απομένει.

china-15-wec-podium

O επόμενος και τελευταίος αγώνας για το WEC είναι στις 21 Νοεμβρίου, από την πίστα του Bahrain.

Αποτελέσματα

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Σχόλια

Σχόλια