GP Μεξικού FP1: Verstappen κόβοντας δρόμο

    Ο Max Verstappen σημείωσε την επίδοσή του στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας κόβοντας δρόμο όμως

    Ο Max Verstappen ξεκίνησε με το δεξί το Grand Prix στο Μεξικό σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στο FP1. Ο Ολλανδός σημείωσε την επίδοσή του στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας κόβοντας δρόμο όμως. Ωστόσο η FIA δεν πήρε πίσω τον χρόνο του. Πίσω του στη 2η θέση βρέθηκε ο Daniil Kvyat ενώ στην 3η είδαμε τον Kimi Raikkonen.

    Η πρώτη ημέρα στο Μεξικό ξεκίνησε με συννεφιά και βρεγμένη πίστα. Οι οδηγοί βγήκαν μόλις άναψε το πράσινο φως με την ενδιάμεση γόμα ελέγχοντας τα συστήματα των μονοθεσίων τους και τις συνθήκες που επικρατούσαν. Η θερμοκρασία στο Μεξικό ήταν στους 20 βαθμούς και στην επιφάνεια της ασφάλτου στους 28.

    Η F1 επέστρεψε στο Μεξικό μετά από 23 χρόνια απουσίας κι αυτό σημαίνει πως οι δύο περίοδοι της Παρασκευής είναι εξαιρετικά σημαντικές για τη συλλογή δεδομένων.

    Ο πρώτος χρόνος σημειώθηκε σχεδόν 15 λεπτά μετά το πράσινο φως από τον Raikkonen και στη συνέχεια ακολούθησαν κι άλλοι με αποτέλεσμα να βοηθούν στο στέγνωμα της αγωνιστικής γραμμής.

    Οι συνθήκες ήταν δύσκολες καθώς η νέα άσφαλτος έβγαζε στην επιφάνειά της μερικά από τα συστατικά της, είναι φυσιολογικό φαινόμενο, τα οποία έχουν βάση το πετρέλαιο και έχουν ιδιότητες λιπαντικού. Έτσι ο συνδυασμός με το νερό της βροχής ήταν ό,τι χειρότερο.

    Στα τελευταία 5 λεπτά του πρώτου ημιώρου οι οδηγοί άλλαξαν από ενδιάμεσα σε slick ελαστικά. Η Pirelli έχει φέρει τη μέση και μαλακή γόμα στο Μεξικό, έτσι στο FP1 είδαμε μόνο τα λευκά P Zero.

    Το πρώτο ημίωρο ολοκληρώθηκε με τον Bottas στην κορυφή και τους Hamilton, Perez να συμπληρώνουν την 3άδα.

    Το δεύτερο ημίωρο οι οδηγοί βγήκαν με φρέσκο σετ μέσης γόμας συνεχίζοντας το πρόγραμμά τους. Αυτό περιελάμβανε αξιολόγηση των ελαστικών της Pirelli αλλά και εύρεση του βασικού set-up πάνω στο οποίο θα «πατήσουν» στη συνέχεια του 3ημέρου.

    Στα μισά της διαδικασίας ο Ricciardo ανέβασε ρυθμό και πήρε τα ηνία της κατάταξης. Ο Αυστραλός έμεινε στην κορυφή για μερικά λεπτά, μέχρι που βγήκαν στην πίστα οι Mercedes.

    Στα τελευταία λεπτά του δεύτερου ημιώρου η πίστα είχε βελτιωθεί αρκετά και οι οδηγοί πίεζαν περισσότερο. Έτσι υπήρξαν αρκετές ανακατατάξεις στην πρώτη 5άδα. Όταν τελικά συμπληρώθηκε μία ώρα δοκιμών ο Rosberg ήταν στην κορυφή με τους Bottas, Massa, Hamilton και Perez να συμπληρώνουν την 5άδα.

    Ακριβώς σε εκείνο το σημείο ο Rosberg αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα του. Τα πίσω υπερθερμάνθηκαν και πήραν φωτιά. Ο Γερμανός γλίτωσε τις μπαριέρες κι επέστρεψε στα pit της Mercedes.

    Στα πρώτα λεπτά του τελευταίου ημιώρου ο Kvyat πήρε τα ηνία της κατάταξης βελτιώνοντας κατά μισό δευτερόλεπτο την ταχύτερη επίδοση. Στη συνέχεια βελτίωσε κι ο Ricciardo με αποτέλεσμα να έχουμε 1-2 της RBR.

    Προς το τέλος είδαμε καλύτερους χρόνους παρά το ότι τα ελαστικά είχαν φθαρεί. Αυτό συνέβη διότι η πίστα είχε στρωθεί με περισσότερη γόμα και οι οδηγοί μπορούσαν να κινηθούν ταχύτερα.

    Όταν έπεσε η καρό σημαία ο Verstappen είχε την ταχύτερη επίδοση με τον Kvyat να ακολουθεί 2ος. Στην 3η θέση βρέθηκε ο Raikkonen ενώ την 5άδα συμπλήρωναν οι Vettel και Ricciardo. Η Mercedes δεν είχε τον ρυθμό σε αυτή την πρώτη περίοδο.

    Η δράση συνεχίζεται με το FP2 στις 22:00.

    Αποτελέσματα FP1

    Θέση#ΌνομαΟμάδαBest LapLapsPit
    133   M. VERSTAPPEN   Toro Rosso Renault1:25.99038IN
    226   D. KVYAT   Red Bull Renault1:26.29527IN
    37   K. RAIKKONEN   Ferrari1:26.29536IN
    45   S. VETTEL   Ferrari1:26.88631IN
    53   D. RICCIARDO   Red Bull Renault1:27.18528IN
    66   N. ROSBERG   Mercedes1:27.19619IN
    777   V. BOTTAS   Williams Mercedes1:27.30326IN
    855   C. SAINZ   Toro Rosso Renault1:27.41037IN
    911   S. PEREZ   Force India Mercedes1:27.58119IN
    1019   F. MASSA   Williams Mercedes1:27.69524IN
    1144   L. HAMILTON   Mercedes1:27.72327IN
    129   M. ERICSSON   Sauber Ferrari1:28.49827IN
    1313   P. MALDONADO   Lotus Mercedes1:28.55930IN
    1412   F. NASR   Sauber Ferrari1:28.57925IN
    1530   J. PALMER   Lotus Mercedes1:28.71124IN
    1627   N. HULKENBERG   Force India Mercedes1:29.09917IN
    1714   F. ALONSO   McLaren Honda1:30.07217IN
    1853   A. ROSSI   Manor Ferrari1:30.61923IN
    1922   J. BUTTON   McLaren Honda1:32.0919IN
    2028   W. STEVENS   Manor Ferrari1:32.86611IN

    Σχόλια

    Σχόλια